XXL Nutrition

Fotografie!

Yep, maar ben blij met het resultaat. Getrokken vanop een heuvel en de rijder (Fissette) reedt zeker 150km/h of meer.

Ik heb zat platen op dia alleen geen scanner en ik weet zeker dat de mijne pin sharp zijn ;)
Maar dat is van motoren die iets harder rijden 160 en afremmend voor een chicane in zijn 1 en een mooie bocht waar snelheden bereikt werden van rond de 200 ;)
Kwestie van goed mee pannen en uiteraard enkel bewegen in de baan van het onderwerp.

Ik heb zat platen op dia alleen geen scanner en ik weet zeker dat de mijne pin sharp zijn ;)
Maar dat is van motoren die iets harder rijden 160 en afremmend voor een chicane in zijn 1 en een mooie bocht waar snelheden bereikt werden van rond de 200 ;)
Kwestie van goed mee pannen en uiteraard enkel bewegen in de baan van het onderwerp.

speelt de sluitertijd een rol of is het enkel de kunst van mooi mee te bewegen?

Sluitertijd speelt in weze altijd een rolt een te lange sluitertijd zorgt voor of overbelichting of voor stilstaande onderdelen in dit geval de wielen.
Je onderwerp wil wel snelheid uitstralen bewogen achtergrond en daarbij ook de wielen.
Makkelijker bij buitenevenementen is, is dat je enkel je diafragma hoeft aan te passen en de sluitertijden passen zich dermate aan dat je redelijk uit de hand kunt fotograferen.
Met de omstandigheden die hier nu zijn qua weer zou ik bij ISO 100 ( zo min mogelijk ruis ) bij f5.6 een sluitertijd hebben van 1/250e tot 1/350e op de grond gericht.

Voor non DSLR-s zijn het prima camera's. Zou zelf als ik jou was ook nog de Panasonic FZ18 in overweging nemen. Zoals meer Panasonic camera's een redelijk lichtsterke lens alleen zoals veel Panasonic camera's al vrij veel beeldruis bij ISO400.

Als je veel foto's wil schieten in omgevingen met weinig licht ben je beter af met een Fuji 9600. Maar dan mis je weer een stuk zoombereik en heb je geen beeldstabilisatie.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat ik voor de Panasonic Lumix DMC-FZ50 Zwart ga!
Panasonic Lumix DMC-FZ50 Zwart - Digicamshop.nl
Dit vanwege het feit dat het een 10megapixel camera is, 12x optische zoom! Ideaal voor foto's te schieten van de flora en fauna. Ik heb verschillende reviews gelezen en deze zijn allemaal zeer positief. Wat vinden jullie?!

Vind het vrij prijzig voor een bridge camera, ook al is het wel 1 van de betere in zijn soort. Echter zoals alle Panasonic camera's presteert deze camera bij weinig licht een stuk minder. Boven de 200 ISO neemt de ruis snel toe.

ga dan voor de canon powershot G9 al betaal je dan weer extra voor het 3" scherm en de batterij dus dan maar de goedkopere powershot 650 IS waar ik op wacht !!!! of de nikon coolpix P5100 maar die heeft wel maar 3.5 zoom en de canons 6x

Vergeet niet dat een 350D kit ook al te krijgen is voor rond de 500 euro nieuw, en tweede hands voor minder. Die zou ik voor dat geld toch echt wel verkiezen boven een superzoom compactje, tenzij je die zoom echt nodig hebt.

Google ( merk camera ) occassions zoeken in Nederland
Ik heb waarschijnlijk 200 euri bespaard op een zo goed als nieuwe Nikon speedlight met een half jaar garantie.

nog 12 weekjes...hell yeahhh!!!

nu weet ik echt niet meer wat ik moet nemen! ik moet gewoon een camera hebben waar ik goede fotos mee kan maken. Geen gezeul met lenzen en ook geen cameres van boven de 600euries.

nu weet ik echt niet meer wat ik moet nemen! ik moet gewoon een camera hebben waar ik goede fotos mee kan maken. Geen gezeul met lenzen en ook geen cameres van boven de 600euries.

Als je je niet echt heel erg verdiept hebt in fotografie is een goed compactcameratje uitstekend. Wil je er echt wat meer tijd, energie en bagageruimte aan besteden kun je denken aan een DSLR.

Als compact is de Canon IXUS 850IS wel interessant, heeft als een van de weinige compactcamera's ook een fatsoenlijk groothoek bereik. Wil je iets meer prosumer kwaliteit kun je ook naar de Canon G7 kijken.

Check ook even deze link anders: Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3 - Fotografie Algemeen - GoT - Powered by React

Laatst bewerkt:
Als je je niet echt heel erg verdiept hebt in fotografie is een goed compactcameratje uitstekend. Wil je er echt wat meer tijd, energie en bagageruimte aan besteden kun je denken aan een DSLR.

Als compact is de Canon IXUS 850IS wel interessant, heeft als een van de weinige compactcamera's ook een fatsoenlijk groothoek bereik. Wil je iets meer prosumer kwaliteit kun je ook naar de Canon G7 kijken.

Check ook even deze link anders: Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3 - Fotografie Algemeen - GoT - Powered by React

ik heb al naar de canon g7 gekeken. Deze lijkt me dan een stapje beter. Panasonic Lumix DMC-FZ50 Zwart - Digicamshop.nl
volgens EricR echter zijn deze camera's best prijzig.

Beste dbbers.

ik vertrek over een aantal maanden naar Australie!
En daar ben ik dus van plan om onder andere hele mooie foto's te gaan maken! Ik wil echt tijd steken in het fotograferen.

Is er iemand op het forum die ervaring heeft met fotografie?
Ik heb zelf dus nog geen camera, die moet ik dus nog aanschaffen. Ik zit te dubben wat voor iets! Spiegelreflex (digitaal), digitale camera?. Ik moet er echt mooie foto's mee kunnen maken. ( landschappen, flora en fauna).
Heeft er iemand tips? Ik hoor ze graag! Karma zal rijkelijk vloeien!

Lijkt me een mooi land en werelddeel , ik hoop dat je ze hier post.Wil er ook ooit nog eens heen.

ik heb al naar de canon g7 gekeken. Deze lijkt me dan een stapje beter. Panasonic Lumix DMC-FZ50 Zwart - Digicamshop.nl
volgens EricR echter zijn deze camera's best prijzig.

Voor een bridge camera wel. Als je zoveel geld uitgeeft kan je je afvragen of je niet beter een instap DSLR kan kopen. Merk laat ik in het midden.

Bij een non DSLR zou ik zelf gaan voor de camera die onder alle omstandigheden goede prestaties laat zien. Maar als je zelf amper bij weinig licht fotografeert is een Canon of een Panasonic bridge camera prima. Echter blijven het ruismonsters boven de 200 ISO.

Deze foto is uitvergroot. Druk hem af als dia en hij is ook scherp ;)

Hmm, dus jij wil mij wijs maken dat een onscherpe uitvergroting gezien met een loupe ( vergroter ) scherp is?
Als dat zo zou wezen dan had Ronnie de Mr.O moeten winnen gezien zijn foto's :D

bedankt ericr. Nu heb ik niet echt veel verstand van fotografie. Maar ISO boven de 200 gebruik je dat vaak? + bij een DSLR moet ik toch meerdere lenzen kopen?

Terug
Naar boven