Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Sorry brah dat ik je door dit spel heb gelogen. Het idee achter de dorpsgek is dat hij het spel op een heel andere manier beleeft. Dit is eerlijk gezegd erg goed gelukt, sorry man. Hopelijk kun je er net als de rest uiteindelijk wel om lachen. Remi heeft wel altijd eerlijk antwoord gekregen, jij zou altijd nee te horen krijgen omdat je naar een nepmaan oid kijkt (of een waardeloos brouwsel van schoensmeer maakt oid).
Morgenochtend zal ik jullie allen een uitgebreid betoog sturen (gewoon on topic) met hoe ik dit alles heb beleefd. Het is echt fantastisch om vanuit een soort godmode op jullie neer te kijken en het spel op zo'n andere manier te beleven (ik wist uiteraard van iedereen zijn rol, alle intriges die daaruit volgden, nep (en echte!) hints die zijn gegeven, de prangende PM's met vragen etc en natuurlijk het bedenken van alle verhalen. Graag wil ik morgenochtend de mogelijkheid hebben om aan jullie allen alle rollen te onthullen (misschien zit er nog een leuke verrassing tussen) en uiteraard ook alle hints die ik jullie heb gegeven (ook aan het meisje en de wolf).
Voor nu, slaap lekker allemaal.
Morgenochtend misschien toch middels een verhaal een eind aan dit alles. Daarna neem ik rustig de tijd om een nieuw scenario te bedenken enzo, want al met al is dit redelijk intensief.
Nee maakt me niet uit.. Ik wist alleen niet dat er een kans was dat ik dorpsgek was.. Maar ik werd er serieus nog meer door overtuigd omdat in één van jouw verhalen een personage voorkwam waar ik naar had gevraagd of die de wolf was die nacht. De heks zat toen ingrediënten in een ketel te gooien en vroeg of iemand de wolf was. Precies diegene naar wie ik had gevraagd die nacht werd toen in het verhaal opgevoerd. Kan het verhaal even niet terug vinden nu.. Maar doet er ook niet toe, ik vind het al tof genoeg dat je die verhalen schrijft en kijk al uit naar de volgende
Jeeeej, echt man alles verdraaien. Iedereen pm'en ben blij dat het voorbij is.
Oja, ik was zo vals als maar kan. Just playing the game bro's
En sommige good guys die dachten dat ik aan hun kant stond, PRICELESS!
Alleen suicide en remi wisten teveel. Nuja we zagen allemaal hoe dat afliep
---------- Post toegevoegd Sat 21 Apr 2012 om 05:16 ----------
hmmm ik zat redelijk goed met wie ik dacht te kunnen vertrouwen.
Was de anarchist dus wilde het spel niet te vroeg beëindigen.
Ik wilde vooral balans houden tussen het aantal good en bad guys maar dat liep mis toen mensen opeens niet meer op daniel20 gingen stemmen.
Doe de volgende ronde wel weer mee misschien sta ik dan wel aan de goede of slechte kan ipv mijn eigen kant .
NEE!!!
De zoon van kwarkvarken schrikt, badend in het zweet, wakker in zijn bed. Al hijgend kijkt hij om zich heen en realiseert zich dat het maar een nachtmerrie was. Gelukkig maar. Sinds hij dat boek heeft gelezen over weerwolven heeft hij steeds vaker last van nachtmerries. Maar deze was anders; hij zag voor zich hoe zijn vader werd met één haal van een klauw werd onthoofd, waarna het monster het naschokkende lichaam begon op te eten. Hij had de botten horen kraken, hij wist het zeker! In alle angst om nog een nachtmerrie te moeten evenaren sluipt hij toch zijn kamer uit om zijn vader te wekken. Eenmaal op de gang te komen merkt hij pas dat zijn pyamabroek nat is van de urine. Snel loopt hij richting de badkamer om zich even te wassen, maar in de haast merkt hij niet dat er een stroompje bloed onder zijn vaders deur komt...
Nadat hij zijn lichaam heeft gewassen en wat schoons heeft aangetrokken loopt hij weer richting zijn vaders kamer. Hij doet de deur open, stapt in een grote plas bloed en kijkt naar zijn vader dode, bloeddoorlopen ogen. De opengescheurde mondhoeken grijnzen hem grimassend aan, maar van de rest van zijn vaders voorheen gespierde lichaam is weinig over. Enkel een paar botsplinters en bloedspetters op het plafond is het overige wat er is achtergebleven van zijn vaders lichaam. Hij schreeuwt het uit, rent de straat op en wekt alle inwoners van Olympia.
Iedereen, zelfs de heks, komt 'snachts bijeen in Taveerne “De Kegpress” om de gebeurtenis te bespreken. Iedereen is geschokt. “Dat dit in ons dorpje gebeurt!” schreeuwt Peerebaum. “Het is een schande! Het is een schande” scandeert Peanuthead95. “Hoe moeten we ons verdedigen?” vraagt Buffalo Billy zich af. Door alle rumoer komt de burgemeester nauwelijk boven iedereen uit. Zijn bodyguard deelt een paar flinke klappen uit om de zaal tot stilte te dwingen. “Na kort onderzoek kunnen we met zijn allen concluderen dat de weerwolf iemand is uit ons midden. Heeft iemand een idee hoe we hem kunnen stoppen?” Het geschreeuw begint weer, maar met haar hoge stem komt het meisje er wel bovenuit: “IK!. Ik heb een idee om de wolf te stoppen. Elke dag stemmen we op degeen die het meest waarschijnlijk de wolf is. De stemmen zullen eerlijk worden geteld en degeen met de meeste stemmen zal voor het vallen van de nacht worden onthoofd. Dit proces herhalen wij elke dag tot er 'snachts niemand meer wordt aangevallen.” De overige dorpsbewoners stemmen in.
