MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Flight (2012)

An airline pilot saves almost all his passengers on his malfunctioning airliner which eventually crashed, but an investigation into the accident reveals something troubling.

IMDB-score: 7,3/10
Personal score: 6,8/10

Ik had er idd andere verwachtingen van en dat het een sprookje is snap ik best.

Maar binnen het sprookje bestaat er ook nog realisme. Ze hebben er toch ook voor gekozen om de effecten van zwaartekracht te handhaven?
Dat er wezens in het verhaal voorkomen die niet bestaan vind ik allemaal niet zo'n probleem, maar zie het nut niet van die persische leider die er zo achterlijk uitziet.
Is het bedoelt als Fantasy, ja waarschijnlijk maar het blijft er gay uitzien.

Dat de Persen op een fking neushoorn ten strijde trekken is idd Fantasy, maar dat er slechts 1 van is terwijl ze wel met 20.000 man komen opdagen zie ik dan als niet-realisme.

Maar het is niet de bedoeling om hier een hele discussie om te vormen denk ik.
Het was zeker niet mijn film, maar dat komt niet zozeer door mijn voorkeur voor een bepaald genre of mijn afkeer daarvan.
Kan Sci-Fi best waarderen, maar zoals ik al beschreven heb zijn sommige zaken IMO achterlijk uitgewerkt.

300 probeert dan ook eerder het mythische karakter van het verhaal rond die battle weer te geven ipv een realistische reconstructie, hoe het verhaal bij terugkomst zou verteld worden en hoe het aan latere generaties wordt doorgegeven. Als je de film vanuit dat perspectief bekijkt, maakt het al wat meer sense denk ik.

En niet vergeten de film is gebasseerd op de gelijknamige graphic novel geschreven door Frank Miller nadat hij als jong kind de film The 300 Spartans heeft gezien wilde hij die weergeven hoe heldhaftig de Spartanen vochten tegen de perzen in zijn ogen met creatieve vrijheid natuurlijk. En tel daarbij op dat Zack Snyder voor minstens 95% trouw aan het bronmateriaal is geweest vind ik de vergelijking met Lord of the rings of Harry Potter nergens op slaan.

• Like
Waarderingen: Vonk
Eindelijk iemand die het begrijpt :thumbs:

Nog mensen die iets willen zeggen over 300?

Gave sieraden ook op die Perzische god :heart:

En niet vergeten de film is gebasseerd op de gelijknamige graphic novel geschreven door Frank Miller nadat hij als jong kind de film The 300 Spartans heeft gezien wilde hij die weergeven hoe heldhaftig de Spartanen vochten tegen de perzen in zijn ogen met creatieve vrijheid natuurlijk. En tel daarbij op dat Zack Snyder voor minstens 95% trouw aan het bronmateriaal is geweest vind ik de vergelijking met Lord of the rings of Harry Potter nergens op slaan.

Je bent wel erg selectief met het uitkiezen van je informatie he?
Maakte die vergelijking alleen met betrekking tot de reus, niet met de gehele film.

Eindelijk iemand die het begrijpt :thumbs:

Heeft niks met begrijpen te maken, kijken er gewoon anders tegen aan.

Er was een vette clip van 300 dat was bij het liedje goats on a boat (vet nummer) maar hij is al een hele tijd verwijdert.

Karma voor wie hem nog ergens heeft staan en hem upload :)

Ik voorspel dat deel twee een epische faal zal worden.

Verdomme, avondje vrij, weet in hemelsnaam niet wat te downloaden.

Misschien beginnen met series te kijken?

Net deel 1 van The Hunger Games maar eens gezien aangezien ik deel 2 binnenkort in de bios ga kijken. Ik vond hem niet zo bijzonder eigenlijk, je weet bijna precies wat er gaat gebeuren. Een 6,5 krijgt ie van me, hoop dat deel 2 beter is.

Ik vond hem echt geweldig origineel en tof.

Ridddick na 10 minuten uitgezet, wat ziet die film er goedkoop uit zeg.

Kick ass 2:

Wat een puberale k*tfilm!!!

Terug
Naar boven