Fitness Seller

Fotografie!

Voor je vertrekt zeker eens op deze Site gaan kijken om wat ideeen op te doen!

Verder nikon ss deze tijd erg goed in prijs/ kwaliteit als je een spiegelreflex wilt...
 
je gaat op vakantie om te genieten en te ontspannen. Een ganse tas vol lenzen meezeulen is misschien goed om je overgespierde arm de hele tijd aangespannen te houden zodat de voorbijlopende chickies je zeker zullen opmerken maar ontspannend en gebruiksvriendelijk is wat anders. Als je verder nix van spiegelreflexcamera's kent mag je eerst en vooral ook nog vele weken alles zitten researchen en massa's zitten uitproberen eer je hem een beetje onder de knie hebt. Beter zou ik kiezen voor een goede digitale compactcamera zoals de canon powershot G9 of de iets goedkopere canon powershot A650 IS. Daar kan je zeker goede foto's mee trekken.
 
Jep, alleen ben je erg beperkt als het om bewegende dingen gaat, probeer maar eens met een goedkope lens goeie heldere en scherpe foto's te trekken van een voorbij snellende motor.

En probeer het daarna eens met de 70-200 f2.8L van Canon.

Zolang iemand zijn sT van fotograferen niet eens weet is het lastig om vast te stellen of iemand een lichtsterk objectief nodig heeft. Daarbij, een DSLR vereist toch eigenlijk wel een gedegen kennnis van de basis van fotografie. Genoeg DSLR fotografen die pure bagger afleveren terwijl ze met een prosumer camera waarschijnlijk beter waren afgeweest.

Een DSLR heeft wel een hogere dynamische range, maar leg dat maar eens uit aan iemand die in feite iets meer wil schieten dan snapshots. Om nog maar niet te spreken over scherptediepte, oplossend vermogen, hogere ISO prestaties etc. Het blijft paarlen voor de zwijnen als je alleen maar met een kitlens en op de automaat een DSLR bedient.
 
Ik heb zelf ruime ervaring in fotografie en momenteel fotografeer ik met een Nikon D-80 in het verleden met een F65, F5,D1,D1x en D2h gefotografeerd.
Een toestel zal nooit je kwaliteiten als "fotograaf" verder omhoog helpen je kunt fotograferen of je kunt het niet.
De vele foto's die je ziet zijn veelal bewerkt en gecropt ( uitgesneden ) ik heb omgang met diverse fotografen en zelfs bekende sportfotografen en ook zij bewerken veel.
En de meeste pro's gebruiken standaard instellingen ( dit omdat ze wel moeten zij verdienen immers hun brood ermee )
De meeste fotografen gebruiken de A stand op hun body en stellen enkel het diafragma in, sluitertijden worden door de processor bepaalt.
Enige wat je in zou moeten stellen is filmgevoeligheid (ISO ) en de witbalans.
Voordat je een camera koopt zou ik er eerst flink mee pielen maak wat shots op de automatische stand en ga daarna in de A stand aan de slag en werk vooral met diafragma's en bekijk dan het verschil maar eens!
En met alleen een body plus kitlens ben je er niet als je een shot van veraf wilt maken of omdat je niet dichterbij kunt komen dan heb je aan een 28-80mm objectiefje helemaal niks.
28-80mm plus een 70-300 dan kun je al wat meer omdat je op verschillende afstanden kunt werken.
Als je het echt leuk wilt maken zal een fraaie groothoek objectief ook leuk zijn.
Vanmiddag toen ik op het water zat dit geschoten

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik heb trouwens afgelopen weekend met mijn 70-300mm 4-5,6 IS USM haarscherpe platen geschoten bij de A1 GP op Zandvoort, Ik had daarbij ruim genoeg aan diafragma 4-5,6. Ik moest het diafragma zelfs verkleinen tot rond de 16 om een beetje snelheidsgevoel in de foto's te krijgen. Die hoge lichtsterkte van 2.8 is vooral nuttig om je onderwerp te isoleren of in omstandigheden met weinig licht. Het is een beetje overkill in Australië denk ik. Ik zou sowieso eerst investeren in een goede lens in het normale bereik van ongeveer 18-55, die hebben de meest mensen immers verreweg het vaakst op hun body zitten.

De sigma 17-70 heeft wat dat betreft een zeer goede prijs kwaliteit verhouding (300 euro).

Ik heb zelf trouwens een Sigma 18-50 2.8 en dus die Canon 70-300 IS USM en een 50mm 1.8 prime lens.
 
F16 voor snelheidsgevoel?
Heb je dan niet een ontzettende goeie achtergrond i.p.v met veel blur wat ik persoonlijk meer snelheid vind uitstralen.
En snelheid haal ik meer uit bewegende velgen dan uit stilstaande velgen klein diafragma langere sluitertijden groot diafragma kortere sluitertijden.
 

Idd, klopt niet. Om snelheidsgevoel in je foto's te krijgen moet je met je sluitertijden gn werken. Ik zelf neem 1/200 à 1/150, dan heb je in de wielen nog wat beweging.

Als je op 1/1500 of zo gaat trekken bevries je de motor enkel maar, alsof hij stil staat.

P.S. Ghostrider, ik hoop dat je een filter op je toestel had zitten want rechtsreeks de zon trekken kan je sensor verbranden (werkt zoals een vergootglas).
 
Zolang iemand zijn sT van fotograferen niet eens weet is het lastig om vast te stellen of iemand een lichtsterk objectief nodig heeft. Daarbij, een DSLR vereist toch eigenlijk wel een gedegen kennnis van de basis van fotografie. Genoeg DSLR fotografen die pure bagger afleveren terwijl ze met een prosumer camera waarschijnlijk beter waren afgeweest.

Een DSLR heeft wel een hogere dynamische range, maar leg dat maar eens uit aan iemand die in feite iets meer wil schieten dan snapshots. Om nog maar niet te spreken over scherptediepte, oplossend vermogen, hogere ISO prestaties etc. Het blijft paarlen voor de zwijnen als je alleen maar met een kitlens en op de automaat een DSLR bedient.

Idd Eric, volledig mee eens. En dat zie je idd veel.

Het leukste op de motorraces zijn altijd die kerels die met hun GSM die moto's proberen te fotograferen :D Dan moet je gewoon met je telelens ernaast komen staan. :D
 
Idd, klopt niet. Om snelheidsgevoel in je foto's te krijgen moet je met je sluitertijden gn werken. Ik zelf neem 1/200 à 1/150, dan heb je in de wielen nog wat beweging.

Als je op 1/1500 of zo gaat trekken bevries je de motor enkel maar, alsof hij stil staat.

P.S. Ghostrider, ik hoop dat je een filter op je toestel had zitten want rechtsreeks de zon trekken kan je sensor verbranden (werkt zoals een vergootglas).

Eh ja, en hoe bereik je langzamere sluitertijden? Precies, door het diagragma te knijpen. ;)

Kijk maar wat er met je diafragma gebeurt als je hem met Tv op lange sluitertijden zet...
 
Idd, klopt niet. Om snelheidsgevoel in je foto's te krijgen moet je met je sluitertijden gn werken. Ik zelf neem 1/200 à 1/150, dan heb je in de wielen nog wat beweging.

Als je op 1/1500 of zo gaat trekken bevries je de motor enkel maar, alsof hij stil staat.

P.S. Ghostrider, ik hoop dat je een filter op je toestel had zitten want rechtsreeks de zon trekken kan je sensor verbranden (werkt zoals een vergootglas).

Nee, zonder filter normaal fotografeer ik niks wat in de lucht hangt en de zon kwam net niet boven de wolken uit.
Het hele felle zijn wat losse plukken wolk die belicht werden ;)
 
Kijk maar wat er met je diafragma gebeurt als je hem met Tv op lange sluitertijden zet...

Now we agree, ik had (wss de verkeerde) indruk dat je omgekeerd tewerk ging. Als je een snelbewegend object ging fotograferen je je diafragma ging aanpassen om de sluiterstijd goed te krijgen. Ipv gewoon op de TV stand de gewenste sluiterstijd te selecteren en de camera de juiste diafragmagrootte laat bepalen.

:D
 
Now we agree, ik had (wss de verkeerde) indruk dat je omgekeerd tewerk ging. Als je een snelbewegend object ging fotograferen je je diafragma ging aanpassen om de sluiterstijd goed te krijgen. Ipv gewoon op de TV stand de gewenste sluiterstijd te selecteren en de camera de juiste diafragmagrootte laat bepalen.

:D

Dat zou in principe natuurlijk ook werken, maar is niet echt handig idd. :D
 
Ik zie bewegingsonscherpte ;)
 
Ik hoop dat ik ook wat leuke platen kan schieten tijdens mijn trip naar de laatste race van de MotoGP;)

post ze dan zeker eens :p ik hoop dat die compactcamera van canon die ik ga kopen een beetje snel opnieuw gereleased wordt zodat ik ook wat leuke foto's kan trekken. Mss wel wat minder professioneel dan een dslr maar zal wel lukken :D
 
Ik mis Nikon. ik als Nikon fan kan dat lijstje van je totaal niet waarderen ik zie Canon er in staan.
Canon maakt toch printers :D
 
Terug
Naar boven