AndroidHealthClinic

Forumgame 26: Battle royale! "Nieuwe spelers welkom!(wel eigen lijstje bijhouden)"

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Voorlopig weinig reactie op de pm's... :(

De kans dat je twee goede rollen hebt is statistisch gezien klein.

Sanca

Aangezien drie kwart normaal gezien goed is en met één rol minder de vermenigvuldigingsfactor amper veranderd blijft de kans dus vrij groot dat hij goed is. Jou argument slaat dus op niets en is dus cultgedrag. FabulaActaEst :)

Wauter probeert een beetje sanca te verdedigen door fabula aan te vallen terwijl zijn rekenkunsten gewoon gewoon kloppen, grote kans dat sanca 1 cult is, zelfs kans dat hij 2 cults is! Het risico waard, en als burger is hij toch nutteloos want hij blaast altijd zijn medeburgers op :trollface: sanca

Wauter probeert een beetje sanca te verdedigen door fabula aan te vallen terwijl zijn rekenkunsten gewoon gewoon kloppen, grote kans dat sanca 1 cult is, zelfs kans dat hij 2 cults is! Het risico waard, en als burger is hij toch nutteloos want hij blaast altijd zijn medeburgers op :trollface: sanca

Uit verveling (met 20 spelers als makkelijkheid genomen):

Kans dat hij twee maal burger is:

15/20 x 14/19 = 0,55

Kans dat hij twee maal cult is:

5/20 x 4/19 = 0,052

Typisch argumenten gaan verdraaien om burgers mee proberen te krijgen. Jij bent dus ook cult!

Uit verveling (met 20 spelers als makkelijkheid genomen):

Kans dat hij twee maal burger is:

15/20 x 14/19 = 0,55

Kans dat hij twee maal cult is:

5/20 x 4/19 = 0,052

Typisch argumenten gaan verdraaien om burgers mee proberen te krijgen. Jij bent dus ook cult!

precies, en de kans dat hij minstens één maal cult is:

5/20 + 5/20 = 0,50

Bijna net zo grote kans als dat hij 2x burger is, en als burger hebben we weinig aan hem, dus het is het totaal waard om hem er dan uit te stemmen.

Bedankt voor je PM.
Ik had mezelf voorgenomen om even tijdje eruit te gaan, omdat ik de laatste paar spellen niet actief genoeg mee deed.

Hebben jullie nog mensen nodig ben ik wel in, maar ook zal ik nu weer niet echt actief overdag zijn.

Het hele 'inactieve' gebeuren hoort ook een beetje bij het spel vind ik. Als iemand inactief is zal ik het wel altijd naar voren dragen als reden om op iemand te stemmen, en zeggen dat t zwak is enz. maar iedereen heeft zijn eigen speelstijl en door zulke zooi moet je af en toe gewoon heen kijken :D

Daarom was het ook goed dat woop meer 'hints' naar de inactievere deelnemers post, daardoor verzwak je een beetje de inactieve speelstijl maar als mensen het willen/niet anders kunnen, kunnen ze het nog gewoon toepassen...

Golderado en fabu, tsjoeke, tsjoeke ...

Het hele 'inactieve' gebeuren hoort ook een beetje bij het spel vind ik. Als iemand inactief is zal ik het wel altijd naar voren dragen als reden om op iemand te stemmen, en zeggen dat t zwak is enz. maar iedereen heeft zijn eigen speelstijl en door zulke zooi moet je af en toe gewoon heen kijken :D

Daarom was het ook goed dat woop meer 'hints' naar de inactievere deelnemers post, daardoor verzwak je een beetje de inactieve speelstijl maar als mensen het willen/niet anders kunnen, kunnen ze het nog gewoon toepassen...

Het maakt mij niet uit wat andere over mij denken of redenen zoeken om mij eruit te stemmen, maar als ik speel wil ik eigenlijk 100% spelen.

Anders mis ik teveel, snap je?

Bedankt voor je PM.
Ik had mezelf voorgenomen om even tijdje eruit te gaan, omdat ik de laatste paar spellen niet actief genoeg mee deed.

Hebben jullie nog mensen nodig ben ik wel in, maar ook zal ik nu weer niet echt actief overdag zijn.

Ik kan overdag ook niet meedoen. Komt wel goed. Gewoon meegaan op Sanca doet iedereen blijkbaar.

Oke dan ben ik in

sanca

Sanca

precies, en de kans dat hij minstens één maal cult is:

5/20 + 5/20 = 0,50

Bijna net zo grote kans als dat hij 2x burger is, en als burger hebben we weinig aan hem, dus het is het totaal waard om hem er dan uit te stemmen.

Er zitten meerdere fouten in je berekening. Ten eerste reken je nu de kans op twee maal cult uit en dan nog eens foutief ook en ten tweede is het maal en niet plus. De correcte berekening is:

15/20 x 4/19= 0,15

Woopy, het spel mag wat mij betreft wel stilaan gaan beginnen want ik zit nu gewoon iemand te "verdedigen" terwijl er niet eens rollen verdeeld zijn :roflol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven