Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

ZoutZak zei:
ik ga em vanavond kijken ouwe!
00u30 op Veronica, geef ik mooi mn nachtrust voor op. Maargoed studeren in de bibliotheek is morgenochtend uberhaupt niet mogelijk, dusja :D

En wat vond je er van bro? Ik heb hem weer gekeken gisteravond en vond hem weer erg vet!

Vanavond trouwens the life of david gale om 20:30 op RTL5!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.302
Hahah wat een absurde film! Niet verwacht, en in het begin zat ik ook echt verbaasd te kijken van 'wtff!?'. Maargoed het werkte zeer goed op de lachspieren en dat is natuurlijk erg positief. Als drama kon ik het tengevolge niet echt serieus nemen, maar wat resteerde was een sterk en geslaagde komedie! 7/10

Escape from Athena vond ik ook erg vermakelijk! lage gemiddelde beoordelingen overal maar ik vond het een aardige film. goed voor een 6,5/10

Deuce bigalow, european gigolo :kots:

wat een zeikfilm shit

• #1.304
no shit!? ;)

Gisteren het origineel van Assault on Precinct 13 gezien, van John Carpenter. En viel eerlijkgezegd toch wat tegen, de regie, muziek en dreigende sfeer waren bijzonder aardig. Maar verder was het toch niet echt de 'cult-classic' status waardig imo. Latere films van Carpenter echter zeker wel (The Thing :bow: ) Toch was het nog stukken interessanter als het recente vervolg van Richet.

6/10

Ik heb in het weekend een aantal films gezien, hieronder mijn bevindingen.
Happiness 8/10
Een film die mij aangenaam heeft verrast. Eigenlijk zou deze mij ontgaan zijn ware het niet dat Robg deze aanraadde, dank. Deze film zou volgens mij niet geaccepteerd worden als de humor niet fijnzinnig door de drama geweven zou zijn.
Once upon a time in the west 9,5/10
Tja, wat valt er hier nog over te zeggen. Heb hem inmiddels voor de 4e keer gezien en ik blijf het een meesterwerk vinden. Al ben ik wel van mening dat de film zijn kracht zou verliezen zonder de muziek van morricone. Voor mij is deze film achterover zitten en genieten van de beelden en de muziek.
Scent of a woman 8,5/10
Al Pacino in een van z'n beste rollen ooit. En dan heb ik het vooral over de technische acteerprestaties. Hij speelt in deze film een blinde kolonel. Ik ben express op z'n ogen gaan letten om te kijken of ik hem zou betrappen op een slippertje... nope, die man is gewoon blind. Sommige mensen betichtten Pacino in deze film van overacting. Ben ik het niet mee eens, vind hem juist gezien de rol perfect acteren. En ik hou wel van die tirades van hem.
White Noise 6/10
Een teleurstelling, maar als ik eerlijk ben, had ik ook geen hoge verwachtingen van deze film. Er zaten teveel gaten in het script en het acteren was ook niet om naar huis over te schrijven.

Ik ga zo om 14.40 Motorcycle diaries kijken. Hij komt op kanaal+ (blauw), ben altijd erg benieuwd geweest naar he leven van Che dus kan niet wachten.

• #1.307
ZoutZak zei:
scent of a woman, gister nogmaals gezien. en de rol van Pacino is fenomenaal te noemen. won er ook terecht een oscar voor! verder is het verhaallijn rond charlie ronduit vervelend, met als dieptepunt het gecheer en k*tmuziekje, na de geweldige speech van Pacino.
dankzij pacino, een 7

hafid zei:
Net Scent of a woman gezien, had hem al eerder gezien maar blijft een intrigerende film. Al Pacino op z'n best met als hoogtepunt z'n speech aan het einde van de film. Ik heb deze keer extra gelet op de mimiek van pacino om hem op eventuele fouten te betrappen, niks/nada. Technisch perfect en hij heeft er niet voor niets een oscar mee gewonnen, z'n enige helaas....... WHOEHAH (kon het niet laten :D )

hafid zei:
Scent of a woman 8,5/10
Al Pacino in een van z'n beste rollen ooit. En dan heb ik het vooral over de technische acteerprestaties. Hij speelt in deze film een blinde kolonel. Ik ben express op z'n ogen gaan letten om te kijken of ik hem zou betrappen op een slippertje... nope, die man is gewoon blind. Sommige mensen betichtten Pacino in deze film van overacting. Ben ik het niet mee eens, vind hem juist gezien de rol perfect acteren. En ik hou wel van die tirades van hem.

