MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

The American (2010)
George Clooney als eenzame huurmoordenaar, die coïtust met prostituees. Het verhaal is sterk, acteerprestaties hadden mij niet teleurgesteld, en het is mooi gefilmd. Van mij krijgt hij een 8.

Life of Pi (2012) zo net in 3D gezien.

Is duidelijk niet mijn film, maar wel aardig voor een keertje...
Visueel schitterend gedaan en er werd ook zeer zeker overtuigend geacteerd. Kent wel wat saaie momenten aangezien de film grotendeels afspeelt op de boot.

Op IMDB een 8,1 en moviemeter een 7,3

Laatst bewerkt:
The American (2010)
George Clooney als eenzame huurmoordenaar, die coïtust met prostituees. Het verhaal is sterk, acteerprestaties hadden mij niet teleurgesteld, en het is mooi gefilmd. Van mij krijgt hij een 8.

Deze vond ik ronduit slecht, duidelijk te weinig echte actie voor dit type film.

Life of Pi (2012) zo net in 3D gezien.

Is duidelijk niet mijn film, maar wel leuk voor een keertje...
Visueel schitterend gedaan en er werd ook zeer zeker overtuigend geacteerd. Kent wel wat saaie momenten aangezien de film grotendeels afspeelt op de boot.

Op IMDB een 8,1 en moviemeter een 7,3

Degelijke film, eens een keer wat anders. Prachtige beelden ook. 6/10

Het verhaal van life op pi vond ik persoonlijk slecht, maar de beelden waren echt fantastisch. Had hem in 3D gezien, in de bios.

Heb net deze gekeken The Blind Side, vond het best goed voor een drama. Ik kijk nooit drama's, maar deze was eigenlijk heel interessant. Zeker kijkje waard als je niet gezien hebt.
http://www.imdb.com/title/tt0878804/

Heb net deze gekeken The Blind Side, vond het best goed voor een drama. Ik kijk nooit drama's, maar deze was eigenlijk heel interessant. Zeker kijkje waard als je niet gezien hebt.
http://www.imdb.com/title/tt0878804/

Heb hem gezien maar vond hem niet zo veel aan. Irriteerde me best wel aan de acteerprestaties van die Michael Oher. Heb hem daarom ook niet afgekeken, misschien toch maar is een keer doen.

On:

Into the wild
Adventure | Biography | Drama -

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kon het niet beter verwoorden dus van IMDB:
After graduating from Emory University, top student and athlete Christopher McCandless abandons his possessions, gives his entire $24,000 savings account to charity and hitchhikes to Alaska to live in the wilderness. Along the way, Christopher encounters a series of characters that shape his life.

Echt een erg goede film. De film is zeker niet voor iedereen weggelegd, maar voor degene die de wereld op een andere manier willen "ervaren" is dit echt een aanrader.
Het slot is nagenoeg perfect en had in mijn optiek niet beter gekund.

Cijfer : 8.0 (IMDB: 8.2)

Het verhaal van life op pi vond ik persoonlijk slecht, maar de beelden waren echt fantastisch. Had hem in 3D gezien, in de bios.

Het verhaal was wat zwakjes inderdaad (maar ja, het beschrijft ook het leven van Pie). Ook had ik een kleine moeite met het acteren van Rafe Spall (zijn gezichtsuitdrukking klopte niet altijd, was 1x zelfs lachwekkend terwijl dat absoluut niet de bedoeling van de film was :D), en toen Pie 'iemand' wilde redden met een roeispaan, zag hij heel laat dat het een tijger was. Ook een scene op dat eiland waar de tijger een stokstaartje at midden tussen de andere stoktaartjes en ze rende niet weg.

Laatst bewerkt:

idd, pretentieus geneuzel dat alle levensbeschouwingen even waardevol zijn. "geloof wat je wil, zolang je je er maar goed bij voelt".

Ook had ik een kleine moeite met het acteren van Rafe Spall (zijn gezichtsuitdrukking klopte niet altijd, was 1x zelfs lachwekkend terwijl dat absoluut niet de bedoeling van de film was :D)

Was wel benieuwd of ik niet de enige ben die dat vind... je weet wel, dat ik dingen zie die er niet zijn. ;)

Maar gelukkig iemand gevonden! (heb niet alle reviews bekeken overigens)

De schrijver aan wie het verhaal wordt verteld nogal vervelend. Of het komt door de dialogen of door het acteren van die man. De manier van vragen leek meer op een verhoor dan op nieuwsgierigheid.
visueel aantrekkelijke film maar zonder een echt heel boeiend verhaal.
van het sentimentele gedoe op het einde van de hoofdrolspeler kreeg ik trouwens kippenvel op de verkeerde manier, was bijna lachwekkend en ook van het acteerwerk van de jongere Pi was hier en daar klungelig, om maar over de onnozele reporter te zwijgen.
Hier moest ik dus om lachen: de schrijver leek totaal geen interesse in Pie's zijn emotionele verhaal te hebben (het kan me werkelijk aan me reet roesten), maar deed alsof hij het wel interesseerde uit respect. :roflol: Zo zag ik het hehe, maar in de film moest hij natuurlijk emotioneel doen en meeleven met Pie, maar dat kwam echter niet naar voren. Althans, niet in een paar scenes.

Het leek inderdaad meer op een verhoor dan puur uit interesse. Dit zag je aan zijn gezichtsuitdrukking en doordat hij bijna geen vragen stelde.

Enkele scenes van hem had er echt uitgeknipt moeten worden, of die gast vervangen of helemaal niemand er in. Want dit is schandalig slecht. :p

Laatst bewerkt:
Vind het een redelijk spannende en vooral een sfeervolle film. De vampieren zagen er ook goed uit en het acteren was ook goed gedaan. Alleen een beetje jammer dat er weinig gevechten waren... Wel genoeg vampieren gezien die de mensen aten maar die dus niks terugdoen.

Prima film om af en toe eens te bekijken.

Cijfer: 7 / 7+

klopt ik vond het ook wel een voorspelbare maar idd wel sfeervolle horror met wel leuke suspension scenes. Komt voor mij niet op het niveau van 28 days & weeks later

Iron Man 3:

Voor een Iron Man film maar heel mager. Vorige 2 delen waren een stuk beter. Er wordt vrij weinig uitgelegd over de badguys. Een jongetje die ineens vrienden wordt met Tony Stark en constant zielig loopt te doen... daarbij ook nog irritant is.

6/10

Vind het een redelijk spannende en vooral een sfeervolle film. De vampieren zagen er ook goed uit en het acteren was ook goed gedaan. Alleen een beetje jammer dat er weinig gevechten waren... Wel genoeg vampieren gezien die de mensen aten maar die dus niks terugdoen.

Prima film om af en toe eens te bekijken.

Cijfer: 7 / 7+

Misschien dat Vampires (1998) wat meer voor jou is, met James Woods?

Vampires al gezien, is puur entertainment, maar daardoor toch nog betere film. Kan natuurlijk totaal niet op tegen Carpenter's eerdere werk. Sowieso vind ik heel weinig horrorfilms sinds '00 goed, veel zijn overgewaardeerd imo. Vroeger deed men echt moeite om horrorfilms echt kwalitatief hoogstaand te maken, tegenwoordig is het allemaal bandwerk en zoveel mogelijk proberen shockeren. Dat oppervlakkige voel ik meteen aan en zo'n films doen bij mij dan ook weinig tot niets. Het draait allemaal rond geloofwaardigheid van het verhaal en hoe dat verhaal gebracht wordt, en 30 Days of Night is gewoon een zoveelste dertien in een dozijn gevalletje dat geen indruk heeft nagelaten.

Heb hem gezien maar vond hem niet zo veel aan. Irriteerde me best wel aan de acteerprestaties van die Michael Oher. Heb hem daarom ook niet afgekeken, misschien toch maar is een keer doen.

On:

Into the wild
Adventure | Biography | Drama -

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kon het niet beter verwoorden dus van IMDB:

Echt een erg goede film. De film is zeker niet voor iedereen weggelegd, maar voor degene die de wereld op een andere manier willen "ervaren" is dit echt een aanrader.
Het slot is nagenoeg perfect en had in mijn optiek niet beter gekund.

Cijfer : 8.0 (IMDB: 8.2)

Heb deze ook onlangs gezien, aanrader voor iedereen. Ik hou wel van het soort films dat je doet nadenken over het leven.

---------- Post toegevoegd 1 September 2013 om 22:42 ----------

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

Heb de film in de bios gezien een tijd geleden en kan me helemaal vinden in de bovenstaande quotes. De 3D beelden viel behoorlijk tegen. Er was nauwelijks diepte en vond het geen helder beeld hebben zoals we wel eens in films zien. Zoals in Avatar.

Over de film. Het eerste uur is saai en voegt nauwelijks wat toe. Het had makkelijk in een half uur of korter gekund en dat had de film veel beter gedaan. Het lijkt inderdaad op tijdrekken om weer een lange film te produceren.
Daarna begint de actie maar dan ook echt goed en vond het sindsdien erg leuk om naar te kijken.

Een cijfer geven is heel moeilijk i..v.m. de slechte 3D effecten en het lange saaie stuk wat het cijfer veel minder maakt.

De tweede keer vond ik het saaie stuk minder saai. ;) Dit doordat de verwachtingen bij de eerste keer redelijk hoog waren. De tweede keer ben je erop berekend.

Tweede quote komt niet van mij denk ik. Persoonlijk vond ik het wel een goeie film (behalve dan het 3D en het highframerate gedoe).

Tweede quote komt niet van mij denk ik. Persoonlijk vond ik het wel een goeie film (behalve dan het 3D en het highframerate gedoe).

Klopt. Is een foutje in de quote. Sorry!

Mindhunters (2004)

Spannende film van begin tot eind en je vraagt je steeds af wie nou de dader is, aangezien er steeds meer doden vallen. Heb zeker genoten!

Op moviemeter een 6,6. De een vindt het een goede film, de ander niet.

Ik geef het een: 7+

Me, Myself & Irene (2000) met Jim Carrey

Best een vermakelijke film en er zitten grappen bij die ik niet eerder gezien heb. In de eerste 20 minuten kom je de ene leuke grap naar de ander tegen. Daarna komen de grappen minder vaak voor en zijn ook minder geslaagd. Het einde bevat weer veel leuke grappen.

Het is nogmaals een vermakelijke film, maar wel af en toe saai en de film duurt helaas net iets te lang om het echt boeiend te houden. Daardoor valt het cijfer lager uit.

Jim Carrey vond ik prima acteren en deed zoals gewoonlijk genoeg rare dingen maar dit paste dan ook in zijn rol en is leuk gebracht. Dit doet hij niet in al zijn films.

Cijfer: 6,5

Re-Animator (1985) net bekeken, heel lang geleden al eens gezien maar was bijna alles vergeten. Nu ik de HD versie binnen had wilde ik 'm nog eens zien. Naast Braindead een echte horror/gore klassieker. De effecten zijn uitstekend gedaan, verhaal is goed uitgewerkt. Acteerwerk was vrij goed voor dit soort film. Er zat wel meer in, ik had liever meer humor en gekkigheid gezien zoals in Braindead en The Evil Dead bijv. 7+

7 Days

Gisteren deze film gezien over een vader die wraak neemt op de dader nadat zijn dochter verkracht en vermoord wordt. Hij ontvoert de dader en martelt deze vervolgens zeven dagen lang. Wie een variant op Hostel verwacht is hier echter aan het verkeerde adres, de martelscènes worden wel duidelijk in beeld gebracht maar de film speelt meer in op het psychologische aspect en kan zodoende ook meer als drama worden bestempeld dan het geval is bij vergelijkbare films.

Opvallend is dat de film gebruik maakt van grauwe kleuren en geen muziek bevat, wat goed bij de film past. Er wordt ook weinig gesproken en is erg traag gefilmd, iets waardoor je nogal snel afgeleid kan worden. De film begint sterk en in het begin moedig je de hoofdpersoon aan, echter na een uur wordt de film iets minder en begin je (mede door het trage filmen) wel naar het einde te verlangen. Verwacht geen hoogvlieger maar de film verdient zeker een voldoende.

7/10

Terug
Naar boven