Fitness Seller

Fruit in bodybuilding dieet?

Bezoekers in dit topic

Appelazijn elke ochtend.
Elke dag een appel en een banaan. Soms een extra banaan in een eiwitshake met brinta en water of melk, lekker. Als ik daar 's avonds nog ruimte/'kcal voor heb.
Appel helpt mij ook om geen opgeblazen gevoel te hebben.
Appelazijn in de ochtend doe ik ook.
Verder, wat er thuis is, behalve kiwi. Daar ben ik blijkbaar allergische voor, elke keer rare kriebel in de keel en krampen.
2 stuks fruit en minstens 200gr groente vind ik bij een normaal voedingspatroon horen. Dus ook voor bbers.
Appelazijn neem ik ook elke ochtend. Bepaald lekker is het niet, maar snel wegdrinken.
 
Appelzijn kun je beter voor het slapengaan nemen, dan kan het de hele nacht zijn werk doen. btw, niet puur drinken, maar 2 eetlepels met warm water(evt honing)
 
Appelzijn kun je beter voor het slapengaan nemen, dan kan het de hele nacht zijn werk doen. btw, niet puur drinken, maar 2 eetlepels met warm water(evt honing)
Thanks voor de tip. Ga ik maar eens proberen.
 
Een banaan, 150gram ananas, 120gram bosvruchten en watermeloen.
 
Die ananas ga ik dan ook maar toevoegen, veel goede eigenschappen en lekker.
 
Fruit is een prima bron om je vezel inname te verhogen en/of bv in de vorm van aardbeien of blauwe bessen volume te verhogen (verzadiging dmv druk sensoren in je maag) met minimum aan kcal.
 
Fruit uit de supermarkt smaakt niet en is veel te duur. Als ik toevallig langs de turk of toko kom wil ik wel eens wat meenemen.
Heb er geen bewijs voor, maar volgens mij kun je alles wat in fruit zit ook uit andere voeding halen. Eet al jaren nauwelijks fruit, wel veel groente, noten e.d. en bloedwaardes zijn altijd goed geweest.
 
ik eet 3 a 4 stuks fruit puur voor gezondheid ik heb wel het idee dat niet echt goed werkt voor de vetverbranding :D
 
Eet zelf 3 bananen en als ik zin heb blauwe bessen. Groente eet ik amper of alleen als ik prep/cut, darmen gaan bizar slecht op te veel vezels en op groente al helemaal.
 
Dag lezers,

Ik merk dat er wat verdeeldheid heerst over de waarde van fruit in een bodybuilding dieet. Ik ben benieuwd wat jullie mening is. Welke type fruit zouden jullie adviseren of mijden? Hoeveel fruit zou een bodybuilder ongeveer moeten eten? Hoe waardevol is fruit voor de gezondheid? Kun je fruit in grote hoeveelheden eten zolang dit binnen je kcal past of zijn jullie van gedachten dat de suiker content hiervoor te hoog is. Lijkt me een interessant topic om wat knappe koppen bij elkaar te laten komen en wat wijsheid te delen!
Ik ben benieuwd.
Eet fruit. Is gezond, vullend en lekker.
 
Ik zie dat veel personen hier appelazijn nemen, uit nieuwsgierigheid, welke bewezen voordelen heeft dit?
 
Laatst bewerkt:
elke dag een banaan en een appel :)
 
Ben ik de enige die echt veel honger krijgt van fruit? Ik kan makkelijk leven op 2500kcal, geef mij 1 stuk fruit, vooral in de ochtend en ik heb de hele dag honger en de grootste moeite met onder de 3500kcal te blijven voor die dag. Ik eet heel veel groente (minimaal 600g per dag), maar fruit denk ik maar 1 banaan per week en dan alleen als ik in de avond echt honger heb.

Ik weet niet wat het is met fruit, maar ipv dat het me vult krijg ik alleen maar meer honger dan normaal van dat spul.
 
Ben ik de enige die echt veel honger krijgt van fruit? Ik kan makkelijk leven op 2500kcal, geef mij 1 stuk fruit, vooral in de ochtend en ik heb de hele dag honger en de grootste moeite met onder de 3500kcal te blijven voor die dag. Ik eet heel veel groente (minimaal 600g per dag), maar fruit denk ik maar 1 banaan per week en dan alleen als ik de avond echt honger heb.

Ik weet niet wat het is met fruit, maar ipv dat het me vult krijg ik alleen maar meer honger dan normaal van dat spul.
Je bent niet de enige;) (althans als ik een appel eet ofzo tussendoor, dan heb ik drna meer honger dan drvoor)
 
Ben ik de enige die echt veel honger krijgt van fruit? Ik kan makkelijk leven op 2500kcal, geef mij 1 stuk fruit, vooral in de ochtend en ik heb de hele dag honger en de grootste moeite met onder de 3500kcal te blijven voor die dag. Ik eet heel veel groente (minimaal 600g per dag), maar fruit denk ik maar 1 banaan per week en dan alleen als ik de avond echt honger heb.

Ik weet niet wat het is met fruit, maar ipv dat het me vult krijg ik alleen maar meer honger dan normaal van dat spul.
integendeel bij mij, smorgens de 2 eitjes + banaan geeft me ± 2-3u voldoening, daarna kwark + appel van het zelfde :)
 
Ik neem zelf ook meeste dagen ananas. Er zit veel bromelaine in ananas, wat naast een sterke antioxidant, ook een ontstekingsremmende werking heeft. Bromelaine zou ook helpen bij het verteren van eiwitten. Top fruit.
Zit alleen in verse ananas, toch?
 
Back
Naar boven