XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

ja, snapte m. Vond het jammer dat Palmice niet verder uitgroeide. kop stond me wel aan

Eensch... Helaas moesten er een paar sneuvelen in S1.

Ken m ook niet echt van andere films of series.

Tony Darrow schurkte ook aan tegen de maffia. (Goodfellas, The Sopranos)

1618679546630.png

To Junior!

kippevel

No time to die

6/10

Viel in slaap laatste half uur zelfs in de bios met dolby atmos. Zou er niet heen gaan

Spoiler alert. Lezen op eigen risico. (Squid Game)

Van het weekend Squid Game een kans gegeven, het begint vrij alledaags en onschuldig, de spanning wordt als het ware traagjes opgebouwd, maar eenmaal halverwege de eerste aflevering gaat het los. Wat mij het meest trok waren de character developments bij verschillende characters, verraad, hoffelijkheid, hebzucht, opoffering en manipulatie komen aan bod, het is heel interessant hoe de kijker de human condition via deze setting krijgt voorgeschoteld. Wanneer het om leven en dood gaat kan je niemand vertrouwen.

Bij de laatste aflevering mag de kijker zich opmaken voor een plot twist, de main character, getraumatiseerd en als enige overlevende dus winnaar van het spel, heeft zijn prijzengeld een jaar lang niet aangeraakt, inmiddels is zijn zieke moeder ook overleden, als kijker had ik het idee van is dit het dan? je wint het spel, je bent miljonair maar iedereen om je heen is of dood of vertrokken, ook de mensen die hij had ontmoet tijdens het spel en daar dus een band mee had opgebouwd. De hoofdrolspeler zie je overduidelijk opgroeien naarmate de serie vordert, waar hij in het begin erg kinderachtig en laconiek overkwam zie je in de laatste aflevering een heel andere man, tegelijkertijd ook gebroken en vernietigd.

Hij ontvangt plotseling weer een uitnodiging, dit keer van zijn gganbu, compleet verward en zoekend naar antwoorden gaat hij erop in en komt voor de shock van zijn leven te staan. Deze serie heeft een impact gehad, het zet je wel aan het denken over het leven en de menselijke tekortkomingen, een tweede seizoen zie ik niet zo zitten, puur omdat je weet dat dat nooit zo goed als de eerste gaat worden, maar een open einde betekent meestal dat er een vervolg gaat komen.

We wachten af.

Ik ga deze serie gewoon nog een keer kijken, ik zag bij de eerste kijkbeurt de vele hints en clues niet waardoor je het einde niet ziet aankomen, eigenlijk zijn er genoeg aanwijzingen geweest die een beetje de plot twist hadden kunnen prijsgeven, dat lees je natuurlijk allemaal achteraf. Tijdens het kijken ben je teveel gefixeert op andere dingen, je houdt je er helemaal niet mee bezig.

Gewoon een top show, de beste die ik tot nu toe heb gekeken in de afgelopen jaren, de laatste serie die mij echt wist te boeien was La casa de papel, maar ook die serie werd na het eerste seizoen minder, je had het allemaal wel gezien en ik ben bang dat dat met deze serie ook gaat gebeuren. Mijn complimenten voor de makers, deze serie draait echt niet alleen maar om de gore, dat is slechts een extraatje, voornamelijk om een shock effect te veroorzaken en af te leiden.

Laatst bewerkt:
Niet eens echt storend met een in your face woke moraal ofzo, wel personages die aan alle vereisten voldoen. Maar de film is zo slecht dat het daar van afleid.

Alle serieuze personages en vijanden behalve Neo en Trinity zelf zijn vervangen door sjw figuren en slechte comedy acteurs, en het merendeel is er enkel om continu de film zelf belachelijk te maken.

Het is onbeschrijfelijk slecht, je moet het eigenlijk zien om te kunnen begrijpen hoe erg het is.

Niet eens echt storend met een in your face woke moraal ofzo, wel personages die aan alle vereisten voldoen. Maar de film is zo slecht dat het daar van afleid.

Alle serieuze personages en vijanden behalve Neo en Trinity zelf zijn vervangen door sjw figuren en slechte comedy acteurs, en het merendeel is er enkel om continu de film zelf belachelijk te maken.

Het is onbeschrijfelijk slecht, je moet het eigenlijk zien om te kunnen begrijpen hoe erg het is.
Omg....hoe is dat mogelijk.

Dan ga ik hem wel kijken, ik vond films als i still know what you did last friday the 13th ook geweldig.

Ben oprecht benieuwd naar de meningen van jullie over deze film :)

Terug
Naar boven