XXL Nutrition

Flying Fox trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
deadlift je straightlegged? anders kan je wat meer door je benen gaan, als je met goede arch kan fullsquatten moet dit dan ook gaan.
Door de benen gaan doe ik ook al.

Zo kom ik nergens, straks misschien eens een filmpje maken, anders zeker morgen.

squat:
5x10
5x20
3x30
5x42
5x42
5x42

Bench:
5x10
5x20
4x30
5x39
5x39
5x39 (toch wel wat wankel, die bar, zie filmpje)

Deadlift:
5x30
5x55 (dat mag volgende keer wel wat hoger)

dips:
10xBW
7xBW

Filmpje gemaakt van men training. Ik zie al wel wat fouten. Bij de deadlift heb ik de neiging eerst mijn kont een beetje naar boven te duwen en dan men rug recht te trekken. Ook de negatieve fase ziet er vreemd uit, mijn knieën lijken serieus in de weg te zitten. Het ziet er iig allemaal niet uit als ik mezelf zo zie.

http://www.youtube.com/watch?v=ELch24EuR9Q (ik ben vergeten er "eye of the tiger" onder te zetten. Nuja)
Goede raad altijd welkom :p

This is a private video. If you have been sent this video, please make sure you accept the sender's friend request.

Kan het filmpje niet kijken.

Ik vind die DL's er wel goed uitzien eigenlijk.. alleen de eccentric ziet er op de 1 of andere manier 'vreemd' uit, als je rond kniehoogte bent doe je iets raars(stop doing that). Die squats zien er ook nice uit, al kan je nog wel wat dieper denk ik. Die BP zou ik wat sneller pressen, je drukt zo traag, de positieve beweging zo explosief mogelijk proberen te doen. Dips zien er op zich wel goed uit eigenlijk.

Je zakt te vroeg door je knieen waardoor ze in de weg komen te zitten bij het DL.. Al denk ik niet dat het wat uitmaakt eigenlijk..

Squats zien er heel goed uit! Mooi diep genoeg en knieën goed naar buiten. (voor een PL squat, als je full wil gaan kan je nog véél dieper)

Heb jij trouwens zo'n lange armen, of lijkt dat alleen maar zo? Bij de bench kan je dat goed zien.

Bij de deadlift start je te laag met je heupen. Daardoor heb je de neiging de bar omhoog te squatten ipv te liften. Je houding ziet er ook daar imho goed uit verder!

Ik heb wel nog 1 tip, gooi er gerust overal maar wat kilo's bij. Je kunt zeker er overal 5-10 (bij de bench) en 10-20 (bij de sq en dl) bijsteken.

Zoals je ziet is het niet zo dramatisch als je dacht firefox :P

wat voor schijven gebruik je tijdens dl? zou zowieso OL schijven gebruiken of met die diameter. Tenzij je die gebruikt want je bent vrij lang volgens mij en kan zijn dat het vertekent. Bij dl meer archen en hoek onderrug met grond proberen constant te houden tot bar bij knieen is, dan krachtig locken met glutes. Bij bench wat meer archen/ steviger in de bank liggen. squat is netjes imo, dips ook.

Die squats zien er ook nice uit, al kan je nog wel wat dieper denk ik.
Ik zou in principe een stuk dieper kunnen met de squat, maar niet zonder mijn arch te verliezen. Maar ik zal eens uittestten hoe diep ik nu echt kan gaan.

Squats zien er heel goed uit! Mooi diep genoeg en knieën goed naar buiten. (voor een PL squat, als je full wil gaan kan je nog véél dieper)

Heb jij trouwens zo'n lange armen, of lijkt dat alleen maar zo? Bij de bench kan je dat goed zien.

Bij de deadlift start je te laag met je heupen. Daardoor heb je de neiging de bar omhoog te squatten ipv te liften. Je houding ziet er ook daar imho goed uit verder!

Ik heb wel nog 1 tip, gooi er gerust overal maar wat kilo's bij. Je kunt zeker er overal 5-10 (bij de bench) en 10-20 (bij de sq en dl) bijsteken.
Lange armen heb ik idd. Maar ze zijn ook nogal dun, dus het effect wordt nog vergroot.

Lijkt het nu echt zo makkelijk dat je denkt dat ik er 10kg bijkrijg?:p Mijn bench was in men laatste set niet meer stabiel, en bij men squat zit ik ook zo goed als op het maximum. Alleen deadlift had ik wel het gevoel dat er veel bijkon.
Zal ik eens 5kg meer benchen, 10kg meer squatten en 20kg meer deadliften en filmen? :D

wat voor schijven gebruik je tijdens dl? zou zowieso OL schijven gebruiken of met die diameter. Tenzij je die gebruikt want je bent vrij lang volgens mij en kan zijn dat het vertekent. Bij dl meer archen en hoek onderrug met grond proberen constant te houden tot bar bij knieen is, dan krachtig locken met glutes. Bij bench wat meer archen/ steviger in de bank liggen. squat is netjes imo, dips ook.
Het zijn geen olympische schijven. Ik ben al aant rondkijken naar een mooie olympische set.
Wat is het nut van meer archen bij de bench?
De hoek met de grond constant houden bij de deadlift wist ik, maar ik zie nu pas dat ik het niet doe.

Bedankt voor de tips allemaal, ik zal er rekening mee houden.

One of the most overlooked aspects of the bench is the amount of power that can be transferred from the legs to the torso, but this is only possible if the hips are driven strongly into the bench, and the abdominals and lower back are used to keep the torso stable. This is made easier for the athlete by arching, where the lower back is extended. This also serves to allow the lats to be recruited more efficiently by the athlete. The scae should be retracted to their fullest extent. This can not only shorten the bench stroke as well, but decrease the angle of rotation of the shoulder joint, limiting opening of the acromial process.

van madcow's site, kan het wat mooier uitleggen. Erg goede methode vind ik zelf nadat ik mijn grippositie goed heb, schouderbladen ingetrokken ik mijn reet richting mijn hoofd opschuif, dmv van benen dichter bij de bench te zetten, en te duwen. Dan komt de borst zo omhoog, en zit je echt in de bankt gedrukt inplaats van er op te liggen.

One of the most overlooked aspects of the bench is the amount of power that can be transferred from the legs to the torso, but this is only possible if the hips are driven strongly into the bench, and the abdominals and lower back are used to keep the torso stable. This is made easier for the athlete by arching, where the lower back is extended. This also serves to allow the lats to be recruited more efficiently by the athlete. The scae should be retracted to their fullest extent. This can not only shorten the bench stroke as well, but decrease the angle of rotation of the shoulder joint, limiting opening of the acromial process.

van madcow's site, kan het wat mooier uitleggen. Erg goede methode vind ik zelf nadat ik mijn grippositie goed heb, schouderbladen ingetrokken ik mijn reet richting mijn hoofd opschuif, dmv van benen dichter bij de bench te zetten, en te duwen. Dan komt de borst zo omhoog, en zit je echt in de bankt gedrukt inplaats van er op te liggen.
Bedankt

Lijkt het nu echt zo makkelijk dat je denkt dat ik er 10kg bijkrijg?:p Mijn bench was in men laatste set niet meer stabiel, en bij men squat zit ik ook zo goed als op het maximum. Alleen deadlift had ik wel het gevoel dat er veel bijkon.
Zal ik eens 5kg meer benchen, 10kg meer squatten en 20kg meer deadliften en filmen? :D

Ja.

Je kunt veel meer liften dan je denkt hoor. Een ideale manier zou zijn om af en toe met een ervaren en sterke trainingpartner te trainen dan. Dat motiveerde mij ook altijd om PR's te crushen.

Ja.

Je kunt veel meer liften dan je denkt hoor. Een ideale manier zou zijn om af en toe met een ervaren en sterke trainingpartner te trainen dan. Dat motiveerde mij ook altijd om PR's te crushen.
Niet verkeerd bedoeld of zo, maar hoe weet jij hoeveel ik aankan?

Omdat ik op dat filmpje zie dat het je eigenlijk totaal geen moeite kost ;) Je "denkt" waarschijnlijk dat het anders te zwaar word, maar je kunt veel meer aan. (dit is ook opbouwende kritiek he ;))

Ik zie nu trouwens net pas in je openingspost dat je nog geen 60 kilo weegt. Ben je inmiddels wel al aangekomen? Ik wilde namelijk zeggen dat iedere beginner (zonder blessures/afwijkingen) wel zijn eigen lichaamsgewicht moet kunnen deadliften, maar dat doe je dus al :D

Omdat ik op dat filmpje zie dat het je eigenlijk totaal geen moeite kost ;) Je "denkt" waarschijnlijk dat het anders te zwaar word, maar je kunt veel meer aan. (dit is ook opbouwende kritiek he ;))

Ik zie nu trouwens net pas in je openingspost dat je nog geen 60 kilo weegt. Ben je inmiddels wel al aangekomen? Ik wilde namelijk zeggen dat iedere beginner (zonder blessures/afwijkingen) wel zijn eigen lichaamsgewicht moet kunnen deadliften, maar dat doe je dus al :D
Ik ben intussen iets van 3 kilo aangekomen. Maar ik zou nu momenteel wel men lichaamsgewicht kunnen deadliften.

Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben wat dat gewicht betreft. Als je jezelf inbeeldt dat het zwaar zal zijn, dan zal het ook zwaar zijn.

Daarom is het handig een trainingsmaatje naast je te hebben die staat te brullen als iemand uit het gesticht, dan gaat het allemaal wat makkelijker.

3 Kilo in 1 maand is prima! Houd dat een half jaartje vol en je zult versteld staan van het resultaat (zowel massa als kracht).

3 Kilo in 1 maand is prima! Houd dat een half jaartje vol en je zult versteld staan van het resultaat (zowel massa als kracht).
Ja, kvond het ook best prima. Maar het zou beter kunnen. IK zit in men blokperiode en door de stress eet ik niet zoveel als ik zou kunnen.

Leuke filmpjes! Denk dat als je zo doorgaat en flink vreet je binnen no-time stuk groter bent. 't Lijkt erop alsof het allemaal heel makkelijk gaat.
Nette dips trouwens.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven