XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Vond the Ruins wel aardig. Meteen de neiging Patient zero te downloaden :D

Eden Lake 2008
http://www.imdb.com/title/tt1020530/?ref_=nm_flmg_act_28
Wat een wijf
eden-lake.png

Koppel wordt geterroriseerd door een hoop snotapen.
Vermakelijke film, niet beter of minder dan de verwachtingen die ik had.
Duurt ook een 90 tal minuten, ideaal voor dit soort films.
6.5

Interstellar:

Ook weer een van de betere films van 2014. Ik ga er niks over spoilen, MAAR DEZE FILM MOET JE GEWOON ZIEN. Is je geld meer dan waard!

Update: Goed geacteerd maar de film zet je vooral aan het denken. Dat is de kracht van de film. Het pakt erg diepe theorieën over ruimtevaart, zwarte gaten, tijdreizen, en verpakt deze op een dergelijke manier dat iedereen deze kan begrijpen(mits je oplet). Matthew Mcconaughey draagt de film. Voor een film van meer dan 2½ uur is dat knap.
Tevens ziet de film er gewoon magnifiek uit. Je wilt zelfs nog niet eens met je ogen knipperen, bang dat je dingen misschien mist die op het scherm gebeuren. Je verveelt je geen minuut.

Voor het verhaal check je maar een trailer

9/10 Ik zou hem bijna een 9.5 willen geven.

Laatst bewerkt:
12 years a slave
MV5BMjExMTEzODkyN15BMl5BanBnXkFtZTcwNTU4NTc4OQ@@._V1_SX214_AL_.jpg

Film stond al een tijdje op de planning, gisteren eindelijk eens gekeken.
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal (boek) van een zwarte ''vrije'' man in Amerika in de 19e eeuw, die zijn vrijheid kwijtraakt en in de slavernij terecht komt.
Langzame langdradige film, met weinig boeiende scenes en dialogen.
Op het einde wordt het wat beter met een paar interessante scenes en de muziek van Hans Zimmer geeft nog enige toegevoegde waarde.

IMDB: 8.2
Persoonlijk: 6.5

Interstellar:

Ook weer een van de betere films van 2014. Ik ga er niks over spoilen, MAAR DEZE FILM MOET JE GEWOON ZIEN. Is je geld meer dan waard!

9/10 Ik zou hem bijna een 9.5 willen geven.

mag wel iets meer toelichting zijn bij een 9/10 :)

mooi gemaakt dan? sterk verhaal of goed geacteerd ...

Lucy - te downloaden op Kat.ph

Gaat over meid die ongewild drugs moet smokkelen, er gaat echter iets mis waardoor de zak in haar maag scheurt. De drugs is geen standaard drugs maar het laat je beschikken over meer hersencapaciteit.

In de film zie je wat er allemaal gebeurt met haar naarmate haar hersencapaciteit groeit.

Mening:
Idee leek me aantrekkelijk genoeg om te kijken, maar het is helaas verschrikkelijk saai uitgewerkt .. Ook zijn er veel van die mini scene's in de film die mij persoonlijk geen reet boeien.
Verhaal stelt eigenlijk zo goed als niets voor.

Had een hoop meer verwacht aangezien Morgan Freeman hierin meedoet.

Mijn score: 5/10
Imdb: 6.5/10

http://www.imdb.com/title/tt2872732/

Guardians Of The Galaxy 2014
http://www.imdb.com/title/tt2015381/?ref_=nv_sr_1

Als gematigde (film & tv, geen comics) Marvel fan verwacht ik altijd veel van hun films.
Ik keek als kind (nog altijd) graag naar de animatiereeksen van Spiderman & X-Men.
Niet alle blockbusters zijn imo goed. De laatste Wolverine trok op niets, terwjil ik de X-Men & Spiderman films bv wel goed vind.
GOTG is weer iets totaal anders, met personages die ik nog niet kende. En om eerlijk te zijn is dit niet mijn ding. Een wasbeer, een boom, een groen wijf, een brutus die wat geleerd wil overkomen.... De personages boeiden me niet.
Wie ik wel kende van mijn vele wikipedia advonturen is Thanos. Normaal één vd machtigste personages in Marvel, maar nu zat hij daar passief op een stoel. Ik had de indruk dat deze film toch eerder voor een jongere doelgroep is. Het mocht iets meer verhaal & wat minder sci fi zijn.
Imo onbegrijpelijk die 8.5 op imdb

Dawn of the Planet of the Apes 2014

Het vervolg op Rise of the planet of the apes uit 2011, inmiddels een paar jaar later ook in de film hebben de apen een heel eigen utopia gecreerd en is door een virus een groot deel van de wereld bevolking overleden, een groep overlevende mensen moet nu in het gebied van de apen zijn met het gevolg dat de mens en aap ineens recht tegen over elkaar staat.. verder ga ik niet veel vertellen anders heb ik alle spoilers verklapt.

Mening aardige film, mooie effects leuk verhaal open einde. cijfer 8/10

The Babadook 2014
http://www.imdb.com/title/tt2321549/?ref_=nv_sr_1

Film is low budget & vertikt het om de weinige kansen op schrikmomenten te benutten.
Khad hoge verwachtingen vanwege de score op IMDB, maar dat is dus geen graadmeter.
Het enige dat ik van deze film ga onthouden is
De masturbatiescene van mama :D

Interstellar was zo gaaf!
Jaar naar uitgekeken en viel zeker niet tegen. Hoe verzin je zo'n script :screwy:

Einde was wat afgeraffeld (wat wil je na 3 uur) en gelul over liefde had van mij nirt gehoeven. Verder alleen maar genieten, echt kippenvel vaak.

Dik geluid ook, hele zaal trilt mee.

9.5/10

Dawn of the planet of the apes

Dikke 8,5!

GUARDIANS OF THE GALAXY

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goeie SF film met een beetje actie/avontuur en humor.
Film gaat over een soort avonturier.. die een bol steelt.. Waar ook een ''evil'' guy zijn zinnen op heeft gezet.. omdat de bol grote krachten gevat.
Dan volgt er een hele achtervolging en ontmoetingen met vreemde wezens.. Om uit de handen te blijven....

Acteerwerk is erg goed, en ook de ''vreemde'' wezens zijn mooi gemaakt. Erg sterke en indrukwekkende special effects. Zit ook leuke muziek in de de film en ook leuke humor hier en dier.

De film zelf zou ik een 7.5 geven, maar vanwege de aankleding en de Special effects een halve punt erbij

8

Boyhood gezien.

Irriteerde me beetje aan de karaktereigenschappen van de hoofdrolspeler maar het keek voor een 3 uur durende film wel heel erg makkelijk weg. Toch best knap dat ik me eigenlijk geen enkel moment echt verveeld heb.

Gister gezien en weet waar je op doelt. Verder is de film zeer interessant en uniek, ''uniek'' omdat de film in real time opgenomen is en je de hoofdrolspeler dus letterlijk ziet opgroeien in de film, van klein kindje naar afgestudeerde tiener. ''Interessant'' omdat de film heer herkenbaar is.

Zeker het kijken waard, 7/10.

een film waarin je in real time iemand zit opgroeien van klein kind naar afgestuurde tiener?

vrij lange film dan

dawn of the planet of the apes:

Goede film met mooie effecten, al was de eerste imo beter opgezet.

7/10

Gone girl. Vond hem geniaal.

Maar f**k deze film had de laatste 15 minuten niet moeten hebben. Als de aftiteling was gekomen op het moment dat Ben in de stoel zat met die kat in zijn armen was ik voor de 9,5 gegaan. Dat laatste beetje was erg jammer.

Desalniettemin, een 9

Terug
Naar boven