XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

300
- Action | Fantasy | History -

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In the Battle of Thermopylae of 480 BC an alliance of Greek city-states fought the invading Persian army in the mountain pass of Thermopylae. Vastly outnumbered, the Greeks held back the enemy in one of the most famous last stands of history. Persian King Xerxes lead a Army of well over 100,000 (Persian king Xerxes before war has about 170,000 army) men to Greece and was confronted by 300 Spartans, and several hundred Arcadians.

Vond het maar een simplistische k*tfilm.
Actie scenes waren oké, maar het verhaal van 300 spartanen tegenover 100.000 Persen is zo ongeloofwaardig als wat. Daarnaast zag de misvormde midget er nou ook niet bepaald "echt" uit en als klap op de vuurpijl droeg de koning van het Persische volk oogschaduw, eyeliner, lippenstift, foundation, had geëpileerde wenkbrauwen, een paar piercings, droeg hij armbandjes en had hij nog een paar nutteloze kettingen hangen om zijn schouder, nek en OP z'n hoofd.
Waarschijnlijk is dit gedaan om het allemaal wat karakter te geven, maar ik vond het er nogal gay uitzien.

Verder was ik ook niet gecharmeerd van de infanterie bestaande uit een neushoorn, olifant, reus (schijnt blijkbaar populair te zijn Harry Potter, LOTR etc.) en gay ass soldaten met een zwarte cape en zilverkleurig maskertje.

Verder zou je je kunnen afvragen waarom het Persische leger verschillende keren naar de bergen toe trekt met een leger van 20.000 man voor slechts 300 spartanen en een afgezaagd legertje bestaande uit wat bij elkaar geraapte werklui zoals een smid of een beeldhouwer.
Ook zet ik mijn vraagtekens bij het Persische leger wat wel de moeite nam om te verschijnen met 20.000 man, maar het blijkbaar teveel moeite vond om meer dan 1 reus mee te nemen.Of de andere keer dat ze elkaar ontmoetten en het Persische leger slechts 1 neushoorn meenam welke vervolgens eenvoudig uitgeschakeld werd door middel van 1 speer.

Het camerawerk was af en toe wel nice om te zien wat een +1 oplevert.

Mijn cijfer: 4
IMDB: 7.7

misschien zijn er niet zoveel neushoorns en reuzen te vinden in Perzie?

300

Actie scenes waren oké, maar het verhaal van 300 spartanen tegenover 100.000 Persen is zo ongeloofwaardig als wat. Daarnaast zag de misvormde midget er nou ook niet bepaald "echt" uit en als klap op de vuurpijl droeg de koning van het Persische volk oogschaduw, eyeliner, lippenstift, foundation, had geëpileerde wenkbrauwen, een paar piercings, droeg hij armbandjes en had hij nog een paar nutteloze kettingen hangen om zijn schouder, nek en OP z'n hoofd.
Waarschijnlijk is dit gedaan om het allemaal wat karakter te geven, maar ik vond het er nogal gay uitzien.

Verder was ik ook niet gecharmeerd van de infanterie bestaande uit een neushoorn, olifant, reus (schijnt blijkbaar populair te zijn Harry Potter, LOTR etc.) en gay ass soldaten met een zwarte cape en zilverkleurig maskertje.

Verder zou je je kunnen afvragen waarom het Persische leger verschillende keren naar de bergen toe trekt met een leger van 20.000 man voor slechts 300 spartanen en een afgezaagd legertje bestaande uit wat bij elkaar geraapte werklui zoals een smid of een beeldhouwer.
Ook zet ik mijn vraagtekens bij het Persische leger wat wel de moeite nam om te verschijnen met 20.000 man, maar het blijkbaar teveel moeite vond om meer dan 1 reus mee te nemen.Of de andere keer dat ze elkaar ontmoetten en het Persische leger slechts 1 neushoorn meenam welke vervolgens eenvoudig uitgeschakeld werd door middel van 1 speer.

this is madness!!

hit_Very_Disturbing_Childrens_Book_RE_We_dont_say_ampquotGermanampquot_in_America-s400x297-59009.jpg

misschien zijn er niet zoveel neushoorns en reuzen te vinden in Perzie?

