MuscleMeat

Flying Fox trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ow ik heb het hier ff nagelezen flying fox... gaat lekker hé man! Blijven knallen met die ballen!

• Topic Starter Topic Starter
Normaal vandaag moeten trainen, niet gedaan. Reden: pijn aan heup.
Voor degenen die het zich niet meer herinneren: ik heb artrose en meer van dat soort shit in men linkerheup als gevolg van een heupfractuur enkele jaren geleden. de kans is onbestaande dat het ooit geneest en zal wss alleen slechter worden.
Van de dokter mag ik alles doen zolang het geen pijn doet. Lopen doet pijn na een kwartiertje, fietsen ook.
Squatten heeft nooit pijn gedaan, maar ik gebruikte dan ook altijd p*ssy-gewichten. De laatste weken ben ik een stuk harder gegaan, en kreeg (toevallig mss) ook meer last aan mijn heup.

Nu ben ik natuurlijk niet zeker dat het door het squatten komt, maar ik ga geen risico nemen. Squatten is leuk, maar men heup vernken niet.
En sowiso is het een slecht idee mijn heup te gaan belasten als hij al pijn doet.
Dus vanaf nu niet meer 3 keer per week squatten en voorlopig ook met lichter gewicht.

Bovenlichaam trainen is geen probleem, daar marcheert alles nog, behalve af en toe wat schouderpijn en onverklaardbare reuma-achtige klachten in men vingers.

Nu heb ik toevallig nog een gezonde rechterheup, dus in principe zou ik bvb bulgarian squat, bulgarian deadlift, pistols,.... zwaar kunnen doen met alleen men rechterbeen.

Dit zijn een beetje de bedenkingen die ik me de laatste tijd maak. Ik heb nog niet beslist gewoon te stoppen met zwaar te squatten, maar voorlopig even wat rustiger en zien hoe het loopt.

Enige nuttige tips ivm beentraining zonder het heupgewricht zwaar te belasten ed zijn altijd welkom.

jow bro! zwaar k*t voor je :(
ik vrees dat ik je niet kan helpen met tips voor beentraining zonder het heupgewricht zwaar te belasten :dunno:

sterkte en ff rusten is idd het beste dat je nu kunt doen!

Zwaar k*t indeed. Maar geen grote verassing. Altijd al geweten dat ik vroeg of laat problemen zou krijgen, daarom squatte ik ook zo graag (ik heb iets met dingen verlangen die ik niet kan krijgen).

Ik dacht aan glute ham raises, leg extensions, leg curls en dat soort dingen. Als ik niet meer goed zou kunnen squatten, zou ik tenminste onbalans kunnen beperken. Het zou geen zicht zijn een gespierd rechterbeen te hebben en een linkertandenstoker :p

Uber strikte front squats (hielen op verhoog) zou een tip kunnen zijn.

Beweging komt dan vooral uit knieën en niet zozeer uit heup. Is nu misschien te vroeg om daarmee te beginnen maar het lijkt mij alleszinds een betere oefening om mee te herbeginnen dan backsquats.

Alleen je rechterkant zwaar trainen is een dom idee.. dat moet je niet doen.

Is klote voor je, bascross had ook iets soortgelijks geloof ik, die is geheel gestopt met lb trainen... leg ext. ed moeten geen probleem zijn, je zal nog best aardige benen kunnen ontwikkelen:D (20 rep breathing leg extensions & smolov 4 leg extension baby!)

sucked wel voor je, hopelijk kan je blijven trainen en mss je heup verstevigen door langzaam op te bouwen?

sucked wel voor je, hopelijk kan je blijven trainen en mss je heup verstevigen door langzaam op te bouwen?

Rustig opbouwen is niet echt mogelijk. Mijn kraakbeen in men heup sterft langzaam af en wordt niet bijgemaakt. Er is geen weg terug dus (als iemand wel een weg terug weet, suggesties altijd welkom).

En door het trainen sterft het sneller af? Of blijft dat gewoon op hetzelfde tempo doorgaan?

En door het trainen sterft het sneller af? Of blijft dat gewoon op hetzelfde tempo doorgaan?

Goeie vraag. Geen idee eigenlijk. Ik zou denken dat je kraakbeen sneller verslijt als je het belast. En sowiso lijkt pijn me geen goed teken.
Ik ga sowiso en dezer maanden nog naar mijn dokter, dus ik ga hem vragen wat hij denkt.

Hmm balen man, sterkte ermee.

Ja, sterkte dat is niet niets ! maar je bent nog jong zat gelukkig !

kappen met zwaar squaten lijkt me geen slecht idee, train je lb dan met zware legextensions, curls en calf raises. Valt niet te vergelijken met sq maar beter dan niks en je zal er ook best wat massa mee kweken.

als je al geen lijnzaadolie neemt is dit miss ook het geschikte moment om er mee te starten :thumbup:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven