Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

12 years a slave

imdb 8.3
ik: 7/10

een onrecht uit het verleden dat zwart/wit is neergezet; hele slechte blanken, allemaal goede zwarten. Dit onrecht aangegrepen om de meest gruwelijke mishandelingen te laten zien. Onder de misleidende eigen verklaring van de verfilming van een waargebeurd verhaal wordt zo een beeld neergezet van slavernij dat meer met de fantasie van de maker te maken had dan met de werkelijkheid. Onwaarschijnlijkheden in de film zijn storend, zoals de brief die hij ook gewoon aan de winkelier had kunnen geven, of tijdens het winkelen zelf had kunnen posten.
Natuurlijk is er 1 goeie blanke, brad pitt, die hem red, de held van de film. Klassieke goed vs kwaad, typisch hollywood.

Oldeuboi (2003) ga ik nu kijken, wordt vervolgd..

Nee is een topfilm, met de mogelijkheid op mindfuck.
Srsly hele goede film, have fun!

Las al iets dergelijks inderdaad, niet vooraf stopzetten aangezien ik anders een belangrijke plottwist zou mislopen werd mij aangeraden.

Let's have it:D

iemand ,,, fury,, gezien ???? Keuze van mijn dochter ???

Ikke, ik vond het een zeer vermakelijke film en dat had ik niet verwacht, zeker een aanrader. Een 7,5.

Ik heb laatst Interstellar gezien. Ik vond het een geweldige sf film met een klassieke old school feel. Een 8,5

FURY

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik snap echt de hoge beoordelingen niet van deze film, vond hem erg tegenvallen.. Niet slecht.. maar alles behalve ''goed'' Het grootste gebrek van de film was een echt verhaal, het was gewoon heel miniem.. en niet meeslepend, nauwlijks spannend.. en op 1 scene na was de actie ook tegenvallend. Het acteerwerk was opzich goed, maar nergens uitblinkend. Het verhaal gaat over brad pitt die lid is van een tankteam in de 2e wereld oorlog.. die eropuit trekt.. En tja.. daar is eignelijk alles bijna mee gezegt. Het eind gevecht was wel mooi, en t zag er verder wel mooi uit.. vandaar nog een 6je maar absoluut geen topper en alles behalve een must see

Rambo 2.

Niet zo goed als Rambo 1 imo, maar leuke over the top actie.
Flashbacks naar eigen jeugd met plastiek Rambo mes, hoofdlint & plastiek handgranaten.

Stalingrad (2013) 6.5/10
Een Russische 2e wereldoorlog film. Eens wat anders.
Paar verhaallijnen door elkaar. Russische vrouw uit het dorp daar die met een nazi gaat en een andere Russische vrouw die haar huis niet wil verlaten en een hoop Russische soldaten huisvest met uitzicht op het front wat tussen hun ligt.
Wordt af en toe flink op los geschoten en heeft verder weinig om het lijf. De film is daardoor knap lang. Acteurs zijn niet geweldig. Visueel is het wel allemaal prima in orde en daar hebben ze zo te zien flink hun best op gedaan.
In plaats van een Amerikaans moet je het dit keer doen met een dik Russisch patriottistisch sausje. Poetin zal hem een applaus hebben gegeven en misschien wat subsidie. Voldoende omdat curiositeit.

De Duitse versie staat zeer dicht bij de waarheid.

Terug
Naar boven