MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Yip Man (2008)

imdb: 8
eigen cijfer: 8

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ip Man is a 2008 Hong Kong semi biographical martial arts film very loosely based on the life of Yip Man, a grandmaster of the martial art Wing Chun and master of Bruce Lee. The film focuses on events in Ip's life that supposedly took place in the city of Foshan during the Sino-Japanese War. The film was directed by Wilson Yip, and stars Donnie Yen as Ip Man, with martial arts choreography by Sammo Hung. The supporting cast includes Simon Yam, Lynn Hung, Lam Ka-tung, Xing Yu and Hiroyuki Ikeuchi.

World War Z (2013)

Mwa, vond het een zeer, zeer matige film. Een paar maanden geleden heb ik het boek gelezen en daar heb ik me echt kosteloos mee vermaakt. Deze film daarentegen vond ik dermate weinig voorstellen dat ik hem puur heb uitgezien, omdat ik het anders zonde van m'n tijd vond. De manier waarop zombies bewegen, het probleem dat bijna alle gebeurtenissen te voorspellen waren, nee, not my piece of cake.

IMDB: 7,1
Mijn score: 6,5

----------

Django Unchained (2012)

Geweldige film. Zaterdagavond samen met m'n gf gekeken en had geen spijt dat ik een avondje thuis ben gebleven. De humor is geweldig, sommige scenes erg bruut, maar daar houdt ik persoonlijk wel van. Thema vind ik persoonlijk ook interessant, dus dat hielp ook heel erg. Acteurs doen het stuk voor stuk goed, naar mijn mening.

IMDB: 8,5
Mijn score: 8,5

Zaterdag The Hangover III gezien. Gewoon ok. Had best lage verwachtingen, aangezien ik er nog niet veel goeds van had gehoord. Dat helpt altijd bij het kijken van een dergelijke film. 6.5/10

Pacific Rim

Het is simpel, wil je een film met een doordacht verhaal en personages met diepgang: 1/10
Zoek je een no-brainer actie film met veel sci-fi en was je vroeger into transformers: 8/10

MV5BMTY3MTI5NjQ4Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwOTU1OTU0OQ@@._V1_.jpg

Thor: The Dark World (2013)

Faced with an enemy that even Odin and Asgard cannot withstand, Thor must embark on his most perilous and personal journey yet, one that will reunite him with Jane Foster and force him to sacrifice everything to save us all.

beetje mixed feelings bij deze, zit echt veel goede actie in maar aan de andere kant zitten er ook wel van die scènes tussen die echt totaal nergens op slaan en imo gewoon niet in de film moesten zitten... die mix van bepaalde personages van the avengers in een thor film vind ik ook niet zo goed, laat die aparte films dan gewoon hun eigen personages behouden en hou die mix dan gewoon voor the avengers..

IMDB-score: 7,7/10
Personal score: 6,1/10

World War Z (2013)

Mwa, vond het een zeer, zeer matige film. Een paar maanden geleden heb ik het boek gelezen en daar heb ik me echt kosteloos mee vermaakt. Deze film daarentegen vond ik dermate weinig voorstellen dat ik hem puur heb uitgezien, omdat ik het anders zonde van m'n tijd vond. De manier waarop zombies bewegen, het probleem dat bijna alle gebeurtenissen te voorspellen waren, nee, not my piece of cake.

IMDB: 7,1
Mijn score: 6,5

----------

Zonde dat ze niets hebben gedaan met de leukste delen van het boek. Sowieso lijkt het geenzins op het boek.

/spoiler

http://www.youtube.com/watch?v=I2cS5Fv5xIQ

The World's End (2013)

Simon Pegg film, dus sowieso een +. Eerste helft van de film is best slim geschreven. Tweede helft is echt verstand op 0. Einde vond ik een beetje matig.

7/10
IMDB: [IMDB]tt1213663[/IMDB]

The Wolverine (2013)
Post credit scene was eigenlijk wel het hoogtepunt. Voor de rest gewoon een moderne Marvel film

7/10
IMDB: [IMDB]tt1430132[/IMDB]

The World's End (2013)

Simon Pegg film, dus sowieso een +. Eerste helft van de film is best slim geschreven. Tweede helft is echt verstand op 0. Einde vond ik een beetje matig.

7/10
IMDB: [IMDB]tt1213663[/IMDB]

ga ik net aan beginnen, ben benieuwd

---------- Post added at 23:05 ---------- Previous post was at 19:17 ----------

The World's End (2013)

Five friends who reunite in an attempt to top their epic pub crawl from 20 years earlier unwittingly become humankind's only hope for survival.

Goede film, heb niet veel moeten lachen maar wel prima vermaak. De pub The World's End was wel redelijk voorspelbaar met wat er daar gebeurt :rolleyes:

IMDB-score: 7,3/10
Personal score: 6,7/10

ga ik net aan beginnen, ben benieuwd

---------- Post added at 23:05 ---------- Previous post was at 19:17 ----------

The World's End (2013)

Five friends who reunite in an attempt to top their epic pub crawl from 20 years earlier unwittingly become humankind's only hope for survival.

Goede film, heb niet veel moeten lachen maar wel prima vermaak. De pub The World's End was wel redelijk voorspelbaar met wat er daar gebeurt :rolleyes:

IMDB-score: 7,3/10
Personal score: 6,7/10

Ik weet echt niet wat ik van dat einde moet vinden. Het zal wel de Britse humor zijn of zo.. :roflol:

Iemand the counselor al gezien?

• Like
Waarderingen: mat
Robocop (1987)

Goeie film. Klassieker die je gewoon eens moet gezien hebben. Ouderwetse actie met een vleugje kritiek op de moderne maatschappij die gedomineerd wordt door grote bedrijven.

Score: 7,5/10

pacific rim heb ik 5min. gekeken toen gedelete.

Hmm, niet per se.. De film werd sinds vorig jaar al aardig gehyped, alsof het beter zou zijn als bijvoorbeeld een Transformers reeks. Men ziet robots, dus gaan er vanuit dat ze veel overeenkomsten hebben. Dat creëert dus toch een verwachtingspatroon. De characters zelf zijn niet zo boeiend, maar als je van sci fi houd is het best het kijken waard.

Ik verwachte gewoon wat actie te zien met robots en mooie special effects. Ik had zeker niet verwacht dat het beter zou zijn als de Transformers reeks. En ik kreeg wat ik verwachtte. Leuke actie en een vrij zwak verhaal. Had meer ingezeten maar dat hou je toch bij zulke films.

Wat gebeurde er dan in de post credit scene? (even tussen spoilers plaatsen dan)
Beetje hetzelfde recept als na alle recente Marvel films.
Vliegveld scene met Logan. Opeens verschijnt Magneto. Beide natuurlijk vijanden in vorige films. Niet veel later verschijnt Xavier ook, en het wordt duidelijk dat ze de handen ineen hebben geslagen. Opstapje naar de nieuwe X-men film die volgend jaar uitkomt [IMDB]tt1877832[/IMDB]

Ik verwachte gewoon wat actie te zien met robots en mooie special effects. Ik had zeker niet verwacht dat het beter zou zijn als de Transformers reeks. En ik kreeg wat ik verwachtte. Leuke actie en een vrij zwak verhaal. Had meer ingezeten maar dat hou je toch bij zulke films.

Ja precies, ik eigenlijk hetzelfde. Ergens mid 2012 dook er al een trainer op. Op dat moment had ik wel hoge verwachtingen, maar aangezien de film pas 9-10 maanden later uit zou komen, heb ik er verder niet meer aan gedacht zeg maar. Zelfs toen hij in de bios was, niet meteen naar de bios gegaan om te kijken. Dus ik had mijn verwachtingen in de tussentijd al bijgesteld en gewoon de film gewoon zo neutraal mogelijk bekeken.

die post credit scene van thor the dark world is trouwens wel nice

Terug
Naar boven