:cool:

:D Hahaha.... je hebt me Zoutzak, vind het gewoon een goeie film.

The Descent gezien, claustrofobische film over 6 jonge vrouwen die op een grot gaan verkennen. Niet te veel twists in het verhaal, voor een horrorfilm een goede zaak. Je blijft constant op het puntje van je stoel zitten, ook al is het laatste stuk wat slap.

8/10.

EricR zei:
The Descent gezien, claustrofobische film over 6 jonge vrouwen die op een grot gaan verkennen. Niet te veel twists in het verhaal, voor een horrorfilm een goede zaak. Je blijft constant op het puntje van je stoel zitten, ook al is het laatste stuk wat slap.

8/10.

Jah idd een toffe film!

• #1.312
Gister weer ouderwets genoten van Predator, was bijna vergeten hoe geweldig strak een goede actiefilm kan zijn :D DTS surround loeihard en knallen maar!

Hehe ja geweldig. Hoe ze met die minigun dat bos aan flarden schieten :shoot: Te vet :D

• #1.314
Irréversible eindelijk gezien, en was echt zwaar onder de indruk. Een smerige, pijnlijke, walgelijke en tegelijk mooie en geweldig goede film. Een minutenlange verkrachtingsscene die voor veel ophef heeft gezorgd is inderdaad erg schokkend. Ben nog steeds beetje weggeslagen door de film, maar echt zwaar onder de indruk.

9/10

• #1.315
ff kort;

Alien Resurrection was niet veel, zoals verwacht. Winona Ryder, android of niet, was irritant. Maargoed elke Alien film heeft toch ook wel weer leuke beelden. 6/10

John Carpenters Christine was best vermakelijk, vette beelden van die auto icm creepy hoofdpersoon en dikke Rock n Roll! 7/10

Rosemarys Baby viel wat tegen, mooi opgebouwde film waarin de spanning goed oploopt. Echter voor mij een beetje een anticlimax, al heeft het ook wel iets unieks. Niet Polanskis beste. for now, 7/10

ZoutZak zei:
Irréversible eindelijk gezien, en was echt zwaar onder de indruk. Een smerige, pijnlijke, walgelijke en tegelijk mooie en geweldig goede film. Een minutenlange verkrachtingsscene die voor veel ophef heeft gezorgd is inderdaad erg schokkend. Ben nog steeds beetje weggeslagen door de film, maar echt zwaar onder de indruk.

9/10
ja heb die ook nog liggen, zal em een dezer dagen maar eens kijken dan.
Heb trouwens Machuca gezien, was er zaterdagmiddag op. Heerlijk om mee wakker te worden na het uitgaan.

Chileense (RCH) biografische dramafilm uit 2004 van Andrés Wood. Pater McEnroe staat in Santiago de Chili aan het hoofd van een eliteschool. Omdat hij gelooft in een democratische en klassenloze maatschappij worden er ook enkele kinderen uit de achterbuurten in de klas toegelaten. Zo ontmoeten Gonzalo Infante en Pedro Machuca elkaar. Ondanks hun respectievelijk rijke en arme achtergrond worden ze vrienden. Hun levensverhaal speelt zich af tegen de achtergrond van de regering Allende en de daaropvolgende machtsgreep van de militairen. Vooral dat laatste heeft een ingrijpende invloed op het leven van de twee prille tieners.

Erg mooi gefilmd, en mijn drang naar Latijns-Amerika wordt er alleen nog maar groter door. Een 8!

Echt een aanrader trouwens, voor de liefhebbers, die wereldcinema op nederland 3:

Uzak: zaterdag 12 november 2005 om14.50 uur Nederland 3

Uzak speelt zich af in en rond Istanbul, waar hoofdpersonage Yusuf aankomt in de hoop op een beter leven. Hij vindt onderdak bij een verre verwant. Deze Mahmut realiseert zich hierdoor dat zijn leven en idealen erg ver van elkaar verwijderd zijn geraakt. Hij probeert van zijn gast af te komen.
Zie ook: www.cinema.nl

Regie: Nuri Bilge Ceylan
Met: Muzaffer Özdemir, Emin Toprak en Zuhal Gencer Erkaya

Every Stewardes goes to heaven : zaterdag 19 november 2005 om 14:30 Nederland 3

In NPS Wereldcinema de film Every stewardess goes to heaven over het verhaal van oogarts Julián (Alfredo Casero) en stewardess Teresa (Ingrid Rubio). Vanwege persoonlijke tegenslagen nemen ze, los van elkaar, het vliegtuig naar Vuurland met het doel daar dood te vriezen. Voor het zover komt, zien ze elkaar staan in de sneeuw.
Met dat beeld begint de Argentijnse regisseur Daniel Burman een modern sprookje, dat niet veel te maken heeft met de harde maatschappelijke realiteit die thema is van zijn meeste andere films. Deze film gaat over lotsverbondenheid tussen mensen, uitgedrukt in zorgvuldig gedoseerde dialogen, gestileerde fotografie, en vooral dankzij een stralende rol van Ingrid Rubio, met wie iedereen wel naar de hemel wil.

Regisseur Burman (Esperando al mesías, Al abrazo partido) behoort tot de jongste generatie Argentijnse regisseurs die hoge ogen gooit op internationale filmfestivals. ‘Lost embrace’ won een zilveren Beer op het filmfestival van Berlijn

MACHUCA: zaterdag 26 november 2005 om ongeveer 14:30 Nederland 3

Pater McEnroe staat in Santiago de Chili aan het hoofd van een eliteschool. Omdat hij gelooft in een democratische en klassenloze maatschappij worden er ook enkele kinderen uit de achterbuurten in de klas toegelaten. Zo ontmoeten Gonzalo Infante en Pedro Machuca elkaar. Ondanks hun respectievelijk rijke en arme achtergrond worden ze vrienden. Hun levensverhaal speelt zich af tegen de achtergrond van de regering Allende en de daaropvolgende machtsgreep van de militairen. Vooral dat laatste heeft een ingrijpende invloed op het leven van de twee prille tieners.

SAMARITAN GIRL: vrijdag 9 december 2005 om ongeveer 14:30 Nederland 3

Twee scholieres raken betrokken bij 'wonjo gyoje', waarbij ze coïtus hebben met oudere mannen tegen betaling. Hiermee willen ze een reis naar Europa betalen. Wanneer één van hen overlijdt, raakt de ander radeloos en ontmoet de oudere heren met wie haar vriendin sliep om coïtus met ze te hebben en terug te betalen. Haar vader komt achter haar bezigheden en wil wraak nemen op de mannen die met zijn dochter het bed delen.

SILENT WATERS: zaterdag 10 december 2005 om ongeveer 14:30 Nederland 3

Mooie film over de opkomst van het moslimfundamentalisme in Pakistan.
Ayer, een weduwe, leeft samen met haar zoon Saleem in het Pakistaanse dorpje Charkhi. Als generaal Zia de macht grijpt sluit Saleem zich aan bij de fundamentalisten, en wordt al snel steeds radikaler in zijn woorden en daden. Hierdoor wordt Ayer gedwongen een geheim te openbaren dat ze sinds de scheiding tussen Pakisten en Bangladesh met zich meegedragen heeft.

HIROSHIMA, MON AMOUR: zaterdag 16 december 2005 om ongeveer 14:30 Nederland 3

Speelfilm uit 1959
In 1959 reist een Franse actrice af naar Hiroshima om in een film over vrede te spelen. Daar gaat ze naar bed met een Japanse man, die haar doet denken aan haar eerste liefde, een Duitse soldaat tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Mr & Mrs Lyer: zaterdag 17 december 2005 om 14:25
Nederland 3

Het verhaal speelt zich af na de aanslag op het Indiase parlementsgebouw in december 2001. Het is een zinderende roadmovie over liefde temidden van etnische conflicten waaraan niemand zich kan onttrekken.

Een jonge Bengaalse natuurfotograaf wordt gevraagd een moeder met baby te begeleiden op de lange reis naar huis. Zij is een Tamil uit een hoge kaste (Brahmin). De bus die vanuit de bergen afdaalt naar het laagland stuit op een wegversperring en wordt door fundamentalisten bestormd. Er breekt angst en onzekerheid uit.

De groep passagiers bestaat uit mensen van verschillende achtergrond, hindoes, moslims, sikhs en een jood. Fundamentalisme en orthodoxie verliezen het van de liefde.

India, 2002
Regie: Aparna Sen.
Met: Konkona Sen Sharma, Rahul Bose, Bhisham Sahni, Surekha Sikri, Bharat Kaul e.a.
Nicam: AL

Deze uitzending is een herhaling van 18 januari 2004

NOWHERE IN AFRICA: zaterdag 24 december 2005 om ongeveer 14:30 Nederland 3

Een Joodse familie vlucht in 1938 voor het Nazi-regime naar Kenia. Waar ze voorheen een luxueus leventje hadden, moeten ze hun bestaan weer opnieuw zien op te bouwen. Vader Walter, een advocaat, gaat op de boerderij werken, terwijl moeder Jettel elke vorm van aanpassen afwijst. Jonge dochter Regina is de enige die haar draai in Afrika kan vinden. Ze maakt er vrienden en omarmt de cultuur. Later krijgt ook zij de drang haar identiteit te vinden, terwijl aan de andere kant van de wereld een oorlog woedt.

• #1.318
boogie zei:
ja heb die ook nog liggen, zal em een dezer dagen maar eens kijken dan.
Grappig, want toen ik aan een maatje vroeg of ik de film mocht lenen zei hij dat ik em beter niet kon kijken, alhoewel de film erg goed is. En dat zelfde gevoel heb ik nu ook eerlijk gezegd, de film heeft veel indruk gemaakt maar toch meer in negatieve als positieve opzicht. Dus als je met een leegte zit en behoefte hebt aan dit soort zwaar kijkmateriaal...
Maar om hem als tussendoortje (nota bene avond voor tentamen) te kijken, terwijl mn geest al vrij verzadigd was op dat moment, no go..

ZoutZak zei:
Grappig, want toen ik aan een maatje vroeg of ik de film mocht lenen zei hij dat ik em beter niet kon kijken, alhoewel de film erg goed is. En dat zelfde gevoel heb ik nu ook eerlijk gezegd, de film heeft veel indruk gemaakt maar toch meer in negatieve als positieve opzicht. Dus als je met een leegte zit en behoefte hebt aan dit soort zwaar kijkmateriaal...
Maar om hem als tussendoortje (nota bene avond voor tentamen) te kijken, terwijl mn geest al vrij verzadigd was op dat moment, no go..

Idd, de film maakt wel indruk. Ik had dat ook heel erg toen ik Salo had gezien. Die film blijft ook nog een paar dagen door je kop malen.

ZoutZak zei:

Het achterover spelen van de scenes maakt de film ook zo meesterlijk, je verwacht dat de film naar een saai gedeelte zal gaan hoe meer men naar het verleden terug grijpt, niets is minder waar, zeker het gedeelte van de zwangerchapstest.

Terug
Naar boven