[Link niet meer beschikbaar]
NEE!!!
De zoon van kwarkvarken schrikt, badend in het zweet, wakker in zijn bed. Al hijgend kijkt hij om zich heen en realiseert zich dat het maar een nachtmerrie was. Gelukkig maar. Sinds hij dat boek heeft gelezen over weerwolven heeft hij steeds vaker last van nachtmerries. Maar deze was anders; hij zag voor zich hoe zijn vader werd met één haal van een klauw werd onthoofd, waarna het monster het naschokkende lichaam begon op te eten. Hij had de botten horen kraken, hij wist het zeker! In alle angst om nog een nachtmerrie te moeten evenaren sluipt hij toch zijn kamer uit om zijn vader te wekken. Eenmaal op de gang te komen merkt hij pas dat zijn pyjamabroek nat is van de urine. Snel loopt hij richting de badkamer om zich even te wassen, maar in de haast merkt hij niet dat er een stroompje bloed onder zijn vaders deur komt...
Nadat hij zijn lichaam heeft gewassen en wat schoons heeft aangetrokken loopt hij weer richting zijn vaders kamer. Hij doet de deur open, stapt in een grote plas bloed en kijkt naar zijn vader dode, bloeddoorlopen ogen. De opengescheurde mondhoeken grijnzen hem grimassend aan, maar van de rest van zijn vaders voorheen gespierde lichaam is weinig over. Enkel een paar botsplinters en bloedspetters op het plafond is het overige wat er is achtergebleven van zijn vaders lichaam. Hij schreeuwt het uit, rent de straat op en wekt alle inwoners van Olympia.
Iedereen, zelfs de heks, komt 'snachts bijeen in Taveerne “De Kegpress” om de gebeurtenis te bespreken. Iedereen is geschokt. “Dat dit in ons dorpje gebeurt!” schreeuwt Peerebaum. “Het is een schande! Het is een schande” scandeert Peanuthead95. “Hoe moeten we ons verdedigen?” vraagt Buffalo Billy zich af. Door alle rumoer komt de burgemeester nauwelijk boven iedereen uit. Zijn bodyguard deelt een paar flinke klappen uit om de zaal tot stilte te dwingen. “Na kort onderzoek kunnen we met zijn allen concluderen dat de weerwolf iemand is uit ons midden. Heeft iemand een idee hoe we hem kunnen stoppen?” Het geschreeuw begint weer, maar met haar hoge stem komt het meisje er wel bovenuit: “IK!. Ik heb een idee om de wolf te stoppen. Elke dag stemmen we op degeen die het meest waarschijnlijk de wolf is. De stemmen zullen eerlijk worden geteld en degeen met de meeste stemmen zal voor het vallen van de nacht worden onthoofd. Dit proces herhalen wij elke dag tot er 'snachts niemand meer wordt aangevallen.” De overige dorpsbewoners stemmen in.
De cultisten weten stilletjes van elkaar dat zij altijd in het voordeel van de wolf zullen stemmen. Terwijl de rumoer weer toeneemt, komt buiten de zon langzaam op.
[Link niet meer beschikbaar]
De jager besluit om elke nacht bij een zelfgekozen dorpsbewoner te blijven zodat deze, indien aangevallen door de wolf, de nacht overleeft.
Het meisje besluit om elke nacht rond te sluipen door het dorp. Zo kan zij, indien ze geschreeuw hoort, snel aanwezig zijn en een glimp van de wolf opvangen om de kans om de wolf te vermoorden te vergroten. Tijdens zijn vluchten krijgt ook hij iets te zien van het meisje.
De heks bedenkt zich dat zij 'snachts, middels een toverdrank, aan de maan kan vragen of één specifieke dorpsbewoner de wolf is. De informatie die zij krijgt, mag zij echter nooit op een directe manier delen met haar dorpsbewoners.
De (geheime) geliefden beseffen zich dat wanneer zij aangevallen worden door de wolf, zij beiden de nacht niet zullen overleven.
De cultisten, de volgers van de wolf, houden zich stil onder het volk. Zij zullen nooit op de wolf stemmen en proberen altijd de aandacht van hem af te leiden.
De burgemeester twijfelt over de wolf. Misschien heeft hij wel goede bedoelingen? Er zijn immers genoeg dorsbewoners die hem niet gehoorzamen. Hij zal nooit openbaar vertellen dat hij de burgemeester is, de wolf zal hem dan immers snel vermoorden. Ook de kant die hij kiest houdt hij voor zichzelf.
Mochten de bewoners twijfelen aan de kant van de burgemeester, zullen zij hem proberen te vermoorden. Zijn bodyguard (alleen bekend bij de burgemeester) zal echter voor hem onder het hakblok komen.
De anarchist houdt van chaos. Alles wat hij kan doen om zoveel mogelijk mensen te dwarsbomen zal hij doen. Hij kan het spel nooit winnen, maar zijn doel is zolang mogelijk overleven.
Zoals elk dorp, heeft ook Olympia een dorpsgek. Een lange periode in zijn leven waarin overdoses AAS werden gebruikt, heeft zijn hersenen niet veel goed gedaan. Hij denkt te weten wie hij is en aan welke kant hij staat, maar dit zal hij nooit zeker weten.
De overige burgers zijn slechts burgers. Het enige wat zij kunnen doen is overdag stemmen, en hopen dat ze niet vermoord zullen worden door zowel het dorp als de wolf.
Het spel gaat als volgt:
1. NIEMAND vertelt zijn rol direct. Middels lastige hints (maak ze echt lastig!) kun je communiceren aan anderen wat je rol is. Vergeet echter niet dat ook de “vijand” meeleest.
2. Overdag mag iedereen stemmen, inclusief de wolf. Dit doe je door je stem dikgedrukt te posten. Overdag kun je mede- / tegenspelers zwart maken door hints op een andere manier op te vatten en te bespreken, etcetera. Complots en intrige maken dit spel interessant.
3. 'Snachts PM'en de wolf, de jager, de heks (en eventueel het meisje) mij. Hierop volgt van mij een PM terug voor de heks (en evt het meisje en wolf).
4. Via PM mag je alleen communiceren met de personen waarmee je bent ingedeeld (geliefden samen, de cultisten, burgemeester met bodyguard).
In al mijn TOEKOMSTIGE verhalen in dit topic, zullen hints verstopt zitten. Deze zijn voor alle spelers belangrijk.
Als iemand vermoord is, verwacht ik dat deze persoon maximaal nog 1 afscheidspost plaats, waarin hij afscheid neemt van zijn dorpsgenoten. Hierna is hij definitief “dood” en doet hij niet meer mee met het spel. Graag hierna dus ook niet meer PM'en met je oud teamgenoten (cultisten).
Ik ben practisch meermaal daags op het forum te vinden, indien iemand van jullie vragen heeft, PM ze dan naar me. Als het belangrijk is voor alle spelers, zal ik de vraag behandelen op het forum.
Spelers:
1. daniel20
2. kidmonster
3. IMBAatwork
4. Anu
5. Thielen
6. Bosshogg
7. Peerebaum
8. gewoonlekkel - dood
9. Rob P
10. Peanuthead95
11. Suicide Sid
12. Starter20
13. Aether
14. sezer0sezer
15. Remi AFCA
16. Primo Victoria
17. White Knight
18. origineel
19. Logical
20. Buffalo Billy
21. kazamafury
22. PiePa
23. z1000
24. pasta saus
25. Lork
26. FabulaActaEst
27. Maxiamento
28. BobbyV
De zon schijnt ondertussen door de ramen van Taveerne “De Kegpress”.
Het is dag.
Happy hunting!