XXL Nutrition

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Prima training én voeding!:thumbs:

Maak je van je lunch een pannenkoek?

Thanks! Ja ik maak daar één flinke pannenkoek van :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Day 5 - RE Day - upper - 4-5 sec eccentrisch; 1-2 sec concentrisch - myo-reps 10-12 sec rust
RE main press - 3 x 8 (Flat barbell bench press)
10x20
10x40
8x60
5x80
8x90
8x87,5
8x85

BTN pullup - 4 x 8-12
8xBW super strict met hold
8xBW strict, zonder hold
8xBW iets minder strict
6xBW aller eruit

RE press variant - 3 x 8 (Seated dumbbell press)
10x9
5x16
8x24
8x24
8x22 paused onderin

Seated cable row - 4 x 8-12 met hold, focus op retractie schouderbladen
12x23
10x40
12x50
12x54
11x59
12x59

Barbell curls - myo-reps
12x30 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3

Seated side raise - myo-reps
12x9 + 3 + 3 + 3 + 3

Rope cable push down - myo-reps
12x50 + 3 + 3 + 3 + 3

Bent over side raise - myo-reps
12x8 + 3 + 3 + 3 + 4
te licht

Pec deck - myo-reps
12x90 + 3 + 3 + 3

Comment:

Lekker getraind! Zeer goede TUT, MMC en ontzettend veel controle over de gewichten vandaag :)

Voeding tot nu toe:

Ontbijt:
140 gr brinta
30 gr isolaat
300 gr magere kwark

Pre workout:
1 scoop Assault

Post workout :
25 gr isolaat
30 gr maltodextrine

Lunch:
Spruitjes ovenschotel met gehaktbal :meal:

Dit volg ik al meer :thumbs:

Ik heb denk ik wat gemist, geen fb meer?

Dan zal je vast nog heel wat vragen krijgen (:
Kom maar op.
Ik heb denk ik wat gemist, geen fb meer?
Nee niks gemist, ik wilde even deze WS4BB testen om te kijken of dit was is voor een volgende cycle.

Dat is het, dus waarschijnlijk volgende week of de week erna volledig overstappen ;)

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:07 ----------

Episch eten gehad na de spruitjes ovenschotel.. :roflol:

2 bakken koffie
3 stukken chocolade moussetaart
1 broodje met 5 knakworsten en ketchup
limonade
thee

Vriend van waar ik op bezoek was werd ziek en ik heb verder voor hem gezorgd en gegeten wat hij in huis had, want op een gegeven moment krijg je honger :o

Macro's, geeeeen idee.

Klinkt goed al die MMC/TUT/feeling shizz!

Those foods!!:heart:

Klinkt goed al die MMC/TUT/feeling shizz!
Het voelt ook echt nice. En ik zit ook al op mijn oude gewichten of erboven terwijl de TUT is verdubbeld!
Hmmmmmmmmmm die taart smaakte goed!
Haha ja.. Ik had daarna ook nog honger en wilde een patatje met pindasaus halen, maar ik vond het zielig om hem alleen te laten dus ik heb thuis later nog gebunkerd :D

Beter wat te eten dan niks hè ;)
Wat bedoel je precies met RE & BTN?

Beter wat te eten dan niks hè ;)
Wat bedoel je precies met RE & BTN?

Zeker weer. En mijn voedingsplan valt of staat niet bij een paar stukken chocoladetaart.

RE = Repetition Effort, betekend relatief wat hogere reps als ME, wat staat voor Max Effort.

BTN = behind the neck

---------- Toegevoegd om 10:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:41 ----------

Vandaag een rustdag. Morgen boven lichaam en ME training 's ochtends.. Hopen op een spotter.

Nutrition-food-For-Bodybuilding.jpg

Voeding vandaag:

Ontbijt (10.00):
110 gr brinta
25 gr isolaat
3 gekookte eieren
1 banaan
Handje druiven

Lunch (13.30):
200 ml halfvolle melk
40 gr basmati rijst
1 ei
20 gr isolaat
Eiwitrijke rijstepap

Avondeten (18.00):
Pasta tortellini :meal:
5 gr creatine
1 multivit

Pre nachtrust (22.30):
40 gr havermout
25 gr isolaat
60 gr pindakaas
500 gr magere kwark

~kcal 2860 (-10% onderhoud)
E: 200 (30%) || K: 260 (40%) || V: 80 (30%)

20140110_135801_HDR.jpg

Laatst bewerkt:
Lekkere training man.
Lijkt me behoorlijk slopend werken.
Doel hiervan is dus voornamelijk stimulatie van massa?
Kracht is voor jou van ondergeschikt belang toch?

Lekkere training man.
Lijkt me behoorlijk slopend werken.
Doel hiervan is dus voornamelijk stimulatie van massa?
Kracht is voor jou van ondergeschikt belang toch?

Bedankt!

Ja waar bij bijvoorbeeld powerliften techniek volgens mij de prioriteit is, is het bij mij uitvoering. En voor die uitvoering hanteer ik een aantal principes die gemaakt zijn voor bodybuild doeleinden ja :)

Ik probeer inderdaad (elke week weer meer en meer) mijn ego opzij te zetten en te trainen zodat het echt goed voelt.

Zoals bijvoorbeeld die cable rows van nog geen 60 kg, die kan ik echt eenvoudig én strict doen op full stack, maar dan voel ik het niet zoals ze bij 60 kg.. Heel raar, maar het is iets wat ik zelf heb moeten ondervinden :o

Nog zo'n voorbeeld is de benchpress, ik weet zeker dat als ik gewoon normale reps doe, vrij strict, dan druk ik 8x100. Maar ik hanteer liever een TUT van 40-60 seconden waarbij ik bij elke eccentrische rep maximale controle houd en bij elke concentrisch deel de beoogde spieren aanspan. Heerlijk werkt dat :)

Totaal niet jouw straatje he? :p

Totaal niet jouw straatje he? :p

Nah controle behouden gedurende het uitvoeren van de oefening vind ik wel essentieel.
Vandaar dat ik zelf veel werk met paused reps op oefeningen.

Het optimaliseren van massa is echter voor mij van ondergeschikt belang.
Heb sowieso nooit veel waarde daaraan gehecht, omdat ik puur "leaner" wilde ogen.

Zelf haal ik ook gewoon meer voldoening uit toenname in kracht dan fysieke veranderingen.
Probeer alleen nu wel falen te vermijden en frequentie te verhogen (4-5-6x per week trainen).

Trainen is voor mij vooral plezierige bezigheid, waarbij toenames in kracht me de voldoening geven.

Kan wel inkomen in jou principes en denk dat voor je doeleinden zeker niet verkeerd is.
Je voorkomt zodoende het forceren van reps met bad form!
Iets waar ik zelf ook absoluut niet van hou :)

Kortom andere doeleinden maar begrip alom man!
Ga zo door! :thumbs:

Nah controle behouden gedurende het uitvoeren van de oefening vind ik wel essentieel.
Vandaar dat ik zelf veel werk met paused reps op oefeningen.

Het optimaliseren van massa is echter voor mij van ondergeschikt belang.
Heb sowieso nooit veel waarde daaraan gehecht, omdat ik puur "leaner" wilde ogen.

Zelf haal ik ook gewoon meer voldoening uit toenname in kracht dan fysieke veranderingen.
Probeer alleen nu wel falen te vermijden en frequentie te verhogen (4-5-6x per week trainen).

Trainen is voor mij vooral plezierige bezigheid, waarbij toenames in kracht me de voldoening geven.

Kan wel inkomen in jou principes en denk dat voor je doeleinden zeker niet verkeerd is.
Je voorkomt zodoende het forceren van reps met bad form!
Iets waar ik zelf ook absoluut niet van hou :)

Kortom andere doeleinden maar begrip alom man!
Ga zo door! :thumbs:

Thanks! Ik denk dat het met mijn bouw ook wat meer moet toespitsen op bodybuilding om er een fysiek aan over te houden waaraan te zien is dat je ook daadwerkelijk de sport beoefend. Bij jou is dat al veel minder het geval en zou ik heel misschien ook wel voor powerbuilding kiezen ;)

Nutrition-food-For-Bodybuilding.jpg

Voeding tot nu toe:
Ontbijt:
145 gr brinta
25 gr isolaat
600 ml water
350 ml halfvolle melk
2 bakken koffie

Op naar de gym voor een Max Effort upperbody dag!

Succes vandaag! Dat is een behoorlijke shitload brinta man!

Neem je bewust isolaat trouwens? Vind dat persoonlijk in de bulk een waste of money. En welke isolaat neem je?

Succes vandaag! Dat is een behoorlijke shitload brinta man!

Neem je bewust isolaat trouwens? Vind dat persoonlijk in de bulk een waste of money. En welke isolaat neem je?

Ja klopt, als ik te weinig eet vooraf heb ik altijd het gevoel minder energie te hebben en dat vind ik k*t.

Ja ik neem bewust isolaat. Ik heb een keer uitgerekend hoeveel euro je kwijt bent aan puur en alleen de eiwitten uit zowel isolaat als de reguliere whey, wamt zoals je weet ligt het percentage eiwit hoger bjj isolaat. Blijkt dus dat er nagenoeg geen verschil zit tussen de hoeveelheid gram eiwitten je krijgt per euro tussen de twee. Dus toen heb ik ervoor gekozen om isolaat te nemen. Je kan dan ook minder grammen eruit scheppen om toch dezelfde hoeveelheid binnen te krijgen.

Wie weet typ ik de berekening nog een keer uit, dat is vrij simpel :)

Ik kan mijn training vandaag helaas niet meer posten, ik kom niet meer thuis vandaag.

Maarre ik was best tevreden met de wide grip paused bench. Ik kreeg complimenten over de uitvoering en het vlotte uitstoten!

Dus als voorproefje:
Wide grip paused benchpress:
2x3x95
3x100
:)

Laatst bewerkt:
Lekker man die benches! En die beredenering klinkt en is erg logisch eigenlijk.

Al neem ik mijn shakes ook omdat ik ze lekker vind en vind de keuze in smaken een beetje karig ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ME Day - upper - Week 0 Training 1 - 4-5 sec eccentrisch; 1-2 sec concentrisch - myo-reps 8-12 sec rust
ME press variant - Wide grip paused benchpress
1 x 3 100% ME:
3x100 @ 9

2 x 3 >90% 3RM:
2x3x95

weighted chinup + deadhang
3x6xBW (91 kg) + 10
6xBW + 10 @ 9

basic press variant - seated dumbbell press
2x6x26
6x24 @ 9

yates row
3x6x70
6x60
de 70 ging vlot, maar de 60 voelde toch lekkerder qua MMC.. Wat te doen hiermee..

skullcrushers
2x10x30

barbell curls
8x35 + 2 + 2 + 2 + 2

side raise
12x8 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3

bent over side raise
12x8 + 3 + 3 + 3 + 3

Comment:
Ook de Max Effort dag is een lekkere training! Op dit moment ben ik het schema in elkaar aan het zetten zodat ik er morgen mee kan beginnen. Ik ga ook proberen om te werken met de RPE schaal die in Victor Mooren zijn log hier op het forum ook gebruikt, dit ga ik alleen doen met de main lifts, zodat ik daar goed overzicht kan houden op de progressie!

Uitleg RPE-schaal van Victor:
RPE 10: De max. Daar zit geen extra herhaling meer in.
RPE 9: 1 herhaling over
RPE 8,5: 2 herhalingen over
RPE 8: 3 herhalingen over
RPE 7,5: 4 herhalingen over
RPE 7: 5 herhalingen over (er zit veel snelheid in de herhalingen)
RPE 6: Gelijk aan een opwarmset

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven