MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Iemand The Raid 2 al gezien?

Iemand de nieuwe transformers gezien, is hij echt zo slecht als men beweert?

Feuchtgebiete

Gruwelijk originele film, maar het boek was uiteraard gedetailleerder en beter.

Iemand The Raid 2 al gezien?

Toevallig gisteren gezien. Vond hem minder dan deel 1 (die vond ik erg sterk) maar veel mensen zijn het niet met mij eens. Vond zelf dat het wat te lang duurde met 2 en een half uur, er wordt veel moeite gedaan om er een spannend verhaal van te maken wat in mijn beleving niet echt slaagde, en de actie/gevechten vond ik af en toe te belachelijk. Maar het heeft ook zeker zijn sterke en orginele punten en is zeker wel vermakelijk als je van het genre houdt.

Thanks! Deel 1 was idd erg tof!
Vant weekend maar ff kijken dan;)

ik vond deel 2 ook minder, heb em ook niet afgekeken,omdat ik het te lang vond duren.

Deel 1 was vet man! Je moet gewoon van dat gerne houden.

Dan zal dat het wel zijn. Ik was namelijk met 3 maten van me naar de bios. En ik heb nog nooit zo hard gelachen tijdens een film..

Het begon zo gaaf, swat team in een fucked up situation. En ineens krijg je van die belachelijk overdreven en zwaar onrealistische martial arts gevechten.

Robocop (1987) en Robocop (2014) back to back gekeken.

Het origineel was voor zijn tijd best vernieuwend. De nieuwe is op zijn eigen manier vernieuwend, al heeft het weinig met het originele idee te maken. Het is niet echt een remake, meer het gebruik (of misschien zelfs misbruik) van de characters, namen en eigenlijk dus de totale franchise. Vanaf het begin duidelijk een pro-USA tintje, en als dat nog duidelijk genoeg was, dan wordt dat wel aan het einde duidelijk. De cast was niet geweldig, m.u.v. Samuel L. Jackson allemaal B-acteurs, het acteerwerk daardoor ook niet echt geweldig. In het origineel waren kind en vrouw slechts herinneringen, wat op zich prima was. In deze film kregen vrouw en zoon wel een grotere rol (zijn dopemine redding), wat het echt enorm corny maakt. Het verhaal was erg matig, weinig diepgang, paar plotholes, en de 'puns' naar de oude film waren tenenkrommend (''I wouldn't buy that for a dollar..''). De 'bad guys' sloegen ook totaal nergens op.

Als je het hebt over jeugdsentiment, de moderne versie van de ED-209 en de motor waren wel aardig om te zien. De EM-208 toevoegen (en de DSE drone) vond ik dan weer een beetje verkrachting van de franchise, daarmee ging het een beetje teveel de Terminator kant op. En waarom zou je Robocop met echte munitie laten vechten tegen dat soort robots die fictief waarschijnlijk ook iets van een miljard dollar per stuk kosten? Hoe bedoel je kapitaalsvernietiging, dat zouden zelfs de grootste wapenproducenten ter wereld niet zomaar doen. Grafisch gezien een dikke voldoende voor de film, maar als geheel duidelijk onvoldoende.

Heb the Raid 1 en 2 gister gedownload, z.s.m. even kijken. Ben benieuwd of ik jullie mening deel.

The Raid was fakking hard man. Super dikke film. Wat verwacht je als je naar een martial arts film gaat kijken?

Vechtscene's in die film waren echt sterk. Waar zie je dat in amerikaanse films? Rocky? Warriors? Matrix? Waar gasten 18 volle kopstoten krijgen en nog vrolijk doorlopen.

The Raid is zeker wel 1 van de betere knokfilms. Wacht even tot er een goede 1080p rip staat voor ik deel 2 ga checken.

The Raid was fakking hard man. Super dikke film. Wat verwacht je als je naar een martial arts film gaat kijken?

Vechtscene's in die film waren echt sterk. Waar zie je dat in amerikaanse films? Rocky? Warriors? Matrix? Waar gasten 18 volle kopstoten krijgen en nog vrolijk doorlopen.

The Raid is zeker wel 1 van de betere knokfilms. Wacht even tot er een goede 1080p rip staat voor ik deel 2 ga checken.

Die is er al. Onlangs zitten kijken.

Ik vond deel 1 alleen wel beter geloof ik, zou deel 1 nog eens moeten kijken.

BROKEN FLOWERS

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik had hoge verwachtingen van deze film, vind bill Murray vaak sterk spelen en ook in erg goeie films (vooral lost in translation 1 van mijn favo films).
MAAR vond deze film wel aardig, maar daar is dan ook alles mee gezegt.
het tempo ligt vrij laag in deze film, en opzich is het wel een grappig verhaaltje:
Bill murruy is een wat ''oudere'' man heeft t gaat net uit met zn vriendin heeft eeen buurman waar hij het goed mee vind en krijgt dan plots een brief dat hij een zoon heeft en dat die naar hem opzoek is.. en dan gaat hij al zn exen langs om erachter te komen van wie....
De sfeer is wel aardig en relaxed, maar toch komt het verhaal niet helemaal tot zn ''ding'' en het einde is helemaal een teleurstelling.. dan verwacht je een knallend eind.. word het een afdruiper
5.5 heel aardig maar geen druppel meer

The Raid 2: Berandal
Sterke actie film! en beter dan deel 1! de makers hebben duidelijk naar de ''minpunten'' van het 1e deel gekeken en daar nu een nog sterkere film van gemaakt..
De film is net als deel 1, keiharde actie!
maar nu ook met een dieper gaand verhaal en leer en leef je meer met de personages mee.
Het gaat ongeveer verder waar deel 1 eindigde...
1 politieagent overleeft het en gaat undercover om de hele criminele organisatie en alle corrupte agenten aan te pakken.
Goed geacteerd, toffe sfeer en dikke actie!
echt een topper 8

RIO 2

ik heb rio 1 met veel plezier gekeken, was echt eenfilm voor jong en oud...

Maar deel 2 is slechts aardig/matig, en voor volwassen toch niet echt heel leuk..
Het verhaal mist de humor! het geen 1 x echt kunnen lachen of glimlachen..
Voor kleinere kinderen is hij wel leuk vanwege de mooie kleuren, plaatjes, dieren en (vele) liedjes.

Verhaal gaat dat blu, zijn vrouw en kinderen naar de jungle gaan om hun soortgenoten op te zoeken en dat word een ''avontuur'' het is allemaal vrij voorspelbaar.. en door het gebrek aan humor bij vlagen een tikkie saai...
Toch blijf je kijken omdat de sfeer wel leuk is, maar er had echt meer ingezeten.
Voor een regenachtige dag wel ok, maar een film die je snel vergeet
6-

Bad Words (2014)

Wat grappige stukjes, maar nog steeds geen leuke film.

4/10

DEAD SNOW 2

Wat een geweldige unieke film!, Ik vond deel 1 goed.. Maar - en dit zie je niet vaak, dit deel is NOG beter dan deel 1 dit is echt een topper.
Om dit deel te begrijpen hoef je deel 1 niet perse gezien te hebben, wel speelt het zich exact na deel 1.. dus het is wel leuker deel 1 eerst gezien te hebben (maar je mist niet perse iets want alles word toch duidelijk uitgelegd)

Het verhaal is dat 1 man ontsnapt van de nazi zombies, en de zombies nu een grote stad op oog hebben om te veroveren.. En hij gaat samen met de zombie squad ze bevechten!
De film is een heerlijke combo van horror en komedie en heerlijke smerige (geen extreme shit ofzo) scenes... heb echt een aantal keren had moeten lachen
Ook het acteerwerk is prima, en de algehele sfeer in de film is gewoon heerlijk.
Echt een topper en dikke aanrader
8.5

Terug
Naar boven