MuscleMeat

Forumgame 21: Rise or fall of the Roman empire

Ja snap ik, als spelleider is het echt k*t om te zien dat mensen inactief zijn.. Maar vond Markrot echt drama weer. Verkloot gewoon de hele rol als je niet actief bent, gare zooi. Daarnaast waren Woopy, Golderado en ik de enige die actief waren als cults (Bikers heeft daarvoor geen kans gehad, sorry Bikers)
Maar Stefanovich bracht alleen z'n stem uit en vertrok weer, Sub werd wat later wat actiever, maar hield zich alsnog enorm op de vlakte en zelf geld ook voor Fabula.

waarom ging je voor bikers ?

Markrot is altijd inactief.. Black list zeg ik..

Bedankt Remi maar denk meer geluk dan wijsheid :)

Was een mooi potje, heb het uiteraard nog gevolgd. Sommigen speelden goed, anderen heb ik rare dingen zien doen (zowel in stemgedrag als in hints oplossen. "Nochtans" is een hint? Wtf :roflol: ).
Mijn excuses dat ik er op een gegeven moment mee gestopt ben, maar de reden daarvoor heb ik al genoeg uitgelegd denk ik. Ik had zoals gewoonlijk veel plezier in het spel, maar als er dan enkele pagina's zinloos gescheld wordt, opnieuw en opnieuw net zolang tot er wel iemand MOET genoeg van krijgen, en er dan ook nog mensen me beginnen aan te vallen met de meest idiote argumenten, dan is mijn zin om mijn weekend te vullen met een spel waarin op zo'n niveau gespeeld wordt helemaal weg. Zoals ik al gezegd had, zal ik mij dan ook onthouden van toekomstige spelletjes waarin bepaalde leden meespelen.
Maar goed, mooi spel. Goed georganiseerd Wauter! Misschien tot een volgend spel.
Vind dit wel serieus jammer man. Vind jou echt een heel leuke en goede speler. Maar vind whami ook wel een toegevoegde waarde.

UnknownDBB zei:
(Bikers heeft daarvoor geen kans gehad, sorry Bikers)
Bikers zal jou wel haten nu. Eerst helpen hem eruit te stemmen en dan twee dagen erna alsnog zelf eruit liggen.

Niet begrepen waarom jij nog leefde na nacht 2.
Wel netjes gespeeld man en Alley.
Z1000 was high.

En misschien omdat als Penose zijn rol bekend zou worden die van jou dat ook zou worden. Denk dat Z1000 jou graag wilde behouden.

karma was matig trouwens, hoop dat dit volgend potje beter is

Misschien komt het door mijn nieuwigheid op het forum maar wat is sowieso het nut van karma? Ik zie het in ieder geval niet. Is ook een pokkewerkje ook om elke keer weer te klikken op elke post. Heb omdat ik het kreeg ook maar teruggegeven, maar van mij hoeft het niet.

waarom ging je voor bikers ?

Meerder factoren.

In het begin dacht ik dat het een inactieve speler zou zijn en bedoelde het in het begin eigenlijk als grap.
Toen ik op hem stemde en hij op mij zag ik het ook meer als een wedstrijdje en was het "hij eruit of ik eruit". Uiteindelijk is hij eruit gegaan.. zonde voor hem maar droeg wel bij aan mijn "onschuld". Alleen jammer van die ongelukkig geschreven in "hint". Want mocht die er niet gestaan hebben dan was de move om mijn onschuld te bewijzen door Bikers te stemmen beter tot z'n recht gekomen denk ik.

Daarnaast vind ik ook dat cults lekker op elkaar mogen stemmen en dan is het aan degene om zichzelf te verdedigen. Indien je de cults teveel gaat vermijden dan is dat veel te opvallend. Dus minder leuk voor mijn eigen team als ik zo speel denk ik, in dit geval vooral voor Bikers, maar uiteindelijk ben ik hier om een spel op een leuke manier te spelen en ook te winnen. Helaas verloren, maar zoals ik al zei, mochten de cults over het algemeen wat actiever geweest zijn en Markrot actief geweest zijn dan denk ik echt dat we een hele grote kans hadden om te winnen.

---------- Post toegevoegd 24 September 2013 om 22:09 ----------

En misschien omdat als Penose zijn rol bekend zou worden die van jou dat ook zou worden. Denk dat Z1000 jou graag wilde behouden.

Ja klopt, maar voor mij was het toch uitstel van executie dus daar kon ik het probleem niet van inzien. Daarnaast had ik jou ook gewoon gekilld mocht ik de kans hebben gehad. Maar denk dat z1000 jou hebt gespaard omdat jij hem beschuldigde en het ander te veel zou opvallen.

Ja klopt, maar voor mij was het toch uitstel van executie dus daar kon ik het probleem niet van inzien. Daarnaast had ik jou ook gewoon gekilld mocht ik de kans hebben gehad. Maar denk dat z1000 jou hebt gespaard omdat jij hem beschuldigde en het ander te veel zou opvallen.
Hij stuurde me na zijn dood dat hij dacht dat ik Senator was. Maar misschien was hij toen ook al high.

Had trouwens wel in de eerste nacht gemoeten, daarna kwam mijn maatje elke nacht op bezoek. :cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.188
Wat zijn trouwens de meningen over het nieuwe gameconcept? Als de wolf dood is dat de cults het dan overnemen. Helaas er wel niet echt uitgekomen dankzij een foutje van mij maar subgenius was volgens mij al vrij verbrand als cult.

Wat zijn trouwens de meningen over het nieuwe gameconcept? Als de wolf dood is dat de cults het dan overnemen. Helaas er wel niet echt uitgekomen dankzij een foutje van mij maar subgenius was volgens mij al vrij verbrand als cult.

Moet zeggen dat wanneer de wolf dood is het imo gewoon klaar moet zijn.
Als je als enige cult over bent tegen 8 burgers dan wordt het op een gegeven moment enorm saai. En de kans dat je als cult zijnde nog wint is minimaal op dat moment. Dus is het gewoon meer het spel rekken, dan dat je een reële kans hebt om te winnen.

Als je als enige cult over bent tegen 8 burgers dan wordt het op een gegeven moment enorm saai. En de kans dat je als cult zijnde nog wint is minimaal op dat moment. Dus is het gewoon meer het spel rekken, dan dat je een reële kans hebt om te winnen.

+ dat wij ook plannen hadden om eventueel zelf eens op z1000 te gaan zodat we zelf alle macht hadden. Wij wisten immers beter wie de goede waren (op een enkele rol na) dan Caesar. Er was dan wel slechts 50% kans op een kill, maar aangezien de burgers elkaar niet kennen en er toch af en toe elkaar nog zouden uitstemmen, zou de kans op een win voor de cults wel vrij groot blijven.
Bovendien zou het voor de burgers erg moeilijk zijn om de laatste overgebleven cult op te sporen als die cult ook al enkele keren op mede-cults gestemd had in het verleden. Wordt dan een gok-werkje.

edit: ohja. Bracht ook wel een ander verschil met zich mee. In vorige spelletjes zag je cults de naam van de wolf zo goed als nooit noemen. Laat staan dat ze hem verdacht zouden durven maken. Alle aandacht naar de wolf moest vermeden worden. Was een handige manier om als wolf (of als magier, zoals ik eens was) uit te zoeken wie zeker goed was (mensen die de naam van de wolf vernoemen) en van daaruit verbanden te leggen. Dat had je hier niet. We mochten z1000 noemen, we mochten hem zelfs verdacht maken, was toch niet zo'n groot verlies als hij er uit ging. Ik weet niet of dat persé een goed iets is :)

• #2.191

Dit gevoel had ik ook wel wat nadat Caesar dood was. Ik heb het dan maar toch eens geprobeerd.

+ dat wij ook plannen hadden om eventueel zelf eens op z1000 te gaan zodat we zelf alle macht hadden. Wij wisten immers beter wie de goede waren (op een enkele rol na) dan Caesar. Er was dan wel slechts 50% kans op een kill, maar aangezien de burgers elkaar niet kennen en er toch af en toe elkaar nog zouden uitstemmen, zou de kans op een win voor de cults wel vrij groot blijven.
Bovendien zou het voor de burgers erg moeilijk zijn om de laatste overgebleven cult op te sporen als die cult ook al enkele keren op mede-cults gestemd had in het verleden. Wordt dan een gok-werkje.

Was wel epic geweest indien we Z1000 hadden verworpen als Caesar:roflol:.

Denk dat het verwerpen van Caesar in het begin of midden van het spel enorm kan bijdragen aan het spelverloop. Imo zou je dan één cult als next Caesar moeten bestempelen. De kans dat hij iemand killt moet gewoon 50% blijven, maar zodra die next Caesar dan gekilld wordt moet het spel afgelopen zijn.
Anders bestaat het gevaar zoals ik al zei, dat je een spel creëert wat alleen maar puur rekken is.

• #2.193

Denk dat het verwerpen van Caesar in het begin of midden van het spel enorm kan bijdragen aan het spelverloop. Imo zou je dan één cult als next Caesar moeten bestempelen. De kans dat hij iemand killt moet gewoon 50% blijven, maar zodra die next Caesar dan gekilld wordt moet het spel afgelopen zijn.
Anders bestaat het gevaar zoals ik al zei, dat je een spel creëert wat alleen maar puur rekken is.

In principe dus vrij gelijkaardig aan mijn idee alleen stopt het wel bij die tweede wolf dan natuurlijk. Misschien eens iets voor een volgende editie.

Dit gevoel had ik ook wel wat nadat Caesar dood was. Ik heb het dan maar toch eens geprobeerd.

Ik herzie mijn mening zoals hierboven beschreven staat:P
Echter wordt het voor de burgers enorm lastig zo, dus recht op een extra rol hebben ze dan zeker.

Iemand die de burgers kan beschermen tegen de dood (door ophanging) zal wel een goede tegen rol zijn denk ik. Alleen mag die dat dan 1 malig doen ofzo.
In mijn spellen hanteerde ik dat hij het voor de 1ste nacht bekend moest maken wie hij van de dood wilde redden, maar zou acteraf toch beter zijn indien hij het gehele spel de tijd heeft om iemand te kiezen.

Brutus vond ik wel een leuke toevoeging, vooral als je Ceasars positie eenmalig door kan geven indien de voormalige Caesar geëxecuteerd wordt. Anders is het te overpowerd denk ik.

• #2.195
Ik herzie mijn mening zoals hierboven beschreven staat:P
Echter wordt het voor de burgers enorm lastig zo, dus recht op een extra rol hebben ze dan zeker.

Iemand die de burgers kan beschermen tegen de dood (door ophanging) zal wel een goede tegen rol zijn denk ik. Alleen mag die dat dan 1 malig doen ofzo.
In mijn spellen hanteerde ik dat hij het voor de 1ste nacht bekend moest maken wie hij van de dood wilde redden, maar zou acteraf toch beter zijn indien hij het gehele spel de tijd heeft om iemand te kiezen.

Brutus vond ik wel een leuke toevoeging, vooral als je Ceasars positie eenmalig door kan geven indien de voormalige Caesar geëxecuteerd wordt. Anders is het te overpowerd denk ik.

Omdat de senatoren + Caesar + dan nog eens de tempelpriester met vrij veel waren heb ik er dan maar voor de burgers een beschermende rol bijgestoken om wat evenwicht te brengen.

Ik moet eerlijk zijn en zeggen dat de inspiratie voor de Brutus rol komt uit de game van lloydatoni. Toen had ik een gelijkaardige rol en in deze setting paste het mooi met Caesar :)

edit: ohja. Bracht ook wel een ander verschil met zich mee. In vorige spelletjes zag je cults de naam van de wolf zo goed als nooit noemen. Laat staan dat ze hem verdacht zouden durven maken. Alle aandacht naar de wolf moest vermeden worden. Was een handige manier om als wolf (of als magier, zoals ik eens was) uit te zoeken wie zeker goed was (mensen die de naam van de wolf vernoemen) en van daaruit verbanden te leggen. Dat had je hier niet. We mochten z1000 noemen, we mochten hem zelfs verdacht maken, was toch niet zo'n groot verlies als hij er uit ging. Ik weet niet of dat persé een goed iets is :)

Hier vrees ik de hele game voor

We spelen dit spel ten slotte toch voor het spel en niet voor wat karmagebedel.
:scratch: spel??? Is dit niet kvk???

Edit: krijg net bericht van EricR dat als ik dit nog 1x zeg ik perma ben krijg.
Ya really

Edit2: krijg net bericht van EricR dat als ik nog 1x dingen zeg die hij niet werkelijk gezegd heeft, ik perma ban krijg
Edit3: wait, wut?

Edit4: Sayer is mod, ik krijg geen kaartjes meer :(

Edit5: They mad :o

Edit6: EricR gonna read?

Laatst bewerkt:

Misschien ga ik dit volgende game proberen, klinkt tof. Verkleint de kans ook dat je op dag1 met een lucky shot de wolf eruit stemt en het spel beeindigd.

Sowieso van plan om de deelnemers mee te laten denken over wat dingen (voor het begint uiteraard).

Het is trouwens niet eens bij me op gekomen dat het wegstemmen van z1000 een mogelijkheid was voor de cults.

Dan is de rol van de wolf best een klote rol lijkt me. De goede willen je er sowieso eruit hebben en als de cults zich tegen je keren ben je ook de lul.

Misschien dan een 50/50 kans. Cults kunnen 1 iemand naar voren schuiven die gaat in duel met de wolf, diegene die verliest gaat eraan.

---------- Post toegevoegd 24 September 2013 om 23:12 ----------

Dan is de rol van de wolf best een klote rol lijkt me. De goede willen je er sowieso eruit hebben en als de cults zich tegen je keren ben je ook de lul.

Misschien dan een 50/50 kans. Cults kunnen 1 iemand naar voren schuiven die gaat in duel met de wolf, diegene die verliest gaat eraan.

---------- Post toegevoegd 24 September 2013 om 23:14 ----------

Wat is er ****ing aan de hand? posts worden telkens 2 keer geplaatst en duurt ****ing lang.

• #2.200
Misschien ga ik dit volgende game proberen, klinkt tof. Verkleint de kans ook dat je op dag1 met een lucky shot de wolf eruit stemt en het spel beeindigd.

Sowieso van plan om de deelnemers mee te laten denken over wat dingen (voor het begint uiteraard).

Het is trouwens niet eens bij me op gekomen dat het wegstemmen van z1000 een mogelijkheid was voor de cults.

Ben eens benieuwd naar jouw game, als speler ben je vrij goed dus dan verwacht ik ook wel wat van je:)

Terug
Naar boven