Fitness Seller

Forumgame 25: Saiyans vs humans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hé Woopy, weet je waar ik mij aan erger? Aan het feit dat soms 50% (of meer!) van de spelers niet meer dan 1/2 posts per dag maken, vaak dan nog zonder enige inhoudt, zoals "Ik ben aan het denken, maar vindt niets" of "Geen tijd nu, maar lees straks wel bij."

Ook nu weer bij het DBB weekend. Er valt gewoon nergens iets uit af te leiden. Discussies gaan de eerste rondes vaak gewoon tussen mij, wauter, Alley cat, jij als je meedoet, Z1000 ... en dan zijn we er bijna. Pas nadien, vanaf ronde 3-4 beginnen de cults zich te moeien, omdat ze wel moeten. Misschien dat je daar iets op vindt?

• Topic Starter Topic Starter
Hé Woopy, weet je waar ik mij aan erger? Aan het feit dat soms 50% (of meer!) van de spelers niet meer dan 1/2 posts per dag maken, vaak dan nog zonder enige inhoudt, zoals "Ik ben aan het denken, maar vindt niets" of "Geen tijd nu, maar lees straks wel bij."

Ook nu weer bij het DBB weekend. Er valt gewoon nergens iets uit af te leiden. Discussies gaan de eerste rondes vaak gewoon tussen mij, wauter, Alley cat, jij als je meedoet, Z1000 ... en dan zijn we er bijna. Pas nadien, vanaf ronde 3-4 beginnen de cults zich te moeien, omdat ze wel moeten. Misschien dat je daar iets op vindt?

Mja, is inderdaad niet ideaal, maar denk dat er weinig aan te doen is. Mensen verplichten om een bepaald aantal posts per dag te halen, gaat niets oplossen. Dan ga je onzinposts krijgen, of dan gaan mensen die normaal actief zijn er uit omdat ze eens een drukke dag op het werk hadden. Meer hints naar minder nuttige leden, kan een oplossing zijn. Maar ook die worden dan sowieso wel omgebogen naar leden die net wel actief zijn :p

Zeurpiet
Zie jou vrijwel nooit iets hintachtigs posten?

Zeurpiet
Zie jou vrijwel nooit iets hintachtigs posten?

:rolleyes:

Ik heb me nog geen enkel spel op de achtergrond gehouden. Zowel in de games waarin in cult was, als gewoon burger stond ik op de voorgrond. Dat ik niet altijd goed ben in hints, lijkt me duidelijk, maar ik probeer het wel.

DBB-Weekend, dag 1 was ik niet online, maar nu heb ik als eerste men mening over Punjab gegeven. Terecht gecounterd door Alley, en nu ga ik op Diaephi en gaan er mensen mee. Lijkt me dat ik actief ben.

Vorige game, dood na de eerste stemronde, uiteraard kan ik nadien niets meer posten :o

Game ervoor, ronde 1 meteen op Wauter/Alley vanwege domme reden, maar heb de discussie gestart. Nadien actief met de rest meegespeeld.

Dat niet iedereen even goed is met hints, is uiteraard weinig aan te doen en van mij hoeft ook niet iedereen 500 posts te maken op een dag. Ik heb alleen een probleem met het feit dat in de meeste games cults de eerste dagen niets hoeven te doen omdat er veel inactieve mensen in het spel zitten. Daardoor komen er rellen tussen actieve burgers, zoals tussen mij, alley, wauter, Z1000, Unknown ... in de vorige games en hoewel dat vaak leuke discussies oplevert, zorgt het er gewoon voor dat de eerste 3 dagen enkel actieve burgers eruit worden gekicked.

---------- Toegevoegd om 16:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:10 ----------

Mja, is inderdaad niet ideaal, maar denk dat er weinig aan te doen is. Mensen verplichten om een bepaald aantal posts per dag te halen, gaat niets oplossen. Dan ga je onzinposts krijgen, of dan gaan mensen die normaal actief zijn er uit omdat ze eens een drukke dag op het werk hadden. Meer hints naar minder nuttige leden, kan een oplossing zijn. Maar ook die worden dan sowieso wel omgebogen naar leden die net wel actief zijn :p

Ben ook aan het nadenken over een oplossing, maar diegene die ik bedenk gaan jou enkel een shitload aan extra werk opleveren en dat is ook niet de bedoeling.

Vind het gewoon rot dat ik steeds in discussies moet met dezelfde mensen omdat de rest amper post. Op die manier gaan de actieve burgers er in het begin aan en is het vaak een kort spel voor zij die er het meeste voor willen doen.

Vind inactief gedrag ook onsportief.
Probeer zelf ook altijd wel actief te zijn, ook als ik wolf of cult ben.
Maar denk dat je er niet zo heel veel aan kan doen.
En dan zijn er altijd nog wel mensen die niet veel verder komen als :
- Even hints zoeken.
- Snap er nix van.
- Iemand Cliffs?
- Even teruglezen.

Pas later in de game is meestal iedereen wel actief, omdat dan iedereen zijn hachje wil redden.
Dat zag je laatste game ook.
Toen kwam Tremendes (sorry Don) ook in het begin niet veel verder dan bovenstaande opmerkingen.
Omdat ik wist dat hij Don was stoorde ik me daar best wel aan.
Pas later in de game ging hij echt actief meespelen, en dat leverde leuk leesvoer op, ook toen ik er al uit lag.

Moraal van dit verhaal : Eh... Geen idee, gewoon actief meespelen homo's ! :p

Vind inactief gedrag ook onsportief.
Probeer zelf ook altijd wel actief te zijn, ook als ik wolf of cult ben.
Maar denk dat je er niet zo heel veel aan kan doen.
En dan zijn er altijd nog wel mensen die niet veel verder komen als :
- Even hints zoeken.
- Snap er nix van.
- Iemand Cliffs?
- Even teruglezen.

Pas later in de game is meestal iedereen wel actief, omdat dan iedereen zijn hachje wil redden.
Dat zag je laatste game ook.
Toen kwam Tremendes (sorry Don) ook in het begin niet veel verder dan bovenstaande opmerkingen.
Pas later in de game ging hij echt actief meespelen, en dat leverde leuk leesvoer op, ook toen ik er al uit lag.

Een verbod op die posts? :shrugs:

Vrees dat er inderdaad ook niet veel aan te doen is, maar ik dacht ik gooi het in de groep, misschien weet iemand wel iets of misschien bedenkt Woopy wel wat. :o

Eerste paar dagen kan je elkaar toch ook nog niet veel verwijten...
Hints oplossen deed ik eerdere potjes wel nu niet echt meer.

True..maarja wat doe je eraan? Het is in het begin voor mij echt een chaotische gebeuren waar ik geen touw aan vast kan knopen.
Is al eens eerder ter sprake gekomen(in het algemeen) en iedereen heeft hier wel last van maar de meeste zijn iets sneller met wat hints bezig dan ik zelf.
Misschien stukje ervaring, heb er wel een paar meegedaan maar in 2/3 van de gevallen lag ik er met 1 max 2 dagen uit.:p Dus ervaring is nog minimaal hiero.:D
Maar ben het er mee eens hoor, aktief meespelen is een must.

Je kan inactiviteit moeilijk bestrijden want als je zoals eerder gezegd een postquota invoert krijg je toch maar rommelposts. In het lopende spel zijn er nu ook wel wat meer inactieven omdat er veel nieuwelingen meedoen.

Op zich is dat met meerdere bekende spelers niet zo'n probleem. Grootste deel van de huidige spelers hebben al aan beide kanten van het spel gezeten, bij sommigen is het dan gewoon heel duidelijk aan welke kant ze zijn (denk whami als grootste voorbeeld, troll als burger, stil als cult) en zo zullen er nog veel meer zijn. Gewoon lekker zoveel mogelijk op de hints spelen en vooral de mensen die de eerste dagen inactief zijn, de latere dagen hun 'input' compleet negeren.

Ben het grotendeels wel met je eens. Een beetje inactief vind ik niet erg, maar veel mensen zijn heel erg en altijd inactief.

Ik heb het al eerder geopperd, maar misschien moet er een variant komen waarbij je met een man of twaalf speelt. We hebben inmiddels een kern opgebouwd van vrij actieve leuke spelers die vrijwel altijd meedoen. Beperk je tot die groep en je hebt al een stuk minder gezeik.
Alleen de huidige spelvorm wordt wel minder leuk als je met weinig bent, dus daar moet iets op bedacht worden.

Iemand die markrots game wil spelen? Heb mijn tijd overschat en loop nu al een dag achter.

Ben het grotendeels wel met je eens. Een beetje inactief vind ik niet erg, maar veel mensen zijn heel erg en altijd inactief.

Ik heb het al eerder geopperd, maar misschien moet er een variant komen waarbij je met een man of twaalf speelt. We hebben inmiddels een kern opgebouwd van vrij actieve leuke spelers die vrijwel altijd meedoen. Beperk je tot die groep en je hebt al een stuk minder gezeik.
Alleen de huidige spelvorm wordt wel minder leuk als je met weinig bent, dus daar moet iets op bedacht worden.
Bij nader inzien sta ik niet achter mijn eigen voorstel. Dan krijg je nooit meer nieuwe spelers die soms toch wel iets toe kunnen voegen. En uiteindelijk waren we allemaal eens nieuwkomers (behalve IMBA natuurlijk, want die speelt vanaf het begin mee :)).

En sowieso is twaalf te weinig, we hebben al wel wat meer leuke spelers verzamelt. Ik stoor me ook niet zo heel snel aan spelers die niet super actief zijn, hoe actiever hoe beter natuurlijk maar alle beetjes helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven