MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

In the office is hij geniaal.

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) ([IMDB]tt0357413[/IMDB])

Tja geweldige cast, qua verhaal ook best redelijk voor iets wat zich in de jaren 70 afspeelt met de bij die tijd horende stereotypes. Ik vind het alleen een beetje jammer dat Steve Carell (geniaal in The Office) de 'r*tard' speelde in deel 1, terwijl best meer zou kunnen bijdragen aan het script. Hopelijk verbeterd dat toch een beetje in de nieuwe film. Net de trailer van deel 2 (februari 2014 in de bios) gezien, beetje hetzelfde recept maar dan in de jaren 80.

7/10

Ik vind Anchorman ( net als Big Lebowski, Tropic Thunder en sommige andere cultachtige comedy's ) vaak nog beter worden als je hem vaker kijkt. Dat Carrel een kleine rol heeft is eigenlijk ook niet zo gek, dit was ongeveer zijn eerste echte filmrol en min of meer de ontdekking van hem voor de films die erna komen.
In deel 2 zal hij zeer zeker een grotere rol hebben.

Sow Machete Kills was echt ****ing slecht. Saai gewoon. Moeite om wakker te blijven.

Snitch (2013)

Thriller met o.a. Dwayne Johnson. Goed script, gebaseerd op een waargebeurd verhaal. The Rock dit keer in een wat serieuzere rol, geen 'muscle' film. Ik zat constant te wachten tot iemand in de film een opmerking maakte in de trand van ''You're a big mofo'' of zoiets :roflol: Verhaal zit wel vol ethische en morele dilemma's. Niet zozeer vermakelijk, maar wel spannend en aangrijpend en je kan je goed inleven in alle rollen. Waarschijnlijk ook bedoelt als waarschuwing voor de Amerikaanse jeugd. Voor Europeanen wat moeilijker om mee te identificeren denk ik, dat maakt het voor ons dus misschien iets minder begrijpelijk hoe messed up de Wet is in de VS.. En misschien omdat ik een wat andere rol voor Dwayne verwachtte, dat het toch een beetje vreemd aanvoelt na het zien van deze film, ongewoon of zo..

6.6/10

Laatst bewerkt:
Gisteren Marina gaan kijken. Vind het gek dat die nog niet gereviewed is hier. Zelfs in de lokale cinema was het tot buiten aanschuiven. Zal er ook wel iets mee te maken hebben dat ik in Limburg woon. :D
Over de film zelf: die vond ik best te pruimen. Heb een paar keer een glimlach op mijn gezicht had. Matteo Simoni doet dat ook niet slecht. De scenes met het gezin zijn best goed. Helaas merk je af en toe wel dat hij het gewoon is om op VTM te komen en dat hij wat 'soapy" acteert (de scene met het ijsje vond ik tenenkrullend). Ook de vader acteert erg sterk.
Ik ga mee met de 7.5/10

• Like
Waarderingen: mat
Elysium (2013)

http://www.imdb.com/title/tt1535108/?ref_=nv_sr_1

In the year 2154, the very wealthy live on a man-made space station while the rest of the population resides on a ruined Earth. A man takes on a mission that could bring equality to the polarized worlds.
Aardige actiefilm. Geen bijzonder sterk verhaal, maar wel een vermakelijk concept en goede setting. De acteerprestaties vallen van sommige acteurs tegen (overacting van Jodie Foster, jammer), maar Matt Damon presteert goed.

Zeker wel het kijken waard, though! Verwacht alleen niet TE veel van de film, and you'll have a good time.

IMDB: 6.9
ik: 7

Gisteren RED 2 gezien tijdens een cardio sessie. Gewoon vermakelijk en precies wat je kunt verwachten als je 1 hebt gezien. Leuke cast, verhaal is ok en de chemistry is ook wel goed. 7/10

Prisoners (2013)

http://www.imdb.com/title/tt1392214/?ref_=nv_sr_1

When Keller Dover's daughter and her friend go missing, he takes matters into his own hands as the police pursue multiple leads and the pressure mounts. But just how far will this desperate father go to protect his family?

