Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Volgens Victor heeft de bench weinig carry over naar hypertrofie van de borstspier en is het voornamelijk een schouder en triceps oefening, ook al is de oefening natuurlijk te manipuleren. Zodoende gebruikt hij de benchpress in een powerbuilding stijl met explosieve uitvoering om de nadruk te leggen op zo veel mogelijk spiervezels aan te spreken. En gebruikt hij voor hypertrofie van de pectoralis spier dumbbells. Volgens mij was dit het.
Dus benchpress relatief laag ik reps en gewicht, gericht op een explosieve uitvoering. Dit kan je dan eventueel combineren met (decline) dumbbell press, die meer hypertrofie carry over hebben op de borst spier.
Doe jij je skullchruchers achter je hoofd of boven je hoofd?
Hoezo was je rice powder een miskoop?
Waarom eetje 3g per kilo aan eiwitten?
Ja sorry ben nieuwsgierig.
Doe jij je skullchruchers achter je hoofd of boven je hoofd?
Hoezo was je rice powder een miskoop?
Waarom eetje 3g per kilo aan eiwitten?
Ja sorry ben nieuwsgierig.
Ik doe ze achter mijn hoofd, boven armen staan een paar graden van verticaal af.
Rice powder heeft prima voedingswaarde, maar lost voor geen meter op. Daarnaast blijven kleine stukjes residu in je keel zitten waardoor ik tijdens het slikken het hoesten moet onderdrukken.
Skullcrushers doe ik altijd met een olympische barbell. Van EZ-bar krijg ik bij skullcrushers last van mijn polsen, verder gebruik ik een EZ-bar eigenlijk nooit. Skullcrushers aan de kabel heb ik nooit gedaan, wel eens overhead extensions, maar die voelde minder lekker dan barbell skullcrushers.
Ik denk dat ik de week ga afmaken door vrijdag een ME - lower workout te doen en op zaterdag nog een ME - upper workout. Dan nog één week dit schema volgen en vanaf de week erna ga ik wat oefeningen rouleren.
By the way, dat mannetje wat ik altijd boven mijn voeding post is mijn streef, met uitzondering van de gyno.
ME Day - lower - Week 2 Training 3
ME GM/pull - conventional deadlift - (1 x 3 100% ME, 2 x 3 > 90% 3RM)
Even anders gedaan, op techniek en snelheid.
3 x 5 x 130
ME Squat variant - low bar back squat - (4 x 5)
5 x 120
3 x 5 x 110
Reverse hypers - walking dumbbell lunges - (3 x 8-12)
24 stappen x 32
22 stappen x 36
20 stappen x 36
Calf press on leg press - (1 x 15-25 + 6 myo-sets)
20x140 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5
Barbell ab roll out - (1 x 8-12 + 4 myo-sets)
Niet gedaan ivm elleboog
Lying leg raise - (1 x 8-12 + 3 myo-sets)
12 x BW + 3 + 3 + 3
Side laterals - (1 x 8 -12 + 5 myo-sets)
Niet gedaan
Comment: Eigenlijk best wel een poep training. Deadlifts ging prima, maar mijn scheen lag al na een set alweer open ivm korstje wat nog niet geheeld was. Squat ging voor geen meter. Beetje irriterend gevoel aan mijn elleboog, hier door heb ik het een en ander later liggen omdat ik morgen UB doe. Focus was ook k*t. Snel vergeten.
Last is een groot woord. Ik heb preventief na de squat geen elleboog belastende oefeningen gedaan. Het zeurde een beetje, en met het oog op een UB training morgen leek het mij verstandig rustig aan te doen.
Ook is het misschien een beetje overkill geweest deze week:
Ma - FB
Wo - UB
Vr - LB
Za - UB
Maar komt wel goed Ik kan dat meestal redelijk goed inschatten.
Dat klopt heel goed Ik weet ook waar het vandaan kwam.
Onze powerrack is te smal voor mij, waardoor ik mijn armen te smal MOET houden. Normaal gesproken squat ik in het squat rek, waar ik mijn armen houd waar ik ze wil houden.
Het was een combinatie van ietwat verminderde belastbaarheid (FB + UB) in combinatie met dat klote powerrack.
Bedankt voor het filmpje, nu weet ik het namelijk zeker
skull crushers is een goede oefening maar ik krijg wel snel last van mijn ellebogen, Misschien bij jouw ook het geval heb ze al een lange tijd niet meer gedaan en eigenlijk sindsdien geen last meer gehad.