Fitness Seller

FTIO's online trainingslogboek

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Het ademhalen zelf, 3 a4 keer, wanneer je het gevoel en se moed heb veder te kunnen gaan weer veder gaan.
Aantal pauzes verscheelt.
Met de myo repa leg je de stang in de pauzes wel terug toch?

Had het btw hiervandaan

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rodedraadschema-7044/

Maar 3xl deed het dus na zn 1/6/1/6/1/6 en dan met het gewicht van zn laatste setje van 6.
Aardig ziek dus xd

Misschien wel een idee om een keer myo toe te passen op me front squat.

Dat wordt flink doodgaan, maar Myo's op squats zijn zeker een aanrader..kun je een behoorlijk volume draaien met submaximale gewichten!:D

Wat is iedereen toch sterk met die paused benches hier!:eek:

Dat wordt flink doodgaan, maar Myo's op squats zijn zeker een aanrader..kun je een behoorlijk volume draaien met submaximale gewichten!:D

Volgens mij is breathing het dodelijkst, dan rest pauze, dan myo maar heb myo nog nooit gedaan :p
Marv jou presskracht is ver uit verhouding met je dl en squat :p

• Topic Starter Topic Starter
Het ademhalen zelf, 3 a4 keer, wanneer je het gevoel en se moed heb veder te kunnen gaan weer veder gaan.
Aantal pauzes verscheelt.
Met de myo repa leg je de stang in de pauzes wel terug toch?

Had het btw hiervandaan

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rodedraadschema-7044/

Maar 3xl deed het dus na zn 1/6/1/6/1/6 en dan met het gewicht van zn laatste setje van 6.
Aardig ziek dus xd

Ja volgens mij heb ik dan al een soort breathing style toegepast. Ik ga straks even kijken naar het rode draad schema, het klinkt wel bekend.

Volgende keer myo-sets doen op squats :D

En bedankt! Maar het gaat uiteindelijk om het fysiek, niet de gewichten ;)
Volgens mij is breathing het dodelijkst, dan rest pauze, dan myo maar heb myo nog nooit gedaan :p
we gaan het zien, binnekort vergelijken!

Het valt niemand op dat ik morgenmiddag gewoon Victor naar mijn gym heb weten te lokken :sad:

Tjonge jonge, wat zou ik graag eens meetrainen met mensen die kennis hebben zoals jij en Victor :thumb:

Klopt..ik ben een erg zwakke presser!

Wat betreft de volgorde van hoe zwaar iets is denk ik dat breathing style inderdaad bovenaan staat, maar schat toch in dat myo zwaarder is dan rust-pause omdat je rust periodes in principe korter zijn..maar uiteindelijk ligt het allemaal aan de gehanteerde intensiteit en de mate waarin je jezelf uitdaagd..

@FTIO: Ik weet dat gewicht minder relevant is dan uitvoering. Maar als je de myo theorie volgt en zeg het gewicht van je 10RM pakt dan kun je daar met behulp van myo's nog een behoorlijk volume mee draaien..:D

Die myo sets ga ik ook eens proberen

Tjonge jonge, wat zou ik graag eens meetrainen met mensen die kennis hebben zoals jij en Victor :thumb:
Haha de eerste keer dat ik dit las, dacht ik dat je sarcastisch was.. Maar naar de reactie hieronder wist ik dat het niet zo was :o

Toch vind ik dat je mij en Victor niet in één zin kan noemen als je het over kennis hebt. Hij is nog 10 stappen verder dan ik.
:roflol: Ik moest echt hardop lachen toen ik dit las jongens :D

G5S9rqq.gif
:roflol:
Klopt..ik ben een erg zwakke presser!

Wat betreft de volgorde van hoe zwaar iets is denk ik dat breathing style inderdaad bovenaan staat, maar schat toch in dat myo zwaarder is dan rust-pause omdat je rust periodes in principe korter zijn..maar uiteindelijk ligt het allemaal aan de gehanteerde intensiteit en de mate waarin je jezelf uitdaagd..

