Fitness Seller

Flex ''Get BIG schema'' 10 kg in 10 weken

He eks wat zijn je bevindingen van het schema tot nu toe?

Het lijkt me een vrij vermoeiend trainings schema maar daarintegen wel intressant. Ben benieuwd hoe je je eigen voelt na die 10 weken

Wie die onzin geloof kan beter zijn intelligentie eerst trainen

@Lector: superset is gewoon eerste set van schuine flyes en meteen daarachteraan knal je set schuin drukken..ff pauze nemen en dan weer tweede set..etc.
Yeps dus schuine flyes 15 reps en meteen daarachter aan 15 reps drukken, 2 min rust en dan weer herhalen.

met benen: 4/6-8, 2 min is inderdaad zoals je zelf al uitlegt 4 sets van minimaal 6 en maximaal 8 herhalingen. Begin gewoon met wat jij denkt wat jij max. 8 keer kan herhalen. Is het te zwaar kun je alsnog kiezen dat gewicht tot 6 reps uit te voeren of je gewicht te verlagen zodat je alsnog 8 volle reps kunt halen..omdat er 2 min rust is kun je best zwaar pakken denk ik zo.. het voorbeel dat jij geeft (12-10-8-6) is alleen bedoeld bij oefeningen met oplopende sets (steeds verzwaren van gewicht) dat is bij dit schema niet: gewicht blijft bij alle sets hetzelfde..

Bedankt! Ik ga er volgende maandag aan beginnen. Ik denk dat ik die supersets wel moet kunnen overleven aangezien m'n lichaam ook gewend is om een aantal keer per week te kickboksen. Hierdoor zijn het niet alleen maar korte spieren. Right? Kapot gaan zit er zo dik in!

He eks wat zijn je bevindingen van het schema tot nu toe?

Het lijkt me een vrij vermoeiend trainings schema maar daarintegen wel intressant. Ben benieuwd hoe je je eigen voelt na die 10 weken

Ben eind derde week zowel trainingsschema als voeding (voeding aangepast voornamelijk avond eten om af te wisselen (wissel rund en vis af, rest hetzelfde gelaten) vetpercentage borst is gelijk gebleven, vetpercentage dijbeen met 0,2 toegenomen , vetpercentage buik afgenomen met 0,2, biceps vetpercentage afgenomen met circa 0,2. Totaal lichaamsgewicht met 1 kilo aangekomen.

betreft training: in week 3 ongeveer 50% tot soms 70% meer dan in week 1. Zweten en goed afgemat,vooral week 3 goed te voelen in de bovenbenen.

conclusie: minder vetpercentage op en rond de buik, enige groei maar bijv. biceps lagere omvang maar wel droger. Dit is pas week drie van tien, als zo doorzet dan is er dus inderdaad vetvrije kilo's die erbij komen..keep posting!

Laatst bewerkt:
Ik zit te twijfelen om het ook te gaan proberen verwacht niks van de kilos maar het is toch weer eens een andere soort van trainen. Week 7 en 8 staat me alleen niet zo aan lijkt me veel te zwaar voor het lichaam

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit te twijfelen om het ook te gaan proberen verwacht niks van de kilos maar het is toch weer eens een andere soort van trainen. Week 7 en 8 staat me alleen niet zo aan lijkt me veel te zwaar voor het lichaam
Het zijn dan ook maar 2 weekjes, gewoon even doorheen knallen ;)

Beter zou zijn als je echt massa wil winnen gewoon een programma samen te stellen met de compounds (bench/dips/chins-pulls/bent overs/deads/squats/overhead press) beginnen met 5-6 reps zolang je vooruit gaat en dan veranderen van rep range en ga zo maar door. Zo zal je op de snelste manier massa winnen en niet met zo'n programma's uit een boekje.

Beter zou zijn als je echt massa wil winnen gewoon een programma samen te stellen met de compounds (bench/dips/chins-pulls/bent overs/deads/squats/overhead press) beginnen met 5-6 reps zolang je vooruit gaat en dan veranderen van rep range en ga zo maar door. Zo zal je op de snelste manier massa winnen en niet met zo'n programma's uit een boekje.

Je bedoelt een schema waarbij geen rekening gehouden is met periodisering over een aantal weken, waarbij mensen zelf maar wat aankloten qua invulling van oefeningen en een schema waar mensen over het algemeen te lang in blijven hangen?
Gefeliciteerd dat jij het licht hebt gezien, echter zijn er nog veel andere lichtjes die je waarschijnlijk nog niet gezien hebt. Het is nogal frappant dat je dit zo beweerd, iedereen zou dan datzelfde schema van jou moeten gebruiken omdat dat blijkbaar het beste schema is :rolleyes:

5200 kcals op trainingsdagen en 4100 op rustdagen, zonder cardio?

Ja denk wel dat 10kg me lukt.

Het zijn dan ook maar 2 weekjes, gewoon even doorheen knallen ;)

Ja ik weet het, maar heb een tijd last gehad van me schouder en ben nu bang voor blessures en wil me niet overtrainen om daarna een flinke dip te krijgen.