De cultisten weten stilletjes van elkaar dat zij altijd in het voordeel van de wolf zullen stemmen. Terwijl de rumoer weer toeneemt, komt buiten de zon langzaam op.
De zon schijnt ondertussen door de ramen van Taveerne “De Kegpress”.
Het is dag.
Happy hunting!
In deze tekst zaten geen hints verstopt. De namen voor de dialoog zijn random gekozen. Het is vaak bij de eerste ronde de bedoeling om de verdachtmakingen meteen sterk te laten meespelen. Dit kan natuurlijk omdat de cultisten al weten wie wie is.
Dag 1, pagina 12:
Na veel heen en weer geschreeuw valt het iemand op dat het buiten al aan het schemeren is. "We moeten snel zijn!" "Is er iemand die zich vrijwillig opoffert vandaag?", vraagt de burgemeester. Uiteraard reageert er niemand. "Alsof de wolf dat zou doen", reageert iemand schamper. "Oké. Dan is het nu tijd om je stem uit te brengen". In eerste instantie houdt iedereen zijn mond, tot er uit de groep een naam valt. "Peanuthead95!" "Waarom ik?!" "Omdat ik in een visioen zag dat je maar één been hebt, daarom!". Ondanks dat niemand de redenering begrijpt, vallen mensen hem bij. "Ja! We maken die pinda af!" "Pinda!" "Zijn kop moet geroosterd worden!". Steeds meer mensen vallen hen bij, waarbij zij de andere stemmen overschreeuwen. Een enkele "Thielen" of "Suicide Sid" wordt geen gehoor aan gegeven.
In alle commotie probeert Peanuthead95 te ontsnappen, maar iemand is hem te snel af, en werkt hem met een bodyslam op de grond. Snel wordt hij opgetild en naar een zware eikenhouten tafel gebracht. Daar houden ze hem vast, terwijl de eigenaar van de Taveerne richting het vuur loopt. "Kijk eens, smerige wolf, wat ik hier voor je heb!"
Hij komt terug met een pook die al de hele dag in het brandende houtsvuur heeft gelegen. "Nee! NEE!!", schreeuwt Peanuthead95, maar hij is machteloos. Krijsend als een varken moet hij zijn lot ondergaan; de pook wordt anaal ingebracht en doorgeduwd tot zijn longen zijn doorboord. In zijn laatste seconden van bijzijn, verstomt het krijsen, en spuugt Peanuthead95 bloed uit.
"in naam van Arnold, Zyzz en de heilige weightgain, Amen. Lieve heer, accepteer dit offer en bescherm ons komende nacht tegen het geweld van de wolf. Keer hem niet de rug toe om zijn zonden, hij weet niet wat hij doet. Bescherm peanuthead95 en gewoonlekkel in de hemel. U doet immers altijd goed. Geef ons de moed om morgen opnieuw elkaar te confronteren, en goed te doen. Roidrage zal ons daar weinig goed bij doen. amen"
Enkele mannen tillen het levenloze lichaam van Peanuthead95 naar de grote haard en hangen hem aan het spit. De geur van brandend vlees en het geluid van knappende zweren van kokend bloed zal hen die nacht allen achtervolgen...
Peanuthead95 is dood - hij was Cultist
Het is nacht
In het gebed wat voor Peanut werd opgedreund zijn slechts enkele woorden in hoofdletters geschreven. Uit de letters AZAKBUGR moesten jullie KAZA BURG maken (kazamafury = burger).
Omdat ik niet te veel spoilers wilde weggeven heb ik er maar 1 verstopt.
Nacht 2, pagina 19:
Iedereen valt die nacht moeilijk in slaap. Sommigen proberen zelfs wakker te blijven.
Ha! Alsof zij zich zouden kunnen redden als de wolf eenmaal hun huis is binnengedrongen.
Slechts twee mensen zijn die nacht zeker van veiligheid; de jager en Starter20. Laat in de avond besluiten zij leuke foto's te maken voor het nageslacht, mochten ze nog door de wolf worden opgegeten.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Enkele straten verderop schuilt er echter een monster in de schaduw. Zeker wetende dat hij niet wordt bekeken, gebruikt hij één van zijn nagels om een slot te forceren.
Stilletjes breekt het open, waarop de wolf naar binnen sluipt. Tree voor tree tript hij naar boven, richting de slaapkamer waar een luid gesnurk van een nieuwkomer alle andere geluiden overstemt.
In de kamer besluit de wolf eerst rustig rond te kijken, wetende dat hij na zijn gruweldaad snel zal moeten zijn. Dit is immers de kamer van een nieuwkomer die zichzelf introduceerde als "wolfjager".
Een trieste bedoeling is deze man wel, niet alleen overdag, maar ook 'snachts kwijlt hij als een imbeciel.
Uit de weinige woorden die hij overdag sprak, bleek al dat hij zwakbegaafd was. Of hij nu al kon stemmen, hij weet niet wat hem zo direct zal overkomen.
In al zijn geestelijke achterstand heeft de beste vent schizofrenie ontwikkeld en waande hij zich een anarchist.
De wolf vind tussen de onnozelheden als een lege bal en een oud zwart woordenboek niets van waarde en richt zijn aandacht opnieuw naar de slapende man.
Deze is ondertussen lichtelijk wakker geworden, maar ziet niets in het donker. Ineens hoort hij rechts naast zich een luid gesnuif. Hij kijkt naar rechts en ziet een grijnzende mond vol ontblote tanden.
De ogen van de wolf gaan open en nog voordat hij een kreet kan slaken wordt zijn keel open gebeten. De wolf doet zich de rest van de nacht rustig tegoed aan de hoeveelheid proteinen in het mensenvlees.
De volgende ochtend, na het ontbijt komt het gehele dorp weer bij elkaar. Iedereen is opgelucht elkaar weer te zien en zij menen de wolf al gedood te hebben.
Zij zijn de nieuwkomers echter vergeten, tot Maxiamento hijgend komt aangerend.
"Hij is dood!" "Wie? De wolf?" "Nee, BobbyV!" Het enige waar de wolf zich niet aan heeft tegoed gedaan zijn voeten en neus."
De onrust neemt weer toe onder de bevolking, zij staan immers weer voor een lastige keuze deze dag.
BobbyV is dood (wolf) - hij was Gek (anarchist)
Het is weer dag!
De hint is dit stuk tekst waren enkele objecten: een bal en zwart woordenboek, voeten en neus. Deze verwezen uiteraard naar voetbal en heks --> remiAFCA = heks
Dag 2, pagina 33
De tweede eliminatiedag is er één die herinnerd zou worden als onrustig. De inwoners zijn zich langzaam maar zeker aan het opsplitsen in kampementen die elkaar verdacht willen maken. Omdat ze niet bij elkaar willen zitten, heeft één groep besloten om buiten te gaan zitten. Ondanks het gure weer, trotseren zij de kou door in een hoekje van het dorpsplein te gaan zitten waar een coniferenhaag hen voor de kille wind beschermt. De andere groep heeft taveerne De Kegpress omgedoopt tot thuisbasis. Ze genieten van de vele liters bier en proteineshakes die hen worden geserveerd en op het vuur, waar de dag ervoor Peanuthead95 boven werd geroosterd, staat nu een flinke pot eten te borrelen.
Slechts weinig inwoners van Olympia hebben besloten om vandaag niet mee te doen aan het geraaskal en verdacht maken van andere inwoners. Of zij nog steeds in shock zijn door de hoeveelheid doden van afgelopen paar dagen of zich opzettelijk afwezig houden en weigeren te stemmen weet niemand. Slechts van één inwoner kan gezegd worden dat hij geen idee heeft waar hij mee bezig is; de gek. Terwijl iedereen zijn kop breekt over het probleem wat zich in het dorp voordoet, speelt hij rustig een spelletje schaak met zichzelf.
Het eind van de dag nadert, en terwijl iedereen één voor éen zijn stem aan het uitbrengen is en tactisch naar de stemmen van de tegenstander kijkt, is een dorpsbewoner die al helemaal voor zich ziet hoe de weggestemde vermoord moet worden; steniging door atlasstones. Hij krijgt weinig bijval van zijn dorpsgenoten, maar het is een prima voorstel. De weggestemde, Starter20, wordt in het midden van het dorpsplein tot zijn middel ingegraven. Terwijl de sterksten van het dorp enkele atlasstones aan het wegen zijn, besluit de anarchist een nieuwe streek uit te halen. Hij pikt een atlasstone, rent ermee richting Starter20 en werpt hem als een bowlingbal. Starter20, nog niet voorzien van blinddoek, ziet de enorme steen op zich afrollen en schreeuwt het uit van angst. De ronde steen raakt hem vol in zijn buik, waardoor het lichaam achterover klapt en het geluid van knappende ruggenwervels het toegestroomde publiek doet verstommen. Enkelen komen toegesneld om hem te hulp te schieten, maar al gauw worden zij opzij gedrukt door hen die hem komen vermoorden. Het laatste wat starter 20 ziet is dat hem een blinddoek wordt omgedaan. Snel daarna is het voor hem afgelopen.
Starter20 is dood - hij was cultist
Het is nacht
In dit verhaal zaten drie hints verstopt:
(1) Het eerste plaatje heet "cultistenvoer". De enige speler wiens naam direct iets met eten te maken heeft is pasta saus (=cultist)
(2) Wanneer je opzoekt wat Lork eigenlijk is, vind je een type conifeer. In het verhaal beschermt een coniferenhaag de inwoners tegen de regen (lork = in ieder geval goed, in dit geval burger)
(3) Het tweede plaatje heet "Smerige cultist" Wat je ziet is een witte ridder op schaakbord (white knight = cultist)
Nacht 3, pagina 35
Door alle commotie van de afgelopen paar dagen is iedereen erg moe. En enkel trotseert zijn angst voor de wolf en slaapt die nacht niet. De nacht kruipt langzaam voorbij, maar van de wolf nog geen enkel teken. “Zou hij dan dood zijn?”, vraagt het geniepige meisje zich af. Ze sluipt, mogelijk nog sluwer dan de wolf door het dorp. Dan ziet ze zijn gedaante; een groot, harig wezen met bloeddoorlopen ogen rolt de atlassteen van de overblijfselen van Starter20 en begint zijn ingewanden op te eten. Terwijl dit tafereel zich voltrekt verstopt het meisje zich en blijft ze naar de gedaante kijken.
Ze stoot een pot op en de wolf draait zich om, kijkt haar recht in haar donkere ogen. Snel rent hij weg, waarop zij besluit naar huis te gaan. Ze wil immers niet het risico nemen zelf gepakt te worden.
Woedend en hongerig omdat hij gestoord werd tijdens zijn maaltijd gaat de wolf op zoek naar een nieuw prooi voor die nacht. Eenmaal bij een mooi hoekhuis aangekomen, besluit hij daar naar binnen te gaan. Maar wacht! Wat staat er bij de deur? Zijn dat niet de laarzen van de jager? Wie accepteert er nou de hulp van de jager, maar vraagt hem bij het binnenkomen om zijn laarzen uit te doen? De wolf ziet het al, dit is het huis van Suicide Sid. Dan maar een paar huizen verderop.
De wolf klautert door een open raam naar binnen en gaat op zoek naar de slaapkamer. Maxiamento ligt hier te slapen, maar onder de dekens ligt nog een tweede man!
Niet meteen wetende hoe hij dit moet aanpakken, wacht de wolf even met aanvallen. Maar door het weinige eten tot dit moment, maakt zijn maag een hard knorrend geluid. De man wordt wakker, draait zich om, en wandelt slaapdronken naar de badkamer op zijn blaas te legen. Geen moment heeft hij de wolf gezien. Deze ziet echter zijn kans schoon. Hij drukt zijn vlijmscherpe nagels op het strottenhoofd van Maxiamento. Deze hapt naar adem om een schreeuw uit te slaken en verkrijgt deze benodigde lucht middels zijn nieuwe luchtholte. Maar nog voor hij enig geluid kan maken behalve het opgorgelen van bloed is hij al dood. De wolf doet zich zo snel mogelijk tegoed aan de rug van Maxiamento. Hij wil de andere geliefde namelijk enorm laten schrikken voordat ook hij sterft. Enige tijd later hoort hij voetstappen. Snel duikt hij in een donker hoekje. De man komt binnen en stapt weer in bed. Hij slaat de dekens over zich heen en drukt zich liefkozend tegen het dode lichaam van zijn geliefde aan. “AAAAAH!!!! AAAAH!!!! Help!!! HELP DAN TOCH!!” Hij doet een olielamp aan om te zien wat er allemaal met zijn geliefde is gebeurd. Hij ziet het gehavende lichaam van Maxiamento, valt op zijn knieen en begint te huilen. De wolf maakt hem uit medelijden in één haal van zijn klauwen dood maar eet zijn lichaam niet aan. PiePa was immers toch maar een halve ecto.
Half aangekleed komt de jager een paar deuren verderop naar buiten gerend. Nog voordat hij een glimp van de wolf op kan vangen, is deze al gevlucht naar de bossen die het dorp omringen.
Maxiamento is dood – hij was geliefde
PiePa is dood – hij was geliefde
Het is dag
Hint over de wolf: "De wolf bulkt voornamelijk in het voorjaar en de zomer"
Hint over het meisje: "Het meisje heeft haar traps zeer goed getraind"
Deze hints sloegen respectievelijk op Peerebaum (wolf) en Buffalo Billy (meisje). De perenboom groeit voornamelijk in het voorjaar en de zomer en de best ontwikkelde spier van de buffel zijn zijn traps. Ik weet dat deze hints zeer lastig zijn, maar ik kon het natuurlijk ook niet te makkelijk maken. Ook ging ik er van uit dat ik vaker wat van het meisje zou horen.
In de tekst linkt het eerste plaatje naar "Helaas, dit keer niet", hieruit zou je kunnen concluderen dat in eerdere teksten wel hints zaten bij de plaatjes. Terugkijkend zou je die uiteraard vinden.
Dag 3, pagina 48
De tweespliting in Olympia zet ook deze dag door. Dit keer echter zijn er weinigen die niet of buiten de tweestrijd om stemmen. Na enorm veel stemmen, tellen, wijzigen van stemmen, hertellen en wederom wijzigen van stemmen is de score bekend. Met 7 stemmen tegen zal Suicide Sid vandaag het veld moeten ruimen. Met oprechte angst voor de dood probeert hij nog duidelijk te maken dat hij toch écht niet de wolf is. Maar men luistert niet meer, de democratie zal behouden worden en hij zal het onderspit delven! Zouden de stillen niet de volgenden moeten zijn?
[IMG/http://legendrobinhood.punt.nl/upload/gallow_cu.jpg[/IMG]
Terwijl zijn galg wordt voorbereid, komt een inwoner met een beter idee. “We laten hem bankdrukken! We voeren het gewicht per set van 5 op, tot hij niet meer kan. Zo zal hij de bar op zijn keel op borst moeten laten rusten, waardoor hij langzaam zal sterven!” Niemand reageert, maar zodra het juiste materiaal naar buiten wordt gebracht, stemt men in.
Suicide Sid wordt naar buiten gebracht en aan de bench vastgebonden. Omdat men de spanning beetje bij beetje op wil voeren, laten ze hem eerst een set doen met enkel de olympische bar. Set na set wordt het gewicht opgevoerd, tot ze bij de 150 kg komen. Sterk als hij is, is ook deze set geen probleem voor Suicide Sid. Het meerendeel van de inwoners van Olympa zijn ondertussen verveeld, en besluiten de aangevroten, rottende overblijfselen van Starter20 tegen hem aan te gooien. Suicide ziet in dat hij hier nooit onderuit zal komen en vraagt of ze 250 kunnen opleggen. In hun verbazing doen de burgers wat hen gevraagd wordt.
Met een laatste krachtinspanning houdt Suicide Sid de bar boven zijn keel en besluit zijn naam eer aan te doen. Terwijl hij zijn ware identiteit uitschreeuwt laat hij de bar vallen. “BURGE”Met een oorverdovende klap komt de bar op zijn keel terecht, waarbij zijn nekwervels breken, en zijn luchtpijn wordt afgeknepen. Door de plotselinge druk barsten zijn longen. Hij is op slag dood.
Onwetende wie nou werkelijk was, laat hij het publiek achter. Verslagen verlaten zij het dorpsplein, voordat de nacht daadwerkelijk inzet.
Suicide Sid is dood – hij was burger
Het is nacht
In een teint wit die zeer moeilijk te lezen is heb ik “Zouden de stillen niet de volgenden moeten zijn” tussen de regels door geschreven (boven het eerste plaatje). Meer mijn 2cts, maar wilde het toch laten doorschemeren.
Suicide sid werd met 7 stemmen tegen vermoord, de 7e speler in het lijstje wat ik jullie telkens gaf is Peerebaum (wolf). Misschien niet een sterke hint, maar wilde graag dat jullie de inactieve spelers zouden vermoorden.
De tweede R van burger was ook in het wit, dit om enige verwarring te veroorzaken.
Nacht 4, pagina 49
Terwijl de jager op de zeer waarschijnlijke komst van de wolf bij RemiAFCA wacht, brouwt de heks een toverdrank van enkele vreemde ingredienten.
“Eerst lossen we in een liter water een handvol Lubaaf op, met een stufje Taac gaat het ruiken als drop. De gehele Set zal koken op het vuur, nog een druppeltje Sciltut na een uur. Maan o maan, vertel mij bij dezen, is Kazamafury het harige wezen?” De maan kleurt rood en de heks weet genoeg.
Een paar kilometer verderop, aan de rand van het dorp kijkt de wolf op. Ook hij ziet de rode maan, en begint te huilen.
De jager schrikt op uit zijn dutje, was het nou de wolf die hij hoorde? Behoedzaam kruipt hij een donker hoekje in en scherpt zijn zintuigen. De wolf heeft die nacht echter geen ambitie om RemiAFCA op te eten, en snelt zich naar een losstaand huisje aan de rand van het dorp. Omdat dit huisje vrij ver van andere huizen staat, zullen de overige dorpsbewoners niet zo snel wakker schrikken van enig geschreeuw. De wolf besluit het slachtoffer lang in zijn lijden te laten en langzaam op te eten.
Terwijl het doelwit van die nacht ietwat onrustig slaapt, sluipt de wolf zijn huis binnen. Eenmaal boven gekomen trapt de weerwolf de slaapkamerdeur in, waarop zijn prooi wakker schrikt en begint te schreeuwen. “Je medebewoners zullen je niet horen schreeuwen. Je had nooit zo afgezonderd moeten gaan wonen.”, zegt de wolf. Al schreeuwen probeert zijn prooi te ontkomen, maar de wolf is hem sneller af. Hij grijpt de benen en bijt met twee happen de voeten van Kazamafury af. Zo mogelijk nog harder schreeuwend spartelt hij tegen, maar tegen de immense kracht van de weerwolf is geen mens opgewassen. Terwijl zijn benen worden opgegeten verliest Kazamafury zijn bewustzijn. Na een paar kritische en definitief vermoordende happen verliest de wolf zijn interesse in zijn prooi en smijt deze het raam uit. Nog steeds komt er niemand toegesneld om te kijken wie er zo schreeuwde. “Ze zullen er morgenochtend wel achterkomen”, denkt de wolf. De heks ziet de maan een stuk feller rood worden en vreest voor het ergste. Sezer0sezer ook!
En inderdaad, de volgende ochtend wordt het levenloze lichaam van Kazamafury gevonden en begint de volgende dag van zwartmaken en intriges.
Kazamafury is dood – hij was burger
Het is dag.
Lubaaf, taac, set en sciltut maken: fabula acta est cultist (fabula acta est = cultist)
Later in de tekst staat er (wederom in wit) "sezer0sezer ook!"
Dag 4/nacht 5, pagina 65
In het mooie ochtendgloren van dag 4, nog voor het ontbijt, ruimen de dorpsbewoners alle lijken van de vorige dagen op. Enkele overgebleven stukkenvlees van Starter20 worden de put ingespoeld om BobbyV te vergezellen. Suicide Sid zijn stijve lijf (Rigor Mortis) wordt afgevoerd naar de begraafplaats. Het halve lijk van Kazamafury wordt tussentijds gevonden, maar niemand lijkt er meer iets om te geven. Het is alsof zij zich overgeven aan de macht van de wolf. Men besluit gezamenlijk te ontbijten om de gehele situatie eens rustig te bespreken met elkaar.
