XXL Nutrition

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik volg je, kan veel leren van je trainingen en kennis ;)

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat dat voor bodybuilding het belangrijkste is!:thumbs:
Ja denk ik ook. Zo direct even wat experimenteren met die myo-reps!

Het lastige van die myo reps is dat de uitvoering vrij explosief hoort, terwijl ik nu juist net de 4-5 seconden eccentrisch hanteer van MASS.

Keuzes maken straks bij het makem van het nieuwe schema.
Ik kom niet ;) Is voor mij te ver weg en te grootschalig. Ik ben meer in voor een kleine meet.
Ik volg je, kan veel leren van je trainingen en kennis ;)

Top! Dank je wel, dat is een leuk compliment!

Als je goede vragen hebt, stel ze gerust.

---------- Toegevoegd om 22:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:41 ----------

Full body A; 8 - 12 RM; 4-5 seconden eccentrisch, 1-2 seconden concentrisch (met uitzondering van de myo-reps)

Seated dumbbell shoulder press
WU
9x24
8x22
7x22

Barbell front press (supinated grip)
8x40
10x30 goede MMC!

Seated side raise
12x8 + 3 + 3 + 3 + 3
net geen sweet spot gehaald

Benchpress (wide grip; paused)
7x85
10x70
tweede set was veel lekkerder

Lat pull down (met hold)
10x82 + 3 + 3 + 3 + 3

Supported dumbbell row (met hold)
12x26
10x28

Low bar back squat (paused)
8x90
8x90
goede TUT!

Lying leg raise
12xBW + 3 + 3 + 3 + 3

Calf press on leg press
25x120 + (4 x 3) + (4 x 5)
te licht

Leg extension
12x71 + 3 + 3 + 3 + 3
te licht

Lying leg curl
12x43 + 3 + 3 + 3 + 3

Rope push down
12x45 + 3 + 3 + 3 + 3

Preacher barbell curl
12x27,5 + 3 + 3 + 3 + 3

Pec deck
11x90 + 3 + 3 + (3x85)

Comment: lekker geëxperimenteerd met myo-reps! Gaat zonder twijfel in mijn UB - LB opzet komen van de week!

Beste training gozer! Leuk ook al die myo-reps ;) Jammer dat je er niet bij bent met de meet, waar kom je vandaan eigenlijk?

Myo was toch 3 reps, 30sec rust 3 reps enz?

En echt respect voor je 4-5 sec, tel je gewoon of stopwatch, toen ik het deed merkte ik dat ik veels te snel telde.

Beste training gozer! Leuk ook al die myo-reps ;) Jammer dat je er niet bij bent met de meet, waar kom je vandaan eigenlijk?
Bedankt man, die myo sets waren heerlijk :).

Ik woon in de buurt van Amsterdam. Dus midden-oost is voor mij niet echt gunstig.

Myo was toch 3 reps, 30sec rust 3 reps enz?

En echt respect voor je 4-5 sec, tel je gewoon of stopwatch, toen ik het deed merkte ik dat ik veels te snel telde.

Myo-sets zien er als volgt uit:
Je maakt één set van 6-12 herhalingen. Vervolgens neem je 10-20 seconden ongeveer rust (ik doe 8-10 ademhalingen) en doe je weer 3 reps enzovoort.

Voor een uitgebreide uitleg, kijk hier

Ja die 4-5 seconden heb ik in het begin hard op, rustig uitgeteld. Nu weet ik ongeveer hoe snel dat is (verschilt natuurlijk per ROM). Ik heb ook een trainingspartner die er op kan letten.

Kleine tip is om het als volgt uit te tellen:
Eenentwintig... Tweeëntwintig... Drieëntwintig.. Vierentwintig... Vijfentwintig

Als je dat rustig uitspreekt zit je zeker goed.

Die 4-5 seconden eccentrisch en constante TUT door net niet te locken maakt zelfs 90 kg squat zwaar :o

Damn man, klinkt echt heavy. Maar het proberen waard :thumb:

Klinkt goed van de myo-reps! Toen ik het voor het eerst deed leek het alsof mijn spieren op ontploffen stonden, haha. Ik ga de artikelen nog wat updaten i.v.m. de nieuwe kennis die ik toen nog niet omtrent de high rep myo-reps/herhalingreeksen. Echter ben ik van mening dat de 6-12 reps protocol het fundament is.

Ben benieuwd naar je nieuwe plan. Wordt je niet gek van zo veel oefeningen voor relatief weinig werksets per oefening?

als je zo'n fan bent van TUT moet je maar eens 30 second dips proberen, denk niet dat daar uitleg bij hoort :D

Klinkt goed van de myo-reps! Toen ik het voor het eerst deed leek het alsof mijn spieren op ontploffen stonden, haha. Ik ga de artikelen nog wat updaten i.v.m. de nieuwe kennis die ik toen nog niet omtrent de high rep myo-reps/herhalingreeksen. Echter ben ik van mening dat de 6-12 reps protocol het fundament is.
Ja dat miste ik al in de artikelen. Je haalt het wel aan, maar geeft alleen een auteur en geen verdere richtlijnen daar voor. Dat zou nog meer uitgebreid kunnen worden, aangezien sacroplasmatische hypertrofie toch ook wel een bijdrage kan leveren aan vooruitgang.

Lastige aan de myo-reps was nog om die sweet spot te vinden ;) Dat gaat wel goed komen straks.
Ben benieuwd naar je nieuwe plan. Wordt je niet gek van zo veel oefeningen voor relatief weinig werksets per oefening?
Nee ik vind het juist heerlijk om veel verschillende oefeningen te doen. Ook staat er in het artikel van MASS dat je in ieder geval 2 effectieve werksets moet doen (dat doe ik) én heeft Victor ook wel eens verteld dat je met 2 werksets al zogenaamd ~70-80% groei stimuleerd. Nu kunnen die percentages iets afwijken en is het natuurlijk een enorm vaag geformuleerd.

Ik heb Barbellman om wat advies gevraagd via de PM en ik heb een interessante opzet gekregen van WSS4BB volgens mij en daar ga ik denk ik wel wat mee doen. Ik wil alleen nog even kijken hoe ik daarmee dan myo-reps mee kan combineren, of hoe ik hem meer kan tweaken om de opzet aan mijn persoonlijke voorkeur aan te passen.
als je zo'n fan bent van TUT moet je maar eens 30 second dips proberen, denk niet dat daar uitleg bij hoort :D
Één eccentrische rep van 30 seconden? Of 30 seconden dips as many reps as possible zonder te locken?

Dus toch wel :o

Moddervet princiepe MYO, ga ik zeker eens proberen!
Plan jij je MYO sets in of pak je ze gewoon als je er zin in hebt?

Ik plan ze bewust in ;)

Vanavond alvast een voorproefje doen van één van de LB templates van WS4BB, waarop ik mijn aankomende schema ga baseren:

Day 7 - RE Day - lower
RE squat - 5 x 8 (low bar back squat)
RE GM/pull - 4 x 10 (Romanian deadlift)
reverse hypers - 3 x 8-12 (normale hypers)
ghetto GHR - 3 x 8-12 (lying leg curl)
laterals - 2 x 10-15

Side laterals sla ik over, aangezien ik morgen ochtend upper ga doen. Hier voor komt wat kuit werk.

Goed bezig kerel, ik ga je eens volgen

Goed bezig kerel, ik ga je eens volgen

Cool! Ik kan denk ik nog een hoop van je leren! Ik heb je hier en daar wel eens zien posten. Wat is jouw achtergrond een beetje?

Day 7 - RE Day - lower - 4-5 sec eccentrisch ; 1-2 sec concentrisch
RE squat - 5 x 8 (low bar back squat)
10xBB
10x40
8x60
5x80
8x105 (dacht dat het 95 was)
8x100
8x90
8x90
8x85

Ik had de barbell overgenomen van iemand en ik ging er vanuit dat de grote plate 20kg, maar het bleken dus twee plates van 25kg te zijn :o Daarom voelde het zo verdomde zwaar! Ik kon ze ook niet paused doen.

RE GM/pull - 4 x 10 (Romanian deadlift + pauze onderin)
10xBB
10x40
10x60
10x60
10x60

Gestopt: dat dere backpump en trillende hamstrings

reverse hypers - 3 x 8-12 (Walking dumbbell lunges)
20 stappen x BW
24 stappen x 20
20 stappen x 28
16 stappen x 44

ghetto GHR - 3 x 8-12 (lying leg curl) was bezet: leg extension gedaan
12x84 + 3 + 3 + 3

Abs - 2 x 10-15 (Barbell ab roll out + hold onderin)
12xBW
12xBW + 3 + 3 + 3 + 3

Calfs - 25+ (Calf press on leg press)
25x130 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5

Comment:
t*ring wat een benen training :o Die squats waren te zwaar, ik kon daardoor niet pauzeren onderin. Verder wel een lekkere beentraining! Vrij posterior chain gericht, wat ook niet raar is, aangezien in het artikel van WS4BB staat dat iedereen zijn posterior chain per definitie te zwak is :o Ze hadden ook al gewaarschuwd voor de flinke back pump.

Morgen ochtend UB! Misschien ook volgens WS4BB.

Één eccentrische rep van 30 seconden? Of 30 seconden dips as many reps as possible zonder te locken?

Dus toch wel :o

15 seconden omhoog en 15 omlaag, is redelijk zwaar maar ik heb het al met 20 kg gedaan en het is de veiligste manier om dips te doen, moest dat een issue zijn voor mensen.

15 seconden omhoog en 15 omlaag, is redelijk zwaar maar ik heb het al met 20 kg gedaan en het is de veiligste manier om dips te doen, moest dat een issue zijn voor mensen.

Damn dat is een flinke time under tension :D

Nog even een voeding update van vandaag:

Ontbijt:
120 gr brinta
20 gr isolaat
500 ml water
500 gr magere kwark

Lunch:
4 hele eieren
100 gr havermout
250 ml halfvolle melk
20 ml olijfolie
1 banaan
1 multivit / 5000 IU Vit D3

Dinner:
2 borden noodles met kip en broccoli :meal:

Post-workout
30 gr maltodextrine
20 gr isolaat

Pre slapen
100 gr havermout
200 ml kokend water
20 gr isolaat
500 gr magere kwark
20 gr pindakaas

~ 3600 kcal (E / K / V = 30% - 50 % - 20 %)

Prima training én voeding!:thumbs:

Maak je van je lunch een pannenkoek?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven