MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.441
Re: Groot film topic

Jarhead gezien in de bioscoop, en vond het een sterke film. Psychologische oorlogsfilm toch wel fraai gemaakt. Alhoewel ik Mendes' eerdere werk American Beauty (vanavond op tv) niet echt kon waarderen, is hij toch wel een goede regisseur.

zonder meer vermakelijk, 7/10

Jarhead is inderdaad een goede film, als je op veel actie uit bent kun je hem beter niet gaan kijken ;) .

7,5/10

• #1.443

idd. Vette verwijzingen naar Full Metal Jacket, en prachtige shots van Apocalypse Now in een bioscoopzaal! Ook hier werd er vanuit choppers muziek gedraaid; The Doors - Break on throuh maarliefst

Laatst bewerkt:

roxxe zei:
wel vaag dat ze ongeschonden van dat gebouw vallen :rolleyes:
Kom op het is een actiefilm he, als je daarvan wilt genieten moet je je verstand bij de ingang van de zaal achterlaten.

• #1.445

Paths of Glory. Indrukwekkend maar toch ook iets tegenvallend. Een sterke aanklacht tegen de absurditeit van oorlog in het algemeen en de gruwelijkheden van de first WW in het bijzonder. Kirk Douglas was overtuigend.
Door het hoge gemiddelde dan toch misschien wat te hoge verwachtingen.

7.5/10

War of the worlds

In het begin een spannende film met een aantal goede steengoede scené's

Helaas is het einde gigantisch snel en vind ik het daarom maar afgeraffeld overkomen.

7/10

CitizenDildo zei:
War of the worlds

Helaas is het einde gigantisch snel en vind ik het daarom maar afgeraffeld overkomen.

7/10
Idd, het einde is jammer. Dat de machines uiteindelijk uitgeschakeld worden door een of andere plantaardige bacterie.

eternal sunshine of the spotless mind, prachtige film om te kijken als je een oiude liefde mist of als het net uit is..aanrader

Saw 2 gezien. Vond niet zo veel aan, einde heeft wel een aardige twist maar rest beetje meer van hetzelfde. Vooral die ****ing seniele oude pik van een jigsaw hadden ze van mij achterwege mogen laten.

CitizenDildo zei:
War of the worlds

7/10

Precies, ik had echt het 'volgens-mij-is-het-geld-op-dus-we-plakken-er-maar-een-klote-einde-aan-vast'-idee.

Half Ligt gekeken op dvd met nederlandstalige ondertiteling. Zeer goede film met demi moore (leuke chick). Goede film.

The Myth ook gezien. Welliswaar de chinese versie maar heel erg mooi als je een beetje van films a la indiana jones houdt.

Half Light gekeken op dvd met nederlandstalige ondertiteling. Zeer goede film met demi moore (leuke chick). Goede film.

The Myth ook gezien. Welliswaar de chinese versie maar heel erg mooi als je een beetje van films a la indiana jones houdt.

• #1.453

Eerste versie van Hitchcocks 'the man who knew too much' (1936) viel beetje tegen. Aantal sterke shots afgewisseld met trage onvolgbare stukken en slechte montage.

5.5/10

Payback met Mel Gibson was weer erg vermakelijk!

• #1.454

The Lost Battalion was een afwijkende WWI film dan hetgeen ik reeds gezien heb. Minder loopgraven, en daardoor niet zo karakteristiek als andere WWI films. Alhoewel het allemaal best aardig is, voegt het eigenlijk niets toe aan het genre. Vermakelijk maar niet bijzonder dus.

6/10

ook saw gezien.
Heb deel 1 niet gezien maar voor wat ik zag was deel 2 een meesterwerk
vraag me af of deel 1 ook zo goed is

Jarhead gezien,
had een film verwacht waarin ze elke 10 seconden wel een of andere Irakees zouden neerknallen, maar dat was het dus NIET. Daarom viel de film ook zo goed mee.
Eerder psychologische, geen standaard-film. :thumbup:

• #1.457

Boys from Brazil viel een beetje tegen. Goede cast; Gregory Peck, Laurence Olivier; maar echt overtuigen konden ze niet. Het verhaal is wel aardig, 94 klonen van Hitler verspreid over de hele wereld, een boek van Ira Levin.
uiteindelijk een voldoende voor de spanning die toch wel werd opgebouwd. 6/10

Ik heb Primal Fear gezien. Geweldig die rol weer van Edwart Norton. Is wel ech een van mijn favoriete acteurs op dit moment.

Ik heb Primal Fear gezien. Geweldig die rol weer van Edwart Norton. Is wel ech een van mijn favoriete acteurs op dit moment.

Jarhead ook gezien, boeiend verhaal, ook al vind ik de film wat leegte uitstralen. Is de bedoeling ook geweest omdat de soldaten zich dood vervelen, maar gelet op de lengte van de film was het misschien beter geweest om eerst wat achtergronden te zien van de hoofdpersonages. Nu doen de meeste soldaten erg hol aan.

7/10

Joyride gezien, Nederlandse film met o.a. Georgina Verbaan en Tycho Gernandt. Voor een film met zo'n minieme cast, 4 totaal (3 vrouwen, 1 man) redelijk goed te doen. Beetje voorspelbaar einde. 6/10

Terug
Naar boven