Nee stel je voor. Ze beschikken wel over een paar wezens die nergens ter wereld voor komen, maar wel rekening houden met het natuurlijke habitat van de neushoorns en reuzen(?) en een afgezant van quasimodo.

hij is duidelijk totaal niet mee met de bruutheid van deze film :(

Had dit soort reacties wel verwacht.
Een maat van mij vond dit ook een gruwelijke film, maar ik zelf vind het zwaar overgewaardeerd.
Sorry jongens.

Laatst bewerkt:
Is heel lang geleden dat ik hem gezien heb maar het enige dat ik me herinner is dat hij heel vet was. Maarja smaken verschillen natuurlijk

300

1240758354204.jpg

tumblr_mlv6hympDm1rly6z2o1_500.gif

Je moet een film beoordelen in zijn genre en originaliteit. Tuurlijk zijn er mensen die ervan houden en andere niet maar als jij totaal niet van sci-fi/ fantasy films houd dan ga je deze films uiteraard niet waarderen. Ik heb 300 toen hij uit kwam in de bioscoop gezien en dat was echt machtig :cool:

1240758354204.jpg

tumblr_mlv6hympDm1rly6z2o1_500.gif

Je moet een film beoordelen in zijn genre en originaliteit. Tuurlijk zijn er mensen die ervan houden en andere niet maar als jij totaal niet van sci-fi/ fantasy films houd dan ga je deze films uiteraard niet waarderen. Ik heb 300 toen hij uit kwam in de bioscoop gezien en dat was echt machtig :cool:

Een leider van het Perische volk met mascara, eyeliner, foundation en glossy lippenstift is idd orgineel, maar heeft imo totaal geen toegevoegde waarde behalve dat ik het er gay uit vind zien. Ook de kettingen OP z'n hoofd hebben geen nut volgens mij. Leuk allemaal voor de sier, maar vind het er gewoon debiel uitzien.

je had hem ook een lange staart kunnen geven en hem vervolgens geel kunnen verven, is ook orgineel vraag me af wat daarvan de toegevoegde waarde is.

Ik kan Sci-Fi best waarderen, maar vind het onzin om al het niet-realisme te benoemen als Fantasy simpelweg omdat het een gebrek aan realisme heeft.

Een leider van het Perische volk met mascara, eyeliner, foundation en glossy lippenstift is idd orgineel, maar heeft imo totaal geen toegevoegde waarde behalve dat ik het er gay uit vind zien. Ook de kettingen OP z'n hoofd hebben geen nut volgens mij. Leuk allemaal voor de sier, maar vind het er gewoon debiel uitzien.

je had hem ook een lange staart kunnen geven en hem vervolgens geel kunnen verven, is ook orgineel vraag me af wat daarvan de toegevoegde waarde is.

Ik kan Sci-Fi best waarderen, maar vind het onzin om al het niet-realisme te benoemen als Fantasy simpelweg omdat het een gebrek aan realisme heeft.

Reality sucks. Srs. Kijk maar naar vikings, hele goede serie maar had zoveel beter kunnen zijn als het niet zo gewoontjes was allemaal..

Nee remi dit is echt bedoeld als fantasy, als sprookje. Je had er gewoon andere verwachtingen van: je lust zowel cola als koffie, maar als je denkt een slok cola te nemen en het smaakt naar koffie is het ranzig.

Nee remi dit is echt bedoeld als fantasy, als sprookje. Je had er gewoon andere verwachtingen van: je lust zowel cola als koffie, maar als je denkt een slok cola te nemen en het smaakt naar koffie is het ranzig.

Ik had er idd andere verwachtingen van en dat het een sprookje is snap ik best.

Maar binnen het sprookje bestaat er ook nog realisme. Ze hebben er toch ook voor gekozen om de effecten van zwaartekracht te handhaven?
Dat er wezens in het verhaal voorkomen die niet bestaan vind ik allemaal niet zo'n probleem, maar zie het nut niet van die persische leider die er zo achterlijk uitziet.
Is het bedoelt als Fantasy, ja waarschijnlijk maar het blijft er gay uitzien.

Dat de Persen op een fking neushoorn ten strijde trekken is idd Fantasy, maar dat er slechts 1 van is terwijl ze wel met 20.000 man komen opdagen zie ik dan als niet-realisme.

Maar het is niet de bedoeling om hier een hele discussie om te vormen denk ik.
Het was zeker niet mijn film, maar dat komt niet zozeer door mijn voorkeur voor een bepaald genre of mijn afkeer daarvan.
Kan Sci-Fi best waarderen, maar zoals ik al beschreven heb zijn sommige zaken IMO achterlijk uitgewerkt.

Gisteren Man of steel gekeken, heb me geen moment verveeld 7.7/10

als klap op de vuurpijl droeg de koning van het Persische volk oogschaduw, eyeliner, lippenstift, foundation, had geëpileerde wenkbrauwen, een paar piercings, droeg hij armbandjes en had hij nog een paar nutteloze kettingen hangen om zijn schouder, nek en OP z'n hoofd.

Dat er wezens in het verhaal voorkomen die niet bestaan vind ik allemaal niet zo'n probleem, maar zie het nut niet van die persische leider die er zo achterlijk uitziet.

Hmm volgens mij vond je Xerxes stiekem wel sexy :rolleyes:

Ik had er idd andere verwachtingen van en dat het een sprookje is snap ik best.

Maar binnen het sprookje bestaat er ook nog realisme. Ze hebben er toch ook voor gekozen om de effecten van zwaartekracht te handhaven?

Dat de Persen op een fking neushoorn ten strijde trekken is idd Fantasy, maar dat er slechts 1 van is terwijl ze wel met 20.000 man komen opdagen zie ik dan als niet-realisme.

Maar het is niet de bedoeling om hier een hele discussie om te vormen denk ik.
Het was zeker niet mijn film, maar dat komt niet zozeer door mijn voorkeur voor een bepaald genre of mijn afkeer daarvan.
Kan Sci-Fi best waarderen, maar zoals ik al beschreven heb zijn sommige zaken IMO achterlijk uitgewerkt.

Of jij kent gewoon niet het hoe&waarom van de film.. Verdiep je wat in de materie en alles wordt 10x duidelijker. In de film wordt trouwens uitgelegd waarom er maar 1 neushoorn is en 1 zo'n reus..

Angel of the Skies - http://www.imdb.com/title/tt3160230

Ik dacht eindelijk weer eens een film welke over WWII gaat. Boeit me vaak enorm, gewoon om te zien hoe het in die tijd mogelijk zou kunnen zijn geweest.

Zonde van mijn tijd :roflol:

Alle acteurs lijken op elkaar, zowel qua uiterlijk als gedrag is enkel de hoofdrolspeler die zich hiervan weet te distantiëren.

Verder echt GFX om te huilen, zeker wanneer er een big ass bomber neerstort :roflol:

IMBD 5.4
Personal 5.0

Of jij kent gewoon niet het hoe&waarom van de film.. Verdiep je wat in de materie en alles wordt 10x duidelijker. In de film wordt trouwens uitgelegd waarom er maar 1 neushoorn is en 1 zo'n reus..

Nee.

En nah ga me er niet in verdiepen, deze reactie doet me een beetje denken aan een paar halve zolen die wat kladderen op een doek en vervolgens beweren dat het kunstwerk vergelijkbaar is met dat van Vincent van Gogh, maar dat je pas de waarde ervan in kan zien als je het begrijpt.

Nee laat mij maar in dit geval de achterlijke zijn die het niet begrijpt en er niks van afweet.
Ik blijf bij mijn standpunt, camerawerk ziet er goed uit, maar de rest viel tegen.

En wat voor discussie :roflol:

Terug
Naar boven