Fitness Seller

Sticky Forum Updates

Bezoekers in dit topic

'Jouw Inhoud' is nog een bugje

Zoekindex is aan het heropbouwen, duurt ongeveer 1 uur. Ik heb alvast de mogelijk om conversaties te liken toegevoegd als extra, zoeken in conversaties is ook al mogelijk (met de zoekbalk als je op de conversatiepagina bent) met beperkte resultaten tot de index weer volledig is.
 
En we zijn weer terug online! Excuses hiervoor dat het zo lang heeft geduurd.

Oorzaak was een fout in de database door de karma functie. Deze heb ik eerst hersteld en toen van de tijd gebruik gemaakt om te upgraden naar Xenforo 2. Dit ging goed maar de backend veranderingen waren zo drastisch dat het onmogelijk werken was met de huidige functies die wij gebruiken. De enigste mogelijkheid was dan de upgrade terugdraaien via een backup (5-7-2018 rond 23.00u).

Ok duidelijk daarom ben ik posts kwijt. Maar ik begrijp 1 ding niet. Als je onderhoud doet dan stop je de apache web services en maak je normaal gesproken nog een laatste MySql dump voordat je gaat upgraden lijkt me. Of dacht je er post vast niemand meer na 23.00 ‘s avonds? ;)
 
Ok duidelijk daarom ben ik posts kwijt. Maar ik begrijp 1 ding niet. Als je onderhoud doet dan stop je de apache web services en maak je normaal gesproken nog een laatste MySql dump voordat je gaat upgraden lijkt me. Of dacht je er post vast niemand meer na 23.00 ‘s avonds? ;)

Server doet dagelijks een R1soft backup, om dan nog eens een backup te doen lijkt me onnodig. En omdat de software vereist dat je alle files terug plaatst samen met de database (dus ook 35GB aan afbeeldingen bovenop 10GB database) kan dit even duren. Aantal posts zijn ook minimaal na 23u00

Afbeeldingen worden apart bewaart (niet als .jpg bv) vanwege het permissiesysteem en alles is onderling gekoppeld waardoor een backup herstellen een drama is.
 
Server doet dagelijks een R1soft backup, om dan nog eens een backup te doen lijkt me onnodig. En omdat de software vereist dat je alle files terug plaatst samen met de database (dus ook 35GB aan afbeeldingen bovenop 10GB database) kan dit even duren. Aantal posts zijn ook minimaal na 23u00

Afbeeldingen worden apart bewaart (niet als .jpg bv) vanwege het permissiesysteem en alles is onderling gekoppeld waardoor een backup herstellen een drama is.

En de site down brengen (of logins disablen) vlak voor de backup zou starten om 23.00 uur en daarna upgrade starten was geen optie ? In dat geval is er zero loss aan posts/data. Het aantal posts na 23.00 uur mag dan minimaal zijn volgens jou maar het is toch een beetje vervelend als eindgebruiker, met name posts in je trainingslog. Het is niet de eerste keer dat ik posts kwijt ben veroorzaakt door onderhoudswerkzaamheden.

Ik begrijp dat dit een gratis forum is waarbij je misschien wat minder eisen stelt aan continuiteit en beschikbaarheid en wij als gebruikers niet te veel moeten klagen. Maar wellicht kun je m’n suggestie overwegen als dat verder technisch/operationeel geen probleem is. Het streven van een beheerder/webmaster moet toch zijn om de gebruiker zo min mogelijk te hinderen niet waar ;).

Verder bedankt voor je werkzaamheden gisternacht/vandaag. Ik weet hoe stressvol dit soort klussen kunnen zijn.
 
Ik weet zeker dat ik 5000+- karma meer had voor het forum offline ging, kan je die er weer bijtellen aub?

Afronden naar 5000 is ok voor mij.

Voor iemand die zoveel karma heeft geef je wel weinig karma:p
 
:roflol:

Ik ben altijd heel gul met mijn karma, maar Banshee is wel een beetje een zuinigerd!
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ik heb al eeuwen geen karma meer gekregen van jou!
 
Banshee geeft mij niet eens karma... en dat terwijl ik wél gul ben:(.
 
Back
Naar boven