MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Gisteren na meer dan 15 jaar nog eens The Thing van '82 op DVD gezien. 24 jaar oud en nog steeds de moeite waard als spannende horror/sci-fi. Wat ik me nog herinner is dat ik 9 of 10j oud was en in die tijd erg onder de indruk was van die film, als kind ben je natuurlijk ook meestal meer onder de indruk van films, en helemaal van horrorfilms. Nu door de nieuwste horrorfilms als saw ed ben je een iets sneller ritme gewoon, meer mysterie en dus meer spanning. The Thing is in dat opzicht redelijk voorspelbaar, maar aan de andere kant ook weer niet, want de alien kiest willekeurig slachtoffers uit wat de film constant interessant houdt.

Als er 1 ding is wat goed is aan deze film, dan zijn het wel de acteerprestaties, iedereen komt geloofwaardig over en Kurt Russell speelt één van zijn beste rollen. Een ander opvallend gegeven is de fantastische sfeer, de lokaties zijn zeer echt en je gelooft direct dat alles in Antarctica afspeelt.

De special effects zijn voor '82 zeer goed, veel beter dan wat sommige low budget films tegenwoordig laten zien.

Kortom dit was en is een pure horror en absoluut een aanrader. 8/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.602
Big_T zei:
Kortom dit was en is een pure horror en absoluut een aanrader. 8/10
Helemaal gelijk, deze cult-classic is een van de beste horror films ooit gemaakt!! (persoonlijk vind ik enkel Alien en The Shining nog hoger scoren)...

Wederom een succesvolle samenwerking tussen John Carpenter en Kurt Russel... hulde :thumbs:

Vanavond op RTL 5: Commando
tussen 22:30-00:15 genieten van arnie. :p

Heb deze film altijd wel goed gevonden. :cool:

From Dusk Till Dawn is nu bezig op veronica , ook wel coole film dacht ik zo ;)

Vanavond naar Brokeback Mountain wezen kijken. Echt wel een prima film.

gallius zei:
is dat die film waar hij mensen hun maag uit hun lijf bokst en kerels in de vleesmolen draait? Dan heb ik die ook ooit gezien. Laag horrorgehalte maar wel lachen.
lol laag horrorgehalte? lol, er probeert ene in die film iemand te wurgen met z'n eigen ingewanden :roflol:
koppen worden in 2 geslagen, iemand's arm wordt verpulvert door een vuistslag enzoverder :o

• #1.608
Lord of War gezien, maar ik begrijp de hele lofzang niet helemaal.

Toegegeven, de film heeft een aardig hoge entertainment waarde, maar verder rammelt het aan alle kanten. Zowel Cage als Leto als Hawke vind ik weinig overtuigend, verder was het verhaal ook niet echt bijzonder.

Nee en dan is er nog de zogenaamde kritische ondertoon, die ik enkele keren wel heb gevoeld, maar deze werd zwaar overschaduwd door wat flauwe humor, waardoor de film deze boodschap al snel verloor.

6je

Ik heb Lord of War ook gezien en ik vond het een zeer goede film. Vooral de de dialogen waren heel boeiend. Maar ook het decor en de politieke sfeer waarin de film zich afspeelt is er een waar ik altijd belangstelling voor had en nog steeds heb.

• #1.610
Achja het wandelt even door de geschiedenis heen vanaf de koude oorlog, maar wat me overigens met name stoorde was de bij vlagen ver te zoeken geloofwaardigheid (mbt wapenhandel).

Ter illustratie: die kerel had zn eigen wapencontainer en valse documenten ergens midden in NY staan met een simpel hangslotje eraan, die overigens geen van de vele veiligheidsdiensten kon vinden, al volgende ze hem via land en de lucht. Maar zn vrouw met kindje in een taxi volgt em er simpel heen en ontdekt alles!? C'mon.

Overigens viel mij op dat die Jared Leto, niet meer gezien sinds Requiem for a Dream, nu weeral zo'n kansloze junkie speelt?

ZoutZak zei:
Achja het wandelt even door de geschiedenis heen vanaf de koude oorlog, maar wat me overigens met name stoorde was de bij vlagen ver te zoeken geloofwaardigheid (mbt wapenhandel).

Ter illustratie: die kerel had zn eigen wapencontainer en valse documenten ergens midden in NY staan met een simpel hangslotje eraan, die overigens geen van de vele veiligheidsdiensten kon vinden, al volgende ze hem via land en de lucht. Maar zn vrouw met kindje in een taxi volgt em er simpel heen en ontdekt alles!? C'mon.

Overigens viel mij op dat die Jared Leto, niet meer gezien sinds Requiem for a Dream, nu weeral zo'n kansloze junkie speelt?

ja het was nogal onrealistisch hoe hij er zonder kleerscheuren vanaf kwam. Maar als hij te snel gepakt wordt, dan eindigt de film al na 30 min en missen we al die interessante transacties met Hutu's, Tutsi's, Jaffer enz.

Jared Leto is gemaakt voor de junkie rol. Ik zie net dat hij tussen requiem for a dream en deze film niet of nauwelijks aan de bak is geweest. dat vind ik toch wel opmerkelijk, niet alleen omdat hij de looks heeft maar te meer omdat hij in requiem heeft laten zien dat hij dramatisch goed kan acteren.

Gister Dodgeball gekeken, die film was zo verschrikkelijk slecht dat hij haast weer goed werd.

Net ff Get Carter van Sly gezien op tv, best een aardige film, altans als je hem vergelijkt met andere films van onze Rambo vriend van de afgelopen jaren.

tsotsi, had oscar gewonnen, vond maar lauw verhaal, wel goede acteurs
underworld 2, ook crappy verhaal&acteurs, maar nice gore effecten&neukpartij
get rich or die trying, wel het bevind zich in de bottom 100 van imdb, dus dat zegt genoeg ;)

Gisteravond Hostel gezien.

Er zijn nogal wat tegenstrijdige meningen over deze film, maar ik vond het niet veel waard. Slecht geacteerd, iedereen in Amsterdam praat amerikaans en die paar Nederlandse woordjes die ik gehoord heb waren met een duits accent ("Kotverdomm, kann jij niet outkaiken?"). Wel ontzettend veel geile wijven. Veel, heel veel mooie blote tietjes. Het verhaal is opzich goed, maar de uitwerking van het verhaal en de gore had ik veel meer van verwacht.

een zesje

Er zijn nogal wat tegenstrijdige meningen over deze film, maar ik vond het niet veel waard. Slecht geacteerd, iedereen in Amsterdam praat amerikaans en die paar Nederlandse woordjes die ik gehoord heb waren met een duits accent ("Kotverdomm, kann jij niet outkaiken?"). Wel ontzettend veel geile wijven. Veel, heel veel mooie blote tietjes. Het verhaal is opzich goed, maar de uitwerking van het verhaal en de gore had ik veel meer van verwacht.

een zesje

Vanavond staat Paradise Now op het menu, waar ik erg veel van verwacht!

Gezien:
Hotel Rwanda : over een hotel manager van een 5 sterren hotel in Rwanda, die ten tijden van de slachtingen tussen Hutu's en tutsi's bescherming heeft geboden aan 1200 hulpzoekenden.

De film begon echt dramatisch slecht, slecht geacteerd en zelfs de scenes in de auto was de achtergrond gewoon duidelijk geprojecteerd. Het had allemaal veel beter uitgewerkt kunnen worden. De film besteed wel aandacht aan een onderwerp waar veel mensen hun ogen voor hebben gesloten, de slachtingen komen dan ook aan bod in de film. Ondanks dat het eigenlijk slecht geacteerd, slecht gefilmd is , is het wel meeslepend dus daarvoor toch nog een 6/10

Eindelijk eens , the Italian Job gezien. Komt op veel momenten erg knullig over en wel weer erg typisch. De film is erg ''over the top' , maar wel geschikt voor een geestelijk niet al te inspannend avondje. De achtervolgingen zijn mooi gemaakt. Acteerwerk was niet al te geweldig, ondanks dat er goede acteurs in mee speelden. Zal ook wel door het eigenlijk absurde verhaal komen. Niettemin een leuke no brainer actie film, waar je niet al te kritisch moet kijken wat nu wel en niet kan in realiteit. 7/10

Gisteren geen Paradise now gezien. Heb met mijn stomme hoofd de divx gedownd ipv de dvd. Dat word vandaag of morgen dus.

Gisteren True Romance gezien, geschreven door Tarantino. Vermakelijke film. Lekkere Tarantino sT :D 8/10

KaLe zei:

...

een zesje

Vanavond staat Paradise Now op het menu, waar ik erg veel van verwacht!

Heb Hostel ook gezien, maar ik vond het wel de moeite waard. Vond de intro wat aan de lange kant, maar je moet die jongens leren kennen natuurlijk. Inderdaad zeer veel mooie vrouwen te zien! Verhaallijn was goed te volgen, de scenes werden af en toe wel erg goor moet ik zeggen.

Mijn vriendin heeft de helft van de film gemist: Terwijl ze haar hoofd in mijn oksel begroef vroeg ze steeds 'is het al voorbij?'. Grinnikend zei ik steeds ja, wanneer er net een oogzenuw werd doodgeknipt :D

Jizza zei:
Heb Hostel ook gezien, maar ik vond het wel de moeite waard. Vond de intro wat aan de lange kant, maar je moet die jongens leren kennen natuurlijk. Inderdaad zeer veel mooie vrouwen te zien! Verhaallijn was goed te volgen, de scenes werden af en toe wel erg goor moet ik zeggen.

Mijn vriendin heeft de helft van de film gemist: Terwijl ze haar hoofd in mijn oksel begroef vroeg ze steeds 'is het al voorbij?'. Grinnikend zei ik steeds ja, wanneer er net een oogzenuw werd doodgeknipt :D

Dat vond ik wel goor ja, dat stuk met dat ook. Die gore yoghurt die eruit kwam zeiken, gadverdamme :D

klempic zei:
Jared Leto is gemaakt voor de junkie rol. Ik zie net dat hij tussen requiem for a dream en deze film niet of nauwelijks aan de bak is geweest. dat vind ik toch wel opmerkelijk, niet alleen omdat hij de looks heeft maar te meer omdat hij in requiem heeft laten zien dat hij dramatisch goed kan acteren.

Jared Leto is ook lead zanger in de band '30 seconds to mars' en zal het daar dus ook wel behoorlijk druk mee hebben. Die gasten hebben paar maanden geleden ook een 2e cd uitgebracht. Kon niet tippen aan het debuut maar toch wel aardig.

Terug
Naar boven