- Waardering
- 1.728
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 81kg
- Vetpercentage
- 9%
Ik weet niet, vind dat lichaamsgewicht of iets meer toch wel netter is. Maarja de een hoeft het maar naar 1m75 te gooien en de ander naar 2m10. Hetzelfde geld voor alle oefeningen. Ik vind het lastig om in te schatten wat een goed gewicht is om te kunnen gebruiken bij een oefening.
Kijk bijvoorbeeld naar het advies dat wel eens genoemd wordt om 1.5x lichaamsgewicht te squatten voordat je geen beginner meer bent. Ik kan 1.5x het lichaamsgewicht dat ik had toen ik begon squatten. Maar ondertussen ben ik 20kg aangekomen dus ik moet nu nog 30 kg sterker worden. Maar iemand van 90kg @ 1m75 heeft het een stuk makkelijker om die 135kg te halen. En tegen de tijd dat ik dat kan zal ik wel weer 10kg aangekomen zijn en weer 15kg meer moeten squatten. Dus ja.. Het zal wel allemaal.
Ik weet dat ik 140-150 voor squat wil en 160+ voor deadlift. 100 voor power clean, 80 bench, 70 overhead press. Dat vind ik redelijk en dan ben ik wel even blij. Ik lees wel eens van beginners die in een paar maandjes Starting Strength zover zijn maar voor mij gaat het anders schijnbaar. Hoe ik daar dus persoonlijk moet komen, geen idee, maar ik blijf er aan werken.
1,5xbw sqauten mag ook wel. zo moeilijk is het toch niet om je sqaut 20 tot 30kg te verhogen als je gewicht ook 10kg omhoog gaat ?
Als je constant denkt van: k*t ik ga niet vooruit bla bla bla, dan ga je er nog echt in geloven ook. Misschien moet je is wat positiever denken.