XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Net ' The Conjuring ' bekeken.

Probeert clichés te vermijden door potentiële schrikmomenten NIET te benutten. Goeie zaak of slechte zaak, daar ben ik nog niet uit....

Verder is hij misschien wel iets beter dan de gemiddelde "haunted house" film maar zeker geen 7.7 zoals op IMDB.
6,9/10 imo. Originele horrorfilms maken is toch o zo moeilijk.

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 20:43 ----------

Je zou Coffee Town kunnen proberen http://www.imdb.com/title/tt2234025/?ref_=sr_2 maar ook daar hoef je niet veel van te verwachten. Of We're the Millers http://www.imdb.com/title/tt1723121/?ref_=fn_al_tt_1 helaas zit daar Jennifer Aniston in.

Success.

Jenn was alvast geen storende factor in 'Horrible Bosses', één vd betere komedies vd voorbije 2jr.

Pathfinder (2007)

Goed geacteerd, veel hele mooie beelden (natuur en sneeuw) en af en toe best spannend (voornamelijk het begin).

Moest soms denken aan Rambo (one man's army). :D

Cijfer: 7,5

Laatst bewerkt:
The Godfather 1 t/m 3 weer eens 'ff' gekeken (10 uur aan film zo'n beetje :roflol:)

Deel 1 en 2 blijven epic, zeker voor zijn tijd. De flashbacks maken deel 2 weer uniek. Deel 3 blijft een beetje apart en rommelig, weet niet hoe ik dat het beste kan verwoorden. De film is natuurlijk ook pas 16 jaar na de andere delen uitgekomen en was misschien niet nodig geweest, maar geeft wel een soort van afsluiting.

Totaalcijfer voor de reeks: 9/10

Laatst bewerkt:
Iemand The Purge al gezien?

Net ' The Conjuring ' bekeken.

Probeert clichés te vermijden door potentiële schrikmomenten NIET te benutten. Goeie zaak of slechte zaak, daar ben ik nog niet uit....

Verder is hij misschien wel iets beter dan de gemiddelde "haunted house" film maar zeker geen 7.7 zoals op IMDB.
6,9/10 imo. Originele horrorfilms maken is toch o zo moeilijk.

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 20:43 ----------

Jenn was alvast geen storende factor in 'Horrible Bosses', één vd betere komedies vd voorbije 2jr.

Inderdaad, ook ik vond The conjuring beter dan de meeste, recente films in dit genre. Ik zou hem ook een 7 geven.

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 21:56 ----------

Gezien. Een gemiste kans. Er is iets mis met de film maar kan niet zeggen wat precies. Hij had zo veel beter kunnen zijn. Ben redelijk fan van Ethan Hawke, doch kon hij de film niet redden.

the purge was een normale voorspelbare film, niks meer niks minder.

Cowboys & aliens (2011) met o.a. Daniel Craig en Harrison Ford.

Klein beetje langdradig naar mijn gevoel (bijna 2 uur). Voor de rest een prima film.

Cijfer: 6,5+

Gezien. Een gemiste kans. Er is iets mis met de film maar kan niet zeggen wat precies. Hij had zo veel beter kunnen zijn. Ben redelijk fan van Ethan Hawke, doch kon hij de film niet redden.

the purge was een normale voorspelbare film, niks meer niks minder.

Wauw wat een achterlijke hippy film.. :roflol: Ze hadden het veel zieker moeten schrijven, veel meer geweld erin. Er zitten nu zoveel plot holes en onlogische gebeurtenissen in, niet normaal. Inderdaad een gemiste kans. Moraal van het verhaal, egoïsme/hebzucht wordt je dood ofzo? :roflol:

4/10

Net klaar met The Purge... Tsja ik zag de eerste zinnen van de trailer en dacht ja die wil ik zien! Het concept is opzich echt heel vet om iets mee te doen maar dat hebben ze helaas niet waargemaakt. Film viel mij uiteindelijk dus best wel erg tegen.

4,5/10

The Heat (2013)

Vermakelijke actiekomedie, goede cast.

7/10

Prometheus

Tja de gedachte dat er echt Engineers zijn heeft wel iets. Duidelijk een bruggetje naar de volgende film die in 2015 uitkomt. En uiteraard kennen we de Alien reeks ook al. Zaten wel een paar achterlijke scenes in op het eind :roflol:

6.5/10

Curse of Chucky

Gaat natuurlijk weer verder met het gebruikelijke van de Childs Play serie en Chucky. Beetje low budget. Gedurende de film heb je als kijker en bekende met de serie zoiets van wanneer komen ze er nou achter dat de pop voor problemen zorgt, wat het wel een beetje saai en voorspelbaar maakt. Misschien 1-2 schrikmomenten, maar voor de rest niet echt horror. Op het eind en post-credit scenes zitten wel leuke twists, waar ze waarschijnlijk weer een paar films mee kunnen maken.

6/10

Laatst bewerkt:
The Purge (2013)

In the future, a wealthy family is held hostage for harboring the target of a murderous syndicate during the Purge, a 12-hour period in which any and all crime is legalized.

Mooi concept, hadden ze idd veel meer kunnen doen wel..

SPOILER ALERT

Dacht eerst dat die Henry dat meisje ging verkrachten in haar slaapkamer, teleurstelling. Toen dacht ik dat die Henry die vader ging vermoorden, wat hij wel probeerde maar dan onbegrijpelijk mist, dafuq? Zorgt wel weer voor wat spanning even maar wel erg voorspelbaar.
Dan kwam die n*ger ondertussen ook nog in het spel (dwaze actie van die kleine jongen trouwens) waar het eigenlijk de hele film over gaat...

idd zoals gezegd konden ze er veel meer mee doen

IMDB-score: 5,5/10
Personal score: 5,2/10

Prisoners

Gewoon kijken, een van de betere films die ik dit jaar heb gezien. Sterke rol van Hugh Jackman.

8+/10 voor mij.

Dilemma: Great Gatsby of Iceman?

---------- Post toegevoegd 11 October 2013 om 20:12 ----------

Oh en Moon gezien.

Geweldig! Redelijk beklemmend, prima geacteerd en bijzonder idee.

8/10

Dilemma: Great Gatsby of Iceman?

---------- Post toegevoegd 11 October 2013 om 20:12 ----------

Oh en Moon gezien.

Geweldig! Redelijk beklemmend, prima geacteerd en bijzonder idee.

8/10

iceman.

great gatsby afgezet na 20 min...

A Simple Plan (1998) met Bill Paxton en Billy Bob Thornton

Hele goede film. Heel goed en overtuigend geacteerd en boeiend van begin tot eind. Zelfs Billy Bob Thornton, waar ik persoonlijk geen fan van ben, deed het hier erg goed.

Foto van Billy Bob Thornton in de film. :D

simpleplan3.jpg

IMDB score: 7,5
Mijn cijfer: 8-

Een aanrader. :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven