MuscleMeat

Flying Fox trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Training van vandaag:

squat: (yeey :D)
10x10
5x20
3x28
5x36
5x36
5x36

Techniek lukte weer wat beter dan anders, dat kind (zie sig) heeft me goed geholpen :D

bench press:
6x20
5x25
4x30
5x37
5x37
5x37

deadlift:
5x30 (touch & go, opwarming)
5x50 (niet touch & go) PR

dips:
8xBW
7xBW
4xBW

Dan nog een beetje corewerk met leg extentions en een geïmproviseerde reverse hyperextension.

Squat begint eindelijk de bench weer in te halen, dus ik ben bijna van die breezah-verhouding af:o
Het is moeilijk te zeggen bij welk gewicht ik juist een PR heb, mijn vorig log is er nogal vaag over. Laat ons zeggen dat ik vanaf 40kg squat 3x5 zou kunnen spreken van een pr.
Heb de deadlift eens opgezocht, volgens mij was het vandaag een pr, olé (al deed ik vroeger wel touch & go, dat geeft wat. maar who cares).

Hé, ik zit hier vandaag exact een jaar, wat fijn :p

edit: gisteren dus

Pracht van een training, mooi dat je squats zo vooruit gaan!

En gefeliciteerd! :thumbup: :D

Pracht van een training, mooi dat je squats zo vooruit gaan!

En gefeliciteerd! :thumbup: :D
Thx! :)

Deadlift gingen trouwens nog niet perfect. Der is iets aan wat niet juist aanvoelt, maar ik kan zo niet meteen zeggen wat. Moet er nu toch echt eens een filmpje van maken.

2007, het jaar dat in de geschiedenisboeken bekend zal staan als het jaar waarin Flying Fox groot en sterk werd.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Eerste training van het jaar :klink: :lifter:

Squat:
10x10
5x20
10x25
5x30
5x30

Beetje lichte squat vandaag, heb eergisteren pas zwaar gesquat. Ik was eerst van plan eens wat hoge reps te doen, vandaar die 10x25, maar was het snel beu. Hoge reps zijn niet leuk.

Military press: (opnieuw staand, veel leuker)
10x10
5x15
5x20
5x24
5x24
5x24

Powerclean:
5x20
3x30
3x30
3x30

Iets lager in reps gegaan, is fijner zo bij powercleanen. Ging niet zo goed vandaag. Ik had er niet veel zin in.

assisted pullup:
6 4

slow negative pullups
3xBW

Ik kon niet echt meer blijven hangen, meer reps zaten er niet echt in.

Ik ben een klein beetje ziek aan het worden ook, dus het was vandaag iets minder. Al bij al toch zware training geweest.

Beetje lam nog van vanochtend/gisterenavond? :D

Iets verkeerds gegeten of zo?

Nouja, mooie training en sterkte. :thumbup:

Beetje lam nog van vanochtend/gisterenavond? :D

Iets verkeerds gegeten of zo?

Nouja, mooie training en sterkte. :thumbup:
Mijn vader heeft bronchitis, dat kan een ooraak zijn :(
En echt hard heb ik het niet gevierd deze nacht. Helemaal niet zelfs, ik heb men slaap te veel nodig voor men studies nu.

Oojoerdwie:

Squat:
5x10
5x20
5x30
5x38
5x38
5x38

Dips:
10xBW
7xBW

Deadlift:
3x50
3x55

Bench press:
15x10
5x20
5x38
5x38
5x38

Was even vergeten dat ik net gedipt had en dus eigenlijk niet veel opwarming meer nodig had.

Supine row:
5xBW
5xBW

Niet slecht, bedenkend dat ik dit de 16de december gewoon niet kon.

Rack side deadlift:
5x38

Ik wou eerst side bends doen, maar zag toen die barbell in men rack liggen van het benchen, dus heb ik dit maar geïmproviseerd. Nogal zwaar voor de obliques en onderarmen. Meer dan een setje met elke arm kreeg ik er niet uit.

Nog wat corewerk gedaan: reverse hyperextensions en L-seat. Die L-seat voelde ik vooral in men heupen, moet ik echt wat een werken, het was zwaar.

Nog wat close grip chinups gedaan voor de fun.

Heb je de mogelijkheid filmpjes te maken? Ik zou wel eens en filmpje van je deadlift willen zien. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je niet meer kan liften? Of heb je een (chronische) blessure, in dat geval kan ik het wel begrijpen.

(dit bericht is motiverend bedoeld he, niet om je af te kraken ;))

Heb je de mogelijkheid filmpjes te maken? Ik zou wel eens en filmpje van je deadlift willen zien. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je niet meer kan liften? Of heb je een (chronische) blessure, in dat geval kan ik het wel begrijpen.

(dit bericht is motiverend bedoeld he, niet om je af te kraken ;))
Gezien men squat vind ik de deadlift niet al te verwonderlijk. Ik heb altijd al slechte benen gehad. Ik gebruikte ze nooit doordat ik artrose heb in mijn linkerheup. Ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.

Ik zal men best doen eens een filmpje te maken, als ik nog eens een camera te pakken krijg :p .

edit: op exrx net wat gelezen over "deadlift standards". Voor een ongetrainde volwassen man van mijn gewicht is een deadlift van 50 kg standaard.

Maar ik vind het ook zwak, geloof me :p

Laatst bewerkt:
:thumbs:

In ieder geval gewoon zo doorgaan als je nu bezig bent! Je nooit schamen voor stats. Niet iedereen word sterk geboren, maar wel iedereen (nouja, 99.9% van de mensen) kan veel sterker worden.

En filmpjes maken is een hele goede manier om jezelf in de gaten te kunnen houden qua vorm/uitvoering.

Mij schamen was ik niet van plan :D
Ik ben trouwens wel sterk geboren, maar in de loop van de jaren is er wat misgelopen.

Vandaag nogal wat spierpijn in men rug. Ik weet dat het geen teken van groei is en zo, maar het is toch fijn om te voelen dat ik met de deadlift ook daadwerkelijk mijn rug stevig heb aangepakt.

toedee:

Squat:
5x10
5x20
3x30
5x42
5x42
5x42 (laatste rep was nogal twijfelachtig, volgende keer gewicht niet verhogen dus)

Military press:
5x10
5x15
3x20
5x26
4x26
3x26

Hier was ik wat overmoedig :p . En ik voerde hem ook wat strikter uit dan anders. Hier ook het gewicht niet meer verhogen volgende keer.

Powerclean:
6x20
3x30
3x30
3x30
3x30

Ik ben nog niet tevreden genoeg over mijn uitvoering om in gewicht te verhogen.

Pullups:
4xBW
2xBW
3xBW
3xslow negative

Het was met een beetje impuls, maar hoe sneller ik stop met met men benen te helpen, des te beter vind ik.

Dragon flag:
0,1

Ik geraakte makkelijk in de juiste positie, maar eens begonnen plofte ik zo'n beetje neer.

L-seat:
10sec
10sec
4sec

Toch altijd weer vermoeiender dan ik verwacht.

Best tevreden over vandaag. Vooral met die squat ben ik blij, was toch weer 4kg meer. Men vorige PR was 52, nog 10 kilo

eerst en vooral leuke training!

Ik ben nog niet tevreden genoeg over mijn uitvoering om in gewicht te verhogen.
Waar leer jij de juiste uitvoering? leg je veel nadruk op de explosieve shrug beweging? Ik leer het vooral op die tutorial van gayle hatch, maar mss weet jij iets beter?

Ik geraakte makkelijk in de juiste positie, maar eens begonnen plofte ik zo'n beetje neer.
ik ken het gevoel :D

eerst en vooral leuke training!

Waar leer jij de juiste uitvoering? leg je veel nadruk op de explosieve shrug beweging? Ik leer het vooral op die tutorial van gayle hatch, maar mss weet jij iets beter?
Aan die tutorial heb ik ook veel gehad. Ik denk dat het vooral het begin is dat nog niet helemaal goed voelt. Ik heb altijd wat het idee dat men rug en klein beetje bol staat
Bij deadlift heb ik hetzelfde, maar dat is een stuk trager en eenvoudiger, en kan ik me beter concentreren op de uitvoering.

Aan die tutorial heb ik ook veel gehad. Ik denk dat het vooral het begin is dat nog niet helemaal goed voelt. Ik heb altijd wat het idee dat men rug en klein beetje bol staat
Bij deadlift heb ik hetzelfde, maar dat is een stuk trager en eenvoudiger, en kan ik me beter concentreren op de uitvoering.

Hoe meer ik er over nadenk (en zit uit te proberen), hoe meer ik begin te denken dat het gewoonweg een kwestie is van flexibiliteit. Iemand enige tips om flexibiliteit bij deadlift ed te verbeteren?

hamstrings rekken?

Doe ik al. Is dat de enige spier die soepel moet zijn bij deadliften?

Ik twijfel plots opnieuw over die flexibiliteit :p . Ik kan best makkelijk fullsquatten met een goede arch in men onderrug, daar heb ik toch ook flexibiliteit voor nodig?

deadlift je straightlegged? anders kan je wat meer door je benen gaan, als je met goede arch kan fullsquatten moet dit dan ook gaan.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven