XXL Nutrition

Forumgame 21: Rise or fall of the Roman empire

• Topic Starter Topic Starter
Het openingsverhaal staat dus online. Karmaposts zijn vanaf nu dus verleden tijd. Jullie hebben tot morgen 21:00 om jullie stem uit te brengen. Veel succes alvast iedereen en dat de beste moge winnen :)

wie eet er veel brood

Hmmm SPQR is de senaat van Rome...

S.P.Q.R. is een muziekstuk van de Britse componist Guy Woolfenden uit 1988

woolf

dear god

Begin er weer niet aan... Ben nu ffe sauna in en douchen dan ben ik thuis.

2 is in het romeins II. Levert echter veel te veel zoekresultaten op =='

SPQR betekent Senaat EN het volk van Rome, en staat dus voor het Romeinse Rijk (niet enkel voor dr senaat)

In het taalgebruik kon SPQR worden opgevat als een pesterige dooddoener of zelfs als een nauwelijks schertsend dreigement met vervolging en veroordeling. Hier kan het dus misschien gaan over caesar? (dooddoener)
Het huidige gemeentebestuur van Rome handhaaft nog steeds SPQR in het wapen van de stad, op vele publieke gebouwen en op de putdeksels van het stedelijk waterleidingbedrijf. De folklore wil dat dit een idee was van Mussolini, maar de oudste deksels dateren van voor zijn tijd.[4] Ook sieren de letters de sjaals en vlaggen van de Romeinse voetbalclub AS Roma.

Iemand hier hevige fan van as roma?

Ik heb nog niet echt ervaring met dit soort spelletjes. Het is dus de bedoeling dat er in de verhaaltjes van wauter aanwijzingen staan over wie Caesar is? Of kunnen er ook aanwijzingen in staan die de identiteit van andere spelers bekendmaken?

Jij bent een genie, dit kan toch verwijzen naar lloydatoni

Ik denk maar wat luidop... Misschien schiet anderen iets te binnen...

---------- Post toegevoegd 16 September 2013 om 20:29 ----------

Ik heb nog niet echt ervaring met dit soort spelletjes. Het is dus de bedoeling dat er in de verhaaltjes van wauter aanwijzingen staan over wie Caesar is? Of kunnen er ook aanwijzingen in staan die de identiteit van andere spelers bekendmaken?

Dat 2de :) Er kunnen hints staan naar iedereen.

• Topic Starter Topic Starter

In verhalen komen hints voor naar alle spelers.

Terug
Naar boven