Terwijl met vele liters proteineshake naar binnen werkt, begint de discussie uiteraard met de moord op Kazamafury. Hij bleek een onschuldige dorpeling te zijn. Als snel is het uitgelopen tot een simpel bekvechten en beschuldigen, iets waar de cultisten meester in zijn. Toch is er echter één man die met goede argumenten komt. Hij onthoudt veel en weet verbanden te leggen. Helaas luisteren zijn medebewoners slecht naar hem en wordt hij nauwelijk bijgevallen. Zijn naam is RemiAFCA. En hij is een ****ing held!
Omdat sommigen van de overige burgers de situatie niet goed begrijpen stemmen zij uiteindelijk zelfs op hém, en zo komt het dat Remi AFCA met 9 stemmen tegen zich de dood tegemoed zal zien.
Op voorstel van Thielen zal hij worden gevierendeeld, maar omdat Remi zo'n sterke bewoner is gaat men hem extra martelen. Remi wordt vastgebonden aan een versterkte cable crossover. Om zeker te zijn dat hij het apparaat niet kapot trekt worden de kabels vervangen door dikke staalkabels. Remi zou namelijk wel eens last kunnen krijgen van een roidrage.
De gewichten worden opgevoerd tot Remi zijn armen noch benen meer kan gewegen en men zijn gewrichten hoort kraken. Remi voelt de pijn door heel zijn lichaam, maar is te trots om te schreeuwen. Die bevrediging wil hij hen niet gunnen. Zelfs op het moment dat ze hem met de vervangen kabels beginnen te slaan blijft hij stil. Pas na het herhaaldelijk opvoeren van de gewichten geeft hij op. Het enige wat hij schreeuwt is een rijmpje, in een voor de inwoners onbekende taal:
Herder, laat je schaapjes gaan.
Ik durf niet.
Waarom niet?
Van den ruigen wolf niet.
De ruige wolf is gevangen
Tusschen twee ijzeren tangen,
Tusschen zon en maan,
Herder, laatje schaapjes gaan.
Enkelen beseffen wat zij hebben gedaan en trachten hem nog los te maken, maar het is te laat; zijn lichaam scheurt in vier stukken. Uit elk stuk spuit zwart bloed over de omstanders. Zodra de druppels de inwoners raken veranderen zij in zwarte torren. Het bloed op de grond veranderd in slangen en de stukken vlees van RemiAFCA veranderd in grote zwarte raven.
De menigte stuift uiteen en de vogels vliegen weg. De slangen glibberen allemaal naar de put om daarin te verdwijnen en de torren kruipen de grond in. De bewoners komen weer bijeen en schreeuwen allemaal om het hoogste woord te hebben. Wederom komt het meisje er met haar harde stem overheen. “WAT REMIAFCA PROBEERDE TE VERTELLEN IS DAT WIJ ALLEMAAL VERDOEMD ZIJN OM DOOR DE WOLF OPGEGETEN TE WORDEN!!! DAAR SLOEG HET “HERDER LAAT JE SCHAAPJES GAAN” OP!!!” De rest van de inwoners wordt stil. Enkelen knikken bevestigend mee, maar niet iedereen is het met haar eens. Ondanks dat de schemer pas net is ingezet, besluit men om naar huis te gaan.
Ook die nacht besluit de wolf op jacht te gaan. Hij moet immers aan zijn dagelijkse hoeveelheid proteine komen. Alleen een stuk of 20 konijnen zouden zijn honger kunnen stillen.
Er is niemand op straat. Ondanks haar grote mond van de dag ervoor heeft het meisje besloten om verder te gaan denken over wat zij eerder kreeg te zien. De wolf bedenkt zich dat er al een ruime hoeveelheid dorpsbewoners dood zijn en er een grotere kans is dat hij een van zijn volgers op zal eten. Hij weet echter wel beter, want hij let overdag goed op. Hij besluit om vannacht op bezoek te gaan bij IMBAAtwork. Eenmaal bij zijn huis aangekomen en binnengeslopen, blijkt deze helemaal niet aanwezig te zijn. Zou hij een liefje hebben? Waar hangt hij dan uit? De wolf kijkt rond voor eventuele aanwijzingen en vind een dagboek. Vlug leest hij het even door, ziet verhalen staan over de wolf, de moorden en het overnachten bij mensen. Zou IMBAAtwork dan de jager zijn? Ook staat er iets geschreven over de afspraak van vannacht, Buffalo Billy is blijkbaar een veilig man.
Toch besluit de wolf daar op bezoek te gaan. Hij weet nu immers wie de jager is en deze zou op een later stadium een bedreiging kunnen vormen. Eenmaal bij Buffalo Billy aangekomen besluit hij deze zelf nog een nachtje rustig te laten slapen maar 'sochtends goed wakker te laten schrikken. Waarschijnlijk zit de jager ergens bij de voordeur. Een afleidingsmaneuvre lijkt de wolf het beste. Hij rent langs de benedenverdieping, tikt op wat raampjes en krabt uitgebreid aan de deur.
Binnen zit inderdaad IMBA. Deze weet nu zeker dat de wolf aanwezig is en verstopt zich in een donker hoekje, richt zijn loop op de voordeur en hoopt op het beste.
De wolf klimt ondertussen behoedzaam via de buitenmuur naar boven om daar naar binnen te glippen en de jager van achteren te belagen. Langzaam tript hij naar beneden. Het is dan weliswaar donker in het grote huis, maar de wolf heeft zeer goede nachtogen en ziet dus alles. Hij ziet het beperkte glimmen van de loop van een shotgun. Zelfs het trillen ervan is voor hem zichbaar.
Wetende waar de jager zich bevind, wind hij er geen doekjes meer om; hij besluipt de jager van achteren en gromt zachtjes waarbij een druppel speeksel op het hoofd van de jager valt. Deze zwaait zijn shotgun richting de wolf, maar deze is daarop bedacht. Hij grijpt de loop, en trekt hem uit de handen van de jager voordat er ook maar één schot is gelost. Met een snelle haal van zijn klauw vermoord hij de jager. Zijn feestmaal begint, maar omdat de jager zo veel vlees aan zijn botten heeft eet hij alleen de spieren op. De rest van het lichaam trekt hij kapot. Om Buffalo Billy te tarten besluit hij om het huis te “versieren” met de ingewanden van IMBA. De darmen worden gebruikt als slingers, de longen als ballonnen en de maag als scheetkussen. Door zijn poten in de grote plas bloed te dopen worden ook de muren versierd met een permanent aandenken. Eenmaal tevreden over het resultaat besluit de wolf te vertrekken. Hij heeft goed gegeten en voor hoe het er nu uitziet, heeft hij nog voor vele avonden te eten.
Remi AFCA is dood – hij was heks
IMBAAtwork is dood – hij was jager
Het is dag
Omdat ik merkte dat de cultisten in de meerderheid kwamen heb ik hier geen hints in verstopt, die waren al ruimschoots aanwezig in eerdere teksten en het was van sommigen al duidelijk wat hun rol was. Wel heb ik de zeer actieve en goed (!) spelende remiAFCA een klein eerbetoon gegeven door hem (in het wit weliswaar) een ****ing held te noemen
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dag 5, deze bladzijde
De volgende ochtend is de stemming onder sommigen zeer bedroefd. Ze weten nu immers zeker dat zij de strijd tegen de wolf nooit meer zullen winnen. Afgelopen dag hebben zij de heks vermoord en de wolf heeft zich vannacht tegoed gedaan aan de jager. Hoe groot zijn hun kansen nog? Wetende dat zij in buurdorp Universe door burgemeester Skinnie zullen worden beschermd tegen het kwaad, besluiten zij te verhuizen. Alleen de cultisten en de wolf blijven achter in het pittoreske dorpje, ze zwaaien ze zelfs uit.
Daniel20, Kidmonster, sezer0sezer, Primo Victoria, White Knight, Logical, z1000, pasta saus, FabulaActaEst en natuurlijk weerwolf Peerebaum schateren allemaal van het lachen. Peerebaum zelfs licht grommend/huilend. De bedroefde gezichten van Anu (burger), Thielen (anarchist), Bosshogg (burger), Rob P (gek --> heks), Aether (bodyguard), Origineel (burgemeester), Buffalo Billy (meisje) en Lork (burger) doen hen niets.
Ik heb er uitermate van genoten om jullie allen bezig te zien. Deze godmode bevalt me wel hoewel ik ook weer dolgraag zou meespelen.
Jammer dat de hints niet allemaal zijn gevonden, hier waren ze op een ander forum (toen ik meespeelde) een stuk actiever in. Deze teksten waren dan ook wel door een dude geschreven die dit al jaren deed, dus daar zaten erg veel valse hints in ed, waardoor dat stuk iets belangrijker werd. Desalniettemin heb ik dus erg genoten. Het ontstaan van intriges en complotten was erg leuk. Het (too obvious door velen) zwartmaken van medespelers heb ik erg om gelachen. De hele sfeer was goed.
Ik heb vele malen hardop gelachen of geschreeuwd omdat ik het zelf enorm spannend vond. Dan waren de dorpelingen heel goed op weg om Peerebaum weg te stemmen, maar dan komen er 2 burgers tussendoor die iemand anders stemmen waardoor (volgens mij in dit geval Suicide Sid) een onnodige kill valt. Ook de PM's die ik soms echt 'snachts kreeg deden mij goed. Jullie hebben geen idee hoe vaak sommigen zijn geswitched van persoon om op te eten ed (zowel wolf als heks als nepheks).
@RobP, nogmaals excuus. Je deed het an sich wel goed als heks, jammer dat je die niet was. Anders had je natuurlijk 100% zeker geweten dat Peerebaum de wolf was. (waarom vroeg jij hier niet om RemiAFCA?) Het kwam echter voor het spel perfect uit. Komen net de verdachtmakingen op van Peerebaum, kom jij er ineens tegenin met je (klaarblijkelijk) valse hints (die dus goed bedoeld waren).
Anyway. Als iemand nog vragen oid heeft, dan beantwoord ik ze uiteraard graag.
Mannen hartelijk dank voor het meespelen, hopelijk denken jullie graag mee over een volgende setting. Misschien dat ik het stokje overgeef aan iemand anders als deze mogelijkheid zich voordoet, anders speel ik graag weer voor god
Nogmaals, bedankt!
Ik ben geen karmabitch, dus hou die puntjes lekker voor jezelf!
