- Waardering
- 3.208
Gisteren na meer dan 15 jaar nog eens The Thing van '82 op DVD gezien. 24 jaar oud en nog steeds de moeite waard als spannende horror/sci-fi. Wat ik me nog herinner is dat ik 9 of 10j oud was en in die tijd erg onder de indruk was van die film, als kind ben je natuurlijk ook meestal meer onder de indruk van films, en helemaal van horrorfilms. Nu door de nieuwste horrorfilms als saw ed ben je een iets sneller ritme gewoon, meer mysterie en dus meer spanning. The Thing is in dat opzicht redelijk voorspelbaar, maar aan de andere kant ook weer niet, want de alien kiest willekeurig slachtoffers uit wat de film constant interessant houdt.
Als er 1 ding is wat goed is aan deze film, dan zijn het wel de acteerprestaties, iedereen komt geloofwaardig over en Kurt Russell speelt één van zijn beste rollen. Een ander opvallend gegeven is de fantastische sfeer, de lokaties zijn zeer echt en je gelooft direct dat alles in Antarctica afspeelt.
De special effects zijn voor '82 zeer goed, veel beter dan wat sommige low budget films tegenwoordig laten zien.
Kortom dit was en is een pure horror en absoluut een aanrader. 8/10
Als er 1 ding is wat goed is aan deze film, dan zijn het wel de acteerprestaties, iedereen komt geloofwaardig over en Kurt Russell speelt één van zijn beste rollen. Een ander opvallend gegeven is de fantastische sfeer, de lokaties zijn zeer echt en je gelooft direct dat alles in Antarctica afspeelt.
De special effects zijn voor '82 zeer goed, veel beter dan wat sommige low budget films tegenwoordig laten zien.
Kortom dit was en is een pure horror en absoluut een aanrader. 8/10

8/10