AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

DE POEL

http://www.pathe.nl/gfx_content/posters/depoel1.jpg

Redelijk, had wellicht meer ingezeten.. Maar zeker wel een vermakelijke film en de moeite waard om te zien.
Acteerwerk is redelijk goed, Zeker voor nederlandse begrippen... en gelukkig geen barra atsma oelewapper acteerwerk.
De film bouwt de spanning goed op, helaas duurt het NET iets te lang voordat het ''echt'' spannend word.. Maar dan blijkt de ''echte'' spanning uit te blijven en dat is jammer.. hoe het verhaal zich ontwikkeld voelt gewoon niet helemaal (tja hoe zeg je dat) bevredigend! - er had gewoon meer in gezeten... Maar eindigde gewoon een beetje goedkoop en simpel en dat is jammer...

verhaal is dat een groot gezelschap/gezin de bossen intrekt.. en dan aan een meertje gaat kamperen en dan.... blijkt het daar te spoken!

Ondanks de negatieve punten heb ik me toch erg vermaakt, en is het zeker een begin van het NL Horror... en is t prima voor een avondje vermaak..
6je

Wordt sowieso eens tijd dat er wat meer goeie horrorfilms uitkomen, heb zo´n beetje alles wat een beetje angstaanjagend is al gezien :o

AIR DOLL

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Na het zien van like father like son van Hirokazu Koreeda wou ik graag meer films zien van deze regisseur.
En ook deze film vind ik weer een topper!

het mooie (wat ik ook vond van like father like son) is dat er in de film ook een soort ''boodschap'' zit.. of hoe zeg je dat... Iets herkenbaars.. Iets meelevends.. en zet je aan het denken.
Het acteerwerk is erg sterk, en ook de sfeer in de film is erg fijn. De achtergrondmuziek in de film past helemaal perfect bij de film en maakt de film nog sterker.

Het verhaal gaat over een opblaaspop die ''plots'' een hart krijgt... En dan mensen gaat ontmoeten, maar ook ''geconfronteerd'' met het feit waar een opblaaspop voor is.. Maar ook over het leven van de man die haar eerst ''had''
erg sterke en indrukwekkende film!

8

Contagion (2011)

2e keer dat ik hem zie.
Redelijke film, Wahlberg speelt eigenlijk een nietszeggende rol, hij zit er alleen in om die dramaqueens te bevredigen, maar voegt niets toe.
Verhaal is prima, loopt vrijwel chronologisch (alleen op het eind een korte flashback) en het verhaal steekt op zich redelijk in elkaar.
Prima film om te kijken. 7/10

Mensen, gelieve meteen een imdb link te posten als je een review schrijft over een film, wel zo makkelijk :)

Ride Along (2014) [IMDB]tt1408253[/IMDB]

ride+along+film.jpg

Van te voren verwachtte ik een standaard 'black comedy' film gezien de hoofdpersonen, en deels een 'buddy cop' film zoals Rush Hour, Cop Out (2010) etc. Dus vooral weinig diepgang en vooral actie en humor. Achteraf was het toch niet zo 'shallow' als ik had verwacht van te voren. Het plot had toch wel wat diepgang. Speelt zich af in het politiekorps van Atlanta (weer eens wat anders dan standaard New York, Miami, LA of Chicago). Op zich wel interessante dynamiek tussen de hoofdpersonen, maar niet het perfecte duo of zo. De tegenspeler van Ice Cube had net zo goed Tracy Morgan (zie Cop Out), Chris Tucker (Rush Hour), Mike Epps of welke stand up comedy gast dan ook kunnen zijn. Kevin Hart is 1,63m, dus dat ziet er natuurlijk wel grappig uit in diverse scenes. De humor was niet 'over the top' (dus niet punch line after punch line), maar ook de momenten die waarschijnlijk in de ogen van de schrijvers het publiek over de grond van het lachten zouden moeten krijgen waren een beetje matig en super droog grotendeels. De sex puns waren gewoon awkward. Af en toe wat referenties naar bekende quotes uit films en/of hiphop die de meeste kijkers waarschijnlijk niet eens zullen herkennen.

De Dodge Challenger R/T maakte een hoop scenes goed gelukkig, wat toch wel aangeeft hoe boeiend sommige scenes zijn.. Grappig is wel dat je in alle auto scenes gewoon ziet dat ze op een 'flat bed truck' rijden gezien de rijhoogte, wel slordig.. Volgens mij staat er een sequel in de planning (2016). Ik denk dat een mogelijk vervolg alleen beter kan worden als ze er een paar bekende namen bij casten, al voegde Laurence Fishburne in deze film bijna niks toe aan het verhaal (Laurence Fishburne + comedy is ook niet echt een goede combinatie denk ik).. Maar goed, op zich wel het kijken waard als je jezelf verveelt, maar het komt niet eens in de buurt van 21/22 Jump Street wat gewoon beter is geschreven en betere acteurs heeft.

5,5/10

Zet niet meer een review van elke film die ik kijk hier op DBB, maar nu heb ik nog wel een leuke: Ill Manors. De film speelt zich af in Essex en beschrijft het leven van een aantal personen "in the ghetto". Lekker rauw. Vond 'em zeker geslaagd.
7,5/10

Nee ik kijk bijv nooit naar de imdb score dus zet t er ook niet bij, kijk meestal op movie eter

Dan zet je het er toch niet bij, of je zet de moviemeter link erbij! :rolleyes:

---------- Post added at 18:51 ---------- Previous post was at 16:06 ----------

Is er iemand die weet wanneer die nieuwe X-Men film op goeie kwaliteit te downloaden is? Dat duurt echt t*ring lang namelijk.

Verkapt-kijk-mij-xmen-kijken-post

WITse de film

1011472_nl_witse___de_filme_1387364278901.jpg

Ik ben de serie niet, maar ik hou van belgische thrillers dus ben de film gaan kijken.
De film begint vlot en spannend en weet lang de spanning vast te houden, alleen zwakt helaas ERG af tegen het einde en laat ook veel vragen en open gaten achter

je komt nooit achter het motief van de ''killer'', waarom kreeg je in godsnaam die flashbacks van de jeugd van witse te zien? die waren toch totaal inrelevant voor de film, en zo zijn er op het eind nog zat vragen.. De killer is gevonden ok einde punt.. geen motief niks

Het acteerwerk is opzich prima, tja vind t geen aanrader nog afrader... 5.5 komt hij een x op tv kijken anders laten schieten

Ride Along (2014)

Had er meer van verwacht.
Wel grappige stukjes, maar met de trailer is vrijwel alles gezegd.

5/10

Terug
Naar boven