AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Captain America winter soldier

8/10

Vette actie - zeker die scene met fury zijn auto was wel nice
Goed verhaal - miss wel één van de beste verhalen die ik al heb gezien in een superheld kinda film
Effect's - vanzelfsprekend eigenlijk bij dit films
vechtscene's - deze toch maar eens apart omdat het best gruwelijk goed was met momenten. Nu ik heb het altijd al vet gevonden om mensen met een grotere kracht zien te vechten met elkaar..

Jup vette film!

effe toevoeging aan mijn post:

Let trouwens ook op de onderliggende boodschap in de film, wel nice gedaan vond ik.

BAD WORDS

badWords_DVD_poster.jpg?width=300&height=445&ext=.jpg

Gewoon leuk aardig filmpje, springt nergens in uit maar verveeld ook niet.
Is een klein beetje feelgood met een klein beetje drama en klein beetje komedie.

Film gaat over een man die via een ''omweg'' in de regels meedoet aan een spellingswedstrijd voor kinderen, daar ontmoet hij 1 kind waar hij vrienden mee word en een journaliste die om hem geeft en dan ontdekken ze waarom hij meedoet.....

goed acteerwerk, en leuke scenes.. gewoon een prima filmpje om te zien
7tje

Het is toch beter dat mensen actief korte zinnen posten ipv dat het topic dood gaat omdat niemand zin heeft hele verslagen te posten? Ik gebruik dit topic ook gewoon omdat er wel eens films langskomen die ik niet kende.
Snap je punt maar je kan het beter allebei hebben en hoeft geen heel verslag te zijn, paragraafje is genoeg. Als we in de richting gaan van "T2 - leuke actiefilm" enz. dan vind ik dit zinloos en storend, ben daar vast niet de enige in.

Tapped Out

Cliche b-film, tragische gebeurtenis en met een vechttournoi komt het slachtoffer met de dader in de finale te staan.

Voldoende maar zeker geen topper.

Ben het wel eens met T. Als iedereen alleen maar 'deze is leuk, deze is niet leuk' post kan ik net zo goed kijken welke films op rotte tomaat of imdb een hoge rating hebben en die kijken. :p

moeite waard om te kijken, zitten leuke scenes in, geen film voor in de boeken imo maar die combinatie van die 2 hoofdrolspelers op zich is al wel lachen. zou daar 7/10 voor geven. op een gegeven moment begin je het verhaal namelijk wel een beetje te weten.

Ik wacht nog op hercules, dawn of the planet of the apes en Lets be Cops

---------- Toegevoegd om 16:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:41 ----------

daarvoor kijk ik idd ook vaker, puur om de titel en dan kijk ik zelf ff trailertje

Hoorde dat DototA best wel matig was eigenlijk en dat er wss weer een sequel op komt, dus wel jammer eigenlijk..
Hercules is echt stront..

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

Ben het wel eens met T. Als iedereen alleen maar 'deze is leuk, deze is niet leuk' post kan ik net zo goed kijken welke films op rotte tomaat of imdb een hoge rating hebben en die kijken. :p

IMDB wordt enkel gerate door infantielen..
Films die een 8+ scoren zijn over het algemeen om te janken, en films die laag scoren zijn vaak prima (met boodschap enzo)

Catch me if you can (2002)
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Vond het een zeer sterk verhaal, zeker ook omdat de dingen die hij doet er zo kinderlijk eenvoudig uitzien, maar ze toch werken.
Goed geacteerd, alleen het einde wat cliché, maar wel prima omdat het waargebeurd is.
8.5/10

hey wij infantielen houden van simpele films ok:(

Niet zo overdrijven, de nieuwere films vind ik idd vaak te hoog scoren met al die (tiener) fanboys, maar voor een betrouwbare score van wat oudere films stelt imdb mij zelden teleur. Beste blijft natuurlijk het gemiddelde nemen van alle review sites.

Boyhood
http://www.imdb.com/title/tt1065073/?ref_=nv_sr_1

De film speelt zich af in de staat Texas, we volgen een jongeman Mason en zijn gezin. Gedurende een tiental jaar zien we hem opgroeien van jongen naar jongvolwassene. Het speciale aan deze film, zoals jullie misschien al gehoord of gelezen hebben, is dat deze acteurs gedurende 12 jaar samen gewerkt hebben en dat je de acteurs dus echt ziet opgroeien of verouderen in de film. Naar mijn mening zou deze film ook geslaagd zijn zonder dit concept.

De film duurt ongeveer 2u40, speelt zich af in chronologische volgorde (geen flashbacks of flashforwards) en verloopt aan een gezapig tempo, toch heb ik geboeid zitten kijken en de andere mensen in de zaal ook denk ik.
Ik denk dat de meeste mensen zich wel herkennen in de alledaagse thema's die aangesneden worden in de film.

En minpuntje vond ik soms het acteer-werk: iets teveel over-acting (hollywood).

Al bij al een feel good film.

IMDB score: 9
mijn score: 8.5

effe toevoeging aan mijn post:

Let trouwens ook op de onderliggende boodschap in de film, wel nice gedaan vond ik.
Voor een beetje Marvel fan zitten er genoeg leuke subtiele vermeldingen in. Op een gegeven moment refereert Sitwell ook al naar Stephen Strange, aka Dr. Strange, referenties naar het verleden van Black Widow/Natasha Romanov en mogelijk haar relatie met Winter Soldier (mogelijke hint voor een Black Widow film). En verder natuurlijk introductie van Agent 13, Rumlow/Crossbones, Quicksilver en Scarlet in de post credit scenes.

Laatst bewerkt:
Hoorde dat DototA best wel matig was eigenlijk en dat er wss weer een sequel op komt, dus wel jammer eigenlijk..
Hercules is echt stront..

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

Films die een 8+ scoren zijn over het algemeen om te janken, en films die laag scoren zijn vaak prima (met boodschap enzo)

Catch me if you can (2002)
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Vond het een zeer sterk verhaal, zeker ook omdat de dingen die hij doet er zo kinderlijk eenvoudig uitzien, maar ze toch werken.
Goed geacteerd, alleen het einde wat cliché, maar wel prima omdat het waargebeurd is.
8.5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Expendables 3

Wist niet goed wat ik er van moest verwachten, vaak worden meerdere delen van een film er niet beter op.
Het was een leuke actiefilm vol met bekende (oude) koppen maar ik miste iets wat er in de vorige films wel zat. De soort humor en over de top actie was anders en er niet beter op geworden vond ik.
Vrees dat eventuele vervolgen er niet beter op gaan worden.

6.5/10 (mede door de vele bekende gasten)

Fast & Furious 6.
Heb de film afgezet toen Vin Diesel al vliegend M Rodriguez uit de lucht plukte.
Een actiefilm moet niet realistisch zijn maar dit is gewoon je reinste bullshit.
4/10

Dawn .. Apes.
Voorspelbare rivaliteit tussen Ceasar & Koba.
Knappe graphics of course maar ik mis wat 'gore'.
Zo'n aap kan makkelijk een arm eraf rukken of
een stuk uit iemands face happen.
Cinema zaal was te warm & ik hou er niet van
dat er iemand naast me komt zitten dus...
7/10 ipv 7,5/10

Spiderman 2
Ben geen fan van de bad guy in deze film.
Teveel sci-fi, wat imo niet hoeft in een spiderman film.
Wie Rhino kent van in de animatieserie verwacht geen
Russische zakkenroller in een Neushoornrobot iets.
Andrew Garfield is nog sentimenteler dan Toby M.
6,5/10

Captain America 2
Gisteren gezien maar weet al niet meer waarover ie ging.
7/10

LIKE FATHER LIKE SON

Wat een geweldige drama film! 1 van de betere films die ik dit jaar gezien heb. Film zet je ook aan het denken!
Film gaat over 2 gezinnen, beide met kinderen, waarvan 1 (van elk gezin 1) op dezelfde dag in hetzelfde ziekenhuis is geboren.. 1 arm en 1 wat rijker gezin...
Maar dan blijken de kinderen in het ziekenhuis omgewisseld te zijn..
en wat dan!?!??!

Erg sterke acteerprestaties, en erg goeie sfeer, film kijkt heerlijk weg en zakt geen seconde in

topper!
9-

Christian Bale zen sterkste werk blijft in men ogen dan ook, American Psycho (2000) en The Machinist (2004).

Vond American Psycho niet goed, snapte hem niet.
Maar toch The Machinist geprobeerd net.
Vraag me af wat je zo sterk vond aan zijn acteerwerk of de gehele film?

The Machinist (2004)
Vond de film wazig en het einde was niet echt bevredigend.
Gaat over een kerel die waanbeelden heeft etc. Het geheel lijkt mij zeer onrealistisch, niet echt mijn smaak.

6/10

Fast & Furious 6.
Heb de film afgezet toen Vin Diesel al vliegend M Rodriguez uit de lucht plukte.
Een actiefilm moet niet realistisch zijn maar dit is gewoon je reinste bullshit.
4/10

Dawn .. Apes.
Voorspelbare rivaliteit tussen Ceasar & Koba.
Knappe graphics of course maar ik mis wat 'gore'.
Zo'n aap kan makkelijk een arm eraf rukken of
een stuk uit iemands face happen.
Cinema zaal was te warm & ik hou er niet van
dat er iemand naast me komt zitten dus...

7/10 ipv 7,5/10

Spiderman 2
Ben geen fan van de bad guy in deze film.
Teveel sci-fi, wat imo niet hoeft in een spiderman film.
Wie Rhino kent van in de animatieserie verwacht geen
Russische zakkenroller in een Neushoornrobot iets.
Andrew Garfield is nog sentimenteler dan Toby M.
6,5/10

Captain America 2
Gisteren gezien maar weet al niet meer waarover ie ging.
7/10

lol, wat heeft dit nou met de film te maken? En als je er niet van houdt waarom ga je dan naar de bios..

Vond American Psycho niet goed, snapte hem niet.
Maar toch The Machinist geprobeerd net.
Vraag me af wat je zo sterk vond aan zijn acteerwerk of de gehele film?

The Machinist (2004)
Vond de film wazig en het einde was niet echt bevredigend.
Gaat over een kerel die waanbeelden heeft etc. Het geheel lijkt mij zeer onrealistisch, niet echt mijn smaak.

6/10

Vond zijn acteer werk echt sterk, Kende Bale niet eens bij American Psycho, denk ook dat het zen eerste filmrol was.

Hou wel van dat soort vage films, is meer zwarte humor, onrealistisch als in een slechte droom (thriller) moet je niet allemaal proberen te snappen ook niet dus.
Meestal zit dat vol emotie zoals paranoia enz... denk dat je dan als acteur sterk moet zijn om dat ook in beeld te kunnen brengen daarmee dus.
Als dat genre je niet aanspreekt snap ik wel dat je er geen zak aan vond. :)
Zijn dan ook geen gezellige familie films met happy endings bedoelt voor mainstream publiek.

captain america: winter soldier
goede super hero film met passende super hero actie, verhaal niet te voorspelbaar.

7/10

DE POEL

Redelijk, had wellicht meer ingezeten.. Maar zeker wel een vermakelijke film en de moeite waard om te zien.
Acteerwerk is redelijk goed, Zeker voor nederlandse begrippen... en gelukkig geen barra atsma oelewapper acteerwerk.
De film bouwt de spanning goed op, helaas duurt het NET iets te lang voordat het ''echt'' spannend word.. Maar dan blijkt de ''echte'' spanning uit te blijven en dat is jammer.. hoe het verhaal zich ontwikkeld voelt gewoon niet helemaal (tja hoe zeg je dat) bevredigend! - er had gewoon meer in gezeten... Maar eindigde gewoon een beetje goedkoop en simpel en dat is jammer...

verhaal is dat een groot gezelschap/gezin de bossen intrekt.. en dan aan een meertje gaat kamperen en dan.... blijkt het daar te spoken!

Ondanks de negatieve punten heb ik me toch erg vermaakt, en is het zeker een begin van het NL Horror... en is t prima voor een avondje vermaak..
6je

Terug
Naar boven