MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

World War Z (2013)

World-War-Z-Brad-Pitt-202x300.jpg

- Action | Adventure | Horror -

Review (Let op voor spoilers)
Grafisch ziet het er allemaal top uit, maar het verhaal is erg matig.
Het zombie verhaal deed me erg denken aan "The Walking Dead" waarbij ik overigens na seizoen 2 gestopt ben met kijken.
En waarbij het "The Walking Dead" lekt aan goede acteurs en realisme, lekt het bij "World War Z" vooral aan realisme. Uiteraard is het hele zombie verhaal hedendaags vooral onrealistisch te noemen, maar dit is nou eenmaal het verhaal. Wat ik echter storend vind is dat Brad Pitt min of meer onsterfelijk lijkt. Een stuk of 40 Zombies vormen geen enkel probleem en ook een vliegtuigcrash schijnt weinig tot geen problemen op te leveren en lijkt daarmee de gewoonste zaak van de wereld. Waar andere het in RL moeten doen met afgescheurde ledematen of gebroken benen, komt onze Brad Pitt er vanaf met een voorwerp dat zijn zij doorboort heeft. Maar ook dat maakt voor hem niks uit, want Brad jumpt vervolgens uit zijn 2 meter hoog bevonden stoel en lijkt daar weinig moeite mee te hebben.

Ik heb de film wel afgekeken en was best vermakelijk, jammer alleen dat het een typische jaren 80 actiefilm is waarbij de hoofdrolspeler een goede echtgenoot is, uitstekend kan vechten, alles overleeft, een goed hart heeft en uiteindelijk de rest van de wereld min of meer in zijn eentje red.

Personal Score : 6,5
IMDB : 7,1

Spoilers zet je tussen [spoiler.] en [/spoiler.] alleen dan zonder de punten ;).

Maar dat deze film een 7.1 op IMDB krijgt geeft wel aan hoe erg die cijfers sucken.

Warm Bodies gezien.begint slecht,word iets betern tegen het midden van de film.vind hem niet echt de moeite.

Ben trouwens net bezig met het bijwerken van mijn watchlist op IMDB, ben al weer enkele classics tegengekomen zoals bad santa & how the grinch stole christmas etc :roflol: good times

Warm Bodies gezien.begint slecht,word iets betern tegen het midden van de film.vind hem niet echt de moeite.

Ik vond Warm Bodies juist wel heel goed. Tenminste eens iets anders dan die eeuwige zombiefilms die hetzelfde zijn.
+ beetje droge humor erin, prima.

Ik vond Warm Bodies juist wel heel goed. Tenminste eens iets anders dan die eeuwige zombiefilms die hetzelfde zijn.
+ beetje droge humor erin, prima.

Ik vond hem zalig.

Vandaag Moon gezien (had hem in 2009 al eens gezien). Echt een zeer goede film. Makes you wonder.

Zo even binnenhalen; Green Street 3 & The Suspect. Wel vreemd want beiden nog niet gereleased en wel te downloaden al, zie ik niet vaak dat op IMDB staat dat ze nog niet released zijn.

Heb hem al gezien. Echt een bout film de eerste was goed. De 2 de ging nog. Maar deze was gewoon slecht. De acteurs waren moeilijk te verstaan. Denk dat zelfs een Engelsman uit die regio er moeite mee zou hebben.

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 11:11 ----------

Man of steel.

Vind hem zeker de moeite waard om hem te kijken. Wat me opviel was dat de special effects er echt goed uitzagen. De film komt wel wat traag opgang, maar daar stoorde ik me niet aan. De actie kwam op het laatst meer dan genoeg terug!

7,5 /10

Heb zaterdag Gravity in IMAX gezien. Was een heel coole ervaring. Needless to say dat de film er prachtig uitziet. Het verhaal zat ook deftig in elkaar. Enkel die Hollywood onzin over dat kind van Bullock had niet gemoeten. De film heeft me toch weten te boeien over de hele lijn. 8+/10

Heb zaterdag Gravity in IMAX gezien. Was een heel coole ervaring. Needless to say dat de film er prachtig uitziet. Het verhaal zat ook deftig in elkaar. Enkel die Hollywood onzin over dat kind van Bullock had niet gemoeten. De film heeft me toch weten te boeien over de hele lijn. 8+/10

Ik had ergens gelezen dat deze film een hele hoge score had gekregen! klinkt goed mischien toch maar een bezoekje geven aan de bios.

thanks for the tip, green street 3 nu downloaden.

The Adventures of Tintin / De Avonturen van Kuifje: Het Geheim van de Eenhoorn (2011) in 3D

De film voor de tweede keer in 3D gezien en vond het niet echt leuk. Dit kwam mede door de personage van kapitein Haddock, die ik veelal niet leuk vind. Ook was de film absoluut niet realistisch maar dat vond ik niet erg. Het einde was best spectaculair (in 3D)!

IMDB: 7,3
Mijn cijfer: 7-

Laatst bewerkt:
Gisteren White House Down gezien. Vond 'em in ieder geval beter dan Olympus Has Fallen, die praktisch over hetzelfde gaat. Natuurlijk waren er af en toe crappy momenten en dialogen. Was eigenlijk aangenaam verrast door Channing Tatum, die ik altijd als een erg slechte acteur had gepercipieerd. Maar vond eigenlijk dat hij het nog best goed deed. Beter dan Foxx, die compleet karikaturaal overkwam. Paar vette actiescene's ook.
7/10 voor mij.

Gisteravond Apocalypto op tv.

Heeft best hoge scores, 7,7 op imdb?! Maar het moet toch wel één van de slechtste films zijn die ik ooit heb mogen aanschouwen.
Gewoon een exploitatiefilm in het rijtje Cannibal Holocaust met een nog veel slechter plot dat slechts de verregaande krankzinnigheid van meneer Gibson demonstreert. In plaats van een kijkje in de belevingswereld van toen krijgen we een bizar onwaarschijnlijk superhelden scifi flutverhaaltje gecombineerd met bizar slecht acteerwerk en zowat iedere scene lachwekkende gore-omdat-het-kan geheel over de top.
Het is ook weer van red het vrouwtje en verder moet het opgenomen zijn in dezelfde jungle als Predator 1, met een waterval, modder en boobytraps? Hah..
2/10
Mensen zijn blijkbaar onder de indruk van de eye candy en dat is geloof ik het enige wat nog telt in Hollywood.

Goeie torrent voor Escape Plan?

Iemand tips voor een leuke hedendaagse comedy film?
In de aard van The Hangover, 21 jump street, American Pie, Take me home tonight, ...

Iemand die nog een leuke film ala james bond/bourne achtige films weet? Films met hitmans zoals Collateral trek ik ook altijd wel goed.

Iemand die nog een leuke film ala james bond/bourne achtige films weet? Films met hitmans zoals Collateral trek ik ook altijd wel goed.

Minority report vind ik wel een dikke film met Cruise.

Ben zelf cliffhanger en heat aan het downloaden. Tijd voor wat old-school actie.

Terug
Naar boven