@FTIO: Ik weet dat gewicht minder relevant is dan uitvoering. Maar als je de myo theorie volgt en zeg het gewicht van je 10RM pakt dan kun je daar met behulp van myo's nog een behoorlijk volume mee draaien..:D
Rust periode bij myo-reps zijn juist langer Marvin ;). Je gaat pas wanneer je ongeveer 2 - 3 reps kan doen. Of dat nou is na 10 seconden of na 40.

Ja je kan er een behoorlijk volume met 'effectieve reps' mee draaien inderdaad :)

En dat je een zwakke presser ben is je vergeven, jouw fysiek is weer beter :(
Die myo sets ga ik ook eens proberen
Is een aanrader wanneer je de trainingsfrequentie wat omhoog gooit.

Deel 1 van Victor

Deel 2

---------- Toegevoegd om 20:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:50 ----------

En morgen dus een Full body workout met volgens mij submaximaal wat compounds en daarna afmaken met een lesje myo-sets op RE niveau!

Ik ben benieuwd wat ik morgen allemaal ga leren!

Update komt 's avonds.

Ben benieuwd! Succes vandaag!:thumbs:

Ben benieuwd! Succes vandaag!:thumbs:

Bedankt beiden :D

Ik ben ook erg benieuwd!

---------- Toegevoegd om 19:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:47 ----------

Full body training met Victor Mooren

Squat
5 x 60
5 x 100
5 x 110
2 x 5 x 120
5 x 125 @ RPE 9 / 9,5 VPR

Zag er solide uit volgens Victor

Deadlift
5 x 60
5 x 100
5 x 120
5 x 130
4 x 130 @ RPE 10 PR (nieuwe techniek)

Schoenen uit. Hier een andere techniek aangeleerd gekregen en geprobeerd zo explosief mogelijk omhoog te gaan. Pure zwakte van rugextensoren (hoog lumbaal, laag thoracaal) door altijd anders te liften. Misschien binnenkort eens filmen om te checken of ik nog steeds goede techniek heb. Dit voelde nu echt vele malen beter in plaats van alleen een onderrug pomp.

Bench press (volgens Victor niet wide grip)
5 x 40
5 x 60
5 x 85
2 x 5 x 82,5 @ RPE 6

Pink op de middelste ring was voorheen voor mij wide grip. Victor vond van niet, dus ik heb dat aangepast. Reps ook op snelheid en explosiviteit.

Myo-sets van 1 x 25 + 4-6 myo-reps van 5 herhalingen
Incline pec deck
Chest supported machine row
Cable side raise
Seated face pulls
Rope pushdowns
Cable curl
Leg extensions
Lying leg curl

Comment: eigenlijk hoorden de squat en deadlift op dezelfde RPE-schaal, maar Victor probeerde mij te motiveren om toch mijn grens op te zoeken tot dat ik geen juiste techniek meer kon handhaven. Dat was vooral bij de deadlift het geval. De gewichten van de myo-sets zijn niet boeiend.

Ik vond het mooi om te zien hoe eenvoudig en explosief Victor zijn lifts waren met ruim meer gewicht dan het mijne. Dat is niet iets wat ik veel zie in mijn gym. Erg vet :)

Na het trainen een pannekoek gemaakt voor beiden en nog even nagezeten / nagepraat. Leuk om eens een keer met iemand te praten die nog vele malen meer heeft gelezen en die ook veel meer ervaring heeft.

Als het goed is ga ik op een nog te bespreken datum naar zijn homegym om een meer powerlift gerichte training neer te zetten.

