MuscleMeat

Forumgame: Weerwolf

Im in

Killy mag het meisje zijn!

Hints waren idd erg knap bedacht en moeilijk.. maar vindt t wel leuk want dar maakt t moeilijk... Er stond in t 2e verhaal d8 ik ook ..'de wolf stapte tree voor tree' d8 dat doet sloeg op seizer 0 seizer:roflol:

Hoop dat kwarkvarken t nog een x doet want de verhalen waren wel erg goed :)...En misschien dat kwaekvarken dan onderling kan regelen wie t volgende verhaal doet zodat kwarkvarken mee kan doen?..

Ja mij wil je sowieso echt niet voor verhalen of hints hoor. Daar zuig ik echt compleet in :roflol: maarja als niemand anders het wil doen wil ik me eventueel wel aanbieden :D zou het snappen als kwarkvarken er even genoeg van heeft.

Wat betreft nieuw spelletje: I'm in. Nieuw topic best voor overzichtelijkheid.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.486
Nieuw topic gaat uiteraard wel komen. Eerst wil ik hier met de mensen die hebben meegespeeld beetje + en -punten horen over vorig spel. Gewoon eerlijk wat er beter kan enzo. Hints in het begin waarschijnlijk wat makkelijker enzo, zeg het maar. Bij het nieuwe topic zullen uiteraard jullie namen al genoteerd zijn bij de spelers.
@Maxiamento, ik start graag binnenkort een nieuw spel. Maar wil eerst even rustig na denken over een goede setting en de regels etc wat duidelijker uitschrijven (verschil anarchist en gek).

Dus graag kritiek spuien, ik kan het hebben ;)
Ook de pluspunten noemen, weet ik in ieder geval wat er goed was :)

ik heb het half en half gevolgd, snap de spelregels.

ik wil volgende keer wel graag meespelen als dat kan :)

Pluspunten:
- De verhalen waren zeer goed bedacht
- Mooie inbreng van gebeurtenissen in het topic verwerkt in de verhalen
- ondersteuning via PM
- Mogelijkheid tot stemverandering

Minpunten
-veel inactieve spelers (niet jouw schuld)
-hints moeilijk te zien, maar dat komt omdat het de 1e keer was nu weten de meesten waar ze op letten
- inbalans in de spelersrollen (er moeten meer burgers zijn dan speciale rollen)

maar, waarom hebben we nou gewonnen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.490
maar, waarom hebben we nou gewonnen?

In verhouding veel cultisten over die op het moment supreme ineens wel meestemmen (waarschijnlijk opgeroepen via PM). Dus die kunnen zeer georganiseerd werken. Burgers werkten niet heel goed samen, en hadden dus zeer kleine kans om te overleven. Bovendien waren veel rollen wel bekend onder de actieve spelers.

Denk de enige minpunten de vele inactieve spelers waren icm het hoog aantal slechterikken. Het zou zelfs op het randje gebalanceerd zijn mocht elke speler actief zijn. Misschien kan je een pak minder cultisten maken, maar mssn twee wolven die samenwerken per pm en samen in totaal 1 slachtoffer per nacht kiezen?

wolven per pm? interactieve wolven..? now you b trippin son

In for next round^^

Denk de enige minpunten de vele inactieve spelers waren icm het hoog aantal slechterikken. Het zou zelfs op het randje gebalanceerd zijn mocht elke speler actief zijn. Misschien kan je een pak minder cultisten maken, maar mssn twee wolven die samenwerken per pm en samen in totaal 1 slachtoffer per nacht kiezen?

Ook dat de cultisten mogen pm'en met elkaar maakt ze al een stuk gevaarlijker dan in het originele weerwolven van wakkerdam (waar dat wel heel erg zou opvallen XD).

wolven per pm? interactieve wolven..? now you b trippin son

Bij het echte spel zijn er doorgaans twee wolven als je met een dertigtal mensen speelt, en die werken 's nachts samen. Dus zie niet in waarom het niet kan. Minder cultisten, die het niet van elkaar weten (zoals Thielen zegt), 2 wolven (die weten van elkaar dat ze wolf zijn, maar niet wie cultist is).

+pluspunten was 't verhaal... Erg creatief bedacht. ;)
Hint vindt ik goed zo.. moeilijk maar als t te makkelijk is, is t ook niet leuk... Had er 1 uitgehaald.. t is er weliswaar maar 1, maar vindt dat juist wel goed... Beter dan dat ik alle hints ontdekt zou hebben.. & nu weten we idd waar we op moeten letten etc.. dus moet t al wat makkelijker voor ons zijn..

Zie er ijk gezegd niks in 2 wolven.. denk dat t dan helemaal killing wordt.

Dat de cultisten kunnen pm'en vindt ik wel prima. Zo wordt t ook wat tactischer allemaal. Wel wat minder cultisten graag. Stuk of 4a5 bij 20 spelers.. dus bij 27speler kunnen er gerust 6 cultisten zijn.
Wat mij wel leuk leek is als er bijvoirbeeld 3 burgers mogen pm'en met elkaar.. Uiteraard niet allen, maar dat moet dan in t begin toegewezen wordeb aan degene die mogen pm'en.. zo kunnen die 3 de groep een beetje sturen en kunnen ook de burgers wat tactischer spelen... Stel dat er 24 spelers zijn waarvan 6 cultisten, wolf, anarchist, gek, meisje, heks, jager, burgemeester, bodyguard & 10 burgers, waarvan dan 2 a 3 burgers mogen pm'en... Lijkt mij wel een goed idee maargoed t moet iedereen leuk lijken natuurlijk.. Mensen moeten hierbij wel eerelijk spelen en niet andere burgers pm' en uiteraard.. dan wordt 't gewoon te oneerlijk. De groep burgers die mag pm'en mag natuurlijk niet te groot worden anders overtref je de cultisten te makkelijk..
Goed idee of ziet niemabd hier wat in ?:p

Misschien is het leuker als niet alle cultisten het van elkaar weten. Dus als je met 6 cultisten speelt, 3paren maakt.

Niet actieve spelers moeten vervangen worden door andere spelers.

---------- Post toegevoegd Sat 21 Apr 2012 om 13:52 ----------

+ punten zijn de verhalen en de echt actieve spelers.

Maak de volgende keer 2 topics. Ik heb veel niet kunnen volgen omdat ik eerst 4-5 pagins terug moest zoeken naar het verhaal. Dus als je volgende keer het verhaal in een apart topic of de OP wilt zetten.

Verder waren de verhalen goed. Ik zat er altijd op te wachten.

Ook kan je inactieve spelers na 3 rondes in het verhaal eruit werken. Dat ze ook op een manier dood gaan.

Misschien is het leuker als niet alle cultisten het van elkaar weten. Dus als je met 6 cultisten speelt, 3paren maakt.

Niet actieve spelers moeten vervangen worden door andere spelers.

---------- Post toegevoegd Sat 21 Apr 2012 om 13:52 ----------

+ punten zijn de verhalen en de echt actieve spelers.

Dat is ook wel een goede idee idd.. dat je 6 cultisten heb en 2 paar hebt... Zo kunnen ze minder snel 1 groep vormen... En dan 2 burgers die elkaar mogeb pm'en? :D

Bij het echte spel zijn er doorgaans twee wolven als je met een dertigtal mensen speelt, en die werken 's nachts samen. Dus zie niet in waarom het niet kan. Minder cultisten, die het niet van elkaar weten (zoals Thielen zegt), 2 wolven (die weten van elkaar dat ze wolf zijn, maar niet wie cultist is).

i mean, ik heb nog nooit een wolf zien typen :D

Terug
Naar boven