AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Ik ben meestal vrij gemakkelijk amused door hollywood balls to the wall special effects films maar ik vond dawn of the planet of the apes ook niet echt bijzonder nee

dat gevecht in die uit elkaar vallende toren was wel cool gedaan vond ik, spanning was daar ook wel goed opgebouwd. voor de rest meh

Guardians of the Galaxy (YIFY 1080p) staat online voor de geïnteresseerden, ik had hem al in de bios gezien (reviewtje staat al ergens in dit topic :))

OT: Dracula Untold (2014)

Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden. Het heeft zijn positieve en negatieve kanten. Op de eerste plaats snap de ophef niet die o.a. op IMDB tegenkomt over de incorrecte historische gebeurtenissen, hoe de Turken worden bestempeld etc. Wat dat betreft keek ik de film gewoon open minded. De film zelf is wel vernieuwend aan de ene kant, maar zich uiteraard ook wel vol met clichés. Zaten veel bekende acteurs in, o.a. uit Game of Thrones. De hoofdrolspeler doet het nog best aardig.

Wat ik van het einde moet vinden weet ik niet. Pas toen snapte ik waar die speech van de 'master' naar refereerde, maar hoe en wat hij nou precies zei was ik op het eind al vergeten. Laten ze daarmee de deur op een kiertje voor een volgende reboot? Ik heb het idee dat Universal een beetje jaloers is op Marvel, DC, Fox etc, dat vooral in hun zakken voelt, en daarom nu hun klassieke monster films wil rebooten (Universal Monsters Cinematic Universe). Dat schijnen dan ook niet echt horrorfilms te worden, maar meer actiefilms. Dat zullen we de komende jaren wel merken, in ieder geval genoeg om naar uit te kijken :)

6/10

CGI van DOTPOTApes was toch echt wel goed imo. Sommige scene's minder met veel dieren bij elkaar. Maar het hoofd en de gezichtsuitdrukkingen van die Koba waren toch wel erg goed gedaan.

Meer mensen Gone Girl gezien? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening over mijn bovenstaande spoiler.

vandaag ff Galaxy kijken. Al verwacht ik er vrij weinig van want ik vind bijna al die marvel films echt dikke bagger. Avengers was nog wel cool.

Dumb and Dumber 2:

Ik had deel 1 al een paar jaar eerder gekeken, die vond ik redelijk maar wel leuk genoeg om naar deel 2 te gaan.

Persoonlijk vond ik deel 2 een stuk leuker als deel 1. De humor kwam beter tot zijn recht in dit deel.

7.9/10

Ok begonnen aan guadians of the galaxy.

Er zijn echter een aantal film franchises die wel zo overrated vind en dat zijn marvel (sin city uitgezonderd en avengers was ook nog wel cool) en pixar. Maar ik doe mijn best mijn vooroordelen aan de kant te zetten. De eerste 10 minuten voorspellen echter al niet veel goeds.

Guardians of the Galaxy

Ik wist in eerste instantie niet dat het om een marvel film ging, word daar een beetje ziek van namelijk, al die marvel films.
Maar ach, de film staat al aan, begint wel aardig, misschien wordt het wel wat.
Maar nee, wat een rete slechte kut film.
Zo slecht dat het vergelijkbaar is met van die parody films, de droge humor uit parody films is dan nog een stuk beter ook.
Het enige pluspunt wat ik kan vinden is het grafische spektakel.
Je zou hier meer een bioskaartje voor hebben gekocht en 2 uur lang op een groot scherm naar hebben gekeken. :roflol:
Hoe dit een 8.5 op IMDB haalt is mij echt een raadsel.

IMDB: 8.5
Persoonlijk: 2.5

Laatst bewerkt:
Guardians of the Galaxy

Ik wist in eerste instantie niet dat het om een marvel film ging, word daar een beetje ziek van namelijk, al die marvel films.
Zo slecht dat het vergelijkbaar is met van die parody films, de droge humor uit parody films is dan nog een stuk beter ook.
Je zou hier meer een bioskaartje voor hebben gekocht en 2 uur lang op een groot scherm naar hebben gekeken. :roflol:

Hij viel idd nogal tegen... geef hem zelf een 5 voor de special effects.

Guardians of the Galaxy

Eens.

Wat is dat met die Marvel hype. Waar gaan die films over? Net als met Thor. Lichtjes. Rare wapens. Totale willekeur. Een excuus van een 'verhaal' om moeie cgi kleurtjes te gebruiken. De humor is ook niet mijn type. Niet doordacht. Gewoon wat flauwe grapjes. Ik kon er echt helemaal niets mee.

Oprotten met al die superhelden films.

Joh als ze al dat geld en al die moeite eens in een echt lekker grimmige dikke film zouden stoppen. Soort combo van the raid en sin city. Zonder super helden maar met een bad-ass testostoron gedreven eindbaas, dan zou ik wel entousiast worden.