Al met al een hele leuke ervaring en een aardige gozer :D

Voeding van vandaag is een beetje eentonig, maar prima om op te trainen

Ontbijt (08.30)
120 gr brinta
25 gr isolaat
500 gr magere kwark

Lunch / pre-workout (13.30)
140 gr havermout
400 ml halfvolle melk
25 gr isolaat
1 scoop Assault

Diner / post-workout (18.00)
100 gr havermout
150 ml halfvolle melk
4 eieren
20 ml olijfolie

Pre nachtrust (23.30)
100 gr havermout
50 gr pindakaas
25 gr isolaat
5 gr creatine
1 multivit
Vit D3 5000 IU

Laatst bewerkt:
Nog bedankt, was inderdaad een leuke training zo. De locatie vond ik ook wel goed. Je had trouwens nog 5x125kg gesquat ;)

Deadlift is inderdaad nog wat oefenen, maar denk ik dat je binnenkort al 10-20kg sterker bent.

Gripbreedte is inderdaad iets subjectiefs. Ik ben benieuwd hoe je bench gaat uitpakken als je er meer een power bench van maakt.

Binnenkort inderdaad een echte power training :)

• Like
Waarderingen: FTIO
Havermout voor het slapen, kan niet beter!

Nice workout bro, lijkt me inderdaad interessant!

Nog bedankt, was inderdaad een leuke training zo. De locatie vond ik ook wel goed. Je had trouwens nog 5x125kg gesquat ;)

Deadlift is inderdaad nog wat oefenen, maar denk ik dat je binnenkort al 10-20kg sterker bent.

Gripbreedte is inderdaad iets subjectiefs. Ik ben benieuwd hoe je bench gaat uitpakken als je er meer een power bench van maakt.

Binnenkort inderdaad een echte power training :)
Ik heb hem nog aangepast. Ja ik ook, ik ga dat zo proberen te handhaven voorlopig. En dus misschien als assistance of Repetition Effort dagen de dumbbells erbij pakken.

Ik ben benieuwd naar de power training! En ook benieuwd wat jij mij dan als post workout maaltijd gaat voorschotelen.
Havermout voor het slapen, kan niet beter!
Zo is het maar net!

Kleine kanttekening is er wel bij dat ik wat langer doe over inslapen sinds ik vrij veel havermout eet in combinatie met kwark, in plaats van alleen kwark. Nu 15 tot 30 minuten, normaal gesproken binnen 10 minuten.
Nice workout bro, lijkt me inderdaad interessant!
Thanks! Was ook een goede workout!

Helaas dat je in België woont, anders had je denk ik wel kunnen joinen met de power training.

Erg nice om samen met Victor te trainen en kennis te delen:thumbs:

Training ziet er dan ook goed uit!:D Bij mij zal het denk voor mijn deads ook een hoop schelen als ik de uitvoering verbeter!

Wow met Victor Mooren getraind, gaaf!
Waarom heb je bij de bench op snelheid en explosiviteit getraind?

Erg nice om samen met Victor te trainen en kennis te delen:thumbs:

Training ziet er dan ook goed uit!:D Bij mij zal het denk voor mijn deads ook een hoop schelen als ik de uitvoering verbeter!
Ja samen trainen was erg leuk!

Het kennis delen kwam volledig van één kant, namelijk zijn kant.
Wow met Victor Mooren getraind, gaaf!
Waarom heb je bij de bench op snelheid en explosiviteit getraind?

Volgens Victor heeft de bench weinig carry over naar hypertrofie van de borstspier en is het voornamelijk een schouder en triceps oefening, ook al is de oefening natuurlijk te manipuleren. Zodoende gebruikt hij de benchpress in een powerbuilding stijl met explosieve uitvoering om de nadruk te leggen op zo veel mogelijk spiervezels aan te spreken. En gebruikt hij voor hypertrofie van de pectoralis spier dumbbells. Volgens mij was dit het.

Dus benchpress relatief laag ik reps en gewicht, gericht op een explosieve uitvoering. Dit kan je dan eventueel combineren met (decline) dumbbell press, die meer hypertrofie carry over hebben op de borst spier.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven