AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.281
Moet gezegd worden:

Vanavond 22u45 Alien op RTL7

Een van mijn all time favorites!

jammergenoeg gewoon in 4:3 en stereo geluid en met die klere-reclame blokken van 10 minuten, maargoed ze laten maar weer eens een topfilm zien!

Vorige week in de sneak The Exorcism Of Emily Rose gezien. Vond het een behoorlijk muffe film, zeker nadat ik dat weekend al 3 films en een reportage over exorcism had gezien (helloween weekend). Geef hem een 5,5

Gisteren The Descent gezien. Dat was een behoorlijk vette film moet ik zeggen. Toch wel een aanrader, een 7,5.

• #1.283
Een DVD box van Hitchcock gekocht 'the platinum edition' naja erg goedkoop en geen enkele extras whatsoever :D

39 Steps als eerste gekeken en direct een erg sterke film, lekker oude cinema zwart/wit uit jaren 30 maar zeer sterk acteerwerk en regie.

7/10

(soon) to be continued

ZZ, hoe kun je in GODSNAAM nu genieten van een zwartwit-film uit de jaren 30? Ik begrijp dat niet hoor :D

ZoutZak zei:
Moet gezegd worden:
Vanavond 22u45 Alien op RTL7
Een van mijn all time favorites!
jammergenoeg gewoon in 4:3 en stereo geluid en met die klere-reclame blokken van 10 minuten, maargoed ze laten maar weer eens een topfilm zien!

Agree, wat een topper zeg, jammer bij dit soort films is dat jeje geheugen niet even uit kan zetten ofzo, dat je niet meer weer hoe alles verloopt:)

Gister trouwens A history of violence gezien, Jeetje wat een slome film, viel bijna in slaap in de bios, edit wel een paar leuke moves van Viggo.

Heb gister Alfie gekeken. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht..ook al was het wel een vermakelijke film waarin ik veel herkende :D toch een 7,5 waard vind ik.

Gister naar lord of war geweest. Heftig filmpje hoor :-)

• #1.289
boogie zei:
ZZ, hoe kun je in GODSNAAM nu genieten van een zwartwit-film uit de jaren 30? Ik begrijp dat niet hoor :D
haha dit is pure cinema ouwe!

Ik heb the 39 steps opgewaardeerd naar een 8!

The Lady Vanishes vond ik ook bijzonder aardig, maar toch net iets minder. Ook hier sterke regie, en tevens goed humor, echter het verhaal werd dusdanig ongeloofwaardig (de shoot-out was bijna lachwekkend) dat ik hier toch niet meer als een 7 voor kan geven.

overigens Layer Cake vond ik eerlijk gezegd tegenvallen. Hij was vermakelijk, toegegeven. Maar de film kan echt niet eens in de schaduw staan van zeker 'Lock, Stock' maar ook 'Snatch'. De muziekkeuze was gewoon dramatisch, leek 'Gladiator' wel zo heroisch.

al met al net geen 7

• #1.290
Sabotage was ook weer een mooie hitchcock.
7/10

vanavond dan eindelijk Val Kilmer als Jim Morrison zien :D

Net SAW gezien... Dáág wat een uberbrute film is dát!!!
8/10!! Heb van het begin tot het einde uber gefascineerd gekeken.

Ik irriteer me alleen wel KAPOT aan dit :

In films krijgen ze áltijd de kans om de bad guy neer te schieten.. Maar doen ze NOOIT.... Iritatie ten top!

Homer17 zei:
Net SAW gezien... Dáág wat een uberbrute film is dát!!!
8/10!! Heb van het begin tot het einde uber gefascineerd gekeken.
Ik irriteer me alleen wel KAPOT aan dit :
In films krijgen ze áltijd de kans om de bad guy neer te schieten.. Maar doen ze NOOIT.... Iritatie ten top!

Haha, ik ken het. Maar het zou wel een beetje een anti-climx zijn als bij de eerste de beste gelegenheid de bad-guy het loodje legt. Kijk je de rest van de film een beetje naar een film zonder verhaal.

ZoutZak zei:
Layer Cake vond ik eerlijk gezegd tegenvallen. Hij was vermakelijk, toegegeven. Maar de film kan echt niet eens in de schaduw staan van zeker 'Lock, Stock' maar ook 'Snatch'. De muziekkeuze was gewoon dramatisch, leek 'Gladiator' wel zo heroisch.
al met al net geen 7
Snatch :clap:
een van m'n all time favorieten

• #1.294
Holy shit, was zwaar onder de indruk van The Doors!
Heel erg lang naar uitgekeken, eigenlijk al vanaf het moment dat ik de muziek luister (toen ik 14 was ofzo)

Muzikale en artistieke trip! Wat een film! Sfeer wordt optimaal neergezet door de weergaloze muziek van The Doors. Oliver Stone brengt het op een heerlijke "trippy" manier wat uitstekend bij deze verfilming van het levensverhaal van Jim Morrison past (niet minder om het buitensporige drugs gebruik). De film blijft de volledige speellengte erg genietbaar en doordat er steeds andere facetten uit het leven van Morrison worden genomen verveelt het geen minuut. Val Kilmer is perfect gecast voor de rol van Morrison en speelt zijn beste rol van zijn hele carriere; hij lijkt zelfs op Morrison en zingt een deel van de nummers zelf met veel overtuiging. Ook de doorgaans irritante Meg Ryan die ik normaliter doorzap valt me erg mee. De hele sfeer van deze film spreekt me enorm aan en misschien ben ik als fan van de muziek van The Doors niet helemaal objectief, maar dit was een fantastische film om naar te kijken met het ene muzikale hoogtepunt na het andere.
helemaal mee eens!
9/10

Gisteren Around the Bend gezien.

Goede film: goed geacteerd, vooral het kleine jongetje. Aantal grappige scenes en mooie beelden.

8/10

Morgen ga ik even naar Les poupées russes (Russian dolls) denk ik. 't Is immers alweer veels te lang geleden dat ik naar het filmhuis ben geweest.
Hou jullie wel op de hoogte!

IK doe even een beroep op jullie kennis, ik wil vanavond naar bios gaan met mijn vriendin, welke film is een aanrader? (niet teveel bloed en rondvliegende ledematen s.v.p.:) )

Eergisteren The Brothers Grimm gezien. Was zeker wel een vermakelijke film :)

• #1.299
'The eagle has landed' samen met 'escape from athena' op DVD voor 2,49 gekocht.

Eerste film gelijk gekeken, en was wederom zeer vermakelijk. Ik houd wel van die jaren 60/70 oorlogfilms :D

7/10

• #1.300
Rob G zei:
Verder nog Happiness gezien. Sow, wat een film. Het was een drama/comedy waar de ironie vanaf droop. Moet ik daar nou om lachen? MAG ik daar eigenlijk wel om lachen?? Ik heb een aantal keren harduit moeten lachen, en enkele malen met een ongelovige blik zitten kijken. Jah een hele apparte film die zeer zeker de moeite waard is, een dikke 8,5!
ik ga em vanavond kijken ouwe!

00u30 op Veronica, geef ik mooi mn nachtrust voor op. Maargoed studeren in de bibliotheek is morgenochtend uberhaupt niet mogelijk, dusja :D

Terug
Naar boven