AndroidHealthClinic

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Tja en anders ff doorbijten en zoveel mogelijk halen, word je uiteindelijk alleen maar beter van.

Ja klopt, anders ga ik met myo-reps mijn targets halen.

Maar ik herinner mij net dat ik de vorige cycle ook al snel moeite had met de 15 RM. Dat is gewoon buiten mijn comfort zone ;)

Ja klopt, anders ga ik met myo-reps mijn targets halen.

Maar ik herinner mij net dat ik de vorige cycle ook al snel moeite had met de 15 RM. Dat is gewoon buiten mijn comfort zone ;)

Zoiets als die myo reps wil ik ook nog een keer gaan doen. Al lijkt het volgens mij best op rest pauze style.

Maar snap best dat je me 15 reps moeite heb.
Ikzelf vind het heerlijk om compounds lekker laag te zitten, alles boven de 5 voelt zwaar aan.

Hey man, hoe gaat het hier met de trainingen?
Ik zat even wat minder op DBB en vooral bezig met school en daytraden, wel getraind natuurlijk maar het loggen zat even op de achtergrond maar die is weer helemaal terug.

Succes met je tweede cycle, doorzetten, keep pushing!

Zoiets als die myo reps wil ik ook nog een keer gaan doen. Al lijkt het volgens mij best op rest pauze style.

Maar snap best dat je me 15 reps moeite heb.
Ikzelf vind het heerlijk om compounds lekker laag te zitten, alles boven de 5 voelt zwaar aan.
Als je zoiets echt goed wilt proberen door je hele training heen, kan je de routine van Kelei eens proberen ;)

Ja compounds laag voelt lekker aan, maar toch denk ik wel dat het ook toegevoegde waarde heeft om ook met de compounds hoog in reps te gaan.

Hey man, hoe gaat het hier met de trainingen?
Ik zat even wat minder op DBB en vooral bezig met school en daytraden, wel getraind natuurlijk maar het loggen zat even op de achtergrond maar die is weer helemaal terug.

Succes met je tweede cycle, doorzetten, keep pushing!
Nou de trainingen zijn net weer begonnen. Ik heb tot gisteren 9 dagen complete rust gehad.

Mooi om te horen dat je weer verder gaat loggen man! Succes met de cut. :thumb:

Net deze eiwitrijke rijstepap genomen en hij beviel prima! 3 gekookte eitjes erbij en een grote kop thee maakt een volwaardige maaltijd van:

Basmati rijst 60 gr
Melk, halfvol 300 ml
ei, geklopt 1 stuks
Isolaat 25 gr
ei, gekookt 3 stuks
beetje ketchup
thee 500 ml

:eating:

HST cycle 2; Week 1; Workout B (1 van 3); Full-body 12 RM.

benchpress: 2x12x75

Incline bench press (30 graden): 2x12x60

Face pull: 2x12x36

Chin ups: 12xBW / 10xBW

Low cable rows: 2x12x50

Dumbbell kickback: 2x12x8

Dumbbell curl: 2x12x10

Smith hack squat: 2x12x60

Calf press on leg press: 30x100 / 20x100

Lying leg curl: 12x45

Barbell ab roll out: 12xBW

Nog wat leg extensions gedaan, pec deck en barbell curls gedaan

Comment: Ik ben zo veranderlijk als de wind. De HST principes gaan plaatst maken voor deze principes van M.A.S.S. Daar heb ik ook naar getraind vandaag en de gewichten vielen logischerwijs lager uit dan de targets, maar t*ring wat traint dat lekker!

Dus Marvin, kom er maar in met je MMC! Want that's the way to go :) Hoewel ik het natuurlijk niet zo kort door de bocht bedoel, in het artikel staat ook dat het maar een hulpmiddel is tot.....

Maar ik zie er liever uit als iemand die 100 kg benched dan dat ik iemand ben die 100 kg benched en er niet zo uit ziet ;) Wat nu een beetje het geval is.. En bij de meeste mensen die dat doen ;)

Laatst bewerkt:
Comment: Ik ben zo veranderlijk als de wind. De HST principes gaan plaatst maken voor deze principes van M.A.S.S. Daar heb ik ook naar getraind vandaag en de gewichten vielen logischerwijs lager uit dan de targets, maar t*ring wat traint dat lekker!

Dus Marvin, kom er maar in met je MMC! Want that's the way to go :) Hoewel ik het natuurlijk niet zo kort door de bocht bedoel, in het artikel staat ook dat het maar een hulpmiddel is tot.....

Maar ik zie er liever uit als iemand die 100 kg benched dan dat ik iemand ben die 100 kg benched en er niet zo uit ziet ;) Wat nu een beetje het geval is.. En bij de meeste mensen die dat doen ;)
Aah..deze link! Die ga ik ook even lezen!

Dat van die bench roep ik ook al jaren...ik vraag gasten in mijn gym altijd het volgende: "Hoeveel vrouwen op het strand zullen willen weten hoeveel kilo jij bencht?" ;)

In b4
..
ik train voor de bitches..
..op et strand:o

Ben benieuwd wat het je brengt

Aah..deze link! Die ga ik ook even lezen!

Dat van die bench roep ik ook al jaren...ik vraag gasten in mijn gym altijd het volgende: "Hoeveel vrouwen op het strand zullen willen weten hoeveel kilo jij bencht?" ;)

In b4
..
ik train voor de bitches..
..op et strand:o

Ben benieuwd wat het je brengt

Ik ook man. Ik weet in ieder geval wel dat het veel zwaarder is om te trainen.

Maar goed ik ben ook realistisch en als iemand met een gemiddeld fysiek en de wens naar meer is het vrij eenvoudig om bij dit soort informatie te denken dat je de holy grail hebt gevonden. Dat dacht ik namelijk ook bij HST, niet dat ik dat lang genoeg al heb gevolgd om daar een uitspraak over te doen.

Ik ga die twee ook nog combineren.

Klopt. Ik ben helaas niet zo'n lucky bastard.

Gelukkig weet ik dat ik het wel kan, dus die mijlpaal heb ik wel al gehad. Nu kan ik rustig een stap terug doen en nog beter leren trainen..

Ik stond gister trouwens voor de grap op zo'n weegschaal in de gym: 93.5 :o yeah right.

Als ik mij 's ochtends weeg na het toilet en vóór het eten weeg ik 88 kg.

Haha kloppen je weegschalen?

Die bij ons op de sportschool doet 4 kilo minder aangeven xd.

Full body; Workout A; week 1 (3 van 3); Full-body 12 RM.

Incline benchpress (15 graden): 3x12x65

Military press: 9x50 / 7x50

Upright dumbbell row: 2x12x14

Pull ups wide grip: 12xBW / 8xBW

Cable rows wide grip: 2x12x59

Cable push down, supinated grip: 12x27 / 8x27

Barbell preacher curl: 2x12x25

Lying leg raise: vergeten

Low bar back squat: 11x90 / 12x80

One legged romanian deadlift: niet gedaan

Calf press on leg press: 15x140 / 14x140 / 12x140

Nog wat assistance gedaan: Leg extension; lying leg curl; pec deck; seated side raise; cable curl

Comment: Ja, de gewichten zijn behoorlijk laag. Dat komt omdat ik mijzelf deze 5 principes aan het aanleren ben en die maken de oefeningen véél zwaarder en ook veel lekkerder eigenlijk. Wel heb ik nog wat moeite om echt die 'concentric failure' op te zoeken.

De principes komen kort neer op:
minstens 2 sets per oefening tot 'concentric failure' gaan.
progressive uploading toepassen
4-5 seconden eccentrisch / 1-2 seconden concentrisch
constante spanning op de spieren houden door niet uit te 'locken',
zo groot mogelijke ROM, dus bijvoorbeeld bij dumbbell curls het laatste stukje actief strekken met de triceps om een voorbeeld te noemen.
poging doen tot MMC.
vanwege de langzame eccentrische component en het ontbreken van het 'locken' creëer ik één vloeiende beweging met een TUT van wel 50 tot 70 seconden bij 10 reps.

Laatst bewerkt:
Comment: Ja, de gewichten zijn behoorlijk laag. Dat komt omdat ik mijzelf deze 5 principes aan het aanleren ben en die maken de oefeningen véél zwaarder en ook veel lekkerder eigenlijk. Wel heb ik nog wat moeite om echt die 'concentric failure' op te zoeken.

De principes komen kort neer op:
minstens 2 sets per oefening tot 'concentric failure' gaan.
progressive uploading toepassen
4-5 seconden eccentrisch / 1-2 seconden concentrisch
constante spanning op de spieren houden door niet uit te 'locken',
zo groot mogelijke ROM, dus bijvoorbeeld bij dumbbell curls het laatste stukje actief strekken met de triceps om een voorbeeld te noemen.
poging doen tot MMC.
vanwege de langzame eccentrische component en het ontbreken van het 'locken' creëer ik één vloeiende beweging met een TUT van wel 50 tot 70 seconden bij 10 reps.
Ben echt benieuwd of het je wat brengt deze manier van trainen, maar moet zeggen dat er zowieso nog best respectabele gewichten tussen staan hoor:thumbs:

Ben ook benieuwd en of het blijft bevallen.

gewoon locken makker, is een inherent deel van oefeningen dat je niet moet verwaarlozen, ik weet dat er dan geen spanning is, maar dan doe je gewoon een rep meer om je TUT goal te halen. de rest is gewoon super en een heel veilige manier van trainen

Ben echt benieuwd of het je wat brengt deze manier van trainen, maar moet zeggen dat er zowieso nog best respectabele gewichten tussen staan hoor:thumbs:
Ja ik ben ook echt benieuwd! Misschien kan ik een mooi verslag ervan maken tegen de tijd dat jij terug komt uit Thailand :thumb:

Maarre het scheelt behoorlijk, want als ik alles ga doen op kracht zonder rekening te houden met de bovenstaande principes kan je over 10 tot 20 kg bij optellen :o

Ben ook benieuwd en of het blijft bevallen.
Ik ook! Ik ben nu voor het eerst een beetje nuchter over iets wat mij heel erg aanspreekt. Normaal gesproken denk ik weer de heilige graal te pakken te hebben :p
gewoon locken makker, is een inherent deel van oefeningen dat je niet moet verwaarlozen, ik weet dat er dan geen spanning is, maar dan doe je gewoon een rep meer om je TUT goal te halen. de rest is gewoon super en een heel veilige manier van trainen
Ik ga je mening zeker meenemen Guts. Beide opties ga ik mee experimenteren. Overigens lock ik wel uit als het zeg maar echt zwaar begint te worden, dus de laatste paar reps wil ik nog wel eens uit locken.

Thanks voor je input, ik houd je op de hoogte :thumb:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven