MuscleMeat

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Full body 2; Week 2; Workout B (2 van 3); Full-body 12 RM.

benchpress: 12x80 / 10x80 / 12x70

Incline bench press (30 graden): 10x62,5 / 10x60

Face pull: 12x41 / 10x41

Chin ups: 9xBW +10 / 8xBW

Bent over rows: 12x55 / 12x60 / 12x60

Underhand cable push down (i.p.v. Dumbbell kickback): 8x32 / 8x27 / 10x23

Dumbbell curl: 12x12 / 12x10 / 12x10

Smith hack squat: 2x12x65

Calf press on leg press: 25x100 / 20x105 / 20x105

Lying leg curl: 12x45 / 12x35

Lying leg raise (i.p.v. Barbell ab roll out): 10xBW

Nog wat leg extensions gedaan, pec deck, barbell curls, reverse flyes gedaan

Comment: Heeerlijk getraind! Epische overal pomp en goed voldaan gevoel.. Nog wel steeds zoekende naar de concentric failure, vandaar dat ik soms wat setjes extra deed.

sterk man!

• Like
Waarderingen: FTIO
Lekker bezigg

• Like
Waarderingen: FTIO
Ziet er goed uit qua opzet en "getalletjes"
Zelf wel tevreden over de MMC etc gedurende je uitvoering?
Idee is door betere contractie/feeling een beter resultaat te behalen begrijp ik?

Sterk man.
Misschien moet ik eens inderdaad uit mijn comfort zone gaan & mezelf eens inlezen in jouw methode.

Ziet er goed uit qua opzet en "getalletjes"
Zelf wel tevreden over de MMC etc gedurende je uitvoering?
Idee is door betere contractie/feeling een beter resultaat te behalen begrijp ik?
Hehe fijn dat jij tevreden bent over de getalletjes :p :)

MMC kan echt nog veel beter. Het is nog echt een leerproces waar ik pas 1 week mee bezig ben. Dus eerst focus ik mij nu op de TUT en gecontroleerde slow negatives met een vrij rappe en explosieve concentrische beweging tot concentrisch falen. Dat heeft nu al mijn aandacht nog wel nodig. Daarna ga ik wat meer richting MMC!
Sterk man.
Misschien moet ik eens inderdaad uit mijn comfort zone gaan & mezelf eens inlezen in jouw methode.

Senks Massief! Wie weet ja ;) Met deze methode kan je toch binnen je 6-12 reps blijven, maar ik denk dat het voor jou al een flinke stap is als jij bijvoorbeeld naar UB - LB opzet of FB zou gaan ;)

Als je wat wilt lezen raad ik je dit en deze site aan. Bij de laatste site, van Bryan Haycock, kan je onderaan door naar de volgende pagina. Het zijn er 3 of zo.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik beide nog niet lang genoeg volg om er een persoonlijke uitspraak over te doen, maar ik ben in ieder geval wel zeer te spreken over de manier van trainen en de invulling van de trainingen + onderbouwing erachter.

nice chinups man

Iedereen aan de MMC:thumbs:

Goede training gozer! Aardig volume gepakt voor kuiten man!:thumbs:

Iedereen aan de MMC:thumbs:

Goede training gozer! Aardig volume gepakt voor kuiten man!:thumbs:

Thanks man! Ja ik verras mij de laatste tijd over hoe veel mensen hier gericht zijn op kracht, gewichten en persoonlijke records. Zonder dat ze in de powerlifting / strongman sectie posten.

Kuiten lijken wel beter te reageren op +15 reps in plaats van 5 - 10 reps. Dus die houd ik ook even aan voorlopig.

Hehe fijn dat jij tevreden bent over de getalletjes :p :)

MMC kan echt nog veel beter. Het is nog echt een leerproces waar ik pas 1 week mee bezig ben. Dus eerst focus ik mij nu op de TUT en gecontroleerde slow negatives met een vrij rappe en explosieve concentrische beweging tot concentrisch falen. Dat heeft nu al mijn aandacht nog wel nodig. Daarna ga ik wat meer richting MMC!

Ja, zei ik als grap aangezien je vorm > gewicht stelt, dus gewicht je uiteindelijk niet uitmaakt ;)
Is sowieso voor bodybuilding aspecten ook hetgeen wat bovenaan moet staan gezien de hogere rep range.
Dan maakt wel veel verschil met oog op TUT en ook dat het blessure gevoeliger wordt als geheel.
Hoe vaak ik wel niet gasten 8-12 reps zien maken als een adhd persoon die net een epileptische aanval heeft.

Thanks man! Ja ik verras mij de laatste tijd over hoe veel mensen hier gericht zijn op kracht, gewichten en persoonlijke records. Zonder dat ze in de powerlifting / strongman sectie posten.

Kuiten lijken wel beter te reageren op +15 reps in plaats van 5 - 10 reps. Dus die houd ik ook even aan voorlopig.

Denk dat komt, doordat het uiteindelijk natuurlijk wel de basis vormt.
Maar lijkt me wel verstandiger voor mensen om een duidelijke richting te kiezen ;)

Ga zelf sowieso verkassen naar de powerlifting / strongman sectie na de contest denk ik.
Maar zou mezelf ook niet omschrijven als een pure powerlifter of strongmandoen.

Zelf zie ik me als een powerbuilder, waarbij kracht gains me sleutel vormen tot mass gains :)
Reden dat ik verkas is omdat ik wel komende 6 maanden sowieso een powerlifting schema ga volgen.

Bedankt voor de links man, die karma heb je nog tegoed van me ;)

Ja, zei ik als grap aangezien je vorm > gewicht stelt, dus gewicht je uiteindelijk niet uitmaakt ;)
Is sowieso voor bodybuilding aspecten ook hetgeen wat bovenaan moet staan gezien de hogere rep range.
Dan maakt wel veel verschil met oog op TUT en ook dat het blessure gevoeliger wordt als geheel.
Hoe vaak ik wel niet gasten 8-12 reps zien maken als een adhd persoon die net een epileptische aanval heeft.
Klopt, bad form everywhere. Ik ken het. Ik denk dat mijn manier van trainen ook een veilige manier van trainen is. Sowieso zit ik wat hoger in reps wat daar gunstig voor is en ik controleer het gewicht als geen ander met deze principes. Geen gesmijt, geen lelijke reps niets.

Maar mijn trainingspartner en ik hebben sommige spits-uren in de gym gedoopt tot 'mongol-hour' waarbij er dus een groot percentage r**ards rondloopt en ik verbaas mij elke week weer.. :o

Denk dat komt, doordat het uiteindelijk natuurlijk wel de basis vormt.
Maar lijkt me wel verstandiger voor mensen om een duidelijke richting te kiezen ;)

Ga zelf sowieso verkassen naar de powerlifting / strongman sectie na de contest denk ik.
Maar zou mezelf ook niet omschrijven als een pure powerlifter of strongmandoen.

Zelf zie ik me als een powerbuilder, waarbij kracht gains me sleutel vormen tot mass gains :)
Reden dat ik verkas is omdat ik wel komende 6 maanden sowieso een powerlifting schema ga volgen.
Ik denk ook wel dat jij daar jezelf recht mee doet. Ik heb in je log gezien hoe lekker en makkelijk jij gaat op powerbuilding.

Het is alleen niet mijn approach, en ik denk dat veel meer mensen op deze manier zouden kunnen trainen om hun doelen te halen. Ik zie veel logs met gewichten die er niet om liegen en met fysieken dat ik denk: 'tsjah, ik zou niet zeggen dat jij die gewichten tilt'.

En veel mensen volgen de filosofie dat als je heel sterk bent of veel op kracht traint de gains vanzelf komen, maar ik zie daar vrijwel geen goede voorbeelden van terwijl als ik kijk naar de mensen die echt bodybuilding gericht trainen er in mijn opzicht veel beter uit zien (KEUN, Determination, Pleister etc..)

Dus voor mij geld de volgende filosofie: Je wordt vanzelf sterker naarmate je meer massa aanzet en je zet niet vanzelf meer massa aan wanneer je sterker wordt.

En voor de mierenneukers: ik bedoel vet vrije massa, uiteraard bedoel ik niet sterker worden door meer mechanical leverage omdat je vetter bent geworden.
Bedankt voor de links man, die karma heb je nog tegoed van me ;)
Geen probleem man! Als ik je nog meer kan helpen, bel me maar uit.

Ik denk ook wel dat jij daar jezelf recht mee doet. Ik heb in je log gezien hoe lekker en makkelijk jij gaat op powerbuilding.

Het is alleen niet mijn approach, en ik denk dat veel meer mensen op deze manier zouden kunnen trainen om hun doelen te halen. Ik zie veel logs met gewichten die er niet om liegen en met fysieken dat ik denk: 'tsjah, ik zou niet zeggen dat jij die gewichten tilt'.

En veel mensen volgen de filosofie dat als je heel sterk bent of veel op kracht traint de gains vanzelf komen, maar ik zie daar vrijwel geen goede voorbeelden van terwijl als ik kijk naar de mensen die echt bodybuilding gericht trainen er in mijn opzicht veel beter uit zien (KEUN, Determination, Pleister etc..)

Dus voor mij geld de volgende filosofie: Je wordt vanzelf sterker naarmate je meer massa aanzet en je zet niet vanzelf meer massa aan wanneer je sterker wordt.

En voor de mierenneukers: ik bedoel vet vrije massa, uiteraard bedoel ik niet sterker worden door meer mechanical leverage omdat je vetter bent geworden.

Geen probleem man! Als ik je nog meer kan helpen, bel me maar uit.

Bedankt man, ja het gaat mij persoonlijk makkelijk af :)
Zal zeker niet voor iedereen zo werken, maar denk dat je gewoon goede mix moet hebben.

Hoofdoefeningen: (van 10 tot 2 reps)
- Squat
- Bench (normal, close-grip, incline)
- Deadlift
- Press

Doe ik dan kracht gericht, waarbij me focus licht op goede techniek om zoveel mogelijk gewicht te verplaatsen.
Alle assistance oefeningen doe ik echter in een 8-10, 8-12, 10-12, 15-20 rep range.
Dus ja zodoende pak je mijn inziens beste van beide werelden.

Echter in jou schema doorloop je ook verschillende rep ranges, dacht ook 5RM?
Bij de 5RM zit je dan ook aardig kracht gefocust, dus het hevelt zich wel over natuurlijk.
Alleen gaat bij jou meer om overload principes en de maximale spierontwikkeling dan kracht ontwikkeling.

Denk dat alles wel z'n plaats heeft en als puntje bij paaltje komt werkt elk schema wel.
Alles is namelijk gebaseerd op periodisering en overload wat uiteindelijk spiergroei bewerkstelligt :)

Alleen doen we dit allen op een manier die ons persoonlijk het meeste aanspreekt.
Wat dan daadwerkelijk het "beste" is zullen we denk ik nooit ondervinden.

Wel vind ik dat ongeacht waarvoor je kiest techniek altijd voorop moet staan!
Heb helemaal aan begin van me trainingsjaar daar een fout mee gemaakt, waardoor ik 3 maanden geblesseerd was.
Nu doe ik echt elke oefening met techniek als basis, omdat het anders geen **** opschiet en je jezelf opzet voor blessures.

Leuke discussie. Een goede techniek hebben en de juiste oefeningen kiezen zijn het fundament van spiergroei.

Progressieve overbelasting is volgende onderzoek de belangrijkste prikkel voor hypertrofie. Op de 2de plek komt volume (beginners hebben weinig volume nodig) en op de 3de plek komt er nu wel meer bewijs dat occlusion trainingen of trainingen met relatief lichte gewichten ook kunnen bijdragen aan spiergroei.

Het ligt vaak bij een verkeerde oefeningkeuze of een verkeerde techniek waarom iemand geen optimale progressie maakt wat betreft spiergroei. Iemand die er niet voor gemaakt is om te squaten kan beter gaan leg pressen om zijn benen te ontwikkelen. Als diegene zijn leg press (met een goede vorm) van zeg maar 10x150 naar 10x250 weet te brengen, heeft hij tegen die tijd grotere beenspieren ontwikkeld.

Sterker worden in de 1-3 reprange zone is voornamelijk neuraal. Sterker worden in de 5-12 reprange zone is een goede indicatie dat er op lange termijn weer nieuwe spiermassa op je frame komt.

Degenen die met relatief lichte gewichten groot worden en met een beperkte frequentie en veel volume trainen hebben vaak al goede genen om mee te beginnen. Het gros zal daar niet vooruit op kunnen gaan.

Leuke discussie. Een goede techniek hebben en de juiste oefeningen kiezen zijn het fundament van spiergroei.

Progressieve overbelasting is volgende onderzoek de belangrijkste prikkel voor hypertrofie. Op de 2de plek komt volume (beginners hebben weinig volume nodig) en op de 3de plek komt er nu wel meer bewijs dat occlusion trainingen of trainingen met relatief lichte gewichten ook kunnen bijdragen aan spiergroei.

Het ligt vaak bij een verkeerde oefeningkeuze of een verkeerde techniek waarom iemand geen optimale progressie maakt wat betreft spiergroei. Iemand die er niet voor gemaakt is om te squaten kan beter gaan leg pressen om zijn benen te ontwikkelen. Als diegene zijn leg press (met een goede vorm) van zeg maar 10x150 naar 10x250 weet te brengen, heeft hij tegen die tijd grotere beenspieren ontwikkeld.

Sterker worden in de 1-3 reprange zone is voornamelijk neuraal. Sterker worden in de 5-12 reprange zone is een goede indicatie dat er op lange termijn weer nieuwe spiermassa op je frame komt.

Degenen die met relatief lichte gewichten groot worden en met een beperkte frequentie en veel volume trainen hebben vaak al goede genen om mee te beginnen. Het gros zal daar niet vooruit op kunnen gaan.

Leuk dat je jouw inzichten hier deelt!

Om even terug te komen op die oefening keuze, hoe kan je erachter komen welke oefeningen meer en welke oefeningen minder geschikt voor je zouden zijn?

De beweringen over de reprange en de mensen die goed groeien op high reps ken ik inderdaad en daar geloof ik ook in.

Blijft toch een verdomd lastige sport :p

Wanneer je de spiergroep(en) die je wilt belasten tijdens een oefening niet of nauwelijks voelt, kan het een verkeerde oefeningkeuze zijn. Het kan ook aan de techniek liggen.

Een bench press is voor bijna iedereen bijvoorbeeld meer een tricepsoefening dan het een borstoefening is. Om je borst meer te belasten kan je er een tweak aan geven door minder te archen en je ellebogen naar buiten te doen.

Ik ben van mening dat het 'voelen van de belasting' een soort van mind-muscle connection een belangrijke factor is om te bepalen welke oefening wel of niet geschikt is voor je doeleinden.

Ja, alle herhalingreeksen binnen de 1-20 repzone hebben uiteindelijk wel zijn plek om spiergroei te maximaliseren. Spiergroei nastreven is een dynamisch proces en geen statisch proces. Het eens in de zoveel tijd rouleren met de herhalingreeksen/trainingszones zorgt constant voor nieuwe adaptatie. Stagnatie treedt op lange termijn op wanneer er altijd met dezelfde herhalingreeksen getraind wordt.

:popcorn:dit zijn de discussies die we (lees ik) willen.
Zeer interessant. :thumbs:

Mee eens Tepelbram, leuke discussies hier die zeer leerzaam zijn.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven