MuscleMeat

Forumgame 21: Rise or fall of the Roman empire

Wel een lastig nieuw verhaal. heel veel getallen, maar zelfs als we daar iets mee moeten doen lijkt het mij beter dat toch niet te doen, met zoveel verschillende getallen gaat het geheid weer de verkeerde richting op.

Er staan wel veel woorden in die normaal niet gebruikt worden, maar op welke moeten we focussen dan -_-

Wel een lastig nieuw verhaal. heel veel getallen, maar zelfs als we daar iets mee moeten doen lijkt het mij beter dat toch niet te doen, met zoveel verschillende getallen gaat het geheid weer de verkeerde richting op.

Er staan wel veel woorden in die normaal niet gebruikt worden, maar op welke moeten we focussen dan -_-
Als jij niet slecht bent dan weet ik het ook niet meer, wat een bagger post man :roflol:

Als jij niet slecht bent dan weet ik het ook niet meer, wat een bagger post man :roflol:

Je probeert al meerdere mensen die iets trachten toe te voegen aan een beter verloop te beschuldigen terwijl jij zoals gewoonlijk helemaal niets met de mogelijke hints doet, misschien moet jij zelf eens proberen hints op te lossen :P of is dat soms niet nodig voor jou rol??

• Topic Starter Topic Starter
Nacht 1:

Met een grote slag morgen voor de deur treffen beide kampen voorbereidingen. De eerste persoon die vrij snel zijn keuze maakt na het dagverloop is Caesar. Hij wil met een gerichte aanval een burger van het inheemse volk liquideren. Zijn huurmoordernaar sluipt ’s nachts door het dorp en komt aan bij de hut van iemand. Geruisloos vind hij een weg naar binnen en trekt zijn gladius. De eerste zwaardsteek gaat recht naar de hartstreek waarna er nog een dozijn volgen. De huurmoordenaar hakt daarna het hoofd van het lichaam en neemt het mee in een zak. Terug in het kamp van de Romeinen zwiert hij de zak op het bureau van Caesar en zegt hij: hier is het bewijs van je opdracht deze nacht. Het hoofd rolt uit de zak en het is dat van IMBAatwork!

Ondertussen zit het andere kamp ook niet stil. De druide ziet de fout in die het inheemse volk heeft gemaakt en besluit zijn aloude kennis te gaan gebruiken om de geliefde lloydatoni terug te brengen. Hij opent zijn oude geschriften en begint uren lang te praten en bezweringen te maken in een oude keltische staal die niemand meer spreekt. Het resulaat hiervan zal helaas onbekend blijven. Een andere bewoner van het dorp zit ook niet stil. De jager heeft besloten van zijn functie direct te gaan gebruiken en twijfelt nog tussen twee namen. Helaas kiest hij allesbehalve een goeie persoon en IMBAatwork was dan ook een makkelijk slachtoffer. Een burger van het inheems volk staat ondertussen klaar om al vechtend het dorp te verdedigen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bij het tempelgebouw is de priester bezig met de goden te aanbidden in een poging om iemand te bekeren. Helaas hadden de goden deze nacht geen zin om de Romeinen bij te staan. De kans op een bekering bij deze poging was dan ook zeer klein. 8

IMBAatwork is dood:
Hij was stamhoofd

Vreemde keuze van Ceaser, daarnaast beschermde de Jager duidelijk een cult zoals in het verhaal op te merken is.

En we hebben het cijfertje 8.

Wauter zei:
Het stamhoofd had er een andere mening over maar hij dacht dat er tegen een heel dorp niets te beginnen viel en liet het maar zo.

IMBA was idd niet erg aanwezig. Ga nu pitten, zie het morgen wel.

Toen jij dit gisteren zei vermoedde ik al dat hij het Stamhoofd was (al wist ik dat absoluut niet zeker), en Caesar vermoedde dat wellicht ook.

De nummertjes horen bij elkaar en verwijzen waarschijnlijk naar Caesar. De Jager weet sowieso de naam van een cult, eens kijken of hij ons mee kan krijgen.

Goddamned, ik word zot van die cijfertjes, voor de rest vind ik echt geen tips :/

Als al die cijfers bij elkaar horen kunnen we er nog niets mee want we weten niet wanneer de cijferreeks ''compleet'' is, tot nu toe dan 218.

Jager weet dus wie een cult is, maar de jager kan / mag het niet riskeren om het te overduidelijk te vertellen, één van de belangrijkste rollen kunnen we zeker nog niet missen.

Hmm zou Remidan Caesar zijn?

Lijkt wel een lotto trekking met die cijfertjes :p

Ik heb een mogelijke oplossing, maar daarbij zou het om burgers gaan. En dan ga ik er ook van uit dat de cijfers apart gezien kunnen worden en niet een geheel moeten vormen met cijfers die nog komen.

Hmm, er staat een 8 en speler nummer 8 is eruit

Spelers:

1. Alley Cat
2. Boddin
3. Woopy
4. Orgineel
5. Biobeast
6. Stefanovich
7. z1000
9. Rob P (als jimboo ook meedoet, de tortelduifjes)
10. Golderado

Moet er nu nog rekening gehouden worden met die 8 of niet ?

Diaephi lijkt me echt geen cult. Loopt te veel voorop voor een cult. Zeker op dag 1 hoeven cults meestal helemaal niks te doen om er een burger uit te krijgen.

Bovendien speelt hij exact hetzelfde als in zijn vorige game. Goed, hij zat fout maar dat kan gebeuren. Waarschijnlijk zat iedereen fout met het oplossen van de hint. Lijkt me daarnaast ook echt een verkeerd signaal om iemand die probeert een hint op te lossen eruit te stemmen als hij het verkeerd heeft. Dat ontmoedigt alleen maar.
Steeds verkeerde hints oplossen ontmoedigd ook :o

Steeds verkeerde hints oplossen ontmoedigd ook :o
Ja, maar dat hoort bij het spel. Het is erger als straks niemand meer iets probeert omdat ze bang zijn eruit gestemd te worden als ze het verkeerd hebben.

Orgineel zei:
Omdat hij mij de aanwijzing gaf naar IMBA als stamhoofd? Lijkt me dat je dat als Caesar zijnde stil houdt en hem gewoon omlegt.
Het zou wel kunnen dat hij op deze manier subtiel aan Caesar duidelijk maakte dat IMBA stamhoofd was.

De jager stond bij een cult. Wie zijn de logische mensen om te beschermen in nacht 1? In dat rijtje staat Remi zeker.

Ja, maar dat hoort bij het spel. Het is erger als straks niemand meer iets probeert omdat ze bang zijn eruit gestemd te worden als ze het verkeerd hebben.

Omdat hij mij de aanwijzing gaf naar IMBA als stamhoofd? Lijkt me dat je dat als Caesar zijnde stil houdt en hem gewoon omlegt.
Het zou wel kunnen dat hij op deze manier subtiel aan Caesar duidelijk maakte dat IMBA stamhoofd was.

De jager stond bij een cult. Wie zijn de logische mensen om te beschermen in nacht 1? In dat rijtje staat Remi zeker.

And here we go.

En laat de jager dat maar bekend maken dan.

GVD het begint zoals elk spel lekker vertieft. t*ring zooi. Kunnen we nou nooit een eerste ronde hebben zonder 2 good kills

---------- Post toegevoegd 18 September 2013 om 11:01 ----------

Hmm, er staat een 8 en speler nummer 8 is eruit

Moet er nu nog rekening gehouden worden met die 8 of niet ?

Vergeet niet de cijfers van gister van de leger aantallen.

And here we go.

En laat de jager dat maar bekend maken dan.
Nou, laat de jager dat toch maar niet doen. Even los van het feit dat je nooit kan weten of diegene werkelijk de jager is.

Ben voorlopig ook niet van plan op je te stemmen op basis van dit kleine beetje 'bewijs'.

Komaan in plaats van te vitten op elkaar zouden we beter zoeken om tips. De afbeelding is eentje van tiberius als ik me niet vergis? Tiberius is de opvolger van caesar. Ondanks zijn schitterende (militaire) carrière voordat hij princeps werd, zou hij de geschiedenis ingaan als een somber en wantrouwig heerser. Hij werd daarom ook wel tristissimus hominum[2] (« de triestigste aller mensen ») genoemd.

Wat kunnen we met de 218 tip? Gallienus Is geboren in het jaar 218 en was keizer van het romeinse rijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven