AndroidHealthClinic

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
vijftiende HST training. Week 5, training 6 / 6.
Full body, 5 RM; compounds 2 sets, isolatie 2 sets.

Military press: 2x5x65

Face pulls: 2x5x54

Bench press: 2x5x100

Chin ups: 2x5xBW (89) + 30

Cable rows: 5x104 / 6x108 hooked grip, full stack!

Front squat: 2x5x95 ATG en PR!

Hack squat: 5x140

Seated calf press: 2x5x100

Ab roll out: 10xBW met 3 seconden hold onderin / 5xBW + 10

Close grip bench press: 2x5x80

Barbell curl: 4x45 / 5x45 met beetje hip drive

Comment: Alle 2x5 oefeningen zijn een volume PR!

Zoo dat ziet er sterk uit!!!

Zoo dat ziet er sterk uit!!!
Bedankt man! Zo voelde ik me ook wel een beetje! Sommige oefeningen waren nog relatief makkelijk, dus dat voorspelt veel goeds voor de komende cycle, waar ik weer ga verhogen ;)
Met andere woorden, PR's all over the place! :thumb:
Yes! Zo zou je het kunnen zeggen ja! Hoppa :)

Morgen beginnen met 2RM negatieven training.. Dat betekent dus dat ik elke training een spotter nodig heb!

Lekkere training man. Succes morgen.

Lekkere training man. Succes morgen.

Thanks! Gaat zeker goed komen!

Ik denk alleen niet dat ik élke oefening met 2RM kan doen, vanwege blessure preventie of vanuit praktisch oogpunt. Toch zal ik proberen om de meeste compounds op 2 RM te doen.

vijftiende HST training. Week 5, training 6 / 6.
Full body, 5 RM; compounds 2 sets, isolatie 2 sets.

Comment: Alle 2x5 oefeningen zijn een volume PR!
Lekker man, sterke trainingen, knappe chin ups en front squats en congratz met al je PR's! It's raining PR's all over my screen, keep it up!!

zestiende HST training. Week 6, training 1 / 6.
Full body, 2 RM afgewerkt op 5 negatieve reps; compounds 2 sets, isolatie 2 sets.

Military press: 2x5x70

Face pulls: 2x5x59

Bench press: 2x5x110

Chin ups: 2x5xBW (89) + 40

Machine rows: 2x5x127,5 full stack!

Front squat: 2x5x100 ATG en PR!

Romanian deadlift: 2x6x85

Calf press: 5 tal sets rond de 120 - 140

Ab roll out: niet gedaan

Close grip bench press: 2x5x90

Barbell curl: 2x5x50

Comment: Alles is dus een 2 repetition maximum. Bij concentrisch telkens een spot en dan excentrisch rustig, gecontroleerd en zelfstandig. Werkte prima!

Volgende training omhoog: Bench, MP, Chin ups, Front Squat en Romanian Deadlift

Lekker man, sterke trainingen, knappe chin ups en front squats en congratz met al je PR's! It's raining PR's all over my screen, keep it up!!
Hehe Yeaaa main :) Thanks!

Laatst bewerkt:
Lekkere training man, gotta love the 5 reps. Machine hoesss zijn zeker sterk hoor

Lekkere training man, gotta love the 5 reps. Machine hoesss zijn zeker sterk hoor

Jup, got to love them indeed!

Volgende stap is weer naar de bent over rows, maar die zijn niet praktisch om te laten spotten voor excentrisch trainen..

Ik ga misschien van de week eens yoga doen, kijken hoe dat bevalt.

zeventiende HST training. Week 6, training 2 / 6.
Full body, 2 RM afgewerkt op 5 negatieve reps; compounds 2 sets, isolatie 2 sets.

Military press: 2x5x70

Face pulls: 2x5x59

Bench press: 2x5x110

Chin ups: 2x5xBW (89) + 40

Machine rows: 2x5x127,5 full stack! Enige oefening die ik ook zelfstandig concentrisch deed.

Front squat: 2x5x100

Romanian deadlift: Tijdgebrek

Calf press: 2 sets á 10 reps

Ab roll out: 2x10xBW 2 seconden vasthouden onderin.

Close grip bench press: 2x5x90

Barbell curl: 2x5x50

Comment: Gespot bij concentrisch, zelfstandig excentrisch á 2 - 4 seconden.

Morgen ochtend Yoga proberen.

goed bezig mede HIT'ert

Die mp op 70, komt die uit je tenen of gaat die makkelijk?

Aaa oke, ik zit er ook aan te denken om hipdrive toe te passen in me MP. 72,5 bij mij is nog volledig statisch.

Heb het ook wel eens gedaan, dat heeft voor mij niet veel gebracht.

Ik had meer aan omwisselen van press naar seated behind the neck press en incline bench press.

Ik doe ze nu alleen zodat ik de MP excentrisch kan trainen.

Schouders is net als met armen bij mij de meest achterlopende spiergroep qua esthetiek.

De progressie loopt hier prima zo te zien. Leuk om te zien dat de theorie werkt voor de praktijk. Trainen met een hoge frequentie en een matig volume is een prima blend om goed vooruit te gaan. Wanneer je ooit stagneert zou je de frequentie zelfs wat op kunnen voeren of de frequentie omlaag kunnen doen en het volume van een aantal oefeningen verhogen. Het lichaam kan op deze manier dan niet echt gewend raken aan een bepaald systeem en nieuwe adaptatie zal steeds mogelijk blijven.

Nog bedankt voor het linken van mijn website!

De progressie loopt hier prima zo te zien. Leuk om te zien dat de theorie werkt voor de praktijk. Trainen met een hoge frequentie en een matig volume is een prima blend om goed vooruit te gaan. Wanneer je ooit stagneert zou je de frequentie zelfs wat op kunnen voeren of de frequentie omlaag kunnen doen en het volume van een aantal oefeningen verhogen. Het lichaam kan op deze manier dan niet echt gewend raken aan een bepaald systeem en nieuwe adaptatie zal steeds mogelijk blijven.

Nog bedankt voor het linken van mijn website!

Yes dat gaat goed. Ik check regelmatig je logboek hier en verwijs mensen naar jouw site als ze vragen hebben.

In mijn opinie ben je een van de weinige, zo niet de enige die een website heeft met duidelijke informatie over FAQ's omtrent trainen die ook nog eens onderbouwd zijn middels empirie, ervaring en ook een stukje evidence.

Ik hoop daar ook ooit te komen.

Engelstalig zijn er meerdere goede websites zoals die van body recomposition, maar een Nederlandse variant was mij nog niet bekend.

Ik vind trouwens dat de shape die jij deze zomer had én vast hield erg hard! Complimenten daarvoor!

Nu genoeg geslijmd. :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven