AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Dragonball Z: Battle of Gods

Animation - Action

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een vreselijke teleurstelling. De film sloeg werkelijk waar nergens op.
Nou verwachtte ik ook zeker geen meesterwerk, maar DB & DBZ was in mijn jeugd en die van vele andere toch wel DE serie. En hoopte ik dan ook dat de film wat jeugdsentiment teweeg zou brengen, maar helaas.

1/10 (IMDB: 8.3, maar die score is zwaar onrealistisch)

Echt totaal niet tevreden van? In welk opzicht precies dan precies zonder spoilers te verklappen als het kan :)

Echt totaal niet tevreden van? In welk opzicht precies dan precies zonder spoilers te verklappen als het kan :)

Als je me een hint geeft naar een Senator, vertel ik het je.

Nee srs, de film slaat gewoon nergens op.
Het valt gewoon op dat de character "The God of Destruction" en de legende "Super Saiyan God" gewoon ergens in de tijdlijn tussen gepropt zijn.

Daarnaast is er van Vegeta z'n trots niks over, beetje te vergelijken met Gohan in GT.
De humor is erg kinderlijk en het uiteindelijke gevecht is qua emotie totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld die van Goku vs Freeza, Gohan vs Cell of Goku vs Vegeta.

Als je me een hint geeft naar een Senator, vertel ik het je.

Nee srs, de film slaat gewoon nergens op.
Het valt gewoon op dat de character "The God of Destruction" en de legende "Super Saiyan God" gewoon ergens in de tijdlijn tussen gepropt zijn.

Daarnaast is er van Vegeta z'n trots niks over, beetje te vergelijken met Gohan in GT.
De humor is erg kinderlijk en het uiteindelijke gevecht is qua emotie totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld die van Goku vs Freeza, Gohan vs Cell of Goku vs Vegeta.

Een hint naar jezelf dus?

Jammer, ben wel een fan van dragonball. Zal hem vast wel bekijken maar ik zal dan maar niet op veel hopen als ik jou bezig hoor.

Gisteren ook Now You See Me gezien. Had hier al een hoop (negatieve) recensies over gezien, dus verwachtte er helemaal niet te veel van. En dan is deze film prima te pruimen. Leuk entertainment, zonder meer. Hoewel de verhaallijnen soms wat ongeloofwaardig zijn, zijn de graphics wel best cool. Conclusie: als je er niet teveel van verwacht, valt de film nog goed mee.
6.5-7/10

Dragon Ball Z: Battle of Gods

The Z-Fighters must contend with Bills, the God of Destruction. But it takes a god to fight a god, and none of them are gods... not even the Saiyans.

Heb deze in het japans gekeken met english subs, daardoor kwam niet echt dat gevoel terug van vroeger maar toch heel leuk om naar te kijken. Goed plot vind ik, het verhaal wordt idd ergens in de tijdlijn tussen gepropt nadat goku ss3 had ontdekt, maar daar zal dan wel weer enige reden voor geweest zijn.

IMDB-score: 8,3/10
Personal score: 7,9/10

Dragon Ball Z: Battle of Gods

The Z-Fighters must contend with Bills, the God of Destruction. But it takes a god to fight a god, and none of them are gods... not even the Saiyans.

Heb deze in het japans gekeken met english subs, daardoor kwam niet echt dat gevoel terug van vroeger maar toch heel leuk om naar te kijken. Goed plot vind ik, het verhaal wordt idd ergens in de tijdlijn tussen gepropt nadat goku ss3 had ontdekt, maar daar zal dan wel weer enige reden voor geweest zijn.

IMDB-score: 8,3/10
Personal score: 7,9/10

Doelde er niet op dat de film zich afspeelt nadat Goku SS3 heeft ontdekt. want dat hij het niet doet na SS4 is dat omdat GT van een andere maker is geloof ik.
Maar doelde op het feit dat die Bills zogenaamd al die tijd al bekend was bij die King Kai en bij Vegeta en dat er nooit een woord over gesproken is. Het is gewoon zwaar onlogisch.

Maargoed ieder z'n ding natuurlijk;)
Gezien het einde zullen er wel nog een paar films verschijnen en hoop dat die dan wat logischer in elkaar zit en wat "volwassener".

White house down
http://www.imdb.com/title/tt2334879/

IMDB 6,4
Mijn 5,0

Matige film, actie wel leuk maar hele verhaal zou gewoon niet kunnen kloppen. Zeker een film die leuk is om een keer te downloaden en dan kijken maar zeker niet bios bezoek waard.

DBZ battle of gods heeft mij ook zwaar teleurgesteld, ik als no-lifer die in het afgelopen jaar alle afleveringen van dbz en gt 3x heeft gezien, verwachte toch een soortgelijk verhaal. Wat unknown zegt, irriteerde ik me ook aan. Uit 't niets kenden ze elkaar al en daarnaast vond ik de actie ook gewoon slap. En wtf is er met die stem van Goku in het Japans..

Big Trouble (2002)

Een veelbelovende trailer, en er spelen veel bekende acteurs mee (op 2 handen te tellen), maar die zijn m.i. duidelijk niet de beste en de leukste & zeker niet in deze komedie.
Een zware tegenvaller. Heb zelden gelachen en was blij dat het afgelopen was.

IMDB: 6,3
Mijn cijfer: 5-

DBZ battle of gods heeft mij ook zwaar teleurgesteld, ik als no-lifer die in het afgelopen jaar alle afleveringen van dbz en gt 3x heeft gezien, verwachte toch een soortgelijk verhaal. Wat unknown zegt, irriteerde ik me ook aan. Uit 't niets kenden ze elkaar al en daarnaast vond ik de actie ook gewoon slap. En wtf is er met die stem van Goku in het Japans..

Nooit eerder in het Japans gezien dus zou het niet weten. De actie was slappe hap idd en vond het ook gaar dat sommige characters gewoon verdoet zijn zoals Gohan, piccolo, krillin en Vegeta.

In de eerder seizoenen hadden zij nog een redelijk aandeel in het gehele gevecht, al stelde Krillin en Piccolo natuurlijk nooit zo heel veel voor, maargoed nu waren ze met 1 klap weg. Zelfde geldt voor Gohan waarmee het zwaar bergafwaarts is gegaan, vooral met GT.

En wat ook nergens op sloeg, was dat Bulma 1 klap kreeg en Vegeta meteen Goku in krachtlevel voorbijschiet.
Na jaren trainen lukt het niet, maar Bulma krijgt een corrigerende tik en meneer z'n kracht neem 1000 maal toe.
En uiteindelijk was de Super Saiyan God natuurlijk gewoon lachwekkend. SS4 was een stuk indrukwekkender + dat het ook gewoon debiel is dat ook de Super Saiyan God al een bekende legende was, terwijl toen Goku Super Saiyan 1 werd dat de ultieme legende was en alles wat ie daarna werd zoals SS2, 3 en 4 totaal onbekend was.. Maar een Super Saiyan God wat dat allemaal overtreft is dan wel weer bekend.

This is the End

Wat een k*tfilm, srs. Heb het afgezet naar drie kwartier..

This is the End

Ja daar was ik ook al bang voor, ik vond Pineapple Express ook zeer zwak en het zal wel diezelfde humor zijn (Seth Rogen humor, hij heeft beide geschreven).

Ik heb een heeeel ander soort film gekeken gisterenavond, namelijk "Two mothers" of "Adore". Behoorlijk controversieel; 2 vrouwen, tevens beste vriendinnen vanaf hun jeugd, worden beiden verliefd op de zoon van de ander :p. Er gebeuren best wat dingen die je niet ziet aankomen en ik heb geboeid zitten kijken. (Het is een meer een vrouwenfilm maar er zit tenminste een doordacht verhaal in :) )

6.5/10

This is the End

Gisteren ook bekeken..
Ikzelf heb hem wel uitgekeken maar zat terwijl wat te kloten met men pc uit verveling.. Ik vind de story voor een komedie wel goed, enkel zijn ze één belangrijk punt vergeten: de komedie..
Alle personen die de laatste jaren in iet wat deftige komedies hebben meegespeeld samenproppen in één film wil dus niet gelijk zeggen dat het een hilarische uitkomst word.

Vond het wel grappig dat seth plots in een demon veranderde, zowat het enige punt van de film waar ik wel om moest lachen.

Heeft iemande film: "gravity" al gezien? De trailer ziet er erg goed uit:cool:

• Like
Waarderingen: YOGI
Dawn of the Dead (1978)

Klassieker onder de zombie films. Voor zijn tijd best knap gemaakt. Het blijft natuurlijk wel een 35 jaar oude film, dus je moet het niet vergelijken met hedendaagse films. De humor is soms wat droog. Er zijn meerdere versies, theatrical, extended cut, ultimate final cut. Ik had zelf de versie van 2 uur 7 min (theatrical?).

7/10

Nooit eerder in het Japans gezien dus zou het niet weten. De actie was slappe hap idd en vond het ook gaar dat sommige characters gewoon verdoet zijn zoals Gohan, piccolo, krillin en Vegeta.

In de eerder seizoenen hadden zij nog een redelijk aandeel in het gehele gevecht, al stelde Krillin en Piccolo natuurlijk nooit zo heel veel voor, maargoed nu waren ze met 1 klap weg. Zelfde geldt voor Gohan waarmee het zwaar bergafwaarts is gegaan, vooral met GT.

En wat ook nergens op sloeg, was dat Bulma 1 klap kreeg en Vegeta meteen Goku in krachtlevel voorbijschiet.
Na jaren trainen lukt het niet, maar Bulma krijgt een corrigerende tik en meneer z'n kracht neem 1000 maal toe.
En uiteindelijk was de Super Saiyan God natuurlijk gewoon lachwekkend. SS4 was een stuk indrukwekkender + dat het ook gewoon debiel is dat ook de Super Saiyan God al een bekende legende was, terwijl toen Goku Super Saiyan 1 werd dat de ultieme legende was en alles wat ie daarna werd zoals SS2, 3 en 4 totaal onbekend was.. Maar een Super Saiyan God wat dat allemaal overtreft is dan wel weer bekend.

Heb hem zelf niet gezien, maar ik vind zowat alle DB(Z) films erg zwak, op die van Trunks en Bardok na. Lijkt alsof ze geschreven zijn door iemand die ooit wel eens Dragonball gekeken heeft, lang geleden, en dan maar zelf er iets bij gaat verzinnen.
Verder over het Japans: in het begin klinken de stemmen raar, maar eenmaal je ze gewend bent, wil je de Amerikaanse niet meer terug. Als ik nu een aflevering in de Amerikaanse versie bekijk, erger ik me dood aan hoe stoer alles constant moet klinken. In het verhaal worden sommige belangrijke verhaallijnen zelfs simpelweg vervangen door stoere "I'll kill you", "Not if I kill you first" zinnetjes...
Ben momenteel dan ook volop bezig met de hele serie voor de 20ste keer ofzo te bekijken :D

Terug
Naar boven