, oprechte karma is welkom. Toch puntjes voor de moeite
Daniel20, Kidmonster, sezer0sezer, Primo Victoria, White Knight, Logical, z1000, pasta saus, FabulaActaEst en natuurlijk weerwolf Peerebaum schateren allemaal van het lachen (oh en peanuthead dan?) 10 cultisten
Daarnaast de burgemeester met zijn bodyguard ook nog kiezen om voornamelijk corrupt te zijn. Heb je het over. Orgineel en Aether.
13 mensen die aan de slechte kant staan. Waarvan 10 het ook nog eens van elkaar wisten. Dan wordt het spel natuurlijk wel een beetje onmogelijk.
De bad guys hebben dus hun overwinning min of meer aan mij te danken Ik was er van overtuigd dat hij geen wolf was omdat ik het had gevraagd. Had ik echt de heks geweest was het de 2e nacht al bekend geworden wie de wolf was hehe en had die gewoon verloren.
Daniel20, Kidmonster, sezer0sezer, Primo Victoria, White Knight, Logical, z1000, pasta saus, FabulaActaEst en natuurlijk weerwolf Peerebaum schateren allemaal van het lachen (oh en peanuthead dan?) 10 cultisten
Daarnaast de burgemeester met zijn bodyguard ook nog kiezen om voornamelijk corrupt te zijn. Heb je het over. Orgineel en Aether.
13 mensen die aan de slechte kant staan. Waarvan 10 het ook nog eens van elkaar wisten. Dan wordt het spel natuurlijk wel een beetje onmogelijk.
Inderdaad een cultist overkill, maar dat wist ik van tevoren natuurlijk niet. Het voordeel dat zij hebben is dat ze overdag iemand kunnen targeten, maar het voordeel voor de burgers is dat zij iemand snachts kunnen beschermen, meisje kan om een hint vragen, de heks kan verdachten afgaan etc. Bovendien heeft de burgemeester tussendoor steeds wisselend voor een team gekozen. Bodyguard was gewoon iemand die eerder dan de burgemeester zou sterven. Middels de hints heb ik geprobeerd die overkill nog een beetje recht te zetten, maar tevergeefs omdat ze niet zijn gevonden. Maar ik zal het uiteraard meenemen in de evaluatie om bij het volgende spel meer balans te hebben.
Had niet door dat er zoveel cultisten waren, dacht dat er meerdere gewoon maar deed wat de ander zei.
Volgende keer iig meer naar het verhaal kijken. Die witte teksten had ik echt niet gezien!
Overigens stond ik aan allebei de kanten.
Inderdaad een cultist overkill, maar dat wist ik van tevoren natuurlijk niet. Het voordeel dat zij hebben is dat ze overdag iemand kunnen targeten, maar het voordeel voor de burgers is dat zij iemand snachts kunnen beschermen, meisje kan om een hint vragen, de heks kan verdachten afgaan etc. Bovendien heeft de burgemeester tussendoor steeds wisselend voor een team gekozen. Bodyguard was gewoon iemand die eerder dan de burgemeester zou sterven. Middels de hints heb ik geprobeerd die overkill nog een beetje recht te zetten, maar tevergeefs omdat ze niet zijn gevonden. Maar ik zal het uiteraard meenemen in de evaluatie om bij het volgende spel meer balans te hebben.
Het was eigenlijk al enorm snel duidelijk dat Peerebaum de wolf was. De cultisten en wolf zijn dus nog niet eens gewonnen door goed te spelen maar omdat de meeste speleres die een gewone burger waren het blijkbaar niet meer de moeite vonden om actief te zijn. Ik en Remi konden de sterkste argumenten afsteken tegen Peerebaum, ze moesten nog niet eens weerlegd worden door de cultisten die ons beiden, en daarvoor ook Maxi, kei hard aan het trollen waren. Rob P, de dorpsgek, heeft ons wel even doen twijfelen. Remi dacht "dat is het meisje". Maar van zodra Rob P zich afvroeg waar het meisje was, werd alles duidelijk dat er iets niet klopte aangezien Remi de heks was. Vond die dorpsgek er best wel een toffe twist aan geven.
Ik wil alleszins ook de volgende ronde meespelen. Misschien best een ieuw topic om het overzichtelijk te houden?
Ik hoop snel op een 2de ronde. 1ste ronde is een iig leerzaam geweest.
@kwark, Misschien al wat namen noteren van mensen die zeker mee willen doen, die ook lekker actief meespelen? Ben bang dat er bij een volgende ronde allemaal trollen zeggen mee te willen doen en vervolgens het spel verkloten.
Was een leuk spellletje maar 10 cultisten op minder dan 30 man is echt veel te veel.
Ik denk dat 5-6 max beter geweest was want nu was de balans veel te snel verstoord door afhakers maar doordat burgers ook kunnen twijfelen.
Gewoon meenemen voor het volgende spelletje wat nu geleerd is .
Had de witte tekst niet altijd gezien en van de plaatjes ook niet volgende keer weten we waar we op kunnen letten
Ik had het tegen jou ja. Was niet om je te verbeteren maar om aan te geven dat het nog erger was dan je dacht. 15 good guys die het niet van elkaar wisten tegen 12 georganiseerde gasten. Kansloos om mee te beginnen. Is nog een wonder dat we zo ver gekomen zijn. Best wel frustrerend.