MuscleMeat

Forumgame 21: Rise or fall of the Roman empire

Kijk nou toch hoe goed die forumgames zijn voor de onderlinge relaties.

Even buiten het gescheld om natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.226
Beginverhaal:

Mensen zocht hints in alles terwijl ik gewoon een simpel verhaal heb geschreven met wat historische info in. Opeens begint Fabula dan een link te leggen tussen een plaatje van een gladiator en unknowndbb via het woord remi. In mijn research was ik wel op remi gestoten en was van plan hier later iets mee te doen maar dat ging dus al niet door. Dat plaatje had ik gewoon random gekozen ter opfleuring van mijn verhaal. Ze waren allebei senatoren dus deze move snapte ik heel ff niet van Fabula. Tenzij hij remi eruit speelt om zichzelf goed te maken want niet echt slim is want Caesar ziet dit ook natuurlijk. Hierna ging het eigenlijk vrij snel naar lloydatoni die daar de hint twee gebrandmerkt werd als romein. Dat er meerdere personen dit hadden maakte blijkbaar voor heel wat mensen niet uit en de cults speelde hier handig op in.

Dag 1:

Omdat mijn hints blijkbaar aan de moeilijk kant waren had ik besloten van hier en daar een lichte verwijzing te steken in wat er gedurende de dag van het beginverhaal gebeurd was. De hint naar IMBAatwork was volgens mij niet vaag genoeg waardoor hij een makkelijk slachtoffer werd voor Caesar, mijn excuses naar IMBAatwork toe. Hints dienen in mijn ogen eigenlijk niet meer dan als doel om het stemmendebat op gang te brengen. Hints mogen niet direct oplosbaar zijn want dan oefen je als spelleider eigenlijk invloed uit op wie er uitgestemd word en gedood word door de wolf.

Nacht 1:

Omdat ik minder tijd had dan ik gepland had en de spelers het verhaal op tijd wilde gunnen besloot ik het nachtverhaal te schrijven door de acties van de spelers met een speciale rol. De hint naar de druide werd gelukkig niet opgemerkt. Deze rol had ik in het spel gestoken in de hoop wat meer balans te brengen in het feit dat de eerste dagen er altijd een hoop burgers uitvliegen dus de druide moest er hopelijk nog ff inblijven. Alleycat had geluk en lloydatoni mocht terug meespelen. Dit heb ik bewust niet vermeld in het topic omdat iedereen anders weet dat lloydatoni terug kon meestemmen. Ik had in gedachten om pas na een aantal dagen te vermelden dat er één of meerdere burgers terug meespeelden via de stemming ofzo.
De persoon die de jager beschermde was inderdaad een cult. Ik had niet gedacht dat mensen dit zouden doorhebben. Bedoeling was om te laten uitschijnen dat de jager niet het slachtoffer van Caesar had uitgestoken maar de link werd vrij snel gelegd naar een cult. Grappige was dat zowel de jager als tempelpriester dezelfde persoon/cult hadden uitgekozen :roflol: Ik had misschien eerder moeten subtiel vermelden dat zowel de jager en tempelpriester hetzelfde slachtoffer hadden gekozen maar dan hadden er twee mensen info kunnen hebben over de rol van iemand en dat vond ik te gevaarlijk.
De hint naar Fabula en Tremendens hun rol werd niet opgemerkt.
De stemming was ff spannend tussen bikers die wegens cultsbedrag verdacht was en unknowndbb die verdacht werd als de cult die de jager beschermd heeft. Denk dat dit een move was van unknown om duidelijk over te komen als een goeie maar had de indruk dat het niet werkte bij iedereen.

Dag 2:

Na een paar hints die te makkelijk waren in mijn ogen heb ik deze ronde dan gewoon heel vaag af en toe een verwijzing gestoken naar een rol. Omdat er toch al redelijk wat hints waren gepasseerd
Achteraf pas gezien dat mijn hint die dag fout was eerst. Hier had ik precies ook de indruk dat twee personen, whami en unknowndbb wisten wie Caesar was. Whami had snel een post geedit had waarin hij voor 75% de manier van de beroemde cijfertjes code te kraken uitlegde. Unknown postte ook af en toe lichte hints naar de code maar wachtte volgens mij gewoon tot hij hiermee een burger het licht liet zien waardoor Caesar eruit zou vliegen. Alleycat was ook de eerste burger die z1000 als Caesar beschuldigde, knap. Hierna begon Caesar toch wat actiever te spelen;

Nacht 2:

Eigenlijk weer een gewoon verhaal geschreven rond de acties van de mensen met een speciale rol. Blijft wel grappig om te zien hoe mensen in alles hints beginnen. Ik wou het slachtoffer van Caesar deze nacht laten kruisigen maar ik kon dit natuurlijk moeilijk in het dorp zelf laten verlopen. Daarom moest hij dus verdooft worden, er zat dus totaal niets achter. De hint dat de druide eerder wel al iemand heeft kunnen tot leven wekken werd niet opgemerkt. Bedoeling van deze niet tot openbaring making van de tot leven wekking was dat ik liever had dat deze personen niet bekend waren. Houd het wat mysterieus. Het verhaal van de jager moest vaag zijn waardoor er niet duidelijk was wie hij beschermde maar om één of andere reden werd snel een link gelegd naar Alleycat. Het stukje van het aambeeld was ook hilarisch :roflol: Dit was gewoon een hint naar de geheime (beschermende) rol van de smid die er in het spel zat. Sanca werd hier ff het slachtoffer van samen met de boom van de kruisiging. Plaatje van de sikkel was overigens gewoon ter opvulling, druides gebruiken sikkels maar toch werd er weer een hint in gezien. Qua stemmen ging hij vrij gelijk op tussen whami en z1000 met een doorslag naar whamI. Opeens kwam unknowndbb ook weer op. De burgers hadden er misschien wel Caesar kunnen uitspelen. Uiteindelijk ging het dan tussen whami en unknowndbb en werd whami eruit gestemd. Dit zie je vaak in de spelletjes, burgers maken amper gebruik van hun meerderheid en hebben schrik waardoor ze verdeeld gaan stemmen. Wel beetje jammer dat de sfeer wat bitsig werd. Dit blijft ten slotte een spelletje.

Dag 3:

In mijn haast had ik helaas de hint die snel opgemerkt verkeerd gecodeerd en leidde hij niet door de persoon waarvoor hij bedoeld was. Omdat guts marktkraamster was en hij mij elke nacht een vraag kon stellen zat in met het idee in mijn hoofd dat hij de h**r was zoals de speciale krachten van deze rol normaal in een weerwolfspel zijn. Een beetje een stomme fout van mij  Apart was dat ik van Caesar een PM kreeg dat hij fabulaActaEst eruit wilde ’ s nachts (een senator) en hij een paar minuten erna postte dat het wel eens mooi zou zijn moest Caesar er een senator per ongeluk uitspelen. Volgens mij een mooie move van z1000 om de verdenkingen van hem af te halen dat hij Caesar was of gewoon toch een foutje?

Nacht 3:

Kort verslagje door een drukke dag. Spel bleek ook een drukke dag te beleven, ging heel hard en er werd dan ook druk gediscussieerd. De batlle leek tussen Sanca and unknowndbb te gaan met een dan uiteindelijk een minimaal verschil tussen unknowndbb en sanca. Deze dag werd echt op het scherp van de snee gespeeld. Rob P en woopy wilden elk voor hun eigen redenen uitgeschreven worden maar ik besloot hier nog eventjes mee te wachten om het spel niet te veel te laten beinvloeden.

Dag 4:

Caesar besloot eerst voor jimboo te gaan maar na het zien van de witte lettertjes ging hij voor wheigtboy. Hier zie ik niet echt een verschil dus waarschijnlijki dacht z1000 hier dat jimboo eerst burger was ofzo denk ik? Alleycat als druide vroeg me om penose in principe een levende burger tot leven te wekken. Hij wilde anticiperen op het feit dat penose zeer waarschijnlijk het slachtoffer kon zijn van Caesar. Waarom Caesar penose er niet eerder heeft uitgespeeld vraag ik me ook wel af. Penose kwam vrij openlijk naar buiten met wat zijn rol was of twijfelde Caesar hier toch aan? Als ik ff bureaucratisch nadenk zou de druide wel de burger tot leven kunnen wekken als hij het doet na de kill van Caesar maar echt een normale regel vond ik dit niet dus dit liet ik alleycat dan ook weten. De marktkraamster ging deze keer voor tremendes maar had natuurlijk weer pech na penose, golderado en alleycat.

Nacht 4:

Door de stemming waren een aantal cults vrij duidelijk geworden. Wel grappig om te zien dat de burgers opeens weer onderling op boddin en biobeast begonnen te hitten. Op dit moment waren de bad guys maar met vier meer (caesar inbegrepen) dus dacht ik vrij makkelijk te winnen voor de burgers van het inheemse volk. Hier viel me ook op dat jimboo van zijn tien uitgebrachte stemmen 8 keer op een burger een stem had uitgebracht :roflol: Golderado werd er vrij makkelijk uitgestemd.

Dag 5:

Caesar stuurde me vrij snel al de naam guts door. Met zo weinig senatoren meer had hij natuurlijk een kleine kans om er eentje om te leggen en hij had nog wat geluk ook met de rol. Alleycat probeerde terug penose tot leven te wekken (al leefde die nog) maar dat kon ik natuurlijk onmogelijk inwilligen. Penose besloot terug van alleycat te beschermen maar hij twijfelde blijkbaar nog altijd en dacht dat hij Caesar was omdat hij nog altijd niet aangevallen was.

Nacht 5:

Men wilde resoluut voor Caesar gaan en besloot dan ook vrij snel voor biobeast te gaan omdat hij één van de kadidaten was met het meeste wolfgedrag. Caesar had in het begin vrij lowprofile gespeeld maar nadat zijn naam een paar keer was vernoemd begon hij actiever te spelen. Low profile spelers eruit stemmen was dus dit spel niet zo’n goed idee. Alleycat kozen als hun speciale rolfunctie hier weer voor mekaar. Penose vertrouwde echter nog altijd niet alleycat had ik zo de indruk. Caesar ging vrij snel voor guts volgens mij nadat guts licht gehint had dat een bepaalde persoon Caesar niet kan zijn.

Dag 6:

Ik was deze helaas gans de dag weg dus heb ik maar snel een verhaal geschreven rond de dood van biobeast. Mensen gingen vooral af op alleycat en tremendes, straf om te zien dat geen van deze twee hiervan de dupe werd. Alleycat en penose gingen weer voor mekaar tijdens het nachtverhaal maar echt vertrouwen in alleycat was er van de kant van penose nog altijd niet. Caesar besloot van gewoon orgineel uit te schakelen. En de geheime rol beschermde tremendes nogmaals.

Nacht 6:

Hierna ging men weer proberen van cults uit te schakelen. Men ging terug af dankzij jorgyboy op de lijst die unknowndbb probeerde te beschermen tijdens de ronde dat hij eruit vloog. Slim gezien, al zaten er daar ook nog twee burgers tussen. Alleycat was dan de eerste die opmerkte dat ik volgende zin “Caesar was na een militair strateeg ook een literair schrijver en een wiskundig man” er niet zomaar had ingezet. Hiermee wilde ik de mensen terug laten zoeken naar de cijfertjes die in bijna elk verhaal voorkwamen en dat de sleutel om de code te kraken iets wiskundig was. Waar ik geen rekening mee had gehouden was dat dit ook rechtstreeks kon leiden naar Caesars spelernaam. Was mooier geweest als iemand de code had gekraakt. Mocht ik ook opeens mijn verhaal aanpassen aangezien ik dat tijdens de dag al had geschreven in de zin dat er een cult zou uitgaan. Opeens kwam tremendens dan opzetten dat hij een duidelijke hint naar z1000 en Caesar werd er dan ook uitgestemd. Alleen heb ik een grove fout gemaakt door onterecht subgenius eruit te schrijven. Anders hadden er nog twee senatoren ingezeten wat wel voor een leuke gameplay had kunnen zorgen. Hier baal ik wel ff van.

Dag 7:

De nieuwe Caesar besloot van jorgyboy te doden, waarschijnlijk niet veel speciaals aan aangezien hij nu iedereen kon uitkiezen die hij wou. De druide koos voor orgineel en dit lukte ook. Penose ging terug voor alley cat maar hij had precies wat moeite met de regels en de rollen van het spel. Brutus kwam dan ook plotseling in actie alleen had hij nogal een verkeerd slachtoffer uitgekozen. Boddin zal hier waarschijnlijk niet gelukkig mee geweest zijn.

Nacht 7:
Stefanovich was al vrij verbrand als cult en ging er dan ook rap uit. De senatoren als Caesar is er helaas niet echt uitgekomen maar misschien best ook want het spel mag niet eeuwig duren ook.

Eindbeschouwing:

Het was plezant om eens zoiets te organiseren. Ik zat al een tijdje met het idee in mijn hoofd en hoe ik het zou uitwerken. Had alleen misschien liever iets meer tijd gehad om op voorrand al wat verhalen uit te werken maar de druk van de spelers was zo groot dat ik er dan maar vroeger aan begon dan gepland. Heb een aantal complimentjes gelezen dat mensen het leuk vonden en daarvoor doe ik het vooral. Ik heb de laatste tijd een aantal games meegespeeld en wou ook wel eens iets terug doen. Tot een volgende keer misschien allemaal en bedankt voor mee te spelen :)

---------- Post toegevoegd 25 September 2013 om 22:04 ----------

Morgen jonge vriend, erewoord.

Maar Wauter mag inderdaad wel eens opschieten met die nabeschouwing van hem. :mad:

Het spel is gedaan en jij zit me nog altijd op te jagen:mad: Je zou beter eens beginnen aan je eigen spel te organiseren luie donder!

Leuk om te lezen.

Whami had snel een post geedit had waarin hij voor 75% de manier van de beroemde cijfertjes code te kraken uitlegde.
Knappe kop, die whami. Maar waarom editen ...?

En Penose vertrouwde me wel hoor, hij heeft me zowat elke nacht beschermd. Probeerde een beetje te doen alsof hij me niet vertrouwde.

• #2.228
Leuk om te lezen.

En Penose vertrouwde me wel hoor, hij heeft me zowat elke nacht beschermd. Probeerde een beetje te doen alsof hij me niet vertrouwde.

Penose zei me dat hij me ging killen als jij Caesar bleek te zijn :D

Muh, waarom ben ik niet geresurrect?

Waarom zou het zo erg zijn als we wisten dat er iemand uit de dood teruggehaald werd? Het is niet alsof we er nog iets konden aan doen door die er terug uit te stemmen ofzo :p

edit: rol voor een volgend spel waarin doden kunnen terugkomen: zombie slayer :D

Dit was mijn 2de spelletje en heb ervan genoten, ook wel leuk dat mn vriendin elke avond vroeg of Brutus iemand ging vermoorden :roflol: maar ik wist telkens gewoonweg niet op wie ik zou gaan, achteraf gezien dom geweest om op boddin te gaan maar een buikgevoel zei me dat te doen, dus ja

Goed ineen gestoken Wauter al vond ik de cijfertjes er iets teveel aan :P

edit: rol voor een volgend spel waarin doden kunnen terugkomen: zombie slayer :D

Ideeën steler !!

Leuk om te lezen.

Penose zei me dat hij me ging killen als jij Caesar bleek te zijn :D

Was inderdaad beetje comedy in de hoop wat terug te vinden in het verhaal..Alleen eerste 2 dagen twijfelde ik.

Ik zou je killen als Remi toch goed was :D.

En toen z1000 eruit was, was ik inderdaad de weg even kwijt.. de laatste dagen was ik redelijk inactief en dat vond ik wel zonde.

• #2.237
Dit was mijn 2de spelletje en heb ervan genoten, ook wel leuk dat mn vriendin elke avond vroeg of Brutus iemand ging vermoorden :roflol: maar ik wist telkens gewoonweg niet op wie ik zou gaan, achteraf gezien dom geweest om op boddin te gaan maar een buikgevoel zei me dat te doen, dus ja

Goed ineen gestoken Wauter al vond ik de cijfertjes er iets teveel aan :P

Ideeën steler !!

Hints mogen niet te makkelijk zijn imo ook. Anders oefen je als spelleider redelijk wat invloed uit op het spel.

Leuk om te lezen wauter.

Al mijn keuzes, komen via mijn excel lijstje tot leven.
Ik wou graag de actieve spelers er in houden.
Heb idd de tactiek gezet om het actief mee spelen met het spel. En dat pakte goed uit. Als de andere cults actief waren. Had ik het spel samen met de cults wel kunnen winnen.

---------- Post added 26 September 2013 at 12:35 ----------

Leuk om te lezen wauter.

Al mijn keuzes, komen via mijn excel lijstje tot leven.
Ik wou graag de actieve spelers er in houden.
Heb idd de tactiek gezet om het actief mee spelen met het spel. En dat pakte goed uit. Als de andere cults actief waren. Had ik het spel samen met de cults wel kunnen winnen.

Hints mogen niet te makkelijk zijn imo ook. Anders oefen je als spelleider redelijk wat invloed uit op het spel.
Je kan ook altijd een speler er uit loten en daar dan een hint tegen zoeken :)
Als de hint dan sneller dan verwacht geraden wordt, dan is het nog steeds iemand willekeurig.

Terug
Naar boven