MuscleMeat

Forum Challenge N°9: Pendlay rows

Als een pendlay row even zwaar of lichter dan een normale row is dan ga ik het misschien wel eens een poging geven :D.

Is het dan de bedoeling dat je binnen 60 seconden zoveel mogelijk reps krijgt, of doet tijd er niet toe?

Pendlay row is normaal gesproken wat zwaarder dan een reguliere bent over row omdat je minder momentum kunt genereren

Vrije keuze van de grip...onderhands met handpalmen omhoog of bovenhands met handpalmen omlaag?

Ik vind Pendlay juist makkelijker, maar waarom snap ik ook niet.

• Topic Starter Topic Starter
10x122,5 maar zal ongetwijfeld niet strict genoeg zijn. Zal ook de discussie zijn die je zal krijgen denk ik. Hier moeten een hoop lichtgewichten wel overheen komen. Ik weeg ws meer in de buurt van de 120 maar goed die paar kilo maakt niet uit

Ze zouden inderdaad iets stricter mogen maar het blijft natuurlijk 122,5kg...

Vrije keuze van de grip...onderhands met handpalmen omhoog of bovenhands met handpalmen omlaag?

Vrije keuze.

10x122,5 maar zal ongetwijfeld niet strict genoeg zijn. Zal ook de discussie zijn die je zal krijgen denk ik. Hier moeten een hoop lichtgewichten wel overheen komen. Ik weeg ws meer in de buurt van de 120 maar goed die paar kilo maakt niet uit

Schijven niet gewogen, telt niet:trollface:

netjes man, ik weet niet eens of ik wel 10x kan met mijn BW terwijl ik toch een pak lichter ben.

Ik ken de oefening niet, maar zal er niet goed in zijn. Zal hem proberen. Er wordt gezegd dat je bench min of meer in balans moet zijn met rows, voor mij is het een enorm verschil.

Leuke challenge, denk dat ik hier nog wel wat van kan maken

Als ik een Pendlay Row zo strikt moet uitvoeren als op het filmpje, zit ik met 90 kg vrij dicht tegen mijn 1RM vrees ik. :roflol:

Ideetje: gewoon 1 strikte rep doen en dit filmpje 100x kopieren en achter elkaar plakken (het GIF-idee). Dan kan iedereen kijken naar 10 minuten non-stop strikte Pendlay Rows.
:trollface:

Als ik een Pendlay Row zo strikt moet uitvoeren als op het filmpje, zit ik met 90 kg vrij dicht tegen mijn 1RM vrees ik. :roflol:

Ideetje: gewoon 1 strikte rep doen en dit filmpje 100x kopieren en achter elkaar plakken (het GIF-idee). Dan kan iedereen kijken naar 10 minuten non-stop strikte Pendlay Rows.
:trollface:

en dan win je een perma-ban, alvast gefeliciteerd

en dan win je een perma-ban, alvast gefeliciteerd
Mijn reactie was niet serieus bedoeld hoor :D. Wel serieus: ik geef toe dat deze Challenge zeker een top idee is van de mods, maar voor mij een kansloze missie. Daarom sla ik deze over, ik heb de vorige al binnen (en aan de fotocontest deelgenomen, was een redelijk slopende periode), dus wacht mijn volgende kans even af. Nu ga ik langs de zijlijn genieten van de strijd die hier plaats gaat vinden.

Als komende maand mijn rug nog wat betert wil ik wel een poging wagen. Afgelopen weekend goed erin geschoten bij een vreemde diagonale tilbeweging :(. Normaal bent-over row ik 10x100-4/5x120 op een bw van 85kg dus ik verwacht toch wel een stuk of 12-15 pendlay rows te kunnen doen op bw.

Nice, deze doe ik ook mee.

ik ben al 2 maand pendlays aan het oefenen, vind het beste een leuke oefening, maar zit nu aan 50kg rows (SL, dus komt wekelijks 5kg bij, momenteel is het nog relatief 'simpel'). Maar ik weeg wel 101kg wat toch een serieus verschil is, ik ga er me dus niet aan wagen.

Zal de pendlay row vanmiddag ook eens proberen. Waar je bij een bor kleinere schijven gebruikt voor een betere rom. Heb je hier dus meer profijt van grotere schijven.

Even voor de goede orde, zijn de rows van Tymbo wel of niet goedgekeurd voor de challenge?
Ik doe ze zelf altijd megastrict maar als ik ze op die manier ga doen kan ik misschien nog wel enigszins competitief zijn in deze challenge.

AMRAP met lichaamsgewicht

wat is AMRAP

As much reps as possible

Oké nog ff oefenen , kwam niet verder dan 10 :(

• Topic Starter Topic Starter
Even voor de goede orde, zijn de rows van Tymbo wel of niet goedgekeurd voor de challenge?
Ik doe ze zelf altijd megastrict maar als ik ze op die manier ga doen kan ik misschien nog wel enigszins competitief zijn in deze challenge.
Eigenlijk zijn ze op het randje maar ik keur ze goed omdat ik ze zelf ook zo doe...
@3XL wil ze stricter zien, zoals in het voorbeeldfilmpje...

Terug
Naar boven