Sin City 2: a dame to kill for

http://www.imdb.com/title/tt0458481/

miss niet zo sterk als de eerste, zeker wel vermakelijke film, lekker donker sterk verhaal en personages.

7,5/10

CGI van DOTPOTApes was toch echt wel goed imo. Sommige scene's minder met veel dieren bij elkaar. Maar het hoofd en de gezichtsuitdrukkingen van die Koba waren toch wel erg goed gedaan.

Meer mensen Gone Girl gezien? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening over mijn bovenstaande spoiler.

vandaag ff Galaxy kijken. Al verwacht ik er vrij weinig van want ik vind bijna al die marvel films echt dikke bagger. Avengers was nog wel cool.

Wil gone girl wel zien maar nog geen fatsoenlijke kwaliteit online.

Joh als ze al dat geld en al die moeite eens in een echt lekker grimmige dikke film zouden stoppen. Soort combo van the raid en sin city. Zonder super helden maar met een bad-ass testostoron gedreven eindbaas, dan zou ik wel entousiast worden.

Dan deed deze t toch wel aardig voor een superhelden film dacht ik?

2132844-darkknightrises20111201.jpg

Interstellar

Lang naar uit gekeken en met redelijk hoge verwachtingen naar deze film toe gegaan. Kan alleen maar zeggen dat deze verwachtingen geheel overtroffen zijn:D

Wat een inspirerende films maakt Christopher Nolan toch, ben geheel omver geblazen door zowel de graphics/special effects als de verhaallijn. Dit in combinatie met epische muziek van Hans Zimmer maakt het echt 't kijken en het geld waard.

Het feit dat het verhaal en dingen die in de film gebeuren wetenschappelijk mogelijk (weliswaar hypothetisch) maakt het nog een stuk indrukwekkender. Echt een film die je aan het denken zet zoals voorgangers Inception, memento etc.

Ben van plan hem minstens nog een paar keer te bekijken, de film duurt 3 uur dus er is enorm veel informatie en stof tot nadenken.

Kleine tip: Werk je kennis van natuurkunde en sterrenkunde van te voren bij.

Eigen score: 9.5/10

IMDB: 9.0/10

Fury gezien in de bios vorige week. Begin was super, dacht dat ze echt gingen voor een realistische film. Halverwege werd dit steeds minder en het einde was echt een hollywood scene. Wel heel erg vermakelijk, geluid was erg goed en soundtracks ook. Echt een film om in de bios te kijken.

Behalve een scene aan een eettafel halverwege de film is het tempo ook prima, 2,5 uur ging heel snel voorbij.

8/10 wouldwatchagainsharingpopcornwhileholdingrobP'sdick.
Gevecht met die Tiger was heel erg geloofwaardig totdat de Tiger tank op de shermans in reed. Normaliter zou hij z'n afstand houden en de shermans oprollen.

Einde was sowieso lachwekkend qua realisme, ook toen ze op die mijn reden dat hij gelijk riep dat iedereen van de tank af moest. Je zou verwachten dat er meer mijnen liggen. Ik had het persoonlijk chiller gevonden dat ze het realistisch hadden gehouden maar dit zal wel voor het mainstream publiek geweest zijn.

Laatst bewerkt:
Interstellar had ik op een 8+. de problemen die ik met de film had waren:

De gehele verhaallijn em verhouding tussen vader en dochter. Dochter was onredelijk boos op vader, en dit wrok ook jaren vol gehouden, wat ikeen beetje onrealistisch/irritant vond. Dat was ook een gegeven moment een beetje overdreven imo.

Verder vond ik het raar dat die dochter die op aarde bleef werd ondergebracht bij die nasa professor, die dus nooit geloofd had in 'plan a', wel de dochter van de vader alles leert over zijn theorie. De theorie waaruit eigenlijk blijkt dat de mensheid op aarde niet te redden is. Als hij er zeker van was dat ze er allemaal aan zouden gaan, waarom zou hij nog de moeite doen om die kennis aan haar over te dragen? Je kan natuurlijk zeggen dat hij dat wel had kunnen leren voor het geval dat, maar toch.

Al met al vond ik het een zeer toffe film, maar had hij zo veel beter kunnen zijn als hij meer de filosofische kant op was gegaan, en minder madruk had gelegd op het familie drama. Op zich was dit natuurlijk wel beetje nodig om het goede emo effect te creeren van Matthew die filmpjes kijkt van zijn familie die ondertussen kleine 30 jaar verder waren (en hij maar enkele dagen).

Verder zaten er wel wat meer kleine plotfoutjes in (opstijgen op een planeet in de buurt van zwarte gat met dus veel zwaartekracht gaat eenvoudig in zijn spaceship, maar om aan de zwaartekracht van de aarde te ontsnappen zijn de nodige raketten nodig).

Zeker erg goede film, maar had aanzienlijk beter kunnen zijn.

Zo ook Interstellar kijken, ben benieuwd! :D

Terug
Naar boven