Maar toch ga ik maandag starten:D

de tijd van week 7 8 kijk ik hoe ik ervoor sta.

Ik laat af en toe wel weten hoe het ermee gaat! Ben jij al bezig met het schema?

Ja ik weet het, maar heb een tijd last gehad van me schouder en ben nu bang voor blessures en wil me niet overtrainen om daarna een flinke dip te krijgen.

Maar toch ga ik maandag starten:D

de tijd van week 7 8 kijk ik hoe ik ervoor sta.

Ik laat af en toe wel weten hoe het ermee gaat! Ben jij al bezig met het schema?
Ah ok, idd gewoon kijken hoe het gaat. Kan jij het beste aanvoelen natuurlijk ;)
Nee helaas kan ik nu nog niet trainen ivm een drukplek op de stomp van mijn been als ik mijn beenprothese aan heb. Volgende maand operatie en daarna weer er tegen aan! Ik moest toch de motivatie erbij houden vandaar dat ik alvast dit schema kopieerde vanuit de Flex.

Ah ok, idd gewoon kijken hoe het gaat. Kan jij het beste aanvoelen natuurlijk ;)
Nee helaas kan ik nu nog niet trainen ivm een drukplek op de stomp van mijn been als ik mijn beenprothese aan heb. Volgende maand operatie en daarna weer er tegen aan! Ik moest toch de motivatie erbij houden vandaar dat ik alvast dit schema kopieerde vanuit de Flex.

Hoe staat 't er nu voor dan? Je bent er al een pittig tijdje uit, geen massa verloren oid?

Je bedoelt een schema waarbij geen rekening gehouden is met periodisering over een aantal weken, waarbij mensen zelf maar wat aankloten qua invulling van oefeningen en een schema waar mensen over het algemeen te lang in blijven hangen?
Gefeliciteerd dat jij het licht hebt gezien, echter zijn er nog veel andere lichtjes die je waarschijnlijk nog niet gezien hebt. Het is nogal frappant dat je dit zo beweerd, iedereen zou dan datzelfde schema van jou moeten gebruiken omdat dat blijkbaar het beste schema is :rolleyes:

Als ik zeg een programma met enkel de compounds gedaan in een bepaalde rep range tot je niet meer vooruit gaat en daarna verandererd van rep range, is dat bij mijn weten wel degelijk een vorm van periodisering. Een programma met enkel compounds is bij mijn weten ook niet zomaar wat aankloten en als je al 2 weken geen vooruitgang hebt en dan veranderd van rep range blijf je hoegenaamd niet te lang in een programma hangen. Iedereen moet zo'n programma niet volgen van mij maar het is wel bewezen dat je voor massa enkel de grote compounds nodig hebt, wie dat niet weet en zich teveel bezig houden met isolatie traint als een beach boy imo (niet dat daar iets op tegen is uiteraard als dat je doelstelling is).
Geloof mij, of geloof het niet wat kan mij het schelen, dat je voor zware massa enkel 1 licht moet gezien hebben, en dat is het licht van de compound oefeningen.
Uiteraard is dit maar een voorbeeld en weet ik zelf ook wel dat je best gepland een aantal weken in een bepaalde rep range werkt en dan veranderd zodat je eigenlijk nooit tot stilstand komt.

Is gebaseerd op mensen van 90 kilo he

87kg lijkt me toch richting de 90, niet dan?

Strak schema , daar niet van. Zal wel goed werken ook. Maar 1kg/pw, iedereen weet toch dat dat als naturel geen zuivere spiermassa kan zijn. Ik gok eerder 50% spier, 50% vet en dan mag je er weer die 50% vet gaan afcutten..

87kg lijkt me toch richting de 90, niet dan?

Strak schema , daar niet van. Zal wel goed werken ook. Maar 1kg/pw, iedereen weet toch dat dat als naturel geen zuivere spiermassa kan zijn. Ik gok eerder 50% spier, 50% vet en dan mag je er weer die 50% vet gaan afcutten..

dat zal eerder 70% vet, 20%vocht, 10% spier zijn bij benadering;)

1kg spier in 10 weken met zo'n schema is toch ietwat weinig :p.

Maargoed ik wacht met spanning de resultaten af :). Denk wel dat er mooie resultaten te behalen zijn maar ik heb het persoonlijk niet voor de zware bulkschema's..

Maargoed ik wacht met spanning de resultaten af :). Denk wel dat er mooie resultaten te behalen zijn maar ik heb het persoonlijk niet voor de zware bulkschema's..

weinig? wat voor top schema je ook hanteert 1 kg pure behoudbare vvm op 10 weken is gewoon veel. het zou neerkomen op zon 5.x kg vvm per jaar wat heel erg goed is zelfs al train en eet je optimaal.

Ik ben benieuwd :D

Ja we zullen zien, ipv allemaal de haat de verspreiden kunnen we beter allemaal van elkaar houden en hopen dat de resultaten über zijn.
One love iedereen.

Terug
Naar boven