XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Gisteren de Crimiclowns gezien. Had niks van de serie gezien, maar dat kon geen kwaad. Het was een coole film. Het vele geweld was op geen moment gratuit. Dit soort films moet er meer gemaakt worden in Vlaanderen! +7/10

Elysium (2013)

In the year 2154, the very wealthy live on a man-made space station while the rest of the population resides on a ruined Earth. A man takes on a mission that could bring equality to the polarized worlds.

film was niet slecht maar kon me wel irriteren aan enkele dingen, zoals die acteerprestatie en dat accent van die ene Kruger, en dat spaans gebrabbel ertussendoor...

IMDB-score: 6,8/10
Personal score: 6/10

Fallen (1998)

Goeie en spannende film met Denzel Washington.

'Politieman John Hobbes (Washington) heeft eindelijk seriemoordenaar Edgar Reese te pakken en is getuige van diens executie in de gaskamer. Als vervolgens om hem heen verschillende mensen hetzelfde deuntje fluiten als Reese deed tijdens zijn executie, komt Hobbes erachter dat hij met een demoon te maken heeft die door aanraking kan wisselen van lichaam. Als Hobbes iemand vermoordt die was bezeten door Reese moet hij zijn onschuld bewijzen en ook nog proberen Reese te verslaan, maar dit is erg lastig, want hoe versla je iemand die iedereen kan zijn?'

http://www.youtube.com/watch?v=KeuRAWSJGFY

The Last Days on Mars (2013)

Ik heb heel wat sci-fi films gezien die zich in de ruimte afspelen, maar deze was wel erg slecht. Ik heb denk ik de eerste 15 min opgelet, maar al snel zat ik op mijn andere monitor gewoon een beetje op internet te surfen. Zo saai, too obvious, shallow, k*t cast, en ga zo maar door. Zelfs qua FX erg slecht. Je ziet gewoon duidelijk in veel scenes de blue/green screen beelden. Schijnt dat ze een budget hebben gehad van 7 miljoen staat op IMDB. Met zo'n beperkt budget moet je niet eens zo'n film willen maken.

IMDB: 5.6/10
Persoonlijke score: 2.5/10

Elysium (2013)

In the year 2154, the very wealthy live on a man-made space station while the rest of the population resides on a ruined Earth. A man takes on a mission that could bring equality to the polarized worlds.

film was niet slecht maar kon me wel irriteren aan enkele dingen, zoals die acteerprestatie en dat accent van die ene Kruger, en dat spaans gebrabbel ertussendoor...

IMDB-score: 6,8/10
Personal score: 6/10

Ja die Kruger als bad guy met dat Zuid-Afrikaanse accent o.i.d. werd je niet vrolijk van. :o

Net ''Now you see me'' gekeken. Wat een slechte film zeg. Echt een afrader. Ik verwachtte niet veel diepgang maar de film gaat gewoon nergens over, geen character development, ongeloofwaardige plottwist. zonde van een goede cast. (Morgan Freeman, Michael Caine)

Mijn score: 4/10
IMDB: 7.2/10

Gvd mensen worden er tegenwoordig alleen nog maar bagger films gemaakt. Prisoners was redelijk maar dat gedoe op het einde was gewoon lachwekkend. Verder zie ik echt alleen maar bagger voorbij komen en ik ben beetje klaar met al die oudere classics kijken. Lang geleden dat ik ook weer eens een echt goede komedie heb gezien.

Wie nog tips?

Ik heb gisteren The World's End gezien. Vermakelijke komedie met Simon Pegg en z'n buddy. Ligt ook zowat in de trend van zijn eerdere films. Gewoon kijken. 7/10

Gvd mensen worden er tegenwoordig alleen nog maar bagger films gemaakt. Prisoners was redelijk maar dat gedoe op het einde was gewoon lachwekkend. Verder zie ik echt alleen maar bagger voorbij komen en ik ben beetje klaar met al die oudere classics kijken. Lang geleden dat ik ook weer eens een echt goede komedie heb gezien.

Wie nog tips?

misschien is het tijd dat je verder gaat met je leven Robbie.

Gisteren de nieuwe Hunger Games gezien. Best goed.

IMDB score: 8.3/10
Mijn score: 7.5/10

Wie nog tips?

Geen komedie, wel hele goede film: Captain Phillips.

Gisteren de nieuwe Hunger Games gezien. Best goed.

IMDB score: 8.3/10
Mijn score: 7.5/10
Vond deel 1 zo slecht dat ik hem alleen maar afgekeken heb omdat het daardoor juist grappig werd, snap ook niks van de ruime voldoende op IMDB, zal wel gewoon niet mijn genre zijn.

Maar nu toch wel heel benieuwd naar deel 2. Nog hoger cijfer op IMDB..

Wie nog tips?

Wat ik al zei: in genre prisoners kan je wel ff The Secret In Their Eyes checken. Niet eerst trailers enzo checken. Gewoon ff aan zetten een gaan.

Heel anders maar bv Celda 211 en Tropa de Elite (1 en 2), allemaal lekker. Voldoende toffe films maar wel beetje buiten wat er in de bios draait.

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------

Wat ik zelf aanraders vond wat ik laatste tijd gezien heb:

- Prisoners, 8+
- Kick-ass 2, 7+
- Before Midnight, 9
- The Raid Redemption 8,5
- Tropa de Elite (lang geleden al wel): 1 een 8,5 en 2 een 8+
- Boy, 7+
- The Great Gatsby, 8+
- Clear History, 7,5
- Robot & Frank, 7,5
- Cyrus, 7,5
- Flight, 8,5
- Celeste & Jesse Forever, 7,5
- Searching for Sugarman - 8,5
- Starbuck, 8-
- Side Effects, 7,5
- Three Idiots, 8
- It's a Disaster, 7,5
- Mr. Nobody, 7+
- Argo, 8+
- Celda 211, 9+
- Starlet, 7,5
- Half Nelson, 7+
- Killing Them Softly, 8-
- Hobo With A Shotgun, 7,5
- Alleen Maar Nette Mensen, 8-
- Life Of Pi, 8
- The Master, 8-
- The Sessions, 8
- Silver Linings Playbook, 8-
- Get The Gringo, 7,5
- Incendies, 9
- The Imposter, 8
- Looper, 8+
- The Five-Year Engagement, 8-
- Ruby Sparks, 7
- Headhunters, 9
- Taxidermia, 9+
- War of the Arrows, 7,5
- Memories of Murder, 9,5
- I Saw The Devil, 8,5
- Magic Mike, 7
- Terribly Happy, 8-
- The Secret In Their Eyes, 9
- Chronicle, 7+
- The Avengers, 8-
- The Inbetweeners (film): 7
- The Cabin In The Woods, 7,5
- 50/50, 8,5
- The Perfect Host, 7,5
- Shame, 8
- Moneyball, 7+
- Take Shelter, 7,5
- Four Lions, 7,5
- Braidsmaids, 7,5
- Drive, 9+
- Tree Of Life, 7+
- Rise Of The Planet of the Apes, 7,5
- Another Year, 7+
- A Tale Of Two Sisters, 9+
- Black Swan, 7,5
- Derren Brown - Something Wicket This Way Comes, 8,5
- Derren Brown - An evening of Wonders, 8+
- Crank - High Voltage, 7+
- Crazy, Stupid, Love, 7+
- Our Idiot Brother, 7
- Ip Man, 8-
- Your Sisters Sister, 8+

Mja, tis niet dat het allemaal toppers zijn. Kijk helaas laatste tijd wat te veel 'makkelijke' films omdat ik het vaak druk heb en dan film beetje als ontspanning zie. Over het algemeen vind ik de betere films de wat moeilijkere films zeg maar. Maar deze vond ik allemaal vermakelijk tot goed.

En ja ik ben met scores wat ruimer. Dat geneuzel van IMDB scores waarbij bijna iedere film tussen een 6 en een 8 zit kan ik niet zo veel mee. Ik waardeer ze meer tussen de 3 en een 10.

Edit: nog even wat verder terug gegaan tot wat ik tof vond 1,5 jaar geleden ofzo.

Laatst bewerkt:
Magic Mike een 7?:roflol: Is toch die film met strippende kerels?

Terug
Naar boven