- Waardering
- 5.132
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 11%
Jezus daar gaat weer een half uur van mn mostbare tijd aan quoten 
Tinder is echt crap tegenwoordig
Ik ga toch weer eens rackpulls proberen , gooi shrugs eruit in mn eerste pull training en dan rackpull erin, 4x6 ofzo?
Voornamelijk ja ,maar je pakt er ook rug mee als je geen halve rom gebruikt.
Deadlift gaat em sowieso nooit meer worden.
Een jaartje vind ik ook wat overdreven
Zal mijn verleden nog eens uitleggen. Eerste paar jaar trainen ging ik nog 3keer per week opstap en was ik totaal niet met voeding bezig, voordat ik begon woog ik 55kg skinnyfat zal zo'n 12-15% zijn geweest? Toen dbb ontdekt en gebulkt naar 80kg maar was doorgeslagen en veel te vet geworden toen gecut naar 70kg ofzo maar was eigenlijk nog niet echt droog, toen weer bulk en toen begonnen de blessures, met 90kg deadlift schoot mn si-gewricht scheef en toen echt jaren aangekloot bijna niet getraind veel gezopen en drugs gebruik, woog op gegeven moment iets van 65kg boven de 15% zeker. Toen 2jaar geleden zag mijn toenmalige vriendin dat ik misschien wel eens steunzolen nodig had. Dus ik naar zo'n podotherapeut en inderdaad ik moest steunzolen omdat ik beenlengte verschil had en verkeerde voetstand. In tussentijd ook tig keer bij manueel therapeut geweest en rustig het trainen herpakt maar bleef kloten met voeding. Te hard bulken en te hard cutten waardoor ik telkens niet veel extra overhield. Afgelopen februari heb ik met toenmalige relatie beëindigd na 4,5 jaar en in april met een coach aan cut begonnen die wel goed is geslaagd en nu weet ik dus ook hoe ik wel moet cutten en bulken.
Zie verhaaltje hierboven.
Ga het weer proberen!
Top!
Nee dankje
Maar jij hebt wel in het verleden zwaar gedeadlift
We gaan het zien!
Bijna vrijdag, eens kijken of we ik goeie mmc kan hebben bij rack pulls
Om die stangen te verneuken
Weighted hyper extensions?
Kan wel tegen kritiek als het maar opbouwend is en niet op een vervelende afkraak manier.
juist!
En er is ook nog getraind vandaag bedoeling was legs maar mn benen waren naar de klote van heel de dag werken en fietsen, dus die pak ik morgen wel, vandaag push gedaan:
Opwarmen
Bp
10x50
8x70
8x85
5x95
4x105 nice! 5e zat er ook nog wel in zei spotter
2x110 bam!
2x8x85
Mp
10x35
5x45
3x6x50 hoppa
2x55
Incline bp (bankje 30graden)
10x60
8x75
6x75
6x75
Incline cable fly
12x17
10x20
10x20
Machine fly
3x12x59
Db side raises
15x10
14x12,5
14x12,5
Seated unilateral db side raises
15x7,5
2x14x7,5
Tricep pushdown (stang)
16x59
12x65
11x65
Overhead rope extension
12x15
12x15
11x15
Bam! Heerlijke training! Kracht en pomp waren super!

Meer tinderen! Neuken is goed voor de glutes en abs..
...echter is slaaptekort weer slecht voor de gains...lastig, lastig![]()
Tinder is echt crap tegenwoordig
In mijn ogen kunnen de traps en errectors, zeker in dat geval, nog heel wat werk gebruiken. Ik weet dat je liever geen deads doet, maar ik zie in jouw pull-trainingen ook geen DL variaties of rack pulls voorbij komen. Echter, daarmee ga je ongetwijfeld veel meer resultaten boeken in de vorm van massa, dan met al die machine rows en pull-downs. De balans is op dit moment een beetje zoek qua selectie van oefeningen vind ik.
Ik ga toch weer eens rackpulls proberen , gooi shrugs eruit in mn eerste pull training en dan rackpull erin, 4x6 ofzo?
Voornamelijk ja ,maar je pakt er ook rug mee als je geen halve rom gebruikt.
Die erectors en traps schreeuwen gewoon om deadlifts![]()
Deadlift gaat em sowieso nooit meer worden.
Nee, ze schreeuwen om beter, vaker, zwaarder en gerichter belast te worden, hoe je dit uiteindelijk doet, is van ondergeschikt belang. Maar laten we wel zijn, zijn hele lichaam behalve zijn onderarmen zagen er zo'n beetje uit alsof hij net een jaar aan het liften was. Dus dat zijn rug nog veel werk behoeft is toch voor niemand een verassing hoop ik..
Een jaartje vind ik ook wat overdreven

Hoe komt dat volgens jou vooral?
Door niet zwaar genoeg te trainen of door de voorbije jaren te voorzichtig te zijn met eten (niet ver genoeg bulken)?
Zal mijn verleden nog eens uitleggen. Eerste paar jaar trainen ging ik nog 3keer per week opstap en was ik totaal niet met voeding bezig, voordat ik begon woog ik 55kg skinnyfat zal zo'n 12-15% zijn geweest? Toen dbb ontdekt en gebulkt naar 80kg maar was doorgeslagen en veel te vet geworden toen gecut naar 70kg ofzo maar was eigenlijk nog niet echt droog, toen weer bulk en toen begonnen de blessures, met 90kg deadlift schoot mn si-gewricht scheef en toen echt jaren aangekloot bijna niet getraind veel gezopen en drugs gebruik, woog op gegeven moment iets van 65kg boven de 15% zeker. Toen 2jaar geleden zag mijn toenmalige vriendin dat ik misschien wel eens steunzolen nodig had. Dus ik naar zo'n podotherapeut en inderdaad ik moest steunzolen omdat ik beenlengte verschil had en verkeerde voetstand. In tussentijd ook tig keer bij manueel therapeut geweest en rustig het trainen herpakt maar bleef kloten met voeding. Te hard bulken en te hard cutten waardoor ik telkens niet veel extra overhield. Afgelopen februari heb ik met toenmalige relatie beëindigd na 4,5 jaar en in april met een coach aan cut begonnen die wel goed is geslaagd en nu weet ik dus ook hoe ik wel moet cutten en bulken.
Ik heb geen idee, daarvoor ken ik Flex niet persoonlijk en heb ik geen idee hoe hij traint, eet, rust etc.
Zie verhaaltje hierboven.
Ja. Super, maar met zulke gewichten gaat dat voor jouw traps en erectors weinig doen.
Aangezien je hier volgens mij ooit eens hebt aangegeven dat je op deadlift variaties niet zwaar kunt gaan door rug problemen leken rackpulls mij dus wel een aardig idee.
Ga het weer proberen!
Heb me met de laatste 5 pagina's onderhand net zo veel vermaakt als met de mini-vakantie van de afgelopen 4 dagen.
Thanks guys!
![]()
Top!
Of lowbar squat met verrotte vorm voor de onderrug gainz zoals ik![]()
Nee dankje

Als er maar genoeg gear in gaat toch!
Ik moet wel bekennen dat ik me verbaas over het feit dat @flexx123 zijn rug echt ontbreekt aan dikte. Echter ben ik #teamgeendeadlifts en heb ik geen mega erectors, maar ze zijn ook niet onder ontwikkeld.
Mijn inziens zijn ze dus geen must..![]()
Maar jij hebt wel in het verleden zwaar gedeadlift

Iedereen weet toch dat je traps zelfs met light weight DB shrugs groeien als je ON bent...
Dikke rug en dikke traps zijn zware rackpulls wel perfect voor, daar had @Basma gewoon gelijk in. Je hoeft er helemaal niet voor te kunnen deadliften.
We gaan het zien!
Rugklachten in 3, 2, 1..met die zware kut rackpulls!
Er zijn werkelijke legio manieren om je erectors te trainen, maar je moet ze wel trainen.
Als je SLDL's of RDL's te gefocust zijn op hamstrings en te weinig lower back..dan zul je er wat bij moeten doen.
Wie is MMC?
...is het al vrijdag?
Bijna vrijdag, eens kijken of we ik goeie mmc kan hebben bij rack pulls

Om die stangen te verneuken

Meh, onderrugklachten ontstaan vooral door een kutte uitvoering of door ego lifting. Verder breek je er heus niet van in tweeën.
Erectors kan je idd op veel manieren aanpakken, allerlei extensions werken goed. Ze groeien bij mij ook mee met KB swings.
Rackpulls kan je ook gewoon met MMC doen, hoor!![]()
Weighted hyper extensions?
Dat bedoel ik idd. Ik ga iemand niet bekritiseren, het vraagt toch al moed om je foto op het internet te knallen....
Kan wel tegen kritiek als het maar opbouwend is en niet op een vervelende afkraak manier.
Niet dat DL's de enige methode zijn, maar natuurlijk kan iedereen werken aan sterkere erectors en traps.
juist!
En er is ook nog getraind vandaag bedoeling was legs maar mn benen waren naar de klote van heel de dag werken en fietsen, dus die pak ik morgen wel, vandaag push gedaan:
Opwarmen
Bp
10x50
8x70
8x85
5x95
4x105 nice! 5e zat er ook nog wel in zei spotter
2x110 bam!
2x8x85
Mp
10x35
5x45
3x6x50 hoppa
2x55
Incline bp (bankje 30graden)
10x60
8x75
6x75
6x75
Incline cable fly
12x17
10x20
10x20
Machine fly
3x12x59
Db side raises
15x10
14x12,5
14x12,5
Seated unilateral db side raises
15x7,5
2x14x7,5
Tricep pushdown (stang)
16x59
12x65
11x65
Overhead rope extension
12x15
12x15
11x15
Bam! Heerlijke training! Kracht en pomp waren super!

)

?