Dit is een bijzonder goede en heftige thriller, die zie je tegenwoordig bijna nooit. Een van de betere films die ik een lange tijd heb gezien; sterk verhaal, uitstekende performances van Hugh Jackman (geef die man een Oscar!) en Jake Gyllenhaal. Zeker het kijken waard!

IMDB: 8.1
ik: 8.5

Morgenavond naar Gravity, ben ook erg benieuwd!

• Like
Waarderingen: mat
Prisoners (2013)

Dit is een bijzonder goede en heftige thriller, die zie je tegenwoordig bijna nooit. Een van de betere films die ik een lange tijd heb gezien; sterk verhaal, uitstekende performances van Hugh Jackman (geef die man een Oscar!) en Jake Gyllenhaal. Zeker het kijken waard!

+1, gisteravond ook gekeken en geen moment hoeven vervelen!

Hier en daar wel wat voorspelbaar, maar niets wat de pret kon drukken :)

damn da einde van prisoners met da fluitje,bam! afgelopen!

Django unchained: goeie film die me de hele tijd kon blijven boeien. Ook de muziek in de film was goed alleen vond ik t eind wel minder goed uitgewerkt. Al met al 8/10

The place beyond the pines(had iemand toen hier gepost): moest er echt in komen en vroeg me in het begin af of ik hem verder moest kijken. Sowieso switcht ong in het midden van de film het perspectief en zou het een andere film kunnen wezen, aan het eind komt dit weer samen. Goede film als je hem helemaal afkijkt en tis echt totaal anders dan de meeste films. 7,5/10

Elysium (2013)

http://www.imdb.com/title/tt1535108/?ref_=nv_sr_1

Aardige actiefilm. Geen bijzonder sterk verhaal, maar wel een vermakelijk concept en goede setting. De acteerprestaties vallen van sommige acteurs tegen (overacting van Jodie Foster, jammer), maar Matt Damon presteert goed.

Zeker wel het kijken waard, though! Verwacht alleen niet TE veel van de film, and you'll have a good time.

IMDB: 6.9
ik: 7

Ook gezien gister, ben het hier wel mee eens. Maar waar was Jodie Foster in godsnaam mee bezig :roflol:.

Edit: En trouwens wel een vermakelijk youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/CinemaSins. Over achterlijkheden in films.

Prisoners (2013)

Prisoners ook gekeken van de week. Grandioos einde.

Ik geef hem ok een 8.5!

Waar ga jij Gravity kijken? In de bios of is ie al te downloaden?
Wil ik namelijk ook zien!

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:07 ----------

Iemand the counselor al gezien?

Wilde ik in de bios gaan kijken deze week, totdat ik de imdb score zag :(

Gravity sowieso in cinema gaan kijken!

Gravity (2013)

Ben zojuist terug van de bios (dit is zeker een film die je in de bios moet kijken). Zonder iets te verklappen: beste special effects die ik ooit in een film heb gezien, no exceptions. Een zeer indrukwekkende film, kijken dus!

IMDB: 8.5
ik: 9

Prisoners ook gekeken van de week. Grandioos einde.

Ik geef hem ok een 8.5!

Waar ga jij Gravity kijken? In de bios of is ie al te downloaden?
Wil ik namelijk ook zien!

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:07 ----------

Wilde ik in de bios gaan kijken deze week, totdat ik de imdb score zag :(

Het eerst dat ik dacht was :fuu:

Maar was inderdaad een goeie film!

We're the millers.

Lang geleden dat ik zo gelachen heb. Ben geen fan van Aniston, maar hier deed ze me toch terug denken aan haar beste periode (als rachel in friends). Er zaten een paar zeer zeer goede grappen in. Ook een paar zeemzoete die ik minder apprecieer maar zo gaat dat met dergelijke films he op het einde;

Een echte aanrader.

Terug
Naar boven