Fitness Seller

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Potver, you're on a roll!

• Topic Starter Topic Starter

Valt wel mee toch? Ik doe de gewichten alleen zelfstandig in de excentrische fase ;)

Ik heb afgelopen training geprobeerd twee reps zelfstandig te doen (concentrisch en excentrisch) omdat het ook mijn 2 RM is, maar dat is niet gunstig.

Het blijft puur bij excentrisch trainen.

Plannen voor de volgende HST cycle:

Ik ga de repetition ranges wat verplaatsen, waarbij de twee weken cycle in reps omhoog gaat. Dit gaat er als volgt uit zien:

10 RM wordt 12 RM
5 RM wordt 7-8 RM
2 RM wordt 4-5 RM

Ik ga dan niet verhogen in gewicht, maar ik ga dus het gewicht van mijn oude 10 RM gebruiken om 12 RM mee te doen. Mijn oude 5 RM wordt 7 - 8 keer gedaan. En als laatst worden mijn 2 RM gewichten gebruikt om aan het eind van de cycle 4 tot 5 reps mee te doen.

Dat zou betekenen een behoorlijke krachttoename. Ik hoop dat het goed uitpakt :)

Ik zie het persoonlijk wel zitten om íets hoger in reps te gaan. 5 RM is net lekker, maar 2 RM is te laag voor mij om twee weken vol te houden.

Succes met de repranges aanpassen !

Bedankt! Maar zo moeilijk is het niet haha..

Is het puur vanwege de 2RM die je nu dan 2 weken moet doen of lijkt hoger gaan in je reps sowieso fijner?
Dit was je eerste cyclus toch of vergis ik me?

Is het puur vanwege de 2RM die je nu dan 2 weken moet doen of lijkt hoger gaan in je reps sowieso fijner?
Dit was je eerste cyclus toch of vergis ik me?

Beide. Ik denk dat dit excentrisch trainen meer blessure gevoelig is dan 5RM en hoger.

Daarnaast zijn hoge reps buiten mijn 'comfort zone' en ik vind het leuk om daarmee te experimenteren.

Dit is inderdaad mijn eerste HST cycle. Als ik deze en de komende naast elkaar leg, heb ik hem nu nog beter gemaakt voor mijzelf en voor de gains denk ik :)

Beide. Ik denk dat dit excentrisch trainen meer blessure gevoelig is dan 5RM en hoger.

Daarnaast zijn hoge reps buiten mijn 'comfort zone' en ik vind het leuk om daarmee te experimenteren.

Dit is inderdaad mijn eerste HST cycle. Als ik deze en de komende naast elkaar leg, heb ik hem nu nog beter gemaakt voor mijzelf en voor de gains denk ik :)

Dan heb je een goede keuze gemaakt :thumbs:
Excentrisch trainen lijkt me sowieso niks...
Je zou nog op 3RM kunnen trainen, maar dat is persoonlijke keuze natuurlijk ;)

Dan heb je een goede keuze gemaakt :thumbs:
Excentrisch trainen lijkt me sowieso niks...
Je zou nog op 3RM kunnen trainen, maar dat is persoonlijke keuze natuurlijk ;)

HST biedt meerdere opties voor de laatste twee weken.

Negatieven werd aangeraden (waarschijnlijk) vanuit het perspectief dat negatief trainen wetenschappelijk bewijs heeft om effectief te zien voor hypertrofie, kracht te gainen voor de volgende cycle én om ook in de laatste twee weken nog gewicht te verhogen (progressieve overload principe)

HST is tenslotte gebouwd om wetenschappelijk bewezen fundamenten en dat is ook wat ik er sterk aan vind.

Achttiende HST training. Week 6, training 3 / 6.
Full body, 2 RM afgewerkt op 5 negatieve reps; compounds 2 sets, isolatie 2 sets.

Military press: 2x5x75 PR

Face pulls: 2x5x59

Bench press: 2x5x110

Chin ups: 2x5xBW (89) + 45 PR

Cable rows: 2x5x108 full stack!

Front squat: 2x5x105 PR*

One legged romanian deadlift: 2x10x50

Calf press: 4tal sets tussen 15-20 reps

Ab roll out: 2x10xBW 2 seconden vasthouden onderin.

Close grip bench press: 2x5x90

Barbell curl: 2x5x50

Comment: Zelf gedaan: MP (push press); Cable rows; Front squat; one legged RDL; calf press; roll out.
De rest:gespot bij concentrisch, zelfstandig excentrisch á 2 - 4 seconden.

* 2e set, 5e rep bij FSQ heb ik gefaald. De barbell gleed van mijn bezweette rechter schouder af, qua kracht zat hij er nog wel in.

Sterke frontsquat. Ik blijf het een hoere oefening vinden.

Lekkere training weer hoor

Sterke frontsquat. Ik blijf het een hoere oefening vinden.
Dank je! Hoezo vind je het een k*t oefening dan? Ik vind het een prima vervanger voor een high bar squat en ik merk dat mijn core enorm in kracht is toegenomen.

Alleen jammer dat hij van mijn schouders afgleed, misschien iets meer focussen op recht op blijven..?
Thanks man! Nog steeds bezig met GTA, of ben je onderhand overgestapt op BF4?

Ik vind die fs ook helemaal niks, die stang blijft nooit lekker liggen.
Wel mooi dat je die gewoon op 105 kilo pakt man.

Kan em nooit lekker vast houden als ik zwaar ga.

Voor Bram en Flip:

Maak met straps een lus om de bar ter breedte van je schouders.
Vervolgens pak je onderaan de straps vast, wikkelt ze een keer rondom je hand tot je hem weer vast kan pakken.

Armen onder de stang door, ellebogen omhoog en je kan front squatten ;)

Veel meer stabiliteit met deze grip. Dit kan ik je zeker aanraden, anders had ik ook niet zo veel front squats gedaan.

Voor Bram en Flip:

Maak met straps een lus om de bar ter breedte van je schouders.
Vervolgens pak je onderaan de straps vast, wikkelt ze een keer rondom je hand tot je hem weer vast kan pakken.

Armen onder de stang door, ellebogen omhoog en je kan front squatten ;)

Veel meer stabiliteit met deze grip. Dit kan ik je zeker aanraden, anders had ik ook niet zo veel front squats gedaan.

Heb die tip al een keer eerder gekregen, maar ik heb dam alsnog vrij snel dat me bovenrug bolt.
Veser vind ik het vervelend dat ik moer focusen op me ellebogen omhoog houden ed.
Binnenkort misschien zeecher squats proberen, kijken of dat wat is.

Dank je! Hoezo vind je het een k*t oefening dan? Ik vind het een prima vervanger voor een high bar squat en ik merk dat mijn core enorm in kracht is toegenomen.

Alleen jammer dat hij van mijn schouders afgleed, misschien iets meer focussen op recht op blijven..?

Thanks man! Nog steeds bezig met GTA, of ben je onderhand overgestapt op BF4?

Weekje helemaal niet gespeeld. Wacht op de heists en de PS4.

Heb die tip al een keer eerder gekregen, maar ik heb dam alsnog vrij snel dat me bovenrug bolt.
Veser vind ik het vervelend dat ik moer focusen op me ellebogen omhoog houden ed.
Binnenkort misschien zeecher squats proberen, kijken of dat wat is.
Ik verwacht daarmee dezelfde problemen als bij de front squat, aangezien het een variant is op de front squat.
Weekje helemaal niet gespeeld. Wacht op de heists en de PS4.
Oh dat is jammer.. je had GTA gewoon moeten verkopen man, ik heb er geen seconde spijt van gehad.

Ik verkoop straks mijn Ps3 met paar spellen en haal dan de PS4 met BF4. Ga jij geen PS4 halen dan?

Ik verwacht daarmee dezelfde problemen als bij de front squat, aangezien het een variant is op de front squat.

.
Klopt, maar denk dat ik met zercher meer op bovenrug kan focusen.
Hoef dan niet op ellebogen hoog te houden, maar ik ga wel wat expirimenteren.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven