Yup... vandaag dus de wedstrijd: laatste kwalificatie in Limburg.
Car deadlift op reps (270 kg 75 sec):
2 reps (3e rep failed in lock out) (PR)
Sowieso een PR..deed vorig jaar 3 met 230/240 kg. En ondanks dat ik goed m'n rust tussen de sets nam, wilde de 3e toch net niet...locken was onmogelijk en hamstrings konden niet meer trekken. Gedeeld laatste met Dominique Jansen
Log lift op reps (110 kg 60 sec):
3 reps en de 4e rep presste ik op de 61e seconde... buiten de tijd en nu gedeeld één na laatste op dit onderdeel met weer Dominique Jansen. De log ging verrassend makkelijker dan ik dacht en had achteraf gezien toch iets teveel rust genomen tussen de sets.
Tyre flip medley (380 4x en 420 4x):
alles in een tijd van 58 seconden (PR!)
Dominique vertelde me dat dit zijn onderdeel was en natuurlijk vanwege z'n lengte had ik ook verwacht dat ie sneller kon zijn dan ik. Echter bleek ik bijna 20 seconden sneller te zijn en en waren een aantal die de medley niet af hadden gemaakt, dus een man of 4 achter me gelaten. Dik tevreden en zwaar verbaasd!!
Op dit moment stond ik dus één punt voor op Dominique met nog 2 onderdelen te gaan.
Accu front hold (17,5 kg):
26 seconden
Niet veel over te zeggen, was gewoon niet sterk genoeg voor een betere tijd. Dominque had een mooie tijd van 35 seconden en raakte daardoor in de middenmoot en had nu 3 punten voor op mij...Goed gedaan Domi.
Stones op reps (160, 180 of 200 kg @1.20-1.30m):
1x160 kg met 20 inch (= PR) 2e rep kreeg ik nog makkelijk gelapped, maar m'n hamstrings wilde niet meer om het nog een keer op te tillen. Helaas.
JP was uitgevallen door bicep blessure en ik was dus laatste geeindigd van alle deelnemers... Tevreden met m'n prestaties, mooie PR's gepakt en een mooie wedstrijd meegemaakt.
Verder mooie momenten gezien vandaag:
- JP die snoeihard ging met de log en deadlift op reps...
- Matthieu met de 200 kg stone die echt 30 seconden over deed om hem over de rand te krijgen. Uitlating was mooi om te zien toen het hem lukte (ook van de vriendin

).
- Teun die helemaal gek werd na z'n stones en wist dat ie was gekwalificeerd
Kortom; mooie dag en natuurlijk special thanks to my coaches Vlad en Kevin!
Paar foto's:
Deadlift:
[Link niet meer beschikbaar]
Log:
Tyre:
Stones: