XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Interstellar

Een van de meest gehypte films van de afgelopen tijd, ook een hoog cijfer op IMDB, leuk interessant onderwerp wat voor mindfuck zou kunnen zorgen.
Mijn verwachtingen waren hoog, daardoor ben ik toch flink teleurgesteld.
Grafisch mooi neergezet en leuk hoe wetenschap is gecombineerd met deze film, al had ik de wetenschap liever wat uitgebreider zien gaan in de film.
Ook mis ik filosofie en de filosofie die voorkomt in de film, doet mij zwaar tekort.
Ook onlogische acties en dialogen die mij lichtelijk irriteerde helaas.
De film is een vrij lange zit, maar bleef toch wel voor het overgrote deel boeiend.
Helaas niet de knaller die ik er van had verwacht, maar wel gewoon een goede film.

IMDB: 8.8
Persoonlijk: 7

toch wel een 7.5/8

Focus

Will Smith speelt een con artist die een grote score wil maken maar een oude liefde gooit
roeit in het eten.
Niet bijzonder maar kijkt leuk wel lekker weg.
Verhaal had meer diepgang kunnen hebben, film moet het meer van de mooie mensen / beelden hebben.

6/10

Nightcrawler

Indrukwekkende hoofdrol van Gylenhaal. Soort American Psycho, maar uit een slechter milieu. Totaal gebrek aan empathisch vermogen. Leuke dialogen ook.
Verhaal eromheen is echter flinterdun.

7/10

Was ergens halverwege in slaap gevallen maar vond het niet de moeite waard om hem de dag erna alsnog af te kijken :o

Focus

Will Smith speelt een con artist die een grote score wil maken maar een oude liefde gooit
roeit in het eten.
Niet bijzonder maar kijkt leuk wel lekker weg.
Verhaal had meer diepgang kunnen hebben, film moet het meer van de mooie mensen / beelden hebben.

6/10

Ja vond hem wel vermakelijk idd. 6.5/10

Was ergens halverwege in slaap gevallen maar vond het niet de moeite waard om hem de dag erna alsnog af te kijken :o

Haha same here.. Wat een trage kutfilm.. Al issie volgens mij best de moeite waard als je niet zo slaperig aangelegd bent als ik tijdens films :D

Ja vond hem wel vermakelijk idd. 6.5/10

Haha same here.. Wat een trage kutfilm.. Al issie volgens mij best de moeite waard als je niet zo slaperig aangelegd bent als ik tijdens films :D

Ik ben slaperig met alles, ook met films :o

Narcolepsie enzo

The Imitation Game

Speelt zich af tijdens WO II. De Britten zoeken een manier om Duitse codes te kraken & Benedicked Cucumbersnatch gaat het oplossen.
Goeie film.

7.5

Inderdaad! Ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal, maar wel een typisch 'Oscar film'. Als je daar niet van houdt; dan niet aan beginnen!

Naar mijn mening vooral weer zeer sterk geacteerd van Benedict Cumberbatch, zoals we ook van hem gewend zijn uit de Sherlock serie.

8/10

The impossible, vond het vrij overrated aan 7,6 op imdb. Een 7 is het beste wat ik ervan kan maken. Alles is voorspelbaar, verhaal/script ligt natuurlijk vast omdat het waargebeurd is, maar totaal niet boeiend. Maakt ook niet echt emoties los bij de kijker, of je moet erg makkelijk emotioneel worden. Wel goed geacteerd verder en prima achtergronden.

The impossible, vond het vrij overrated aan 7,6 op imdb. Een 7 is het beste wat ik ervan kan maken. Alles is voorspelbaar, verhaal/script ligt natuurlijk vast omdat het waargebeurd is, maar totaal niet boeiend. Maakt ook niet echt emoties los bij de kijker, of je moet erg makkelijk emotioneel worden. Wel goed geacteerd verder en prima achtergronden.

Ook gisteren gezien op tv.

Vond deze ook overrated door imdb.. Voor mij was het eigenlijk al over and out wnnr ze die 2de vloedgolf overleefden. De eerste kon je volgens mij al niet overleven, toch niet op de manier dat zij het toonden; Kind die in zwembad springt en daarna de golf eroverheen, lijkt me onmogelijk om dat te overleven.

Ik heb die film na een half uur afgezet, wat een kutfilm.

Ga nu Scarface kijken, heb daar alleen stukken van gezien of de helft ofzo, nog nooit helemaal :o Ja ik schaam me inderdaad diep.

Chappie

Robot die een A.I. krijgt en wordt 'ontvoerd' door een drugsbende.
Geregisseerd door Neil Blomkamp dus tevens speelt het zich ook weer af in Zuid-Afrika. Daarbij hebben twee leden van Die Antwoord een rol in de film. Soms lijkt het dan een reclamespotje voor hen te zijn(zowel muziek als merchandise).

Visuals zijn goed en verhaal is ook interessant, niet het typische Hollywood verhaaltje. Echter worden de talenten van Sigourney Weaver en Hugh Jackman compleet vergooid met één-dimensionale personages.

Verveelde voor mij in ieder geval geen moment en laat een wat donkerder verhaal zien. Blomkamp zet in ieder geval een Hollywoodwaardige film neer die zich niet aan de Hollywood stijl houdt(op een paar A-list acteurs na).

7/10

American Sniper al in bluray? of HD (geen HD cam) aware me please

Als opvolging van the Arrow kijk ik nu the Flash. Komische en minder serieuze serie. Kijkt zo weg :)

Interstellar

Een van de meest gehypte films van de afgelopen tijd, ook een hoog cijfer op IMDB, leuk interessant onderwerp wat voor mindfuck zou kunnen zorgen.
Mijn verwachtingen waren hoog, daardoor ben ik toch flink teleurgesteld.
Grafisch mooi neergezet en leuk hoe wetenschap is gecombineerd met deze film, al had ik de wetenschap liever wat uitgebreider zien gaan in de film.
Ook mis ik filosofie en de filosofie die voorkomt in de film, doet mij zwaar tekort.
Ook onlogische acties en dialogen die mij lichtelijk irriteerde helaas.
De film is een vrij lange zit, maar bleef toch wel voor het overgrote deel boeiend.
Helaas niet de knaller die ik er van had verwacht, maar wel gewoon een goede film.

IMDB: 8.8
Persoonlijk: 7

Ik vond Interstellar persoonlijk wel een 8 waard!
De film is veel minder voorspelbaar dan de meeste films (van tegenwoordig). Bovendien vond ik hem de hele film lang spannend en intrigerend.
Op het einde wordt het verhaal iets zwakker en gaat het erg snel, helaas. Het einde is dan wel weer een knaller waardoor ik zou verlangen naar een deel 2.

Ook 'The theory of everything' zitten kijken. Hoewel indrukwekkend voor even, toch te langdradig en eenzijdig: 6.5

Net reclaim gekeken. Aardige thriller met hier en daar wat spanning, acteerwerk was niet erg geweldig maar heb me niet verveeld. 6.3583/10

Vannacht Vendetta gekeken. Leuke wraak film met genoeg actie, en prima acteerwerk. 7.19/10

Terug
Naar boven